X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם ירי קסאם ובלעדיו, אסור שהמלחמה בחמאס תיפסק ולו ליום אחד אין לאפשר לטרור לצבור נשק וביטחון-עצמי אל לה לישראל להתחשב יותר מדי בגורמים חיצוניים, למשל ארה"ב, בבואה לסכל באופן יזום ומתמיד את האיומים על ביטחונה
▪  ▪  ▪
לקח עופרת יצוקה לא נלמד בעזה [צילום: AP]

שבע-שמונה שנים לקח לו לצה"ל עד שיצא למיתקפה עזה ברצועת עזה, כגמול על שנים של התגרות פלשתינית, רצח עשרות אזרחים והרס ביישובי עוטף עזה. שבע-שמונה שנים, עד שאפסה הסבלנות.
העולם, מסתבר, לא התרשם מהאיפוק הישראלי היחסי, מכושר הספיגה שלנו, שספק אם היה לו אח ורע בתולדות העמים. העולם בקושי קם לגנות את משגרי הטילים והרקטות לעבר הנגב. אותו עולם בצביעותו, כמובן חש לגנות את ישראל ברגע שיצאה להכות בחמאס עם "עופרת יצוקה".
כאשר עוד הייתה ישראל בגדר "כובש" בעזה, תלו הכל את ירי הרקטות והקסאמים בעובדת הימצאות ישובים ישראלים ברצועה. תפנו התנחלויות - אמרו לנו אז ואומרים לנו היום - והכל יבוא על מקומו בשלום ובהסכם שלום. ישראל ביצעה את ההינתקות הכואבת - וכלום. לא הפלשתינים התרגשו ולא העולם התרשם.
יתר על כן, ההתגרויות גברו, אלא שעתה כוונו לא לעבר גוש קטיף ויישובי צפון הרצועה, שנימחו מעל פני האדמה, אלא לעבר שטח ישראל, בליווי יללות של ראשי הצפע החמאסי על מצור, על רעב, על כיבוש נמשך.
"עופרת יצוקה" הנחיתה מכה קשה על רצועת עזה, אבל החמאס שרד אותה, ממשיך להרים ראש ולשחרר הכרזות שנאה ארסית, גם בעידוד הלחץ הוושינגטוני על ישראל. אחרי שקט-יחסי בן כשנה, שוב טיפטוף של קסאמים לכיוון ישובינו. בינתיים - טיל פה, טיל שם, מעין גישוש שנועד לבחון את מידת סובלנותנו ואת מידת תגובת העולם לחידוש האלימות מן הרצועה.
החמאס ושאר האירגונים הפעילים תחת חסותו, יכולים לרשום לעצמם נקודות זכות במבחן המחודש, שבו הם מעמידים את ממשלת ישראל. הנפילות של הימים האחרונות, הפועל התאילנדי שנהרג מפגיעה ישירה בחממת-עבודתו, עשויים לנטוע בלבם תחושה, שהנה שוב מתחילות שבע-שמונה שנים של חגיגת-טילים בלתי-מופרעת, הרוגים ונזקים עד לפאתי תל אביב, מצד אחד, ואיפוק-יחסי של ישראל, מצד שני.
האיפוק עלול להיות לא רק בתגובות הצבאיות, אלא גם בתגובות המדיניות. ואכן, לא ראינו שהממשלה מפעילה מערך הסברה יעיל לנוכח הירי המתחדש. האם זו תוצאת ההלם מהטון היהיר של גב' קלינטון, מצלילי הקווארטט הצורמניים ומדקלומי מזכ"ל האו"ם, בפרשת הבנייה בירושלים?
גם התקשורת שלנו מצניעה את הידיעות מן הדרום. הגדיל לעשות - ידיעות אחרונות. הידיעה על ההרוג בנתיב-העשרה לא נמצאה ראויה על-ידי עורכיו להופיע בעמודו הראשון. זאת - לא על שום שמדובר "רק" בעובד זר, אלא שכידוע, עיקר עיסוקו של עיתון כוחני זה, על פרשניו המגוייסים, הינו במאבק האינטרסנטי, החורג מכללי עיתונאות ראויה, שהוא מנהל נגד ראש ממשלת ישראל.
כל אינטש, כל מידע זניח, לא תמיד מבוסס, קודש הוא למלחמה באויב העיקרי של מוזס - הלא הוא בנימין נתניהו. בעליו ועורכיו של עיתון זה כנראה אינם מבינים כי הם כורתים את הענף שעליו הם יושבים. אט-אט מאבד ידיעות אחרונות את שיקול הדעת, ועימו את אמון קוראיו ואת מעמדו.
אי-אפשר לומר שצה"ל אינו מגיב כלל על ירי קסאמים. גם בעזה כבר סופרים נפגעים. דובר צה"ל מקפיד לדווח על תקיפות מן האוויר לעבר מטרות בתחום הרצועה. מתמיה הנוסח, לפיו נפגעו מנהרות שנחפרו משטח הרצועה לכיוון ישראל, או מנהרות משטח הרצועה למצרים, "בתגובה על הירי לעבר ישראל".
כידוע, המנהרות למצרים הן עורק-החיים של החמאס. דרכן מועבר האמל"ח המתקדם מאירן ומאל-קאידה, נשק שנערם והולך במחסנים התת-קרקעיים בעזה, לקראת יום-פקודה. המנהרות לכיוון ישראל ייעודן שונה - לאפשר חטיפת חיילים משטח ישראל, כפי שהיה במקרהו של גלעד שליט.
האם דרושה לצבא אמתלה כלשהי כדי להרוס מנהרות אלה? האם רק ירי קסאם מצדיק תקיפת מנהרות או מתקנים, כדי להשמידם? האם ישראל תמיד תהיה זו שרק מגיבה ולא זו שיוזמת? כך או כך, חיצי הביקורת הבינלאומית יופנו תמיד לעברנו.
עם ירי קסאם ובלעדיו, אסור שהמלחמה בחמאס תיפסק ולו ליום אחד. אין לאפשר לטרור לצבור נשק וביטחון-עצמי. אל לה לישראל להתחשב יותר מדי בגורמים חיצוניים, למשל ארה"ב, בבואה לסכל באופן יזום ומתמיד את האיומים על ביטחונה.
דפוס ההתנהגות של אירגוני הטרור, אדישותם לקורבנות ולדמים בצד הערבי, הם שגורמים לכך שלקח "עופרת יצוקה" לא נלמד בעזה. המבצע הצה"לי רחב ההיקף כמעט שאינו מרתיעם. ההרס לא שוקם, המצב הכלכלי החמיר, ואילו מפלס השנאה ממשיך לגאות ועימו חדוות האלימות.
ברצח הפועל התאילנדי נחצה קו אדום. מעתה על צה"ל להנחית מכות מדי יום מעבר לגדר המערכת, בין אם ישוגרו טילים ובין אם לאו, בין אם יופעלו חוליות אופנוענים (איזה אמצעי מטופש) ובין אם לאו. אין לאפשר למחבלים רגע אחד של שקט ושל יכולת שיגור וחפירה. אסור שיתחיל מעתה פרק חדש ומייגע בן שבע-שמונה שנים של התגרות, תוקפנות, שפיכות דמים מצד האויב - ומנגד תגובות רפות של צה"ל.
לראש הממשלה תינתן השבוע בכינוס איפא"ק בוושינגטון בימה חשובה להסביר את עמדת ישראל הן בנושא ירושלים, הן בנושא תהליך השלום (שסיכוייו קלושים) והן בנושא התוקפנות המתחדשת מעזה, לנוכח הכזבים, האיומים והטילים שמוטחים בה. זו ההזדמנות לעבור מהתגוננות וספיגה למיתקפה והאשמה.
נכון, בידיעות אחרונות נתניהו בכל מקרה לא יעשה כותרת (מלבד סיפורים בנוסח העוזרת), אולי אפילו יספוג ביקורת, אבל בדברי אמת ובנאום אמיץ של מנהיגות יהודית נחושה ביכולתו לחזק את רוחם של אזרחי ישראל ושל רבים מידידיה האמיתיים בקונגרס ובקרב יהדות ארה"ב. בימים אלה של בידוד גובר - גם זה משהו.

