X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוטמן. " היועמ"שית מציגה עמדה שאינה עמדת הממשלה" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
ח"כ קריב תקף בחריפות את רוטמן:
"משתלח ללא הפסק בעמדות הייעוץ המשפטי"
הבהיר: מדובר בהתנהלות שחוזרת על עצמה וסותרת במפורש את החלטות ועדת האתיקה של הכנסת. התנהלות זו, שמצטרפת להוצאתם של חברי האופוזיציה מהדיונים, היא העדות הטובה ביותר לאובדן השליטה מצד ח"כ רוטמן יו"ר הוועדה: "העובדה שנציגת היועמ"שית מציגה עמדה שאינה עמדת הממשלה היא אנומליה"

יושב-ראש ועדת החוקה לשעבר, ח"כ גלעד קריב תקף (יום א', 19.2.23) את התנהלותו של יו״ר ועדת החוקה הנוכחי שמחה רוטמן, ואמר: ״פעם אחר פעם נציגת היועצת המשפטית לממשלה לא מצליחה להשלים משפט בוועדת החוקה".
ח"כ קריב הוסיף: "חבר הכנסת רוטמן מנצל את סמכותו כיו"ר הוועדה על-מנת להשתלח ללא הפסק בעמדות הייעוץ המשפטי. מדובר בהתנהלות שחוזרת על עצמה וסותרת במפורש את החלטות ועדת האתיקה של הכנסת. התנהלות זו, שמצטרפת להוצאתם של חברי האופוזיציה מהדיונים, היא העדות הטובה ביותר לאובדן השליטה מצד ח"כ רוטמן וגם לחוסר הרצון שלו לקיים הידברות אמיתית."
המשנה עו"ד סומפולינסקי: "גם כשמסתכלים על ההסדר נקודתית ולא בכללותו אנחנו חלוקים על תפיסת המוצא שאין צורך בביקורת שיפוטית. גם במבט השוואתי וגם בהסתכלות רק על ישראל זה מרכיב חיוני בבלמים ובאיזונים. הצ"ח לא מציעה איזונים במקום אחר אלא רק מסירה בלמים מהכנסת. כאשר לממשלה יש אחיזה כה חזקה בכנסת, זה מאפשר לה באמצעות הכנסת לקדם חקיקה בצורה יחסית פשוטה, לא לעשות כל מה שרוצה, אך כשיש בין הממשלה לכנסת מערכת יחסי גומלין כזו...
נקודת המוצא צריכה להיות שהביקורת השיפוטית מצומצמת כשהכנסת מחוקקת חוקים וברור שנדרש איפוק וריסון של בית המשפט, הביקורת השיפוטית ביחס לכנסת אפילו לא מתקרבת לביקורת השיפוטית על מעשה מינהלי. ועדיין, בתוך העולם הזה של ביקורת שיפוטית חוקתית יש מודלים ואיזונים אך עלינו להניח שקיומה הוא תנאי בסיסי במדינה דמוקרטית בכלל. זה מרכיב חיוני למערכת הבלמים והאיזונים".
היו"ר ח"כ רוטמן ענה עו"ד אביטל סומפולינסק: "העובדה שנציגת היועמ"שית מציגה עמדה שאינה עמדת הממשלה היא אנומליה. כל פעם שנציגי כל גוף שהוא יעשו צ'רי פיקינג ויגידו שללא ביקורת שיפוטית אפקטיבית שפסילת חוקים בצידה, אין איזונים ובלמים ואין דמוקרטיה אעמת אותם עם המציאות בה בכמה מדינות שבראש טבלת המדינות הדמוקרטיות ואין בהן ביקורת שיפוטית המבטלת חוקים אפקטיבית ומי שטוען אחרת טועה".
המשנה עו"ד סומפולינסקי: "נקודת המוצא היא האם צריך או לא ביקורת שיפוטית ועל כך אנחנו חלוקים. הנחנו בפני הוועדה סקירה רחבה מאוד של ביקורת משווה, לא על מדינה אחת או שתיים ולכן אני מוחה על הניסיון לומר שאנחנו נצמדים למדינה כזו או אחרת כשנוח לנו. לא מצאנו שום מדינה שבה רפורמה כמו זו המונחת על השולחן".
