X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קריב היום בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
החוקר לאלוביץ: תהיה מאבטח בסופר; במבטא רוסי: "לפתוח תיק בבקשה"
ההגנה: החוקרים ניסו לשבור את רוחו של אלוביץ כדי שיהיה עד מדינה נגד נתניהו החוקרת הבכירה: הטכניקות היו לגיטימיות, אין פסול בניסיון לגייס עדי מדינה

חוקרי המשטרה ורשות ניירות ערך ניסו לשבור את רוחו של שאול אלוביץ במטרה שיהפוך לעד מדינה נגד בנימין נתניהו בתיק 4000 - טוען סניגורו, עו"ד ז'ק חן (27.12.22). עו"ד פולינה גובזמן-קריב, שהייתה החוקרת הבכירה של הרשות בתיק, מכחישה את הטענות ואומרת שאין פסול בניסיון לגייס עדי מדינה כדרך להגעה לאמת. לדברי חן, מטרתו היא לבסס טענה להגנה מן הצדק ולקבוע שאין משקל לראיות התביעה בשל "ראיית המנהרה" בה התנהלה החקירה.
חן טען, כי הלחץ בא לידי ביטוי במעצרו הממושך של אלוביץ (15 יום) ובתנאי המעצר ובשימוש במעצרם של רעייתו ובנו, איריס אלוביץ ואור אלוביץ, כאמצעי ללחוץ עליו. "הוא שהה בתנאי מעצר קשים וכמעט לא ישן. החקירות היו ארוכות. היא הייתה משפילה, לוותה בצעקות רמות".
קריב: "ידעתי שהוא במעצר, לא ידעתי מה התנאים. החקירות היו ארוכות. הוא היה חשוד בעבירות חמורות וחקירה איננה פיקניק". חן: "התבדחתם על אלוביץ ומצוקתו". קריב: "אני לא זוכרת, אולי היו קטעים לא נעימים". חן: "השתמשתם בעובדה שאיריס ואור עצורים כדי ללחוץ על שאול". קריב: "יכול להיות שהדברים נאמרו, אני לא זוכרת ספציפית".
קריב אמרה שלא הייתה שותפה בהארכת מעצרו של אלוביץ ב-18.2.18, אך חן הקרין סרטון בו נראתה בבית המשפט. השופט משה בר-עם העיר: "התחושה היא שגבירתי מנסה מאוד למזער את זה. היית שם, זה בסדר". קריב: "לא זכרתי שהייתי שם".
באותו יום נחקר אלוביץ תשע שעות וכבר בתחילת החקירה אמר לו הממונה על חקירתו, אורי קנר מיחידת להב, שכל רכושו ייתפס. קריב: "להבנתי כוונתו הייתה להראות את חומרת החשדות נגדו, כדי שיבין כמה מצבו חמור בשלב הזה". בהמשך אמר קנר, כי איריס ואור מצויים באותו מצב וכי אלוביץ יכול במעשיו לשנות את מצבו. קריב: "אני לא הייתי אומרת את זה. הם נעצרו משום שהיו מעורבים". בשעות הערב אמר קנר: "כל מה שיש לך הולך למדינה. אתה נשכב פה על הגדר בשביל כלום". קריב: "אני לא יודעת להגיד בדיוק למה התכוון. האם הוא התכוון לנתניהו ובני משפחתו, האם הוא התכוון לאיריס - אני לא יודעת".
חן: "באופן קבוע היו מעירים אותו בארבע לפנות בוקר והוא הציף את זה בחקירות. אפשר להניח שהוא ישן שעתיים. האם יום החקירה השני יהיה אפקטיבי?". קריב: "כן. אני בודקת את מצבו, גם אם הוא מגיע אחרי שבע שעות שינה. הוא מתלונן שישן שעתיים ואני בודקת אם הוא יכול להיחקר, אני רואה אם הוא משיב לשאלות ואם הוא קוהרנטי".
חן: "זו חקירה הוגנת?". קריב: "את כל החקירות עשיתי על-פי סמכותי ויצאתי מתוך הנחה שהיא הוגנת". חן: "החקירה ביום השני נמשכה 11 שעות. גם היא מתנהלת בהשפלות וצעקות קשות ביותר מצד החוקרים, בנוכחותך ובהשתתפותך". קריב: "ניהלנו חקירה על-פי הנהלים".

