X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סגירת פערים בתקציב דו-שנתי [צילום: גיל כהן מגן, AP]
חוק יסוד משק המדינה אושר בקריאה ראשונה
הצעת החוק מבקשת לקבוע הוראה מיוחדת שתחול בשנה שבה הונחה הצעת תקציב המדינה יותר משישה חודשים לפני תחילת שנת הכספים שאליה מתייחס חוק התקציב בנסיבות אלה, ייקבע בחוק התקציב לאותה שנה "תקציב התאמות" בשיעור שייקבע בחוק, אשר ישמש את הממשלה להתמודדות עם תרחישים המשפיעים על תקציב המדינה, אשר לא היו ידועים בעת הנחת הצעת חוק התקציב על שולחן הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 13), התשפ"ג-2023, ברוב של 63 תומכים מול 55 מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת. כמו-כן אושרה הצעת חוק ההתאמות הפיסקליות ברוב של 62 תומכים מול 52 מתנגדים ואף היא תועבר לוועדת הכנסת.
מדובר בהוראה מיוחדת שתחול בשנה שבה הונחה הצעת תקציב המדינה יותר משישה חודשים לפני תחילת שנת הכספים שאליה מתייחס חוק התקציב. בנסיבות אלה, ייקבע בחוק התקציב לאותה שנה "תקציב התאמות" בשיעור שייקבע בחוק, אשר ישמש את הממשלה להתמודדות עם תרחישים המשפיעים על תקציב המדינה, אשר לא היו ידועים בעת הנחת הצעת חוק התקציב על שולחן הכנסת.
בהצעת החוק מוצע כי יתבצע עידכון תחזיות בסמוך לתחילת שנת התקציב ובהמשך לכך ייעשו התאמות במקרה שבו, בעקבות עידכון התחזיות, נוצר הפרש בין הגירעון הצפוי לבין התחזיות העדכניות, על-מנת לכסות את ההפרש. עוד נקבע כי אם ההתאמות שיבוצעו לא יביאו לכיסוי ההפרש האמור, תידרש הממשלה להניח על שולחן הכנסת תוכנית מאזנת לכיסוי ההפרש, בלוחות זמנים קצובים.
בחוק ההתאמות הפיסקליות מוצע לערוך הסדרים משלימים להצעת חוק-יסוד: משק המדינה בכל הנוגע להקצאת תקציב ההתאמות בנסיבות שבהן הונחה הצעת תקציב המדינה יותר משישה חודשים לפני תחילת שנת הכספים שאליה מתייחס חוק התקציב. מוצע לקבוע את אופן השימוש בתקציב ההתאמות והגשת הדוח לעניין קיום או אי־קיום הפרש גירעון בעקבות עידכון תחזיות שייעשה בסמוך לתחילת שנת הכספים.
בדברי ההסבר נכתב: "החל משנת 2009 עד שנת 2018, הניחה הממשלה על שולחן הכנסת הצעות חוק תקציב דו־שנתי לשנים 2009 ו־2010, 2011 ו־2012, 2013 ו־2014, 2015 ו־2016 ו־2017 ו־2018 .מבין הצעות חוק התקציב לאותם שנים, הונחו הצעות חוק התקציב לשנים 2011 ו־2012 ולשנים 2017 ו־2018 על שולחן הכנסת בסמיכות לתחילת שנת התקציב הראשונה מבין השתיים.
התחזיות הכלכליות שנערכו בעבור שנת התקציב השנייה בחוקי התקציב האלה התבססו על מידע ודאי פחות בהשוואה לתחזיות הכלכליות שנערכו בעבור שנת התקציב השנייה בחוקי התקציב הדו־שנתי שהונחו על שולחן הכנסת בסמיכות לתחילת שנת הכספים השנייה.
למאפיין זה, קרי פער או סמיכות זמנים לשנת התקציב השנייה, יש השלכות משמעותיות על התאמת התקציב לצורכי המשק בראי המצב הכלכלי, בשל הדינמיות הרבה המאפיינת את התפתחות הכלכלה המקומית אשר מושפעת ממגוון רחב של משתנים".

תאריך:  27/03/2023   |   עודכן:  27/03/2023
+הכנסת אישרה את התקציב בקריאה ראשונה
08:04 28/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על 484 מיליארד שקל ולשנת 2024 יעמוד על 514 מיליארד שקל  ▪  הממונה על התקציבים: נדרשת עוד עבודה רבה עד לאישור סופי של התקציב בחודשיים הקרובים

שר האוצר סמוטריץ'. "תקציב מוטה תשתיות וצמיחה" [צילום: רפי בן חקון, לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק יסוד משק המדינה אושר בקריאה ראשונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עידן יוסף
תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2024-2023 שהונחו על שולחן הכנסת שואפים לשפר את איכות החיים באמצעות השקעות משמעותיות בתשתיות, קידום תחרות, צמצום ביורוקרטיה ומלחמה בהון השחור    לרפורמות המוצעות עשויה להיות השפעה עמוקה על המשק
מירב ארד
שר האוצר הציג את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2024-2023    הציג בשורה להורים - נקודות הזיכוי על ילדים בגילי 13-18 ייגדלו    על מערכת הביטחון אמר: "הגענו לתוכנית רב-שנתית מאוד טובה עם הצבא"
איציק וולף
תקציב המדינה ל-2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקל ולשנת 2024 יעמוד על כ-513 מיליארד שקל    מסגרת הכספים הקואליציוניים נקבעה ליישום ההסכמים בין המפלגות הכוללים גידולי תקציב חריגים    יבוצע קיצוץ רוחבי של 3% בתקציבי המשרדים בשנתיים הקרובות ושל 1.5% ב-2025    יפוטרו 2% מעובדי המטה במשרדי הממשלה ו-0.5% מעובדי המשרדים האחרים בכל אחת מהשנים
עידן יוסף
יתר התקציב לרפורמת הוזלת תעריפי הנסיעה בפריפריה יגיע ממשרד התחבורה    התקציב שיינתן למשרד התחבורה - 27 מיליארד שקלים
עידן יוסף
התקציב מתמקד בשישה יעדים עיקריים, בהם הגברת התחרות וצמצום הריכוזיות, ייעול המגזר הציבורי והתמודדות עם המשבר בשוק הדיור    הצעדים כוללים הסרת חסמי אסדרה למיזמי תשתית, צמצום הביורוקרטיה לעסקים ולאזרחים, הגברת התחרות בשווקי התשלומים ושיפור הנזילות בשוק הדיור    התקציב כולל גם הקצאות משמעותיות למשרדי החינוך, הפנים, העלייה והקליטה והביטחון הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il