X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דנינו. מאיים לערב את ביטן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
בניגוד לחוק: החשכ"ל לא דיווח על יישום חוק שוטף פלוס 30
בדיון ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים התברר כי היה אמור לדווח לוועדה כבר לפני כחצי שנה והדבר טרם נעשה יו"ר ועדת המשנה דנינו: "לא סביר שעצמאים משלמים ביטוח לאומי ולא זכאים לדמי אבטלה או מחלה - לא נעשה מסחרה, לא נסכים רק לתיקון אחד ונהיה מבסוטים"
המע"מ מאיים על התיירות, התאחדות המלונות מציעה רפורמה
עידן יוסף
עסקים קטנים ובינוניים בתיירות מודאגים מההצעה לבטל את הפטור ממע"מ ומריבוי תובענות ייצוגיות נגדם * התאחדות המלונות מציעה פתרונות לטיפול בתובענות, לרבות חובת פנייה מוקדמת, פיצויים מופחתים ואישור פשרה בבית המשפט * מבקשת גם רפורמה במכון התקנים והקמת בית משפט לתמלוגים
לרשימה המלאה

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לעסקים קטנים ובינוניים, בראשות ח"כ שלום דנינו, קיימה (יום ג', 15.2.23) את ישיבתה הראשונה. דנינו פתח את הדיון ואמר כי ועדת המשנה תרכז את המידע שהצטבר באשר לדרכים שבהן ניתן לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים, ותעביר את החומר לוועדת הכלכלה שתדון בכך. הוא הוסיף כי לאחר מכן הדברים יועברו גם לשר הכלכלה, ח"כ ניר ברקת.
מנהל תחום תשתיות ופיתוח עירוני, עמיחי דרורי, התייחס ליישום חוק מוסר תשלומים לספקים, ואמר כי במקרים רבים הרשות המקומית מזמינה עבודה בשם הממשלה והיא רק צינור להעברת כספים. במקרים אלה, אמר דרורי, אם הממשלה תעביר את הכסף בזמן, ולא תתעכב לפעמים חודשים ושנים, אז יוכלו גם הספקים לקבל את התשלום במועד. הוא הוסיף כי המרכז פנה כבר פעמים רבות לחשב הכללי באוצר אך לא נענה.
בעקבות זאת, הזכיר היו"ר דנינו כי חוק שוטף פלוס 30 אושר בוועדת הכלכלה. לפי החוק והתקנות, החשב הכללי באוצר היה אמור להגיש לוועדה דיווח על יישום החוק כבר לפני כחצי שנה, אך בדיון התברר כי הדבר טרם נעשה כפי שמחייב החוק. דנינו ביקש לקבל את הדיווחים בהקדם ואמר כי אם יהיה צורך בטיפול של ועדת הכלכלה הוא יעביר את הנושא לטיפול היו"ר דוד ביטן.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ נעמה לזימי אמרה כי יחד עם פורום העצמאים בהסתדרות גיבשה תוכנית שנועדה לתת רשת ביטחון לעצמאים ופרילנסרים במקרה של לחימה, מגיפה או אסונות כמו רעידת האדמה האחרונה בטורקיה. לדבריה, "הגיע הזמן שתהיה לעצמאים ודאות בעתות חירום".
יועצת הרגולציה של לה"ב, יעל גויסקי, אמרה כי גם אם רק נושא אחד או שניים יקודמו זו כבר תהיה בשורה. ח"כ דנינו הגיב על כך ואמר כי הוא לא מסתפק בנושא אחד או שניים. "לא סביר שיהיו עצמאים שמשלמים ביטוח לאומי ואין להם זכות לדמי אבטלה, תקופת אבל או מחלה. עד שלא הגעתי לכנסת לא הבנתי כמה זה לא הגיוני ולא בא בחשבון. אם זה לא יעבור ולא נצליח לעשות פה בוועדה הזו את הדברים האלה נזכה על הוועדה. אני לא הולך לעשות מסחרה, שיתנו לנו משהו אחד ונהיה מבסוטים", אמר.
כרמל גומא, חוקרת במכון הישראלי לתכנון כלכלי, הזכירה כי הציגה לדנינו את המחקר שמראה כי הסיוע הממשלתי לעסקים קטנים ובינוניים הוא סבוך ולא מספק כדי להגיע לכל העסקים.
נציג לשכת סוכני הביטוח, עופר חורש, ציין כי הכוונה לחייב מעסיקים עם שלושה עובדים ומעלה להשתמש בממשק המעסיקים להפקדות פנסיוניות יגרום להם להוצאה מיותרת. בתגובה לכך אמר נציג רשות שוק ההון, עמיר כץ, כי לא מדובר בהוצאה גדולה ואין סיבה שעובד של עסק קטן לא ייהנה מכך שכספי הפנסיה שלו יקלטו באופן אמין ומהיר. ח"כ דנינו ביקש מכץ לבחון את הנושא שוב לקראת הדיון הבא, כדי לא להוסיף הוצאות לעסקים קטנים שאין בצידן תועלת משמעותית.
סגנית נשיא לה"ב צמרת אביבי, העלתה את נושא החזר מענקי הקורונה וביקשה לבדוק זאת מול ראש הממשלה, שנתן לדבריה הבטחת בחירות לפיה אף עצמאי לא יצטרך להחזיר מענק. בנוסף היא ציינה כי צריך לבצע כמה תיקונים קטנים בצו סיווג מבוטחים משנת 1972, כדי לאפשר למורים ומורי דרך, שחקנים, אמנים ועוד לקבל דמי אבטלה בתקופות פגרה. ח"כ דנינו ציין כי נושא המענקים מטופל בוועדת הכספים והוא יעביר אליה את הבקשה.

