X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תלם היום בבית המשפט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
תנ"צ תלם: החוקרים סימנו מראש עדי מדינה אפשריים נגד נתניהו
סגן ראש אגף החקירות והמודיעין מודה שהורדת התכשיטים מבני הזוג אלוביץ הייתה השפלה מיותרת טוען שלמרות הימים הארוכים ושעות השינה המועטות - החקירות של איריס אלוביץ היו סבירות

חוקרי תיק 4000 סימנו מראש את מי שעשויים להיות עדי מדינה נגד בנימין נתניהו - מאשר (23.1.23) תת-ניצב יואב תלם, שהיה ראש זרוע החקירות ביאל"כ וכיום סגן ראש אגף החקירות והמודיעין, בחקירתו הנגדית במשפט נתניהו.
לדברי תלם, הוא זוכר שבתוכנית החקירה נראה ניר חפץ "כמי שיכול לספר את כל הסיפור"; הוא אינו זוכר האם דובר באותו הקשר על שלמה פילבר ושאול אלוביץ, אך "זה לא מופרך שכן". בהמשך אמר: "אלוביץ לא היה אמור להיות עד מדינה. אם היה מוכן להיות עד מדינה, היינו מצפים שיספר את הסיפור על ראש הממשלה והכריכה", דהיינו על הקשר שבין הסיקור בוואלה לבין הטבות רגולטוריות לבזק.
עו"ד ז'ק חן: "אז הוא יכול היה להיות עד מדינה אם יפליל את ראש הממשלה". תלם: "זו ממש לא התשובה שלי. זה לא אחראי לומר תמורת מה הוא יכול היה להיות עד מדינה. זה תלוי בסיפור שהוא מספר, באנשים שמעורבים ובתמורה שהוא מבקש". חן: "הוא לא יכול להיות עד מדינה כדי להפליל זוטרים ממנו". תלם אישר, שהחשוד המרכזי היה נתניהו.
חן טון שתאריך ה"פרוץ" (המעבר לחקירה גלויה - 18.2.18) נקבע מתוך ידיעה שנתניהו היה בוועידה במינכן, אך תלם השיב שאינו יודע מדוע נבחר תאריך זה. חן: "זה נועד שתוכלו לומר לחשודים שהם במעצר בעוד נתניהו נהנה בגרמניה". תלם: "זו לא הייתה המטרה ואין פסול באמירה כזאת. כנראה גזרנו את התאריך אחורה מהמועד שתואם לחקירתו של נתניהו".
חן טען עוד, שהיו כוחות מוגזמים במעצר והחיפוש בבית משפט אלוביץ. תלם: "הם נראים לי סבירים. חן: המטרה שלכם הייתה לבוא חזק ועוצמתי". תלם: "המטרה הייתה לבצע את המשימה". תלם אישר שבדיעבד, לאור פסיקת בית המשפט העליון, חלק מתפיסת הרכוש באותו בוקר לא הייתה חוקית בשל העדר צו. הוא הסביר, שבזמן אמת חשבו החוקרים שהם יכולים לתפוס חפצי אמנות ותכשיטים, עד שבית המשפט העליון קבע שהצו אינו מפורט די הצורך. הוא גם אמר, שהורדת עגילים וטבעות מגופם של בני הזוג אלוביץ הייתה משפילה ומיותרת. חן: "זה היה מתוכנן, בחקירה אמרו להם שהם נותרו ללא כלום". תלם: "בשעות ארוכות של חקירה נאמרים כל מיני דברים".
חן: "התפיסה הברוטלית והבלתי חוקית נועדה לזעזע את עולמם כדי להשפיע עליהם בחקירה". תלם דחה את הדברים: "לא הייתה כוונה להיות ברוטלי, להשפיל ולפעול בצורה בלתי חוקית. אנחנו גם עושים טעויות". חן: "לא עשיתם את זה לאף אחד אחר". תלם: "לא עשינו שום דבר ברוטלי בצורה מכוונת".