"אמרתי לו שכדאי להיות ראשון"
בני הזוג אלוביץ וחן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

באותו יום אמר קנר, שאלוביץ "נשאר בלי פת לחם והולך להיות מאבטח בסופר אחר כך. אני אסדר לך מאבטח בסופר. 'לפתוח תיק בבקשה' [במבטא רוסי]". קריב: "אני לא הייתי שואלת כך. אני לא רואה בזה משהו פסול, זה לגיטימי, אבל זה לא משפט שהייתי אומרת. זה לא מקדם את החקירה. המנהלים ידעו והיו מודעים לזה, חד-משמעית. אני לא יודעת שהעירו לו; אני לא עשיתי דבר בקשר לזה". בהמשך היו חילופי צעקות בין אלוביץ לקריב, אשר אמרה בעדותה שצעקות הן לגיטימיות בחקירות.
קנר אמר לאלוביץ: "אתה בן 70, אם אתה רוצה לבלות את שארית חייך בכלא ושאיריס תשב בכלא ושאור יישב בכלא ולא יראה את הנכדים – תמשיך בקו הזה". קריב: "אנחנו פועלים בסמכות וברשות ואומרים דברים שנתפסים בעינינו לגיטימיים. אני לא הייתי אומרת את זה, אבל אם קנר עושה את זה – הוא כנראה תופס את זה כלגיטימי".
קנר המשיך: "אם אתה רוצה לשפר את מצבך, זה הרגע". חן: "זה עוד לחץ להיות עד מדינה". קריב: "אני לא אפרש את קנר. זה יכול להיות גם עד מדינה, שזו אחת השיטות להגיע לחקר האמת". בהמשך אמרה קריב במפורש לאלוביץ שאפשר להיות עד מדינה וכדאי להיות הראשון. היא הגיבה: "לא רואה כל פסול בזה". השופט עודד שחם: "המסר שאת מעבירה הוא שכדאי לו". קריב: "נכון". בר-עם: "לא הוא בהכרח העלה את זה על השולחן". קריב: "אני לא יודעת מי העלה את זה. במסגרת השיח, אמרתי לו שכדאי להיות ראשון".
חן טען: "הוליכו את איריס אלוביץ במתקן משטרתי כשהיא אזוקה בידיה וברגליה ללא כל הצדקה". לדבריו, החוקרים לחצו על אלוביץ כאשר תיארו לו כיצד רעייתו נאלצת להסתובב אזוקה. לאחר שאלוביץ התחנן בפניהם שלא יפגישו אותו עימה, הוא הוצא מחדר החקירה והראו לו אותה בחצר באזיקים. בחזרה לחדר אמר אלוביץ: "היא שברה לי את הלב". קריב השיבה: "הם עשו את זה כדי שתראה שהיא בסדר". בעדותה הגיבה: "צריך לשאול את מי שהחליט על המפגש".

"אני אמות ואני לא אשקר"