היו"ר ח"כ רוטמן: "האם מצאת מדינה בה הרוב הקואליציוני בוחר שופטים ולבית המשפט אין סמכות לבטל חוקים? את מצליחה שוב ושוב לומר את המשפט "לא מצאנו אף מדינה" עם סימן קריאה כשבא לך, והמשפט נאמר בצורה מטעה ומניפולטיבית ואותו את אומרת עם סימן קריאה למרות זאת. לא מצאנו אף מדינה בה הקואליציה ממנה את השופטים ואין בה סמכות לפסילת חוקים ואני אומר כל הכבוד - אם בית המשפט לא יכול לפסול חוקים בכלל אין צורך בפסקת התגברות ולכן אחרי שבחרת מקרה קל ביקשתי מקרה חמור, האם את יכולה להגיד עם אותו סימן קריאה שלא מצאנו אף מדינה שאין סמכות בכלל. את עושה לא רק צ'רי פיקינג בעולם אלא בהצעה שלי ולא מציגה זאת שההצעה שלי מעניקה לבית המשפט יותר כוח מבניו-זילנד, מבהולנד וכו', את לוקחת את המקומות בהם הקלתי על בית המשפט וזוקפת לרעתי. כמה מדינות בעולם יש שבית המשפט נבחר ע"י הרוב בקואליציה ואין לו סמכות בכלל לבטל חוקים?
ח"כ כסיף: "אתה משפיל ומתייחס בצורה אלימה כשאתה יודע שהיא לא יכולה לענות לך באותה מידה. דבר אליה בכבוד".
המשנה עו"ד סומפולינסקי: "כשמסתכלים על מדינות ספציפיות צריך גם להסתכל על התרבות של המקום. יש לעשות הפרדה בין מה שקבוע באופן פורמלי לבין מה שקורה בנוהג ובתרבות. בבריטניה למשל אין אפשרות פורמלית לפסול חוקים אך ההכרזה על אי-תאימות – בתרבות הפוליטית שלה בסוף יש ביקורת שיפוטית למעשה, כי הפרלמנט שינה את החוקים בהתאם להכרזות בית המשפט על אי-תאימות. בהולנד אין ביקורת שיפוטית חוקתית אך יש כפיפות לכללי המשב"ל. כל מדינה מצאה לעצמה בלם על הרשות המחוקקת וזו המשימה שהצבתם על השולחן והתשובה שאדוני נותן פעם אחר פעם היא שלא צריך בלם על הרשות המחוקקת. אנחנו חלוקים בשאלה הזו איך נכון לעצב את השיטה עם המורכבויות בישראל. השאלה היא לא איך נכון היה בשנות ה-90 אלא עכשיו. התפיסה שלנו מבוססת על מבט השוואתי אך גם על הנעשה בישראל ואומרת שהרשות המחוקקת לא יכולה להיות נטולת בלמים. כשמסתכלים על מדינות כמו ניוז זילנד - ההשוואה לישראל לא מביאה אותנו להסדר שלפנינו או להגנה שיש למערכת היחסים בין בית המשפט לפרלמנט. יש שם מגילת זכויות אדם ומערכת יחסים אחרת בין הרשויות".
ח"כ קריב האשים את רוטמן: "אתה חוקר את נציגת היועמ"שית חקירה נגדית!". ח"כ טלי גוטליב הגיבה: "היא צריכה לענות לשאלות של יו"ר הוועדה". ח"כ נעמה לזימי תקפה גם היא את רוטמן: "אתה מהלך אימים על שומרי הסף בצורה שיטתית".
היו"ר ח"כ רוטמן: הדגמת היטב את חולשת המחוקק בישראל. אני יו"ר ועדה בכנסת, שואל שאלה פשוטה שאת שוב ושוב מסרבת לענות לה. מהיכן העוז לסרב לענות לשאלה פשוטה שנשאלה שוב ושוב? מדוע את יודעת לדבר עם סימני קריאה על דברים שמתאימים לתזה שלך בהשוואה הבינ"ל וכשאני שואל שאלה פשוטה לעניין השוואה בינ"ל שאתם הצגתם את פותחת בנאום של חמש דקות ללא הפסקה ללא שורה תחתונה. יש יותר ממדינה אחת בעולם, הרבה יותר מכך שבה גם הקואליציה בוחרת את השופטים וגם אין לבית המשפט סמכות לבטל חקיקה. העובדה שאני צריך לומר זאת ולא את זו אות קלון לחקיקה הזו.

