X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית חב"ד באתונה. יעד לפיגוע [צילום: סטריט וויו]
יוון עצרה מחבלים שזממו לפוצץ את בית חב"ד באתונה
הרשויות ביוון טוענות שהחשודים נתפסו זמן קצר לפני ביצוע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודיים בתקשורת היוונית דווח כי החשודים תכננו לתקוף את המטרות באמצעות נשק כבד, חומרי גז ופצצות במוסד מאשרים את נכונות הפרסום

שני חשודים שתכננו פגיעה ביעדים יהודיים וישראלים ביוון נעצרו - כך מדווחת (יום ג', 28.3.23) התקשורת המקומית. הרשויות ביוון טוענות כי החשודים נתפסו זמן קצר לפני שביצעו פיגוע בבית חב"ד במרכז אתונה. מדובר באולם רב-תכליתי הכולל בית כנסת ואת מסעדת Gostijo (שפירושה "פילה" בלטינית, הניב היהודי-ספרדי).
לפי הדיווחים, מדובר במחבלים פקיסטנים ממוצא אירני. בית חב"ד באתונה היווה אחד היעדים האפשריים לביצוע הפיגוע. בתקשורת היוונית פורסם שהחשודים תכננו לתקוף את המטרות הישראליות באמצעות כלי נשק כבדים, חומרי גז רעיל ופצצות, וכי אחד השלבים המתוכננים כלל גם חטיפה של הקורבנות. עוד נמסר כי הם תצפתו על המסעדה במשך כמה ימים.
המוסד אישר את הפרסום באמצעות משרד ראש הממשלה, ומסר: "הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על-ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של אירן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל.
"לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאירן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת אירנית רחבה המופעלת מאירן החוצה במדינות רבות. המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת אירן בכל רחבי הגלובוס".
המקום, שבעבר היה דיסקוטק, עמוס בו מבקרים יהודים תושבי יוון וכן תיירים ישראלים, בפרט לקראת ליל הסדר. הוא שוכן בחלק התיירותי ביותר של אתונה, שבו מבקרים ומקומיים מטיילים ויש בו הרבה ברים, בתי קפה ומסעדות.
ה"מוח" האירני של רשת הטרור, שאמור היה לשלם כדי לבצע פיגועים באתונה, מגיע מאותו הכפר של שני הפקיסטנים. שני הפקיסטנים שנעצרו התגוררו בזקינתוס ובספרטה, ומספרים כי נסעו לאתונה כדי לתכנן את התקפות הטרור שלהם. מהמעקב של הביון עלה כי הם תכננו תחילה התקפת גז רעל על מסעדה בפסירי שמתפקדת גם כבית כנסת יהודי. ואז התוכניות שלהם השתנו והם התחילו לתכנן פיגוע נפץ.
כמו-כן, ממעקב אחר הטלפונים הניידים שלהם, עלה כי הם מתכננים רציחות של אזרחים ישראלים ששהו באתונה. ארגון הטרור התכוון, כפי שמסבירים מקורות מוסמכים, להעביר את המסר ש"יהודים לא יכולים להיות בטוחים בשום מקום".
סוכני שירות הביון הלאומי עקבו אחרי הארגון במשך חודשים והעבירו את המידע ליחידה ללוחמה בטרור שהחליטה לבצע מעצרים לפני ביצוע הפיגוע. על-פי המידע, בוצעו מספר סריקות בתים, כאשר עד כה לא נמצאו כלי נשק.
בשבוע שעבר פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לכמה יעדים פופולריים על הישראלים לקראת חג הפסח, ביניהם נכללה יוון. באזהרה נכתב כי "אירן תמשיך להשתמש בפעולות טרור ותפעל לפגיעה ביעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם". מדינות נוספות שהופיעו באזהרת המסע הן איחוד האמירויות, גאורגיה, אזרבייג'ן, טורקיה, בחריין, קפריסין ומדינות נוספות במזרח התיכון, כולל החבל הכורדי - שאסור לכניסת ישראלים.

תאריך:  28/03/2023   |   עודכן:  28/03/2023
+המחבלים ביוון החזיקו תמונות של בית חב"ד
23:00 28/03/23  |  עידן יוסף

פרטים נוספים על הפיגוע שנמנע ביוון: החשודים הפקיסטנים שנעצרו הם בני 24 ו-27, בטלפונים הניידים שלהם נמצאו תמונות של בית חב"ד; על-פי דיווח ביוון - נמצאו גם הוראות ההפעלה שנשלחו לשניים. עוד עולה כי שלושה מהמחבלים חדרו מכיוון טורקיה, שניים מהם נתפסו והשלישי הצליח להימלט.

+שר החוץ שוחח עם עמיתיו על מעורבות אירן בלחימה באוקראינה
22:02 28/03/23  |  עידן יוסף

שר החוץ אלי כהן שוחח עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ושרי חוץ נוספים על מעורבות אירן בלחימה באוקראינה. "על הקהילה הבינלאומית להגיב על מעורבות המאיימת של אירן במלחמה", אמר


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוון עצרה מחבלים שזממו לפוצץ את בית חב"ד באתונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
ביידן הורה על תקיפות אוויריות של ארה"ב בסוריה בתגובה למתקפת המל"טים האירנית שבה נהרג אמריקני אחד ונפצעו שישה    על-פי הדיווחים בסוריה, 5 בני אדם נפצעו בתקיפה האמריקנית באזור דיר א-אזור ואולי נהרג בכיר בכוח קודס
איציק וולף
המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS פרסם לראשונה התרעה אסטרטגית שלפיה יש לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית משום שהעיסוק האינטנסיבי בה, והשסע הלאומי שנוצר בעקבותיה פוגע ביכולתה של ישראל להתמודד עם האיומים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים שניצבים בפניה
עידן יוסף
הקנצלר הגרמני לנתניהו על הרפורמה: "העצמאות של בתי המשפט חשובה מאוד לדמוקרטיה, מציעים שהמהלכים יישקלו מחדש"    "מסכימים עם ישראל שאסור לאירן להגיע לנשק גרעיני"
יוני בן-מנחם
בכירים בהנהגה האירנית מברכים על ההסכם עם סעודיה ואומרים כי הוא מהווה מכה לאויביה של אירן. ההסכם מחזק את "ציר ההתנגדות" בראשות אירן ופוגע במאמצים של ארה"ב וישראל להקים גוש ערבי אנטי אירני במזרח התיכון
ירון פרידמן
השתיים חידשו את יחסיהן הדיפלומטיים אחרי נתק של שבע שנים. צעד זה עורר תגובות מוגזמות בפוליטיקה ובתקשורת הישראלית. מדוע אין מדובר למעשה בצעד משמעותי או מהפכני, ומדוע אין בו איום אמיתי על ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il