X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ אזולאי. נוהל דומה לנהוג במשרדי הממשלה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ועדת הכספים אישרה:
נוהל עבודה למינוי מנכ"לים לכנסת, ולמוסדות הנשיאות ומבקר המדינה
על-פי הנוהל המוצע, הצעה למינוי מועמד למשרת מנכ"ל הכנסת, מנכ"ל לשכת נשיא המדינה ומנכ"ל משרד מבקר המדינה תוגש לוועדת הכספים על-ידי מי שהוסמך לכך לפי חוק, והיא תכלול בין השאר את קורות החיים של המועמד, שאלון חתום על ידו וכן מכתב ליו"ר ועדת הכספים אשר כולל פירוט והנמקה לעניין התאמתו של המועמד לתפקיד

ועדת הכספים הזמנית, אישרה (יום ג', 3.1.23) נוהל עבודה לוועדת הכספים לעניין מינוי מנהלים כלליים לכנסת, לנשיא המדינה ולמבקר המדינה, במסגרת היותה מוסמכת בחוק להיות הגורם הממנה של שלושה בעלי תפקידים: מנכ"ל לשכת נשיא המדינה, מנכ"ל הכנסת ומנכ"ל משרד מבקר המדינה.
במהלך שנת 2021 הוגשה עתירה לבג"ץ נגד הליך מינוי מנכ"ל הכנסת. העתירה נמשכה בהמלצת בית המשפט, כאשר בפסק הדין ציינו השופטים "שיתכן שראוי במבט צופה פני עתיד לשקול בכנסת דרך לטיוב תהליך בחירת המנכ"ל, בכלל זה מקבילה לוועדת המינויים במה שנוגע למינוי מנכ"ל של משרד ממשלתי", ועל-רקע כך, ובהמלצת יועמ"ש הכנסת, הוחלט על קביעת נוהל שיסדיר את אופן אישור המינויים.
ח"כ ינון אזולאי, שניהל את הדיון, ציין בפתח הישיבה: "אנחנו מגישים את הבקשה לקביעת הנוהל לאחר שהנושא עלה בדיון בבג"ץ, אבל גם לפני כן הדבר עלה פה בוועדה, יועמ"ש הכנסת שהייתה יועמ"ש הוועדה דאז המליצה על הדבר, כך אנחנו רוצים לקבוע נוהל, באופן שדומה לנהוג במשרדי הממשלה. זה הדבר הנכון לעניין ההליך וכן לעניין השקיפות".
על-פי הנוהל המוצע, הצעה למינוי מועמד למשרת מנכ"ל הכנסת, מנכ"ל לשכת נשיא המדינה ומנכ"ל משרד מבקר המדינה תוגש לוועדת הכספים על-ידי מי שהוסמך לכך לפי חוק, והיא תכלול בין השאר את קורות החיים של המועמד, שאלון חתום על ידו וכן מכתב ליו"ר ועדת הכספים אשר כולל פירוט והנמקה לעניין התאמתו של המועמד לתפקיד. ההצעה תועבר לבדיקת הייעוץ המשפטי לכנסת או לוועדה.
בהמשך לכך, קובע הנוהל כי יבחנו ניגודי עניינים של המועמד על-ידי היועץ המשפטי בכל אחד מן המוסדות. כן יבדקו על-ידי היועצים המשפטים הצהרות המועמד, יבדק אם התקיים או מתקיים לגביו הליך משמעתי, כתב אישום, חקירה, וכן האם הוא הורשע בעבירה שיש עימה קלון או עבירה אחרת שיכולה להעיב על תפקידו,
עוד קובע הנוהל כי במסגרת הדיון בהצעת המינוי, לוועדה שיקול דעת רחב במסגרתו ישקלו חברי הוועדה את השכלתו, ניסיונו, ועשייתו הרלוונטית לתפקיד, תכוניותיו האישיות וכישוריו, הן לעניין רמתו המקצועית, האישית, הערכית וכן לעניין פרמטרים נוספים.
עוד נקבע כי ככל שהובא בפני הוועדה מידע או חוות דעת המהווה נימוק שלא להמליץ על המועמד לתפקיד, על יו"ר הוועדה להציג בפני המועמד את המידע או את חוות הדעת ולאפשר למועמד להגיב.
בהמשך לכך, קובע הנוהל כי בתום הדיון יחליטו חברי הוועדה בהצבעה, בשים לב לקריטריונים ולנתונים שהובאו בפני הוועדה, על אישור המינוי, אשר יפורסם ברשומות.
יועמ"ש הכנסת, עו"ד שגית אפיק: "החוק מטיל על ועדת הכספים 2 תפקידים - היא גם ועדת השירות וגם ממשלה. השארנו לוועדה שיקול דעת רחב, מצד שני מדובר במינוי של משרות אמון של גופים שהוועדה מפקחת עליהם, לכן יש לתת מקום לרצון הגוף בו אמור לתפקד אותו נושא משרת אמון".
עו"ד אודית קורינלדי סירקיס, יועצת משפטית לנשיא המדינה: "אני רוצה לברך על קביעת הנוהל, הרבה שנים הוועדה עשתה את עבודתה נאמנה, יש פה גם הבנייה של שיקול הדעת וגם קביעת סטנדרטים, אין ספק שזה מעלה את הרף, יש פה קפיצת מדרגה לעומת מה שהיה מקובל למשך 75 שנה. אנחנו מקבלים את ההצעה ברוח הזאת".
עו"ד יואל הדר, יועץ משפטי למבקר המדינה: "אני חושב שיועמ"ש הכנסת עשתה את כל השיקולים הנכונים, זה המכלול הנכון, גם שאני מסתכל לאחור, למינויים קודמים, אני רואה שהכל תואם לדברים הללו. מה שחשוב אצלנו זו הבדיקה הפרטנית לכל מועמד, לכן אני באמת חושב שההצעה טובה".

