X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מילצ'ן. נחקר שלוש פעמים [צילום: AP]
"מילצ'ן העיד שנתניהו דרש סיגרים ושמפניות"
נצ"מ מומי משולם, שהיה ראש צוות החקירה בתיקי 1000 ו-2000, טוען שמנדלבליט אישר את החקירות ופעולות החקירה המרכזיות ההגנה: המילים "טוהר המידות" לא מופיעות באישורו של מנדלבליט

ארנון מילצ'ן סיפר בעדותו במשטרה בתיק 1000 על "דרישות לסיגרים ושמפניות בכמויות מאוד גדולות לאורך השנים" מצידו של בנימין נתניהו. כך העיד (20.2.23) ניצב-משנה מומי משולם, שהיה ראש צוות החקירה בתיקים 1000 ו-2000 וכיום ראש זרוע החקירות ביאחב"ל. לדברי משולם, החקירות והפעולות המרכזיות בשני התיקים בוצעו באישור היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט.
לדברי משולם, הוא התוודע לראשונה לחשדות כאשר ממלא-מקום ראש יאח"ה דאז, תת-ניצב ערן קמין, הכיר לו באפריל 2016 את העיתונאי בן כספית שבא למסור עדות על משפחת נתניהו. ג"בינו עדות על טובות הנאה שהזוג נתניהו קיבל - סיגרים, שמפניות ועוד - מארנון מילצ'ן, ועוד נושאים שהוגדרו לימים כ'1000 הישן' שלא נמצא בתיק הנוכחי, כמו מימון תרומות אסורות, מימון טיסות ועוד". ב-26.6.16 אישר מנדלבליט לבצע פעולות בענייני טוהר מידות וטובות הנאה בנוגע להתנהגות נתניהו בתיק 1000 הישן וניתן רשות לגביית עדויות, כולל מראש הסגל של נתניהו, ארי הרו.
לדברי משולם, מנדלבליט נתן אישור לבדוק את המידע על כך שג'יימס פאקר מממן שהות של יאיר נתניהו ברויאל ביץ' בתל אביב. "בספטמבר 2016 ביצענו כמה חקירות במלון, משם הגענו להדס קליין, יונתן חסון וזאב פלדמן. זימנו אותם לחקירה ב-6.10.16. שאלנו את הדס האם ניתנו מתנות וטובות הנאה ממילצ'ן ופאקר, לפי האישור שהיה לנו והמידע המודיעיני מכספית והרו, ולקראת סוף החקירה היא סיפרה לנו על אספקת סיגרים ושמפניות. במקביל הוצאנו צווים לחנויות בהן נעשו הרכישות על-פי קליין.
"בדקנו את האינטרסים הכלכליים של מילצ'ן ופאקר בארץ ואת הפעולות שעשה נתניהו לטובת האינטרסים של מילצ'ן - הוויזה, תושב חוזר, [מיזוג] רשת-קשת, [עתידו של] ערוץ 10, הקשר עם [המיליארדר ההודי] ראטן טאטא ועוד".

"מנדלבליט ידע כל פרט"
קליין. מסרה את המסמכים [יונתן זינדל, פלאש 90]

משולם דחה את הטענות בנוגע לאופן בו קיבלו החוקרים את החשבוניות על הרכישות: "הוצאנו צו לחברת אכפל בה עבדה קליין, לפיו ניתן לקבל את המסמכים גם בידי אחר. קליין כעובדת החברה הייתה רשאית להעביר לנו את החומר, והיא בעצמה הציעה למסור את החומרים ולא היינו צריכים להשתמש בצו. כאשר יש שיתוף פעולה מצד עד נטול אינטרסים, הרעיון הוא לתחזק אותו ולא לפעול מולו באמצעות צווים. גם מילצ'ן אמר שאנחנו רשאים לקבל מהנהלת החשבונות מה שאנחנו רוצים ושנדבר עם הדס".
מילצ'ן נחקר לראשונה ב-1.12.16, המשיך משולם. "הוא לא ידע שקליין נחקרה, ביקשנו ממנה לא לומר לו. הוא סיפר על היחסים שלו עם נתניהו, הוא הגדיר אותם בין ידידות לחברות וידע לומר שלנתניהו לא היו ממש חברים אמיתיים. הוא סיפר על דרישות לסיגרים ושמפניות בכמויות מאוד גדולות לאורך השנים. הוא סיפר על הנסיבות, ההיקפים לאורך השנים והכמויות".
מילצ'ן נחקר שוב בפברואר 2017 שהתקיימה בביתו בלוס אנג'לס (בשל מצבו הרפואי), "אחרי שאספנו הרבה מאוד מסמכים ועדויות, כדי לקבל גרסה נוספת שלו ולברר איתו לגבי האינטרסים הכלכליים בארץ שלא על כולם ידענו באותו שלב". באוגוסט 2017 נחקר מילצ'ן באזהרה בלונדון בנוגע לאינטרסים שלו ובקשותיו מנתניהו לסייע לו בענייניו האישיים; בועז בן-צור, כעת סניגורו של נתניהו בתיק 4000, ייצג אז את מילצ'ן וישב לצידו.
עוד אמר משולם, כי החוקרים לא הצליחו לתאם עם פאקר חקירה בארץ ולבסוף בוצע חיקור דין באוסטרליה, בה הוא נכח – אך לפי דרישת משטרת אוסטרליה לא הורשה להתערב בחקירה. "כל הדברים הללו נעשו בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה. נפגשנו איתו פעם בשבוע-שבועיים. הוא ירד לרזולוציות גם באסטרטגיה של החקירה וגם כיצד לזמן עדים; הוא שלט בכל פרט של החקירה", הדגיש משולם.