באחת החקירות אמר אלוביץ, כאשר דחה את אחת ההצעות להיות עד מדינה: "אני אכנס ל-100 שנה לכלא, אני אמות ואני לא אשקר". קריב השיבה: "שהוא דוגל באמת שלו – זו הייתה העמדה שלו לאורך כל הדרך".
חן תהה איזה ערך ואיזו לגיטימיות היו לחקירתו של אלוביץ ביום החמישי למעצרו (21.2.18), כאשר הוא מותש ונתון ללחצים כבדים. קריב השיבה, כי לחקירה היה ערך, היא פעלה בסמכות והחקירה הייתה לגיטימית. חן: "הוא ביקש להפסיק את החקירה והמשכתם עוד כמה שעות. זה לגיטימי?". קריב: "אנחנו מסתכלים על איך מתנהג הנחקר. אם אני מרגישה שהוא לא יכול, אני שואלת אותו. החשוד עונה תשובות קוהרנטיות, אנחנו ממשיכים בחקירה". חן: "דיווחת למישהו שהוא מתלונן על מצבו?". קריב: "מאוד יכול להיות שכן, אני לא זוכרת. הייתי מלוּוָה בזמן אמת". חן: "מנצלים את עייפותו כאמצעי לחץ נוסף שיהיה עד מדינה". קריב: "המטרה היא לקבל ממנו גרסה אמיתית. היה ברור שהוא עייף והמעצר לא פשוט".
ב-25.2.18 אמר אלוביץ לחוקר עודד שטה שהוא חושש שבשל מצבו הרפואי הוא לא יגיע לבית המשפט. קריב: "הצפנו את זה הלאה. אחר כך מתקבלות החלטות. הוא נחקר. הוא היה במעצר, כל הנושא הרפואי לא היה קשור אלי. הנושא הרפואי היה מוכר לממונים עלי".
לדברי קריב, היא לא ידעה על מה שאירע בשיחה בין אור אלוביץ לבין החוקרים לפני שהפגישו אותו עם אביו ב-22.2.18. לטענת חן, המטרה הייתה שהבן ישפיע על אביו להפוך לעד מדינה, תוך ניסיון לשכנעו להחליף את עורך דינו במי שיחתור להסדר. קריב השיבה, שלא נכחה במפגש ולא ידעה מה אירע בו. חן טען שהיא משקרת, משום שלא ייתכן שלא ידעה על אירוע מרכזי שכזה הנוגע לנחקר מרכזי. היא השיבה, כי המפגש לא עניין אותה משום שלא הניב תוצאות מבחינת החקירה. אלוביץ אמר במפגש, כי החוקרים מנסים לשכנע אותו לתת את הראש של נתניהו, אך אין לו מה לתת. קריב אמרה כי הייתה זו אותה גרסה שמסר בחקירתו.
חן הציג קטע מן החקירה, בו קריב וקנר נטלו את מעילו של אלוביץ כאשר יצא מן החדר, הסתכלו בו וקריב צילמה את הבִּטְנה. קריב הסבירה, היה רעיון של קנר להתקין מתקן האזנה במעיל של אלוביץ; הוא לא בוצע ולכן לדבריה גם לא היה צורך לתעד בכתב את המעשה. חן טען שהרעיון היה להאזין לשיחה בין אלוביץ לבנו; קריב השיבה, כי אינה יודעת מה היו כוונותיו של קנר, אם כי ייתכן שכך היה.

תאריך:  27/12/2022   |   עודכן:  27/12/2022
+סמוטריץ' הגיש הצעת חוק להשהיית משפט נתניהו
23:29 27/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סיעת הציונות הדתית מציעה לקבוע כי לצורך הגשת כתב אישום נגד חבר כנסת יהיה צורך בנטילת החסינות על-ידי הכנסת, על-פי הצעת ועדת הכנסת  ▪  ההצעה מבקשת לבטל תיקון לחוק החסינות שבוצע ב-2005

סמוטריץ'. נתניהו לא הצהיר שלא יתמוך בהצעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סופית: נתניהו יחזיר למיליקובסקי 270,000 ד'
14:47 27/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

עמית דחה על הסף את בקשתו של נתניהו לדיון נוסף על חיובו להחזיר לעזבון בן-דודו את הכסף שקיבל למימון הוצאות משפטיות  ▪  קובע: אין כל בסיס עובדתי ומשפטי לדיון נוסף

נתניהו ומיליקובסקי. להחזיר עד מרס [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, ומן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החוקר לאלוביץ: תהיה מאבטח בסופר; במבטא רוסי: "לפתוח תיק בבקשה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ע"ד ז'ק חן: התעללת בנחקרים; פולינה גובזמן-קריב: פעלתי כחוק    אומרת שההדלפות מן החקירות פגעו בעבודתה, אך מאשרת שלא פנתה לממונים עליה נגד תופעה זו
איתמר לוין
פולינה גובזמן-קריב דוחה את טענות ההגנה בנוגע לניהול החקירה בלא אישור היועץ המשפטי כנדרש בחוק    טוענת: אלוביץ היה קוהרנטי בחקירתו ושיקר בצורה בוטה
איתמר לוין
עורכי דינם בתגובה חריפה על ההתקפות האישיות מסביבת נתניהו נגד חוקרים ופרקליטים בתיקי האלפים    נתניהו במישרין: לא מסכים עם דבריו של יאיר
אפרים הלפרין
מיום ליום מתברר לכאורה יותר ויותר שהחוקרים בתיקי ראש הממשלה ביצעו עבודתם באופן אשר עלול להטיל צל כבד על חקירות המשטרה, לפחות החקירות שבוצעו במשמרת של אלשיך
יוסי דר
כאשר מר אלשיך מציע, בנסיבות אלה, ללכת להסדר טיעון, כי אז חדי האוזן שבינינו שומעים את המצוקה בקולו של אלשיך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il