X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו ולוין בישיבת הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לוין נגד מיארה: "כנראה שאין ממד זמן בייעוץ המשפטי"
שרי הממשלה התעמתו מול נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה בקבינט ובישיבת הממשלה בטענה לכבילת ידי הממשלה ובהתמהמהות באישור פעולות

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני במוצאי השבת אחרי הפיגועים בירושלים הייתה סוערת. פרטים חדשים שפורסמו (29.1.23) בכאן חדשות חושפים את הדרישות והצעדים שדרשו להטיל השרים, ואת העימות עם היועמ"ש לממשלה וניסיון ההרגעה של דרעי.
השר איתמר בן-גביר דרש בדיון להטיל עוצר על שועפאט. השר בצלאל סמוטריץ' הציע לכתר את השכונות במזרח ירושלים. גורמים בקבינט אמרו כי מערכת הביטחון התנגדה לענישה קולקטיבית. ראש השב"כ רונן בר העביר מסר לשרים: זה עלול להביא להסלמה רחבה יותר. על-פי הדיוווח, בדיון טענו גורמי הביטחון כי במקרה האחרון שבו ישראל נקטה צעדי ענישה כלפי מחנה הפליטים שועפאט, זה רק הביא להתגברות הפיגועים. בלשכות השרים לא התייחסו לידיעה. מהשב"כ נמסר: "אנו מצרים על הדלפות מתוך דיון הקבינט ואיננו מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים".
במהלך הדיון אמר השר בן-גביר ליועמ"ש גלי בהרב מיארה: "את לא חיה במדינה שאני חי. אתם לא יושבים בתוך עמכם. חיבלת בעבודה שלנו קיבלת את החומרים לצורך האיטום ב-8 בבוקר". היא השיבה כי קיבלה את החומרים רק בערב. שר המשפטים לוין המשיך ואמר כי "כנראה שאין ממד זמן בייעוץ המשפטי, הם מעל הזמן הם לא מבינים שאם אתה לא עושה מהר אז אתה חוטף".
השר בצלאל סמוטריץ' אמר בדיון: "צריך לשנות את המשוואה, זה המנדט שלנו אנשים בחרו בנו לצעדים גדולים". השר בן-גביר הוסיף כי "אנחנו רוצים מדיניות של בעל הבית השתגע".
מנגד, ח"כ אריה דרעי שהגיע בתקן משקיף העביר מסר מרגיע בדיון: "צריך לחשוב על צעדים יש לנו אחריות כוללת על הכתפיים. צריך לשים לב לאמריקנים לא כל מה שרוצים אפשר לעשות".
בחדשות 13 פורסם כי במהלך ישיבת הממשלה (א') זעם השר לביטחון לאומי על כך שהייעוץ המשפטי, לטענתו, מעכב את החוק שאמור לעגן את סמכויותיו. נציגת היועצת המשפטית לממשלה אמרה כי "אין ויכוח שהשר יכול לקבוע מדיניות, אבל כאן יש פגיעה פוטנציאלית בעצמאות המשטרה שעלולה לפגוע בזכויות אדם". ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא להגנתו ואמר: "חייבים להבטיח שעקרון ביזור הסמכויות יישמר. זה הבסיס בדמוקרטיה מודרנית וזה לא קיים בישראל".
השר אופיר אקוניס אמר במהלך הישיבה: "בפילפולים משפטיים לא נלחמים בטרור, צריך לבטל כל אזרחות או תושבות של תושבי מזרח ירושלים שהיו מעורבים בפיגועים מיד וזה בסמכות שר הפנים. אם האבא של הרוצח שמח יותר מאשר בחתונה שיגורש. זה צריך להיות מיידי ואפקטיבי".

תאריך:  30/01/2023   |   עודכן:  30/01/2023
+רק מיעוט מהפליטים גורש ע"י ישראל
12:49 30/01/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה

בעיית הפליטים נוצרה כאשר היהודים ניסו לממש את החלטת האו"ם מ-1947 ולהקים מדינה, ו-5 מארצות ערב בתמיכת ערביי הארץ ובהשתתפות רבים מהם תקפו את המדינה הצעירה במטרה "מוצהרת" "לזרוק את היהודים לים"

מלחמת העצמאות [צילום: זולטן קלוגר/לע"מ]
+הרש"פ יורה לעצמה ברגל
08:36 30/01/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

הרש"פ הודיעה על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל אך ישראל יכולה לשמור על ביטחונה היטב גם ללא סיוע הרש"פ. השב"כ הישראלי עושה עבודה מצויינת וסומך על עצמו בלבד, הפסקת התיאום הביטחוני תדרדר את המצב בשטח ותפגע קשות בשלטון הרש"פ

כוחות הביטחון הפלשתינים בגדה המערבית [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+חזרה לשירו של נתן אלתרמן "על זאת"
08:29 30/01/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

אנחנו קוראים בשיר עדות מכאיבה מאוד של פשע מלחמה, כשנתן אלתרמן כותב על חייל צה"ל האומר לעצמו: "אנסה המקלע... ונסה", ואחרי הניסיון של המקלע על ערבי זקן - "הליט הזקן את פניו בידיו... ודמו את הכתל כסה"

שימוש לא מבוקר בנשק [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]
+רחפן צה"ל הופל ברצועה; חשש לדלף מידע
01:08 30/01/23  |  עידן יוסף

רחפן צה"ל נפל בשטח רצועת עזה במהלך פעילות מבצעית במהלך סוף השבוע. האירוע מתוחקר. בחמאס אומרים כי תפסו אותו. קיים חשש לדלף מידע.

+חשד לתג מחיר באזור רמאללה
21:22 29/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+נתניהו סירב להטלת עיצומים על עזה
20:34 29/01/23  |  עידן יוסף

בעוד המלחמה בגל הטרור נמשכת, כעת מתברר כי חלק מחברי הקבינט מהציונות היהודית ומעוצמה יהודית דרשו להטיל סנקציות על עזה, אך נתניהו סרב לכך, בהתאם להמלצות הדרג הביטחוני, שסבר כי הדבר עלול להכניס את הרצועה למעגל הטרור (עכשיו 14).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אהוד יערי / Ehud Yaari  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עודד גרנות  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  צבי יחזקאלי  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוין נגד מיארה: "כנראה שאין ממד זמן בייעוץ המשפטי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
אביעד ויסולי
לאחר הביקור ברבת עמון והשמועות שהפיצו הירדנים בעניין ה"סטטוס-קוו", התייצב נתניהו בפני המצלמות במסיבת העיתונאים והצהיר מפורשות: המדיניות שלנו בהר-הבית לא השתנתה ולא עומדת להשתנות
גדי חיטמן
כדאי להזכיר, כי ההצלחה הטקטית והמבצעית של הפעולה בג'נין ראויה לאזכור חיובי, אך אין בה כדי לטשטש את המציאות: הבעיה הפלשתינית כאן. אצלנו. בבית. אנחנו צריכים לטפל בה. לטובתנו. ויפה שעה אחת קודם
רבקה שפק-ליסק
הרשות הפלשתינית משקיעה מאמצים בחיסול כל זיקה בין העם היהודי לפלשתין. בלחץ ערבי- פלשתיני ארגון אונסקו קבע שקבר רחל אינו אתר יהודי, שהר-הבית קדוש למוסלמים בלבד ומעולם לא היה שם בית מקדש יהודי
איציק וולף
כוחות משטרה, מג"ב וצה"ל אטמו לפנות בוקר את ביתו של עלקם חיירי, שרצח שבעה בני אדם בליל שבת בשכונת נווה יעקב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il