"נתניהו אישר בחקירתו הראשונה"
"הרו היה מהוסס" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

משולם עבר לתיק 2000. לדבריו, בדיון אצל מנדלבליט ביוני 2016 דובר גם על נושא זה. הוזכר שהיו ברשותו של הרו שתי שיחות בין נתניהו לנוני מוזס, ואשר הגיעו ליאח"ה במסגרת החקירה הנפרדת נגדו. מנדלבליט קבע שניתן לגבות ממנו עדות פתוחה (ולא לחקור אותו באזהרה). "ב-14.7.16 אנחנו מעכבים את הרו אחרי שנחת בנתב"ג. גבינו ממנו עדות באזהרה בתיק 1000 ועדות פתוחה בתיק 2000. אפשרנו לו להיפגש עם עורך דינו, רועי בלכר, והם נפגשו כמעט שעה. התחלנו לתשאל אותו בנושא תיק 2000 והוא סיפר לנו על ההקלטות ונסיבות ההקלטה.
"עברנו לתיק 1000, הוא נפגש שוב עם בלכר שביקש לנהל איתנו מו"מ להיות עד מדינה. אנחנו מתשאלים אותו בתיק 1000 כחלק מהמו"מ, ולאחר מכן אנחנו חוקרים אותו בתיק 1000 הישן שלא במסגרת המו"מ והוא שומר על זכות השתיקה. בלכר יצר קשר ואמר שיש ל-הרו מידע בעוד נושאים שהוא רוצה למסור לנו. הוא נחקר שוב ב-18.7.16 בנושאים הללו. הייתה לנו אינדיקציה מודיעינית שייתכן שהוא יהיה מעוניין לשתף פעולה עם גורמי האכיפה; לא ידענו אם הוא ירצה להיות עד מדינה. ידענו שהוא יודע שהשיחות נמצאות בידי המשטרה.
"מי שמעוניין למסור מידע מפליל ולקבל תמורה – אתה מצפה שהוא ימסור את המידע. את הרו היינו צריכים לחלוב, וזה היה מובן כאשר מדובר על אנשים שאתה מאוד מקורב אליהם ובוודאי כאשר זו דמות בכירה. הוא היה די מהוסס. לא היינו צריכים להגיד לו כל שנייה 'בוא תגיד מה שאתה יודע על טוהר המידות'. אמרנו לו שיספר מה שהוא יודע, כי היו לנו אינדיקציות שהוא מעורב בנושאים נוספים.
"נתקלתי בהרבה מקרים בהם עדי מדינה סיפרו דברים רק לאחר חתימת ההסכם, וזו הייתה הדינמיקה גם עם הרו. בתיק 1000 הישן היו נושאים של מימון טיסות, הטיית בחירות, תרומות אסורות. הוא סיפר לנו שנחשף לנושאי הסיגרים והשמפניות כאשר מילצ'ן הגיע לנתניהו. הדגשנו שהוא צריך לומר רק את האמת, לא כדי לרַצות אותנו.
הרו העיד שנתניהו ביקש ממנו להעביר מסר למוזס בנוגע לחוק ישראל היום ולהקליט את השיחה. מוזס אמור היה להעביר את המסר לאיתן כבל שיזם את החוק ומשם ליריב לוין, והרו עשה את זה".
משולם סיפר על שמונה חקירותיו של נתניהו בשני התיקים, שהתקיימו במעון ראש הממשלה בתיאום מראש והוגבלו בשעות. נתניהו התייעץ במהלכן עם עו"ד יעקב וינרוט המנוח ורשם לעצמו רשימות, והחוקרים ביקשו ממנו להשמיד בסיומן. "בחקירה הראשונה הוא אישר את נושא השמפניות והסיגרים, בחקירה השנייה הוא מסר גרסה אחרת. חקרנו את כל מי שהיה מעורב בהעברת הטובין. הדברים נבדקו בצורה די נרחבת לפני החקירה הראשונה של נתניהו, באנו אליו די מגובשים בנושא תיק 1000 לחקירה הראשונה" שהתקיימה ב-2.1.17, הוסיף.