תאריך:  20/03/2010   |   עודכן:  20/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טילים בעקבות אישומים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
איפוק = תמשיכו לספוג עוד
C-cyclist  |  20/03/10 16:28
2
נפיחת בן של טרוריסט בית'רי ,
קשיש יליד הארץ  |  20/03/10 17:09
 
- מעליל יליד הארץ
דודי גרין  |  20/03/10 17:31
 
- אני מפחד עד היום מאנשי הטרור ל"ת
גילוי נאות   |  20/03/10 18:09
 
- אלטע, אגב גילוי נאות
שרון ר.  |  21/03/10 00:28
 
- מנחם בגין החזיר את סיני,אז מה
גילוי נאות   |  20/03/10 18:20
 
- מוזס, אפילו שימך אינו ישראלי ל"ת
יליד ישראל  |  20/03/10 17:34
 
- תתבייש לך מעריץ את רוצח יהודים
ירדנה  |  20/03/10 22:51
 
- אלטע,אם הוריך נרצחו בשואה
שרון ר.  |  21/03/10 00:36
3
ההפגזות לא יעילות
גדעון אמיר  |  20/03/10 20:19
4
Israel's digging its own grave
RAWni  |  21/03/10 04:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נבון קצב
יש לעשות הפרדה בין העם האמריקני, שברובו אוהב ותומך בישראל, לבין ממשל אובמה, אשר מתגלה למרבה הצער ככזה המושפע מקולות אנטי-ציוניים
אריה אבנרי
גילויי השחיתות השלטונית בשנים האחרונות הביאו את הציבור לזלזל בשלטון החוק    הערות אזהרה (58)
בתיה רודד
הבדואים מהווים את אחת מהקבוצות המוחלשות ביותר בחברה הישראלית באופן עקבי מאז כינון המדינה    כדי להעצים ולפתח את יכולותיה של קהילה מוחלשת זו, יש להכליל בדיון את זכותם המסורתית לבעלות על הקרקע, והשוני התרבותי, המסורתי והמשפטי
יואב יצחק
"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו" - נאמר במקורות; נבואה שמגשימה עצמה דווקא בעיתון שהוקם על-ידי משפחה ציונית שורשית, משפחת מוזס. "שכחו שהם יהודים", אמר נתניהו באוזנו של הרב כדורי, בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה (1996), ולא ידע ש-14 שנים לאחר מכן ינהג ארנון מוזס כשתדלן של אבו מאזן
ראובן לייב
טרם היציאה לחו"ל מומלץ להכין שיעורי-בית ולעיין היטב בתקנות והמעודכנות של המכס, כדי למנוע הפתעות מיותרות, שאם לא כן עלול טיול מהנה להסתיים במפח-נפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il