X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"סכנה לבריאות הציבור"
מזון שאינו ראוי למאכל אדם באווזֵי חיפה גריל
משרד הבריאות: ממצאי הביקורת חושפים מצב תברואתי, תחזוקתי ותפעולי ירוד ביותר בכל העסק, עם ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור בין הליקויים שנמצאו היו תנאים סניטריים ירודים בכותלי העסק, רצפות ושטחי אחסון לא נקיים ופריטי מזון שאינם ראויים למאכל אדם העובדים והמנהל חסרי ידע בנושא היגיינת מזון כמו-כן, היו בעיות קשות בחדרי הקירור וההקפאה וכן בחדר הבשר ובחלקי הכיריים

למסעדת אווזֵי חיפה גריל ברחוב החרושת 26 בחיפה, בבעלות דראושה עלי וטופז סלמון, הוצא צו הפסקה מנהלי מטעם האגף לבריאות הסביבה והווטרינר הרשמי של עיריית חיפה. הצו קובע (1.3.23) כי יש לסגור את המסעדה לאלתר ואין לייצר, להכין, לשווק או להוציא מוצרים מהעסק עד לתיקון הליקויים. מדובר במסעדה שאינה כשרה. יצוין, כי אין קשר בין מסעדה זו לבין רשת אווזִי.
הצו ניתן לאחר שבאותו יום נערכה בדיקת בקרה שגילתה מצב תברואתי, תחזוקתי ותפעולי ירוד ביותר, עם ליקויים חמורים ביותר העלולים לסכן את בריאות הציבור. הליקויים כוללים תנאים תברואתיים לקויים בכל כותלי המסעדה (לרבות מטבח, ארונות אחסון, כל מחסני הקירור והמקפיא, מחסן וציוד העבודה), כולל אזור לא אטום המאפשר כניסת מזיקים וחוסר ידע בקרב העובדים וההנהלה לגבי היגיינת המזון.
ליקויים חמורים נוספים שנתצאו כללו תנאים לא תברואתיים בחדרי ההקפאה והקירור, והפשרה לקויה של בשר. בנוסף, חדר הקירור של המאפייה והרטבים לא נקי, ורטבים הוכנו בכמויות גדולות ללא ציוד מתאים. גם חדרי הכנת הבצק לא נקיים, כשרצפת חדר העבודה מלאה בקמח. אזור ההכנה במטבח במצב גרוע וזרימת העבודה לא סודרה כראוי. כמו-כן נמצאו רטבים פתוחים מונחים מתחת לעמדות ולא בקירור כנדרש.
הבדיקה גילתה שורה של ליקויים תברואתיים, תחזוקה ותפעוליים חמורים המהווים סכנה לבריאות הציבור. בדוח הבדיקה נמצאו הליקויים העיקריים הבאים בעסק:
  • מזון לא ראוי - 30 ק"ג שיפודי שווארמה מונחים על רצפה לא נקייה ו-8 ק"ג דג.
  • הכנסת סחורה פגומה ופינוי אשפה בחלק האחורי של העסק - הדלת לא אטומה, לא תקינה ומאפשרת כניסת מזיקים. האזור במצב תברואתי ירוד. יש שם מיכלים מלוכלכים להסרת שמנים, ציוד שאינו בשימוש (כסאות, שולחנות, ציוד בישול, גחלים) מאוחסן בשטח זה ללא הפרדה מהמטבח.
  • חדרי קירור - בחדר קירור המיועד לירקות מאחסנים ירקות לא שטופים עם סלטים מוכנים באותו מקום ללא הפרדה. כמו-כן סלטים חתוכים מונחים ישירות על הרצפה, חמוצים מונחים ישירות על הרצפה ללא כיסוי, סלט כרוב וגזר מוכנים מאוחסנים בפח אשפה לא נקי ולא בקופסת פלסטיק וכן ללא תאריך הכנה.