היועצת המשפטית לממשלה התייחסה לדברים שנאמרו הבוקר בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת: "עובדי ייעוץ וחקיקה הם משרתי ציבור מסורים המבצעים את תפקידם במקצועיות ובענייניות, בין היתר, בדיונים המתקיימים בממשלה ובכנסת. הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיך למלא את תפקידו, חרף ניסיונות ההשתקה והטחת ההאשמות חסרות הבסיס, כפי שהתרחשו גם הבוקר בוועדה."

תאריך:  19/02/2023   |   עודכן:  19/02/2023
+ביטן: המחירים חייבים לרדת - אפגש עם שר האוצר
00:58 20/02/23  |  עידן יוסף

ועדת הכלכלה דנה (יום א', 20.2.23) בדרכים לטיפול ביוקר המחיה, במיוחד בכל הנוגע לתחום המזון. במהלך הישיבה דנה הוועדה כיצד לעודד עסקים קטנים בענף המזון וכיצד לנהל את העלייה הצפויה במחירי העופות.
ביטן ציין כי מחירי מוצרי החלב המפוקחים יעלו ב-16% ולא ניתן לאפשר למצב זה, המסכן את המחלבות הקטנות, להימשך. הוא הציע להיפגש עם שר האוצר על-מנת לטפל בנושא, אך צחי ברקוביץ, ראש צוות המזון ברשות התחרות, קבע כי ההצעה לאלץ ספקים גדולים יותר למכור מוצרים למכולות קטנות במחיר ממוצע לרשתות גדולות תגרום לכך שכולם ישלמו יותר. הוא הציע לעודד מרכולים לקנות יותר מספקים קטנים, באמצעות תיקון לחוק ההסדרים שיעודד זאת. מזכ"ל התאחדות החקלאים, אבשלום וילן, המליץ על הקמת שוק סיטונאי חזק להורדת מחירים, אך עלות של מאות מיליוני שקלים תקשה על היישום. היו"ר דוד ביטן הציע לחייב יצרנים גדולים למכור באמצעות המרלו"ג, במימון משרד הכלכלה.
הדיון עסק גם בפרסום מחירי הטואלטיקה בעולם לצד מוצרי הקמעונאות, שהביאו לירידת מחירים של 12%, וכיצד גם פיקוח אסדרתי יכול להביא לתוצאות דומות. ביטן ציין כי קשה להסתמך רק על תחרות, ויש תקנות שיכולות להוריד מחירים. מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, התריע כי משרד הבריאות מתכנן להכניס לתוקף תקנות שעלולות להעמיד מחלבות קטנות בסכנת סגירה. בתוך כך, דנה הוועדה גם בעליית מחירי העופות הצפויה לפני חג הפסח. מנכ"ל מועצת הלול, שמואל לויט, מסר כי לא צפוי שינוי לפני חג הפסח, וכיום רשתות השיווק רוכשות תרנגולות שלמות ב-12.5-13 שקל לקילו.

+השרים בעד הסדרת מגורי רועים באזורי מרעה
00:36 20/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החקיקה המוצעת שואפת לתת מענה לאיום הגובר של פשיעה חקלאית ולצורך לפקח על שלמות העדרים  ▪  הצעת החוק קובעת הוראות מעבר שנועדו לתת מענה למצב הקיים ולטפל במבני מגורים שהוקמו גם לפני פרסום הצעת החוק

רועה ברמת הגולן [צילום אילוסטרציה: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+הורים שכולים ליו"ר הכנסת: להקים אנדרטה לחללי פעולות האיבה בכנסת
20:10 19/02/23  |  עידן יוסף

קבוצת הורים שכולים הבחינה כי בחזית האנדרטה בחזית משכן הכנסת מוקדשת אך ורק לזכר חללי מערכות ישראל, אך לא לכ-4,000 חללי פעולות האיבה. הם כתבו מכתב ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, ובו קראו להקים אנדרטה לזכר יקיריהם בשטח הכנסת.
שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, הדגיש כי הכנסת היא ביתם של כל אזרחי ישראל, כולל המשפחות השכולות שביקשו להרגיש שהמקום הכי חשוב במדינה מכבד את זכר הנופלים. יחד עם האב השכול יוסי צור עם אוצרת הכנסת והביעו בפניה את חשיבות הדבר.

