X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נמל חיפה [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
ביטן: "יוקר המחיה יירד - ולא יעזור לאף אחד שום דבר"
הבעיה המרכזית בנמלים - מחסור בנהגי משאיות, כאשר ועדת הכלכלה קוראת למשרד התחבורה והאוצר למצוא פתרונות דירוגה של ישראל ביחס למדד ביצועי הנמל נמוך ופגיעה ביצוא וביבוא עולה למדינה כ-16 מיליון שקל ו-10 מיליון שקל ליום, בהתאמה

במסגרת סדרת הישיבות לטיפול ביוקר המחיה, שיזם יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן, התכנסה (יום ב', 13.3.23) הוועדה לשתי ישיבות שעסקו בצמצום זמני ההמתנה בנמלים וכן בהסרת חסמים בפני שינוע מטען מנמלי ישראל. בדיון היום עלה כי עיקר הבעיה כיום נוגעת למחסור בנהגי משאיות שיובילו מטען מהנמל וביטן קרא למשרדי התחבורה והאוצר למצוא לכך פתרונות ואמר: "יוקר המחיה בישראל יירד, ולא יעזור לאף אחד שום דבר".
בפתח הדיון הציגה החוקרת בת חן רוטנברג ממרכז המחקר והמידע של הכנסת נתונים על הנעשה בנמלים, ואמרה כי כיום פועלים שישה נמלים מהם אחד ממשלתי וחמישה פרטיים. עם זאת, דירוג ישראל ביחס למדד ביצועי הנמלים בעולם הוא נמוך. עוד ציינה כי בשנת 2021 אוניית מכולות שהתה בנמלים 20 שעות יותר מאשר בשנת 2019 ואוניית מטען כללי ואוניות עם צובר חופנים (גרעינים) שהתה ב-2021 בממוצע 84 שעות יותר לעומת 2019. מנתוני האוצר אף עלה כי הפגיעה בייצוא מוערכת בכ-16 מיליון שקל ליום במונחי תוצר, ובייבוא כ-10 מיליון שקל ליום במונחי תוצר כאשר חלק מהעלות מתגלגלת לכיסי הצרכנים.
המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, אלי בר יוסף, אמר כי צוואר הבקבוק בפריקת גרעינים נפתר והמסוע החדש נפתח. עם זאת, הוא הוסיף כי קצב פריקת הממגורות לא עומד בקצב הטעינה וזה יוצר סתימות. הוא קרא לבטל את הפטור שניתן ליבואנים על 8 ימי אחסנה. בדיון התעורר ויכוח באשר לקנסות, כאשר בר יוסף טען שהנמל לא גובה קנסות אלא תעריפים לפי חוק, בעוד יו"ר איגוד יבואני התבואות, איתי רון, טען כי בשנה שעברה שולמו 300 מיליון שקל קנסות.
מנהל אגף כלכלה וקשרי חוץ במשרד התחבורה, צביקה שפירא, אמר כי הממגורה לא הייתה סתומה מזה זמן, וכי בצפון יש תור כי יבואנים בוחרים לפרוק בצפון ולשנע את הסחורות דרומה. "אני לא בטוח שהפחתה של ימי הפטור בממגורה באשדוד תפתור את הבעיה", אמר.

[צילום: דוברות הכנסת]

System.String[]

תאריך:  13/03/2023   |   עודכן:  13/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל לין / Uriel Lin  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלון שוסטר / Schuster Alon  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טיקו  גדות / Tikko Gadot  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוקר המחיה  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כתריאל מוריה / Katriel Moriya  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רכבת ישראל  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטן: "יוקר המחיה יירד - ולא יעזור לאף אחד שום דבר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יוקר המחיה
מירב ארד
הוסיף: "האוצר צריך לשים כמה מיליארדים בצד לטיפול מידי במקומות שבהן צריך להשקיע להורדת יוקר המחיה"    מנכ"ל רשת יוחננוף: "צריך תמריצים כמו עבודה מועדפת בסופרים או אזור סחר חופשי במצפה רמון"
מירב ארד
מבקר המדינה ציין כי משרדו מכין בעבודת ביקורת מקיפה על יוקר המחיה במדינת ישראל    "בין היתר אנחנו בודקים את היערכות המדינה להתפרצות האינפלציה, את הסדרת ענף החלב ואת תוכניות הדיור של ממשלות ישראל"
עידן יוסף
מחודש מרס אשתקד ועד לתחילת חודש ינואר 2023 עלו לארץ 57,223 עולים מרוסיה, מאוקראינה ומבלרוס    פי חמישה עולים ממדינות אלה בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2021    יו"ר ועדת העלייה והקליטה: מדינת ישראל עמדה בשנה האחרונה בפני אתגר לא סטנדרטי
אייל בהרי
אנו עשויים להיות צפויים להפתעות לא מעטות שבהם אזורים ומתחמים שנחשבים כיום ל"לא יוקרתיים", יהפכו תודות לתחבורה הציבורית המשודרגת למבוקשים הרבה יותר.
מירב ארד
מבדיקה שנערכה עלה כי העלייה הממוצעת במחיר הייתה 22 שקלים לקילוגרם - גבוה ב-70% מזו הנגזרת מהטלת המס    בנק ישראל -העלייה במחיר תומכת באפשרות שהשוק אינו פועל בתחרות משוכללת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il