X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פראג. מבט מלמעלה
[צילום: Czech Tourism] ומתחם וישהראד
שוחרי התרבות, היופי והטעם הטוב, יפשטו בחופשת הפסח הקרובה על רחובותיה של בירת צ'כיה, שובת הלב, כשאלה יזמנו להם שילוב נדיר של מבנים היסטוריים אטרקטיביים ושל מוזיאונים וגלריות, בצד תזמורות ותיאטראות לאין ספור
▪  ▪  ▪
מצודת פראג

פראג, בירת צ'כיה, היא יופי שאין לו סוף. מעל העיר המרהיבה והנחשבת לשכיית-חמדה, שכל כך קל להגיע אליה ושכל כך קשה לעזוב אותה, פרושה מצודה מקסימה. לרגליה משתרעת "העיר הקטנה" - רובע ציורי המכיל בתים מתקופת הרנסנס והבארוק, ארמונות וכנסיות לרוב. על הגבעות המשתפלות מן המצודה משתרעים גנים בארוקיים יפהפיים.
"העיר הקטנה" מחוברת עם העיר העתיקה באמצעות גשר קארל - מבנה-אבן אדיר, המעוטר בפסלים מקסימים. הבניינים ההיסטוריים שבה השתמרו היטב וביניהם "מגדל אבק השריפה", שהיה פעם חלק ממערכת-ביצורים; בית המועצה העתיק, בעל האורלוגין המפורסם, שהוא שעון אסטרונומי; כנסיית "גבירתנו לפניטין", כנסיות אבירי הצלב, ניקולאס, יעקב וגיל הקדושים; הקלמנטינום ותיאטרון האחוזות. בתחום העיר היהודית לשעבר, הידועה כגטו, שרדו מבנים ייחודיים אחדים, כולל בית הכנסת "אלט-נוי" הבנוי בסגנון הגותי, וכן בית העלמין היהודי הישן, שנותרו בו מצבות רבות-חשיבות.
המרכז ההיסטורי של פראג הוא אתר הנשמר על-פי חוק. בליבו ממוקמת העיר מימי הביניים, שנבנתה על גבי אתר של מושבה רומית קדומה ואשר כללה את העיר העתיקה, העיר החדשה, העיר היהודית, העיר הקטנה, הרדצ'אני ומתחם וישהראד.

מבנים הדורים
בית הכנסת הספרדי בפראג [צילום: Czech Tourism]

מצודת פראג, מושבם של מלכים ונסיכים צ'כיים מאז המאה התשיעית והמשמשת כיום כמושב נשיאי צ'כיה, הייתה במקורה ישוב סלאווי, שנבנה מחדש במאה ה-11 ושוכלל למצודת-אבן רומנסקית. המראה הנוכחי של מצודת פראג הוא תוצאה של מספר שינויים ותוספות, שהתבצעו עד למאה ה-18, וכן שיפוצים. צמודה אליה מצודת הראדצ'אני, שבמקורה הייתה האגף החיצוני של מצודת פראג ושהוענק לה מעמד של עיר כפופה בתחילת המאה ה-14. האצולה החילונית וראשי הכנסייה הקימו כאן מספר מבנים הדורים, כמו ארמונות שווארצנברגר, צ'רנין ושטרנברג, מתחם לורטו ומנזר סטרהוב.
העיר החדשה נוסדה על אתר שבו היו מפוזרים בעבר כמה ישובים דלילים, מחוץ לגבולותיה של העיר העתיקה. מבין המבנים המקוריים של העיר החדשה נותרו מספר בנייני-ציבור, הכוללים את בניין המועצה, את כנסיית "גבירתנו של השלגים", כנסיית "נה קרלובה", התיאטרון הלאומי, הכנסייה והמנזר "נה סלובנק" וכן מתחם וישהראד, הכולל גם כנסייה המקודשת לקדושים פטרוס ופאולוס וכן בית-קברות, שנקבע כמקום-קבורתם של גדולי בני האומה הצ'כית. קשר אמיץ עם תולדות פראג יש לשני המנזרים הצ'כיים העתיקים ביותר: מנזר ג'ורג' הקדוש ומנזר ברבנוב, שהוקמו בשנת 993.
למטייל בפראג מומלץ לחלק את הטיול לשניים עד שלושה ימים: ביום הראשון כדאי לערוך סיור מכיכר ואצלב עד גשר קארל, שכולל את המרכז המודרני של העיר, העיר העתיקה והמבנים שבה, כיכר העיר וכן הרובע היהודי. ביום השני מומלץ לעלות למצודת העיר ולסייר בה במשך ארבע עד שש שעות, כולל הארמונות השונים, ולרדת דרך "העיר הקטנה" ואתריה עד גשר קארל. את היום השלישי כדאי להקדיש לביקור באזור וישהראד, המוזיאון העירוני ואתרים נוספים בתחומי העיר העתיקה, ולא להחמיץ, כמובן, שיט לילי על הוולטבה.

תאריך:  25/03/2010   |   עודכן:  25/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נירה אלטלף
על מדף ספרי הלימוד לכיתות היסוד (א'-ג') מונחות עשרות מקראות וחוברות ללימוד השפה העברית    איך לבחור לילדכם את הטובה מביניהן?
נרי אבנרי
"שמעתי אותם אומרים שאני לא בסדר בראש. לא מזיז לי. אני אוהב את השנאה שלי. היא נותנת לי תחושת עוצמה. זר לא יבין זאת"
אליקים העצני
גורמים שונים עלולים להביא את מניין שנות עצמאות המדינה מ-1948 עד 2010    הכל תלוי בנכונות העם והנהגתו לשלם את מחיר החירות
ד"ר צ'לו רוזנברג
רק המורים יודעים עד כמה המציאות בין כותלי בתי הספר עגומה ומפחידה    חובה להחזיר את סמכותם ללא חשש. אחרת - נידרדר
ד"ר אברהם בן-עזרא
הציבור לא אמור לסבול את יוזמותיו של רמון וככל שימשיך - הוא ימשוך אש לכיוונו מהביקורת הבלתי תלויה, אם לא די לו בכך בהתחשב ברקורד הפלילי שלו עד כה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il