X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניו"ר אייכלר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
בשעת חירום מלונות יידרשו להקצות 10% מהמקומות למוגבלים
כך חשף משרד הרווחה בדיון וועדת העבודה והרווחה אייכלר: על משרד הבריאות לבדוק ברשויות המקומיות, את ההיערכות לתחבורה ייעודית לאנשים עם מוגבלויות בשעת חירום

ועדת העבודה והרווחה, דנה (יום ג', 14.2.23) בהיערכות שירותי הרווחה למתן שירותים לאזרחים במצבי חירום. לדברי יו"ר הוועדה, ישראל אייכלר לצד העימותים הביטחוניים, רעידות האדמה האחרונות - מחייבות היערכות של כל רשויות המדינה. בפרט - לאוכלוסיות החלשות, הנתמכות, שהם פגיעות במיוחד. הוא פנה למשרד הבריאות לבדוק ברשויות המקומיות, את ההיערכות לתחבורה ייעודית לאנשים עם מוגבלויות בשעת חירום.
אילן ברוש, מנהל אגף החירום במשרד הרווחה, הדגיש את תקנות החירום החדשות, המחייבות את הרשויות לממש את מחויבויותיהם גם במצבי מלחמה, שלג ורעש אדמה. בתחילת האירוע המחלקות לשירותים חברתיים יצרו קשר עם הרשומים אצלם, ולאחר מכן פיקוד העורף ומתנדבים. הוא הדגיש כי הליך משפטי מתנהל בימים אלו לאפשר גישה לנתוני כ-400 אלף מתמודדי-נפש, כדי שיהא ניתן לסייע להם בעת חירום. הוא סיפר על כלי-רכב ייעודיים, לפינוי בשכיבה נזקקים הנצרכים לכ, ותיאר שורת מלונות מונגשים לאנשים עם מוגבלויות, שיידרשו להקצות 10% לאוכלוסייה זו בעת חירום.
אימאן חט'יב-יאסין הלינה על חוסר המוכנות לרעידת אדמה בישובים הערבים, בעמק בית שאן, עמק יזרעאל ואצבע הגליל. בתשובה השיב ברוש כי בימים אלו ממש מתקיים קורס הכנה למנהלי מחלקות רווחה בצפון - שחצי מהם מרשויות כאלו. שרה גורפינקל, נציגת מינהל המוגבלויות במשרד, הוסיפה את הטמעת תקנות ההפעלה ברשויות המקומיות ועריכת תרגילים עם כל הגופים הנוגעים לתחום. יהודית בר און, נציגת משרד החינוך, סיפרה על היערכות להמשך הלימודים ככל הניתן, וניוד תלמידים עם מוגבלויות בעת חירום לבית ספר סמוך למקום מגוריו. גם משרד החינוך מבצע תירגול כזה מדי מספר חודשים.
ענת אריאל-זכאי, יועצת משפטית ל"נגישות ישראל", הדגישה את המחסור במקומות אכסון וכלי רכב ייעודיים לפינוי, רב-פקד חגית רפופורט, נציגת המשטרה, סיפרה על יישומון משטרתי ייעודי בעברית, אנגלית וערבית להתמודדות עם מצבי חירום, ומותאם גם לאנשים עם מוגבלויות שונות. לדברי טל זימנבודה, נציגת נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות, נאכף ביצועם של התקנות להסדרת הנושא ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה.

תאריך:  15/02/2023   |   עודכן:  15/02/2023
+בטרומית: עילה מיוחדת לחיפוש נשק בלתי חוקי
18:54 15/02/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המאבק בכלי הנשק הבלתי חוקיים, תיקוני חקיקה, הוראת שעה, התשפ"ג-2023, של חבר הכנסת יצחק קרויזר, והצעה דומה של ח"כ עודד פורר. 41 חברי כנסת תמכו מול 6 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתחליט איזו ועדה תכין את ההצעה לקריאה ראשונה.
מוצע לקבוע, כהוראת שעה למשך 12 חודשים, עילה מיוחדת לחיפוש נשק בלתי חוקי או לחיפוש מיידי לשם תפיסת תיעוד או מצלמה שעלולים לשמש כראייה לביצוע עבירת אלימות מסוג פשע או לעבירות נשק מסוימות, וזאת, ללא צורך בצו חיפוש.