"חקרתם על דברים שלא הותר לכם"
כספית. לא ידוע היכן ההודעה [מרים אלסטר, פלאש 90]

בחקירה הנגדית הראה סניגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, כי בסיכום הישיבה מיוני 2016 (שנוסחו שהועבר לתביעה מושחר כמעט כולו) – לא מופיעות המילים "טוהר המידות". משולם רמז, כי המילים מופיעות בפרוטוקול הפנימי של הדיון שערכה המשטרה ואשר לא הועבר להגנה. חדד טען, כי לא ייתכן שהפרקליטות השחירה את המילים החשובות ביותר, אל מול עמדתה של ההגנה לפיה החקירה בתיק 1000 נוהלה ללא אישורו של מנדלבליט כנדרש בחוק יסוד הממשלה.
משולם הכחיש את הטענה לפיה החוקרים ניהלו מסע דיג נגד נתניהו, ואמר שהתמקדו בנושאים של טובות הנאה כפי שאישר מנדלבליט. הוא אישר שהצגתו של כספית בפניו בידי קמין הייתה יוצאת דופן ומפתיעה, לא ידע האם מנדלבליט אישר לגבות מכספית עדות בנוגע לנתניהו ואמר שלא התכונן לחקירה זו – אם כי לדבריו אירועים כאלה מתרחשים.
משולם הוסיף, כי אינו יודע היכן תויקה הודעתו של כספית; אולי רב-פקד אלון צרפתי – שהשתתף בחקירה – תייק אותה. כספית דיבר בעדותו בין היתר על נסיונות לעקוף את המכס עבור נתניהו, אירוח בחו"ל בידי אנשי עסקים ועוד. לדברי משולם, סביר להניח שכספית נשאל מיהם מקורותיו והדבר נרשם במזכר שעליו יש חיסיון. כספית הביא עימו חומרים נוספים, 51 עמודים; משולם לא זוכר מה היה בהם ולא יודע היכן הם.
לדברי משולם, הפרקליטות ידעה שהמשטרה מתחילה להכין תוכנית חקירה בעניינו של נתניהו; הוא אינו זוכר האם היה זה לפני הישיבה אצל מנדלבליט. הוא אמר, שציין את הפעולות המתוכננות, הרשימה קיבלה את אישור מפקדיו – ערן קמין, מפקד להב (רוני ריטמן), ראש אח"מ (מני יצחקי) – והוגשה לאישורו של מנדלבליט. "לא נעשתה אף פעולת חקירה בלי אישורו של היועץ, לא היה אף עד שהגיע בלא אישור יועץ", טען. חדד: "חקרתם על דברים שלא הותר לכם". משולם: "לא". חדד: "לא הותר לכם לחקור מתן מתנות בידי מילצ'ן אלא רק נסיעות לחו"ל וכדומה". משולם: "לא נכון. קיבלנו אישור נרחב בנוגע לטוהר המידות. קיבלנו אישור לחקור את הרו, נושא מילצ'ן נבע ממנו ולכן מותר היה לנו לחקור".

תאריך:  20/02/2023   |   עודכן:  20/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מילצ'ן העיד שנתניהו דרש סיגרים ושמפניות"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פתטי שעוד עוסקים בזבל הזה
סיני  |  20/02/23 12:17
2
לוין ממשיך להטעות את הציבור.
אזרחית  |  20/02/23 12:40
3
השנאה לנתניהו מעבירה את איתמר
BS  |  20/02/23 13:10
4
מי אמר מילצ'ן או חוקר המשטרע?
נחום שחף  |  20/02/23 22:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מנדלבליט אישר לחקור את "פילבר עצמו", אך הפרקליטות אישרה לרשות ניירות ערך לחקור האם היטיב עם בזק בזיקה לנתניהו; טוענת שבאותה עת לא היו חשדות כלפי נתניהו עצמו
איתמר לוין
אומר שהרפורמה נוצרה בשל משפט נתניהו, אותו עלול לבטל תובע-מטעם    "זה ביטול מוחלט של מערכת המשפט. יהיו אנשים שלנו, יהיו אנשים מטעם. זה לא דמוקרטיה"    מאשים את נתניהו בהכפשות שקריות
איתמר לוין
יריב עמיעד, שהוביל את חקירות בזק ו-4000, טוען שהחוקרים כלל לא חשדו שנתניהו מעורב ביחסו המועדף של פילבר לבזק - עד שישועה הציג את ההתערבות של אלוביץ בתכנים
איתמר לוין
חוקר בתיק 3000 שאל את שרן האם יש לו מידע על תיק המתנות; הקלטות של חפץ בתיק 4000 שימשו את חוקרי 1000 ו-2000    תת-ניצב תלם: לא מכיר את הפרטים, משער שהיה תקין
איתמר לוין
תלם: התמקדנו בזיקה שבין ההתערבויות בתכני האתר לבין הנושאים הרגולטוריים    דוחה את טענות ההגנה על הפעלה בלתי חוקית של פגסוס בעת חקירת הפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il