תאריך:  03/01/2023   |   עודכן:  03/01/2023
+מסתמן: גולדקנופ יתפטר - פינדרוס ייכנס
23:38 03/01/23  |  עידן יוסף

מסתמן כי ח"כ יצחק גולדקנופ יתפטר (ד') מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ויסלול את חזרתו של יצחק פינדרוס שיושבע לכנסת ביום שני הבא. עד סוף שבוע הבא יצטרפו אל גולדקנופ גם מאיר פרוש שהצהיר היום אמונים כשר וסגן שרת התחבורה אורי מקלב שיכניסו את נציג צאנז משה רוט ואת חבר הכנסת לשעבר מדגל התורה, אליהו ברוכי (דגל התורה).

+רע"ם: הממשלה פוגעת באפוטרופסות ההאשמית הירדנית
21:01 03/01/23  |  עידן יוסף

מפלגת רע"ם מזהירה את הממשלה מפני פגיעה במסגד אל-אקצה וניסיון לשנות את המצב הקיים ברקע ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר בהר-הבית. לדבריה, מדובר ב"התגרות מסוכנת ברגשות כמיליארד מוסלמים הרואים במסגד אל-אקצה המבורך זכות איסלאמית בלעדית" ו"פגיעה באפוטרופסות ההאשמית הירדנית על מסגד אל-אקצה".

+השר מרגי משך את התפטרותו מן הכנסת
18:49 03/01/23  |  איציק וולף

השר יעקב מרגי משך (יום ג', 3.1.23) את מכתב התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל הדר / Yoel Hadar  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוהל עבודה למינוי מנכ"לים לכנסת, ולמוסדות הנשיאות ומבקר המדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה    ראש האופוזיציה: "ב-75 שנות קיומה של ישראל המודרנית, מעולם לא היה ספק לגבי השאלה אם היא תהיה מדינה דמוקרטית, עכשיו יש"    השר קיש: "זו הסתה נגד חרדים. קשה למצוא ביטוי לכך"
מירב ארד
את פירוט הצעת החלוקה העבירה הקואליציה רק בפתיחת הדיון הבוקר    עו"ד שגית אפק: הניסיון של הוצאת האופוזיציה מהוועדות מחליש מאוד את הכנסת    קיש: מפתח החלוקה יעמוד על יחס של סה"כ 111 ח"כ לקואליציה, ו-97 ח"כים לאופוזיציה לפי חישוב של 208 חברי כלל הוועדות
מירב ארד
הסבירה: המחירים התחילו לעלות אט אט, עד שבמאי יוני התחילו קפיצה אדירה של המחירים בפחם, ביולי החלטנו שאם לא נעצור את המדרון, נגיע לאירוע בלתי נשלט    מאיר שפיגלר: "עליית המחירים נקבעה ע"י רשות החשמל, העלייה נובעת מהעלייה אך ורק של חומרי הגל"
מירב ארד
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "הוועדה מאוחדת בדעה שצריך לעודד את הרכבים החשמליים, על השינוי להידחות, ולפרק זמן עד שהממשלה תלמד את הנושא הזה"    המשרד להגנת הסביבה: זיהום הסביבה מתחבורה, הוא הגדול ביותר במדינת ישראל, הם הגורם הגדול ביותר לתמותה
מירב ארד
ח"כ בליאק הוסיף: ״ישראל מובילה את העולם בקטיעת רגליים כתוצאה מסוכרת"    יו"ר הוועדה גפני: "הממשלה הקודמת באמת דאגה לאוכלוסייה החרדית?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il