X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסח, חג האביב, הניקיונות, החופשות והארוחות הבלתי נגמרות, הוא גם חג שכרוך בלא מעט הוצאות כיצד לנהל נכון את ההוצאות ואיזה סיוע ניתן לקבל מהבנק? וגם - מתכון טעים במיוחד לחרוסת
▪  ▪  ▪
מתנהלים נכון [צילום: פלאש 90]

אני הכי אוהבת את פסח. קודם כל בגלל החרוסת - מרשם של סבתא חנה עם הרבה סיפורים שקשורים אליו. אצלנו מכינים חרוסת בקערה גדולה ונהנים ממנה כל החג. חוץ מזה, אני אוהבת קיץ ובפסח בדיוק מרגישים את האביב והפרחים, היום מתארך ואם מספיק חם - אפשר ללכת לים ואין יותר קיץ מזה.
כמנהלת משק בית שאוהבת סדר - זה בדיוק החג שלי. אני עושה רשימה של דברים בבית שצריך לתקן, לתרום או לזרוק (למחזור כמובן) ולקנות חדש. זה כולל בגדים לילדים שגדלו, חפצים שכבר שנה לא הוצאנו אותם מהארון, ניירת שהצטברה וכל מה שתופס מקום מיותר בעיני (יש לי סיכום עם בעלי שאני לא מחליטה על דברים שלו מבלי שניתנה לו זכות הוטו, אך בכל השאר אני פועלת עצמאית).
מטבע הדברים, פסח קשור להרבה הוצאות - הצטיידות במזון כשר, בחומרי ניקוי, הכנות לארוחת החג והמתנות הנלוות בדרך-כלל לאירוע. גם החופש הארוך של הילדים הוא הוצאה - צריך לשמור עליהם, לשעשע אותם. זו הזדמנות לחופשה משפחתית בארץ או בחו"ל. אני לא היחידה שחושבת על שיפוץ ותנסו להזמין סייד או אינסטלאטור בלי התראה מוקדמת של חודש - כולם תפוסים ועסוקים (אני כבר שבועיים קובעת עם הרפד כל יום מחדש - אין לו זמן בשביל התיקון הקטן שאני צריכה) וגם זו הוצאה.
מבחינה מימונית, יש כאן מקרה קלאסי של הלוואה - הוצאה גדולה שנפרסת על-פני מספר תשלומים כדי שאפשר יהיה לעכל אותה.

אז הינה כמה כללים להלוואה:

1. סוף מעשה במחשבה תחילה:
אני ממליצה לרשום בצורה מסודרת את כל ההוצאות הצפויות מראש. להכין דף תקציב ולכלול בו את הקניות, החופשה, הקייטנה לילדים וכל מה שקשור. אם נבהלתם מהסכום הסופי - זה הזמן לסדר עדיפויות. כשעושים רשימה מראש ולא "שולפים מהמותן", יש יותר בקרה וגם יש אפשרות לתקן מבעוד מועד.
2. בוחנים את ההכנסה הפנויה:
הכנסה פנויה היא הסכום שנשאר כל חודש אחרי שמפחיתים את כל ההוצאות מההכנסות. אם לא נשארת הכנסה פנויה - אין מקום לקחת התחייבות כספית חדשה וכדאי לבדוק את מבנה ההוצאות מחדש. אם יש בהוצאות מרכיב גדול של חיסכון, אפשר לשקול להקטין אותו, אפילו זמנית, כדי שיתפנה כסף לרכישות חדשות. אם יש בהוצאות מרכיב גדול של הלוואות וריביות (למעלה משליש מההכנסות), כדאי לשקול לפרוס הכל מחדש לתקופה ארוכה יותר, כדי שההחזרים החודשיים יהיו קטנים יותר. בקיצור - ההכנסה הפנויה תכתיב כמה החזר חודשי יהיה להלוואה שתיקחו. שימו לב לא לשכוח את מרכיב הריבית בחישובים. באתר לאומי יש מחשבון הלוואות פשוט לתפעול. תיעזרו בו.
3. לוקחים הלוואה מותאמת:
לעיתים יש מרכיבי שכר חד-פעמיים, המתקבלים אחת לשנה בנקודות זמן מסויימות. אם יש כסף שאמור להגיע ממקור אחר, סכום חד-פעמי בעיקר, אפשר לבקש הלוואה, שבמסגרתה לא משלמים את הקרן, אלא רק ריבית והקרן תכוסה אחרי כמה חודשים מאותו סכום שאמור להתקבל (קרן השתלמות, פיצוי בגין תאונה חס וחלילה, או בונוס על עבודה מצויינת) וקוראים לזה הלוואת בלון או הלוואת בוליט.
ללקוחותיי אני ממליצה לבחון מוצר אשראי הנקרא בלאומי "הלוואה בקליק" - באינטרנט ובעמדות המידע מתפרסמת לכל לקוח הצעה אישית, מותאמת למאפייניו.

