X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרוקצ'יה. תישלל העליונות [צילום: הדר בן שימול]
שופטת העליון בדימוס נגד הממשלה: "צריך לפעול במלוא העוצמה"
אילה פרוקצ'יה קוראת לשופטים בדימוס להצטרף למחאה המונית נגד פסקת ההתגברות מתריעה כי השינוי יפגע בדמות הערכית של ישראל בפני העולם, בפני המוסדות הבינלאומים ובפני הקהילות היהודיות בתפוצות

שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה קוראת למחאה המונית נגד פסקת ההתגברות. בנאום שנשאה (יום ד', 21.12.22) בטקס מגן השקיפות לשנת 2022 שמקיימת מדי שנה עמותת שקיפות בינלאומית ישראל - שבי"ל, קראה פרוקצ'יה קראה לפעול נגד פסקת ההתגברות במלוא העוצמה ובמגוון האמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותנו ובראשם מחאה המונית שהציבור הרחב כבר חווה את עוצמתה והתריעה כי השינוי יפגע בדמות הערכית של ישראל בפני העולם, בפני המוסדות הבינלאומים ובפני הקהילות היהודיות בתפוצות.
"מה משמעות השינוי הזה שפסקת ההתגברות מביאה איתו? הכפפה של ההגנה על זכויות האדם למישור הפוליטי. פגיעה בעליונות זכויות האדם על פני שלטון הרוב", אמרה פרוקצ'יה. "הכפפת זכויות האדם לרצון הבוחר שמשתנה. זכויות האדם מאבדות את הערך הקבוע העמיד והמתמשך שלהן. הפועל היוצא הוא שנפגעות באופן ישיר הזכויות של כולנו. מרגע שההגנה על זכויות האדם תלויה ברוב הפוליטי המשתנה, תישלל העליונות, הזכויות תשמשנה חומר ביד היוצר לזרם פוליטי כזה או אחר. הפרט והמיעוט יאבדו את כיפת הברזל הנתונה להם כיום מכוח המשפט.הסכנה גדולה במיוחד בשיטת המשטר שלנו, שלא כדוגמת אנגליה למשל, שלא התפתחה בה מסורת של שימוש ראוי של הכוח השלטוני. פגיעה בעליונות זכויות האדם פוגעת בחזון הציוני, בהכרזת העצמאות ובחוקי היסוד שבמכלול השקיפו על ישראל כדמוקרטיה ערכית שמכבדת זכויות אדם.

עוד הוסיפה השופטת בדימוס: "השינוי כמובן יפגע בדמות הערכית של ישראל בפני העולם, בפני המוסדות הבינלאומים,בפני הקהילות היהודיות בתפוצות. מוקד הדיון האמיתי הוא על כן, האם אנחנו מוכנים להסכים ולקבל מציאות שבה הזכויות הבסיסיות שלנו תשועבדנה לגורם פוליטי כזה או אחר. זו איננה שאלה של מעמדו של בית המשפט בתחרות מול בית המחוקקים ולמי ניתנת הסמכות העליונה. אלא מהי מהות הפגיעה הצפויה לתשתית המשטר והמשפט החוקתי והערכי שלנו והגגנה המיוחדת שהמשפט כיום מקנה לנו כפרטים וכקבוצות".
לדברי פרוקצ'יה, "אם הסכנה הזאת תתממש, פניה הערכיים של הדמוקרטיה הישראלית ישתנו מהקצה לקצה. אי-אפשר להחשות אל מול תהליך ההתפוררות של המערכת הערכית של החברה הישראלית. תהליך שהואץ לאחרונה בקצב מסחרר. צריך לפעול במלוא העוצמה במגוון האמצעים הלגיטימיים שבידינו ולהשמיע את קולה של החברה הישראלית. מותר לכל פרט לעשות ככל יכולתו מכיוון שהסכנה נוגעת למגוון האזרחים והקבוצות. להתארגן, לפעול ולהשמיע קול, בהיבט המיוחד לכל קבוצה. שופטים בדימוס, יועצים משפטיים לשעבר, בכירי צה"ל לשעבר, אנשי אקדמיה, כלכלנים, יוצאי בנק ישראל, אנשי השוק הפרטי ועולם הטכנולוגיה וכמובן הארגונים האזרחיים ואנשי תקשורת ועיתונות וכמובן הציבור הרחב שכוחו הוא תמיד הרב מכולם המודע כבר ליכולותיה של מחאה המונית וכבר חווה את עוצמתה. זו אכן שעת מבחן לעתידה הערכי של מדינת ישראל".

תאריך:  22/12/2022   |   עודכן:  22/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטת העליון בדימוס נגד הממשלה: "צריך לפעול במלוא העוצמה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תתעניני קודם במה חושבים בעולם
בוזק  |  22/12/22 06:08
2
הברנז'ה המשתלטת מצופפת שורות
בניק  |  22/12/22 12:45
3
אלה שופטי צדק?
פסקתם דין? יופי  |  22/12/22 13:42
4
שתגיד להם להתפטר
אמונחטאפ III  |  22/12/22 14:06
5
הערכת היתר העצמית מדהימה
אוליבר וונדל  |  22/12/22 19:44
6
כוח ללא מגבלה וללא בקורת
מרק טווין  |  24/12/22 10:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אקטיביזם שיפוטי
איתמר לוין
מאמריה של דפנה ברק-ארז וקובץ של אנטונין סקאליה מציגים שתי גישות - הן למשפט ולשפיטה, והן להתבטאויות של שופטים בבתי משפט עליונים
עידן יוסף
נשיא אוניברסיטת רייכמן: "עלינו להיאבק בכך שהכרזת העצמאות לא תיפגע על-ידי פסקת ההתגברות או תרגיל אחר"    "אני קורא לעצור את המרוץ המהיר לחקיקת פסקת ההתגברות ושאר הרפורמות המוצעות. חייבים להפעיל שיקול דעת ואחריות לאומית"
עידן יוסף
בכינוס באוניברסיטת רייכמן אמר ח"כ שמחה רוטמן: נרצה לקדם פיצול תפקיד היועץ המשפט לממשלה לשלושה בעלי תפקידים נפרדים - יועץ, מייצג ותובע    ד"ר גייל טלשיר: "כיצד עושים ביקורת על הממשלה? על הכוח הבלתי מוגבל הזה?"
עידן יוסף
שר המשפטים לשעבר מציע פתרון לבעיית ביטול חוקי הגיוס בידי בג"ץ - להחריג ענייני צבא מחוק כבוד האדם וחרותו    תומך בפסקת התגברות של 61, עם פער חמישה לרעת המתנגדים
איתמר לוין
השרים מחויבים לקבל "המלצות" לגבי מינויים בכירים וחלוקת פרס ישראל; בית המשפט אינו מתערב בהחלטות של רשויות האכיפה, במכרזים ובתכנון ובנייה    התוצאה היא שליטה של הממונים במקום של הנבחרים, ואת זה צריך לשנות דרך חקיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il