X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו באחד הרגעים הירודים בקריירה הפוליטית שלו החלטת הממשלה בנושא ביה"ח פוגענית ביותר היחיד שגילה לאחרונה מנהיגות ונחישות היה ליצמן איפה הוא ואיפה ביבי. פלשתים עליכם - שרי ישראל
▪  ▪  ▪
נכנעני. בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]

ממשלה של שפנים, של נכנענים, שהביאו את המדינה בהחלטה אומללה לעבר פי קברים של פלשתים. פלשתים עליך שמשון וקברי פלשתים וכנענים, עליכם שרי ישראל. איך הגענו למצב של ממשלה שבה שרים כמו בני בגין, בוגי יעלון, יוסי פלד, אהוד ברק, בנימין בן-אליעזר, דן מרידור, אביגדור ליברמן, עוזי לנדאו, אבישי ברוורמן, סילבן שלום, יובל שטייניץ ואחרים - מחליטים החלטה אווילית, בזבזנית כלאחר יד של מיליונים מכספי הציבור - כאשר רבים סובלים מרעב ונזקקים לעמותות צדקה, וחולים קשים מתחננים לתרופות שלא נמצאות בסל הבריאות.
איזו אכזבה ממנהיגותו של ביבי נתניהו, שמחד-גיסא הפגין נחישות ואיתנות (או לפחות סימנים לכך) לאולטימטום של ברק אובמה והילרי קלינטון, ומאידך-גיסא רפיסות וכניעה לשרידות ממשלתית ודרישות מפלגת יהדות התורה.
יעקב ליצמן איים להתפטר ולפרוש. אז מה הבהלה? שיפרוש, נראה אותו... מאידך-גיסא, הקואליציה נשארת איתנה וברוב מכריע גם בלי יהדות התורה, ולהערכתי הם לא היו פורשים מהממשלה וממנעמי תקציביה.
אז מה קרה לביבי? הערכה לא נכונה; החלטה פזיזה; רצון לשקט תעשייתי ופוליטי - בזמן שהוא מנסה לפייס את אובמה, שכיום, אחרי ניצחונו הגדול בקונגרס בנושא חוק הבריאות - הפך לאחד הנשיאים החשובים בהיסטוריה האמריקנית. מה שהתחיל ברעיון ממלכתי של הנשיא הדגול רוזוולט, ומה שלא הצליחו ולא הספיקו הנשיאים שלאחריו ובמיוחד ביל קלינטון והילרי קלינטון - עשה אובמה. ורק בזכות חקיקה חברתית וסוציאלית זו ייכנס להיסטוריה האמריקנית כנשיא רפורמאטור ומגן ההמונים.
נתניהו מגיע לאובמה חזק, מנצח, אולי מפויס יותר לגבי ישראל ואולי גמיש יותר בדרישותיו. יש להניח שנתניהו, עם הקסם האישי שלו ויכולת הנאום והתמרון - יצליח להרגיע את מערכת הממשל בארה"ב ואת תומכי ישראל המסורתיים בקונגרס ובסנאט.
ההוראה מוושינגטון שנתן ביבי למזכיר הממשלה, להקים צוות בדיקה של מומחים - נשמעת כמו התחלה של בדיחה גרועה. מדובר בצוות מומחים שימצאו פתרון פוליטי לבעיה פוליטית עם הילה דתית מאחוריה. והשאלה הנשאלת היא: למה עכשיו ולמה מאוחר מדי?
איפה מפלגת ישראל ביתנו שנלחמת על ברית הזוגיות, על נישואין אזרחיים?; איפה הידיים המצביעות כשצריכים אותן? למה ליצמן מאיים בפרישה ולא ישראל ביתנו עם איווט ליברמן בראש. זוהי אכזבה מוחלטת - אין מילה אחרת. כנ"ל ניתן לומר על מפלגת העבודה - מה חבל...
ההחלטה להתחשב ב"קברי הצדיקים" הקבורים ליד בית חולים אשקלון, מתקופת הפלשתים והכנענים, היא סימבולית להתנהלות קלוקלת של הממשלה בכל הנוגע לנושאי פנים, לנושאי חברה ובריאות מול נחישות וזקיפות קומה לאומית בנושאי החוץ והפלשתינים.
בזמן שהמלחמה בתאונות הדרכים, באלימות בבתי ספר, באלימות בחברה ובמקומות בילוי למבוגרים ולנוער - הגיעה לשיאה השלילי; בזמן שהבריאות משוועת לתקציבים - מבזבזים מיליונים על התרחקות מקברים פגאניים שונאי ישראל. מה עוד, שמדובר בסיכון ביטחוני לחולים ובפגיעה בקדושת החיים על-חשבון קברים של גויים ואפיקורסים. חבל, חבל מאוד, שהגיענו וקיימנו לזמן הזה.
ובדיחה פוליטית לסיום: הגב' ג'ודי ניר-מוזס, בת זוגו הפעלתנית של סילבן שלום, סגן ראש הממשלה, השתוללה ברדיו האזורי וצעקה: 'תנו לי את הכסף שנותנים לליצמן ואני אחלק אותו לעניים, לנצרכים'. בשעה הזאת ובזמן הזה - בעלה השר נמנע בהצבעה. יופי של בדיחה, "ליפול מהכיסא".

הערות בענייני דיומא

1. נאום נתניהו בפני ארגון אופ"ק - היה מרשים כהרגלו - אז מה קרה לך ביבי?
2. ייתכן שהממשלה, בעקבות הסערה הפוליטית וזעקת הרופאים - תשנה את החלטתה. שיוכח שוב שציבור ערני ואכפתי הוא בעל כוח חברתי ופוליטי.
3. ביבי "חוטף" בוושינגטון - אך נראה לי שיתגבר. אובמה, לצערנו, עדיין לא מבין את המזרח התיכון.
4. האובססיה של העיתונאי בן כספית (מעריב) לביבי עוברת את גבולות הטעם הטוב ומצטיירת כמגעילה.

תאריך:  26/03/2010   |   עודכן:  26/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנכנע-נים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי הוא בועת אויר חם
אלישמע  |  26/03/10 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי דוידוביץ'
מצב בו מאבדות הנורמות המשפטיות-חברתיות מעוצמתן, ונחלשות כוחן של סוכנויות אכיפת החוק, מהווה אתגר לשלטון החוק, במובן השלילי של המושג
דודו אלהרר
הוא פרופסור באוניברסיטה והיסטוריון ויש לו תעודות המתירות לו לקשקש קשקושים שכל תועלתם בנזקם    פרופסור שטרנהל והלהגים
נסים ישעיהו
שיעבוד מצרים בנפש זה הקיבעונות החשיבתיים. השיעבוד הזה נובע מהערכה עצמית מוגזמת, מתפיחת הבצק של האגו, שנהיה חמץ-לא רצוי
איתן קלינסקי
לנה קיכלר (2010-1910), ששרדה את השואה לאחר שאיבדה את כל משפחתה, הקדישה את חייה ל-100 נפשות אבודות ללא אב ואם
צבי גיל
עם הכישלון המביש של רה"מ בוושינגטון, ישנה דרך אחת לצאת מן המבוך אליו הוביל ביבי את הממשלה והעם: לגרור החוצה את שר הביטחון ואיתו את מפלגת העבודה מהממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il