ובעניין החרוסת, למי שמתעניין הינה המתכון של סבתא חנה:

3 תפוחי עץ אדומים, מקולפים ומגורדים על פומפייה הכי דקה, עם הנוזלים שלהם.
3 תפוחי עץ ירוקים, כנ"ל.
יין קידוש מתוק.
אגוזי מלך טחונים. צריך כ-1 ק"ג, אבל לפי מידת הרטיבות של התערובת אפשר להוסיף.
זנגביל.
קינמון.
ציפורן.
אופן הכנה
מתחילים עם התפוחים. בקערה גדולה בוחשים את התפוחים עם האגוזים עד שמתקבלת תערובת מוצקה. מוסיפים יין ותבלינים ומחכים קצת - 15 דקות בערך, עד שהנוזלים ייספגו והטעמים ייתקבעו. בוחשים שוב ומוסיפים יין או אגוזים לפי מידת הצורך - התערובת צריכה להיות מוצקה אבל לא יותר מדי, כדי שניתן יהיה למרוח אותה על מצה.
הגשה:
מסדרים שכבה אחידה בצלחת עגולה (כמו חומוס, אבל בלי השקע לטחינה), מפזרים למעלה קינמון (כמו שמפזרים אבקת סוכר על עוגה) ומציירים מראש קווי שתי וערב - כל קובייה זו הכמות למריחה על המצה. לשמור בקירור עד 7 ימים (אצלנו זה נגמר קודם).

פורסם לראשונה בבלוג של לאומי
מחברת המאמר הינה מנהלת סניף תל גנים בבנק לאומי
תאריך:  25/03/2010   |   עודכן:  25/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח חננאל ובר
החמץ התופח מסמל את הגאווה של חברה הישגית "מתקדמת", ורק ביטול החמץ והגאווה מאפשר להתחיל את התהליך הנדרש של ענווה
ארנון אופנהיימר
השימוש במנוע חוקה משלים את הפתרון ומאפשר להוציא את הלוגיקה העסקית מתוך תוכניות המקור ולהעביר מידי התוכניתנים את ניהול החוקה לידי מומחה עסקי
מני ישי
מלאכת המשכן לא תמיד נעימה היא ואף על-פי כן, חובה היא על כל הכוהנים    מדוע? ומה חשיבותה של עבודה זו?
ד"ר אברהם בן-עזרא
במאבק לגיטימי, אך משיקולים זרים, של ציבור היזמים והקבלנים מול הוראות התקנות והתקנים, ונוכח התקפלות מחוקק המשנה, שונו הוראות ותקנות בכיוון של גריעה הדרגתית ומתמשכת באיכות המגורים וברמת הבנייה בישראל
רפי מן
כשהעיתונות מצטטת "שיחה נינוחה" שבמהלכה נאשם מותח ביקורת על עדת תביעה, הסוב-יודיצה נעלם למעשה    אולי הגיע הזמן לבטל אותו גם להלכה, ולמנות יחצן מטעם המדינה לפרקליטים, עדים, שופטים ונאשמים חסרי ממון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il