X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שולץ ונתניהו [צילום: חיים צח/לע"מ]
נתניהו בגרמניה: טועים האומרים שברצוננו להצר את מערכת המשפט
הקנצלר הגרמני לנתניהו על הרפורמה: "העצמאות של בתי המשפט חשובה מאוד לדמוקרטיה, מציעים שהמהלכים יישקלו מחדש" "מסכימים עם ישראל שאסור לאירן להגיע לנשק גרעיני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ ערכו (יום ה', 16.3.23) מסיבת עיתונאים משותפת. הקנצלר פתח את ההצהרה ואמר כי "ביטחון ישראל חשוב לנו מאוד וישראל יכולה לסמוך על כך". לדבריו, "אירן התקדמה בתוכנית הגרעין שלה, ואנו מסכימים עם ישראל שאסור לה להגיע לנשק גרעיני. אירן החלה לספק נשק לרוסיה. אנחנו מודאגים מהקונפליקט במזרח התיכון התפרצות האלימות היא בלתי מתקבלת". עם זאת, הוא הוסיף כי "גרמניה עדיין מאמינה בפתרון שתי המדינות".
שולץ התייחס גם לנושא הרפורמה המשפטית בארץ ואמר: "כחברים קרובים שחולקים ערכים דמוקרטיים, העצמאות של בתי המשפט חשובה מאוד לדמוקרטיה, הקונצנזוס בחברה חשוב מאוד. כחברים של ישראל, אנחנו מציעים שהמהלכים יישקלו מחדש".
"אני מבטיח לך שולץ, ישראל היא דמוקרטיה ליברלית - וכך היא תישאר", השיב נתניהו בתורו לדבר. "אני זה שהובלתי מהלכים ליברליים. לליכוד יש בוחרים להט"בים רבים, נציג הקהילה הלהט"בית בליכוד הפך ליו"ר הכנסת. מערכת המשפט עצמאית ותישאר עצמאית. אבל יש רבים שחושבים שמערכת המשפט חזקה מדי. בגרמניה שופטים נבחרים על-ידי מי שנבחר בידי הציבור. ישראל תישאר דמוקרטיה ליברלית ותישאר חזקה וחיונית כמו שהייתה לפני כן".
בנושא המאבק באירן אמר ראש הממשלה: "כדי ליצור עתיד טוב יותר לעמנו, אנחנו חייבים לעבוד ביחד כדי לטפל באיום האירני. ישראל תעשה כל מה שהכרחי כדי לדאוג שלאירן לא יהיה נשק גרעיני. נקודה. אנחנו צריכים לפעול נגד אירן כעת". לדבריו, "עמדנו ברציף שבו 6 שבועות לפני סוף המלחמה נשלחו יהודים למותם. לא הייתה לנו הגנה באותה תקופה, היום יש לנו הגנה, וישראל תעשה הכל כדי שלא תהיה שואה שנייה".
על דברי שולץ באשר לסכסוך במזרח התיכון השיב נתניהו: "נשתף פעולה עם שכנינו כדי למנוע הידרדרות לאלימות. יש אתגר גדול כעת, כי יש מי שמנסה לשבור את השלום והשלווה באזורנו".

תאריך:  16/03/2023   |   עודכן:  16/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו בגרמניה: טועים האומרים שברצוננו להצר את מערכת המשפט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו בגרמניה
אורח  |  16/03/23 19:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
בכירים בהנהגה האירנית מברכים על ההסכם עם סעודיה ואומרים כי הוא מהווה מכה לאויביה של אירן. ההסכם מחזק את "ציר ההתנגדות" בראשות אירן ופוגע במאמצים של ארה"ב וישראל להקים גוש ערבי אנטי אירני במזרח התיכון
ירון פרידמן
השתיים חידשו את יחסיהן הדיפלומטיים אחרי נתק של שבע שנים. צעד זה עורר תגובות מוגזמות בפוליטיקה ובתקשורת הישראלית. מדוע אין מדובר למעשה בצעד משמעותי או מהפכני, ומדוע אין בו איום אמיתי על ישראל?
יואב יצחק
אחרי שבע שנים של נתק ומתיחות צבאית - אירן וסעודה מחדשות היחסים וכן את שיתוף הפעוה הביטחוני והאזורי    חידוש היחסים מהווה בעיה גדולה לישראל
יוני בן-מנחם
המתיחות בצמרת המשטר האירני גוברת בגלל המצב הכלכלי הקשה, והמנהיג העליון ח'מינאי מאשים את הנשיא אברהים ראיסי באחריות להידרדרות המצב. ח'מינאי מביע חרטה על ההתקרבות הצבאית של אירן לרוסיה, ופרשנים אירניים מעריכים כי ייתכן שינסה לחזור לשיחות הגרעין כדי להפחית את החיכוך עם ארה"ב והאיחוד האירופי
יוני בן-מנחם
אירן מתקרבת אל הפצצה הגרעינית ובאותה העת ממשיכה לרמות את הקהילה הבינלאומית. ארה"ב חייבת להניח על השולחן אופציה צבאית אמינה לתקיפת מתקני הגרעין באירן כדי להרתיע את ההנהגה האירנית מפני ההתקדמות לעבר פצצת הגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il