הועברה לבית שמש כתרגיל חקירה
ב-19.2.18 לקראת חצות נכנסו ראש יאל"כ דאז, תת-ניצב, אלי אסייג, ותלם לחדר בו נחקרה איריס אלוביץ, ואסייג אמר שהיא עלולה לאבד את כל רכושה. תלם הסביר: "מציגים לנחקר את הראיות נגדו ומבהירים לו מה הסיכונים בפניו. זה נועד לחלץ מהנחקר גרסה, שיעזור לשפוך אור על האירועים. לא ביקשתי ממנה להודות, ביקשתי ממנה לספר. זה גבול דק, אנחנו צריכים להיזהר לא לעבור למקום שאסור להגיע לנו. אנחנו לא מדברים פה על הרווחים, אלא על המחירים. בדיעבד, היא הייתה יכולה לשפוך אור. אני לא רואה פה יוזמה שלנו להציע מעמד של עד מדינה; אני מציג את הסיטואציה כדי לראות אם תהיה יוזמה מהצד השני".
תלם אישר, שהעברתה של אלוביץ לכלא נווה תרצה ומשם למשטרת בית שמש במוצאי יום החקירה הראשון, היו חלק מתרגיל חקירה - שכן בבית שמש המתינו לה מדובבות, והיא הייתה צריכה לחשוב שהגיעה לשם במקרה. תלם הסביר: "באותו שלב חשבנו שאיריס יכולה להיות נחקרת שתחליט לחצות את הקווים ולספר את הסיפור, ושתרגיל חקירה מסוג זה יכול לסייע". עם זאת, הוא הסכים שהתנאים בבית שמש היו בלתי נסבלים.
חן עמד על שעות החקירה הארוכות בימי החקירה, זה אחרי זה, כאשר בלילות ישנה אלוביץ שעות בודדות בלבד. תלם השיב, שהיה צורך בחקירות ארוכות בשל מגבלת ימי המעצר והחקירות היו סבירות. חן טען שהן היו מנוגדות לחוק ולפסיקה. תלם חלק עליו בנקודה זו, אם כי הוסיף: "ברמה האנושית והמוסרית אנחנו מצויים בדילמות לא פשוטות. גם אנחנו החוקרים בני אדם וחוזרים למשפחות שלנו עם תהיות". הוא הסכים, ששעתיים-שלוש אינן שעות שינה סבירות, אם כי דחה את טענתו של חן בדבר הפרת הנהלים.

תאריך:  23/01/2023   |   עודכן:  23/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנ"צ תלם: החוקרים סימנו מראש עדי מדינה אפשריים נגד נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב
BS  |  24/01/23 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
מיכאל מירו
האם נתניהו רוצה מלוכה ללא בלמים? התשובה היא כן, הוא רוצה לרוץ בדרך שלו    הוא מאמין בכל ליבו שהוא האיש הנכון במקום הנכון    יהיו קרובים אליו שיאמרו שהוא טועה בדרכו, כי הוא עלול לשלם מחיר כבד, כשיסתיים המשפט, אך נתניהו מוכוון משימה
איתמר לוין
סגן ראש אגף המודיעין, שניהל את החקירות בתיק, דוחה את הטענות בדבר לחצים בלתי הוגנים על פילבר וחפץ    אומר שבני משפחה של חשודים נחקרו כדי לדעת אם הם מעורבים או כחלק מתפיסת רכוש
איתמר לוין
אשר יששכר, שלום מלכה ומאיר דלרוזה מבקשים מבית הדין לעבודה להורות להחזירם מיד לשיירת רה"מ    טוענים שהמשרד מפר את הנחיית הייעוץ המשפטי בעניינם
דן מרגלית
מי שמע על שר משפטים שמאיים על שופטיו? רק בעברית, רק ב-2023    באיזו מדינה שר המשפטים מאיים על כתב תביעה של הפרקליטות? שוב רק בעברית, רק ב-2023
איתן קלינסקי
העדיפויות בסדר היום, שמנווט יריב לוין בהשראת בנימין נתניהו והיגררות כל חברי הכנסת מהליכוד, הן רחוקות מאוד ממה שמחייב התייחסות והסתערות למנוע את הנגע, שפרסם בימים אלו הביטוח הלאומי, שלמעשה כל ילד חמישי בישראל חי ללא ביטחון תזונתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il