+שקלים ושטרית הצהירו אמונים כחברי הכנסת
18:50 15/02/23  |  עידן יוסף

ח"כ אושר שקלים שנכנס לכנסת בעקבות התפטרותו של אלי כהן במסגרת החוק הנורבגי, הצהיר אמונים במליאת הכנסת ויכהן כחבר כנסת מטעם סיעת הליכוד.
ח"כ קטי קטרין שטרית שנכנסה לכנסת בעקבות התפטרותה של מירי רגב במסגרת החוק הנורבגי, הצהירה אמונים במליאת הכנסת ותכהן כחברת כנסת מטעם סיעת הליכוד.

+בטרומית: הגנה על חושפי שחיתויות במשטרה
18:49 15/02/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מבקר המדינה (תיקון - הגנה על חושפי שחיתויות במשטרת ישראל (התשפ"ג-2022 של חבר הכנסת מירב בן ארי. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדה לביקורת המדינה להמשך הדיון.
מוצע בה להרחיב את סמכות המבקר, כנציב תלונות הציבור, המאפשרת לו להוציא צו כדי להגן על זכויות עובד, במטרה למנוע את פיטוריו בגין חשיפת שחיתויות ומקרים נוספים המנויים בחוק, כך שתחול גם על משטרת ישראל.

+זעם ביהדות התורה על הסרת פסקת ההתגברות מסדר היום
18:38 15/02/23  |  עידן יוסף

צרות בקואליציה: j"f nav גפני נטש את בניין הכנסת והודיע כי אין בכוונתו להשתתף יותר בהצבעות במליאה היום, במחאה על כך שהקואליציה הסירה מסדר היום את הצעת החוק לפסקת ההתגברות.

+צה"ל מעריך שעד סוף השנה לא יהיו חיילים בשב"ס
18:11 15/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת חוץ וביטחון אישרה את בקשת הממשלה כי מספר החיילים המוצבים בשב"ס ימשיך לעמוד על 760 לחצי שנה נוספת  ▪  יו"ר הוועדה בירך על הרצון להרחיק בני 18

אדלשטיין ובן-גביר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בטרומית: חוק יישום ההתנתקות ירוכך
17:56 15/02/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק יישום תכנית ההתנתקות (תיקון - ביטול סעיפי הפינוי ושינוי שם החוק), התשפ"ג-2022, של חבר הכנסת יולי אדלשטיין וקבוצת חברי כנסת, אליה הוצמדה הצעה דומה של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך. בהצעה תמכו 62 חברי כנסת אל מול 36 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע איזו ועדה תדון בהצעה.
מוצע בה כי שם החוק ישונה ל"חוק הפיצויים לנפגעי ההתנתקות", וכי סעיפים 23 עד 30(ב) לחוק, אשר נוגעים לביטול הזכויות בשטח המפונה ולאיסור כניסה ושהייה בשטח זה - יבוטלו.

+אושר בטרומית: גירוש משפחות מחבלים
16:58 15/02/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק גירוש משפחות מחבלים, התשפ"ג-2022 של חבר הכנסת חנוך דב מילביצקי, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת אליהו רביבו ועודד פורר. 61 חברי כנסת תמכו מול 13 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת החוץ והביטחון להכנה לקריאה ראשונה.
מוצע בה לקבוע כי שר הפנים רשאי להורות, לאחר קיום שימוע, על גירושו של בן משפחה של מחבל, אם הוא ידע מראש על תוכניתו של בן משפחתו לבצע מעשה טרור, אם הביע תמיכה או הזדהות עם מעשה הטרור או אם פרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה הטרור.

+הכנסת אישרה חוק לביטול אזרחות ישראלית למחבלים
16:49 15/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

העבירה הצעת חוק לביטול אזרחות או תושבות של פעיל טרור שקיבל פיצוי בגין ביצוע מעשה טרור  ▪  ישראלים שהורשעו בעבירות נגד מדינת ישראל שקיבלו תגמולים מהרשות הפלשתינית כפופים לשלילת אזרחות או תושבותם  ▪  רישיון לישיבת קבע יבוטל על-ידי משרד הפנים, לאחר התייעצות עם ועדה מייעצת ובהסכמת שר המשפטים, בעוד שלילת האזרחות תהיה על-ידי בית המשפט