תאריך:  15/02/2023   |   עודכן:  15/02/2023
+"ביום ראשון נדון ב-32 מועמדים לדירקטורים"
13:24 15/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הודיעה סגנית מנהלת רשות החברות בוועדת הכלכלה בדיון בוועדת הכלכלה  ▪  היו"ר ביטן הציג רשימת עקרונות לתיקון חקיקה שיביא לסיום העיכובים במינוי הדירקטורים בתאגידי המים והביוב

ביטן. סוף לסחבת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+"גוף חסר אחריות שפועל ומחזיק בנשק אטומי"
12:32 15/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת חוקה כי לא ידחה את המשך ההצבעות ותקף בחריפות את התנהלות האופוזיציה: "כמה שקרים אתם יכולים להפיץ, איך אתם לא מתביישים?"

רוטמן. תקף את התנהלות האופוזיציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בשעת חירום מלונות יידרשו להקצות 10% מהמקומות למוגבלים
09:48 15/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כך חשף משרד הרווחה בדיון וועדת העבודה והרווחה  ▪  אייכלר: על משרד הבריאות לבדוק ברשויות המקומיות, את ההיערכות לתחבורה ייעודית לאנשים עם מוגבלויות בשעת חירום

ניו"ר אייכלר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תוספת 60 מיליון ש"ח מענק חימום לקשישים זכאים
02:09 15/02/23  |  עידן יוסף

ועדת העבודה והרווחה אישרה תשלום מקדמה של 60 מיליון שקל, לסיוע בחימום בחורף לקשישים נזקקים, באמצעות הביטוח הלאומי. יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר הסביר כי המקדמה נדרשת עקב התייקרות מחירי החשמל, והצורך לסייע לקשישים לחמם את ביתם מפני הקור העז.
ח"כ יונתן משריקי ביקש מהאוצר הבהרות לגבי גובה הסכום לאור מחירי החשמל הצפויים לרדת, עקב תחילת הספקת הגז הטבעי. עו"ד שלומי מור, נציג הביטוח הלאומי, הבהיר שכ-300 אלף איש, ניצולי שואה וקשישים, יוכלו ליהנות מהמקדמה, והיא תועבר כבר בשבועות הקרובים.
עומר רחמים, יועץ שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הודיע לוועדה כי השר נענה לבקשת היו"ר ובמסגרת דיוני התקציב הקרובים יישמר גובה המענק הקבוע - כך שלמעשה המקדמה הנוכחית תהפוך למענק. אייכלר הודה לו על ההיענות וביקש להפוך את המקדמה למענק.

+סוף עידן הפחם בישראל - 31 בדצמבר 2025
00:47 15/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ארבע יחידות פחמיות ישמשו אחרי המועד אך ורק לעתות משבר של חרום ומצוקה אנרגטית  ▪  יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: "על המאסדרים לוודא שאכן חברת החשמל עומדת ביעדים, מדובר בחיי אדם ובאוויר שאנו נושמים"

מאיר שפיגלר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בניגוד לחוק: החשכ"ל לא דיווח על יישום חוק שוטף פלוס 30
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ארבע יחידות פחמיות ישמשו אחרי המועד אך ורק לעתות משבר של חרום ומצוקה אנרגטית    יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: "על המאסדרים לוודא שאכן חברת החשמל עומדת ביעדים, מדובר בחיי אדם ובאוויר שאנו נושמים"
עידן יוסף
74 מקרי רצח סוכלו על-ידי המשטרה ב-2022    1,223 יעדי מודיעין טופלו, וכתוצאה מכך הוגשו 553 כתבי אישום ובוצעו 460 מעצרים    שיעור פיענוחי הרצח נמוך מהיעד - 21%    במחצית הראשונה של 2022 נפתחו 495 תיקים בגין עבירות נשק
איציק וולף
משרד האוצר ביקש מוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון להאריך את החיסיון בחמש שנים, אך בשל ההתנגדויות הרבות הוחלט על הארכתו בשנה אחת בלבד
מירב ארד
האמור הוא תיקון בתקנות ה-CRS שאישרה הוועדה בינואר 2019, ומעגנות דיווח וחילופי מידע על-אודות חשבונות בנק של תושבי מדינות זרות בין רשויות המס בלמעלה מ-100 מדינות, בהן ישראל
עידן יוסף
יו"ר ועדת העבודה: יש צורך בתוספת של פסיכיאטרים מורשים וובהקלת ביורוקרטיה כדי להקל על התהליך    החסמים העיקריים לשיקום הם חוסר מידע, חוסר מענה טיפולי ומחסור בכוח אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il