יוסי צור באנדרטה לחללי מערכות ישראל [צילום: בצלמו]
+ח"כ קרויזר דורש מהיועמ"ש לברר את הפגיעה בח"כ סון הר מלך
10:24 19/02/23  |  עידן יוסף

ח"כ יצחק קרויזר, יו"ר סיעת עוצמה יהודית, פנה ליועצת המשפטי לממשלה בדרישה לחקירת עומק בנוגע להטרדה לכאורה של ח"כ לימור סון הר המלך על-ידי שוטרים במהלך מחאה נגד פינוי כרם בבנימין. מכתבו של קרויזר מצטרף לתלונה שהגישה חברת הכנסת נגד ארבעה שוטרים, בהם סגן ניצב שחר יצחקי ופקד יאסר אסדי, שהקיפו אותה במהלך העימותים.
על-פי מכתבו של קרויזר, חסינותה הפרלמנטרית של סון הר-מלך הופרה כשהייתה מוקפת והוטרדה מינית על-ידי שוטרים. הוא דורש הצהרה ברורה מהיועמ"ש ודיון דחוף בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת כדי לחקור את האמת, להביא את אשמים לדין ולמנוע מקרים דומים בעתיד.

+שני אנשים בלבד עוסקים בארץ בהערכות לאיום רעידת אדמה
09:34 19/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רק 50 מתוך 1,600 בתי ספר חוזקו מפני רעידות אדמה  ▪  ראש המכון הגאולוגי מזהיר כי רעידת האדמה האחרונה בטורקיה צריכה לעורר דאגה עבור ישראל שכן רמת הפעילות הסייסמית עלתה  ▪  מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית לרעידות אדמה בישראל אמיר יהב ציין כי בוועדה חברים כ-40 ארגונים, והתקציב צומצם מ-15 מיליון ל-6 מיליון  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת דורש להקים משרד שיהיה אחראי על אסונות טבע, מצונאמי וסופות ועד רעידות אדמה

לוי. למה אין שר לנושא? [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביטל סומפולינסקי / Avital Sompolinsky  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  העולם הזה / Haolam Haze  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משתלח ללא הפסק בעמדות הייעוץ המשפטי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
רק 50 מתוך 1,600 בתי ספר חוזקו מפני רעידות אדמה    ראש המכון הגאולוגי מזהיר כי רעידת האדמה האחרונה בטורקיה צריכה לעורר דאגה עבור ישראל שכן רמת הפעילות הסייסמית עלתה    מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית לרעידות אדמה בישראל אמיר יהב ציין כי בוועדה חברים כ-40 ארגונים, והתקציב צומצם מ-15 מיליון ל-6 מיליון    יו"ר הוועדה לביקורת דורש להקים משרד שיהיה אחראי על אסונות טבע, מצונאמי וסופות ועד רעידות אדמה
עידן יוסף
רגע לפני תחילת הראיון התחוור לח"כ שמחה רוטמן כי הראיון נועד לכתבה שתשודר ב"אולפן שישי"    רוטמן התנצל בפני הכתב יגאל מוסקו והבהיר לו כי כאדם דתי הוא אינו יכול להתראיין לתוכנית המשודרת בשבת, אך מוסקו שידר את הראיון וביטל את הביקורת נגדו
עידן יוסף
שר המשפטים קורא לבחינה מעמיקה של מערכת אכיפת החוק ומערכת בתי המשפט, בעקבות חששות שעלו בעקבות החקירה בעניינו של דרעי    מביע דאגה משיטת מסע הדיג, כלשונו, בה משתמשת מערכת אכיפת החוק
איציק וולף
ח"כ לימור סון הר-מלך הגישה למח"ש תלונה נגד שוטר מג"ב שלטענתה פגע בה מינית ודורשת להשעותם משירות עד להעמדתם לדין    "אחד השוטרים נצמד אל גופה ותחב את רגלו אל בין רגליה של הח"כית"
עידן יוסף
דיון סוער בוועדת הכלכלה על התנהלות חברות הביטוח בתיקון כלי רכב ובעניין השמאים    היו"ר דורש: פתרונות בתוך שבועיים לביטול רשימות השמאים ומוסכי ההסדר - מה שחשוב לעזור קודם כל לצרכן    יו"ר איגוד המוסכים: בחצי השנה האחרונה חסמו לרוב המוסכים את העסק כמו שאוטמים בית של פעיל טרור    איגוד חברות הביטוח: חברות הביטוח לא קובעות רשימה מראש אלא עובדות עם מי שנותן מחיר שוק - אדם פרטי ישלם 50% פחות מחברת ביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il