משפחות שכולות שצפו בדיון [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+"ביום ראשון נדון ב-32 מועמדים לדירקטורים"
13:24 15/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הודיעה סגנית מנהלת רשות החברות בוועדת הכלכלה בדיון בוועדת הכלכלה  ▪  היו"ר ביטן הציג רשימת עקרונות לתיקון חקיקה שיביא לסיום העיכובים במינוי הדירקטורים בתאגידי המים והביוב

ביטן. סוף לסחבת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+"גוף חסר אחריות שפועל ומחזיק בנשק אטומי"
12:32 15/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת חוקה כי לא ידחה את המשך ההצבעות ותקף בחריפות את התנהלות האופוזיציה: "כמה שקרים אתם יכולים להפיץ, איך אתם לא מתביישים?"

רוטמן. תקף את התנהלות האופוזיציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+תוספת 60 מיליון ש"ח מענק חימום לקשישים זכאים
02:09 15/02/23  |  עידן יוסף

ועדת העבודה והרווחה אישרה תשלום מקדמה של 60 מיליון שקל, לסיוע בחימום בחורף לקשישים נזקקים, באמצעות הביטוח הלאומי. יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר הסביר כי המקדמה נדרשת עקב התייקרות מחירי החשמל, והצורך לסייע לקשישים לחמם את ביתם מפני הקור העז.
ח"כ יונתן משריקי ביקש מהאוצר הבהרות לגבי גובה הסכום לאור מחירי החשמל הצפויים לרדת, עקב תחילת הספקת הגז הטבעי. עו"ד שלומי מור, נציג הביטוח הלאומי, הבהיר שכ-300 אלף איש, ניצולי שואה וקשישים, יוכלו ליהנות מהמקדמה, והיא תועבר כבר בשבועות הקרובים.
עומר רחמים, יועץ שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הודיע לוועדה כי השר נענה לבקשת היו"ר ובמסגרת דיוני התקציב הקרובים יישמר גובה המענק הקבוע - כך שלמעשה המקדמה הנוכחית תהפוך למענק. אייכלר הודה לו על ההיענות וביקש להפוך את המקדמה למענק.

+בניגוד לחוק: החשכ"ל לא דיווח על יישום חוק שוטף פלוס 30
02:03 15/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים התברר כי היה אמור לדווח לוועדה כבר לפני כחצי שנה והדבר טרם נעשה  ▪  יו"ר ועדת המשנה דנינו: "לא סביר שעצמאים משלמים ביטוח לאומי ולא זכאים לדמי אבטלה או מחלה - לא נעשה מסחרה, לא נסכים רק לתיקון אחד ונהיה מבסוטים"

דנינו. מאיים לערב את ביטן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשעת חירום מלונות יידרשו להקצות 10% מהמקומות למוגבלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
בדיון ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים התברר כי היה אמור לדווח לוועדה כבר לפני כחצי שנה והדבר טרם נעשה    יו"ר ועדת המשנה דנינו: "לא סביר שעצמאים משלמים ביטוח לאומי ולא זכאים לדמי אבטלה או מחלה - לא נעשה מסחרה, לא נסכים רק לתיקון אחד ונהיה מבסוטים"
עידן יוסף
ארבע יחידות פחמיות ישמשו אחרי המועד אך ורק לעתות משבר של חרום ומצוקה אנרגטית    יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל: "על המאסדרים לוודא שאכן חברת החשמל עומדת ביעדים, מדובר בחיי אדם ובאוויר שאנו נושמים"
עידן יוסף
74 מקרי רצח סוכלו על-ידי המשטרה ב-2022    1,223 יעדי מודיעין טופלו, וכתוצאה מכך הוגשו 553 כתבי אישום ובוצעו 460 מעצרים    שיעור פיענוחי הרצח נמוך מהיעד - 21%    במחצית הראשונה של 2022 נפתחו 495 תיקים בגין עבירות נשק
איציק וולף
משרד האוצר ביקש מוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון להאריך את החיסיון בחמש שנים, אך בשל ההתנגדויות הרבות הוחלט על הארכתו בשנה אחת בלבד
מירב ארד
האמור הוא תיקון בתקנות ה-CRS שאישרה הוועדה בינואר 2019, ומעגנות דיווח וחילופי מידע על-אודות חשבונות בנק של תושבי מדינות זרות בין רשויות המס בלמעלה מ-100 מדינות, בהן ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il