  • חדרי קירור - בשרים שהופשרו נמצאו ליד דגים, ושומן הונח ליד שיפודי עוף. סלמון מופשר נמצא ליד שיפודי בטטה. קופסאות שתייה מונחות על מדף ליד הבשרים, וחלקן מונחות על הרצפה. קירות, רצפה, גומיות לדלתות ומדפים אינם נקיים ומלאים בעובש. פטרוזיליה בשקיות מאוחסנת ליד קופסת נקניקים ללא כיסוי, וירקות קפואים מתובלים. קופסאות קרטון משמשות לכיסוי מגשים של בשר מופשר בניגוד למותר. בוצע תהליך לא תקין של בישול כנפיים, הקפאה, והפשרה נוספת. אין מספיק תאורה בחדר הקר.
  • חדר הקפאה - הרצפה, הקירות, גומיות הדלתות והמדפים לא נקיים. יש הצטברות קרח בכל אזורי המקפיא. מוצרי מזון (בשר, דגים, קינוחים וירקות קפואים) מונחים ישירות על רצפה לא נקייה ולא על מדפים.
  • חדר אחסון קירור המיועד להפשרות בחדר עבודה לבשרים - הפשרה לקויה של בשרים, בשר עוף מופשר לצד בשר בקר באותו מדף בעגלה וללא הפרדה כנדרש. יש הפשרה של בשרים במדפים נוספים ללא הפרדה לפי הצורך (שיפודי עוף מאוחסנים ליד בשר בקר). הקבב הטחון מופשר יותר מ-24 שעות ללא בישול. רוטב בשר מוכן מאוחסן לצד בשר בקר במקפיא. קרטונים משמשים לכיסוי הפשרה של בשרים ולא מכסים כנדרש.
  • חדר עבודה בשרים - קטעי העבודה לא ברורים, חסרים שלטים. קירות מתחת למדורים לא נקיים.
  • חלקי הכיריים - 1. הכיריים אינן נקיות ובמצב גרוע וקיימת חוסר תחזוקה מתאימה. 2. מכינים אוכל על הכיריים ללא הפרדה מתאימה, למשל, ירקות מבושלים מונחים על אותה הכיריים כמו שיפודי בשר. 3. מאווררי הקירור בכיריים אינם נקיים, מלאי שומן ואבק ובמצב גרוע. 4. יש חוסר אוורור והוצאת עשן במטבח.

תאריך:  02/03/2023   |   עודכן:  02/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזון שאינו ראוי למאכל אדם באווזֵי חיפה גריל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
השיב המשנה ליועמ"שית לענייני משפט ציבורי, עו"ד גיל לימון, לטענות יו"ר הוועדה    ח"כ להב הרצנו: "הדבר היחידי שאנחנו עוסקים בו, זה רק ענייניו של אריה דרעי. אתם מביאים חוק שיאפשר לילדה בכיתה ג' או לאופנובנק להיות שר"
מירב ארד
העובדים ייהנו מתוספות שכר רוחבית של כ-11%    שבוע העבודה במגזר הציבורי יקוצר מ-42 שעות ל-40 שעות    לקראת חג פסח יינתן מענק חד-פעמי של 6,000 שקל לכלל העובדים במגזר הציבורי    הושג הסכם ללסקטור הסייעות - שכר הבסיס יעמוד על 7,200 שקל לצד מענק חודשי של עד 600 שקל בגין רציפות בעבודה
עידן יוסף
נגד צעירים תושבי ירכא הוגש כתב אישום בגין חטיפה והתעללות בשלושה תושבי חברון שעבדו באתר בנייה ביישוב כנקמה על חטיפתו של טירן פרו בג'נין    הם נעצרו בפעילות משותפת של שב"כ והמשטרה ובחקירתם התברר שהצטיידו בכלי נשק, אלות, סכינים, גרזינים ורעלות
עידן יוסף
חששות לגבי סמכות ובטיחות במהלך הילולת רשב"י הקרובה צפו בוועדה לביטחון לאומי    שר ירושלים ומסורת ישראל בוועדה לביטחון לאומי: "הודעת ההתפטרות שלי שרירה וקיימת. אם לא יהיו לי הסמכויות, לא אהיה השר האחראי"
עידן יוסף
לראשונה בישראל: חולי גלאוקומה יוכלו לשלוט בוויסות הלחץ התוך-עיני ללא התערבות כירורגית נוספת לאחר הניתוח    ניתוח גלאוקומה בשיטה חדשנית בוצע בבית החולים בילינסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il