X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענבר. "נזק אדיר" [צילום: אוניברסיטת בר-אילן]
מכון ירושלים: הרפורמה המשפטית מגבירה את סכנת המלחמה
מכון המחקר המזוהה עם הימין קורא "לשים בצד את המחלוקות או להגיע במהרה לפשרות אשר יאפשרו למדינה להתרכז באתגרים הביטחוניים הקיומיים הרובצים לפתחנו"

מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, המזוהה עם הימין, קורא להגיע במהירות לפשרות בנושא הרפורמה המשפטית, ומזהיר שהמאבק עליה יוצר סכנה ממשית של מלחמה קרובה. בכך מצטרף המכון (17.4.23) לקולות נוספים המזוהים עם הימין וקוראים להעביר את הרפורמה בהסכמה רחבה.
המכון, הפועל מזה שש שנים, מגדיר את עצמו כ"מקדם שיח מדיני וביטחוני שמרני". בראשו עומד פרופ' אפרים ענבר, לשעבר ראש מכון בגין-סאדאת באוניברסיטת בר-אילן ומי שמתנגד לפתרון שתי המדינות. אחד החוקרים הבולטים בו הוא אלוף (מיל') יעקב עמידרור, שהיה ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, המזכיר הצבאי לשר הביטחון ומפקד המכללות; לאחר שחרורו היה פעיל פוליטי באגף הימני של המפה, ולאחר מכן - ראש המטה לביטחון לאומי תחת בנימין נתניהו (2013-2011).
מכון ירושלים אומר: "המאבק על הרפורמה המשפטית גרם לנזק אדיר למדינת ישראל. במישור המדיני, התערער הדימוי - החיוני לכשעצמו - של גיבוי אמריקני (גם אם בפועל מתנהל השת"פ הביטחוני כסדרו). ברובד הכלכלי, חל כרסום בדרוג האשראי של המדינה. נראה שמגזר ההיי-טק, שהוא מנוע הצמיחה העיקרי שהביא את ישראל לרשימת 20 המדינות העשירות בעולם, נתקל בקשיים גוברים בגיוס הון. השיח הציבורי בישראל הגיע לשיאים חדשים של קיצוניות וניכור. מעל לכל, הלכידות הלאומית נסדקה בעקבות השימוש בצה"ל ככלי במאבק הפוליטי והאיומים בסרבנות".
המכון טוען, כי "ישראל נראית בחוץ כחברה קרועה, ההולכת ומאבדת את כושר התפקוד שלה... אויבי ישראל צוברים ביטחון ומצפים שהמתחים הפנימיים במדינת היהודים אכן ייובילו לתהליכים של הרס עצמי על-פי תיאוריית 'קורי העכביש'". במקביל, הוא ממשיך, סביבתה האסטרטגית של ישראל הופכת לבעייתית ומסוכנת כפי שלא הייתה מזה עשרות שנים: אירן יותר בטוחה בעצמה, ממשיכה להתקדם לחומר בקיע לנשק גרעיני, חופש הפעולה שלה ושל גרורותיה גדל, ואילו סוריה מתקרבת לליגה הערבית.
"תמורות אלה מייצרות מציאות ביטחונית אחרת. כבר חווינו בימים אחרונים אלימות רב-זירתית - אומנם 'על אש קטנה'. סיכויי ההידרדרות לעימות רחב יותר גדולים משמעותית היום מבעבר. לכן, ישראל צריכה להתכונן לאפשרות מוחשית של מלחמה. יכול גם להיות שנגיע בקרוב - לנוכח התקדמות אירנית אל 'הקו האדום' של צבירת חומר בקיע לפצצה - לנקודה בה לא יהיה מנוס מלתקוף באירן, גם בלי סיוע אמריקני. אירוע כזה עלול להפוך למלחמה רב-זירתית.
"חובה על המנהיגים משני עברי המתרס הפוליטי לשים בצד את המחלוקות או להגיע במהרה לפשרות אשר יאפשרו למדינה להתרכז באתגרים הביטחוניים הקיומיים הרובצים לפתחנו. מדינת ישראל חייבת להיכנס לתבנית מחשבתית שונה, אשר נותנת קדימות לצורכי הביטחון על פני צרכים לגיטימיים אחרים. יש להוציא את צה"ל וכלל גורמי מערכת הביטחון מהשיח הפוליטי, ולגנות איומים בסרבנות. כמו-כן, יש לדאוג שיהיה לצה"ל את המשאבים הדרושים להתכונן למלחמה שאולי הינה בלתי נמנעת. הפתגם הלטיני 'הרוצה בשלום ייכון למלחמה' הולם ביותר את הזמן הזה", מסיים המכון.

תאריך:  17/04/2023   |   עודכן:  17/04/2023
+שוויון בין הצדדים ושופט בדימוס כ"לשון מאזניים"
18:09 17/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ישראל היום: נציגי הקואליציה הציעו במהלך השיחות בבית הנשיא כי בוועדה לבחירת שופטים יהיו 11 חברים: 5 לקואליציה, 5 לאופוזיציה ושופט עליון או מחוזי בדימוס, שייבחר על-ידי שר המשפטים  ▪  בבית הנשיא מסרו לאחר יום שיחות נוסף: "הדיונים התקיימו באווירה חיובית, עניינית ורצינית"

גישת הידברות [צילום המחשה: קובי גדעון/לע"מ]
+מיארה: לשקול מחדש את הדחת ניצב אשד
17:51 17/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

קובעת שהדחת מפקד משטרת מחוז תל אביב בידי בן-גביר בוצעה בניגוד לנהלים וכי קיים חשש שהיא נובעת מחוסר שביעות רצונו של בן-גביר מטיפול המשטרה בהפגנת נגד הרפורמה

אשד. הודח מיידית [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+הדיונים בבית הנשיא עסקו היום בוועדה למינוי שופטים
16:55 17/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+שלמי תודה, ביבי
13:53 17/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אם פעם "תודת האומה" באה לביטוי ב"מגש הכסף" לנתן אלתרמן זה נגמר  ▪  עכשיו זה שמפניה וסיגרים ודירות של מיליארדרים, והכל בזכותו של נתניהו

נתניהו. בזכותו [צילום: רמי שלוש]
+פוסט ציונות - סביבה רעילה למדינה יהודית
09:10 17/04/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

אין ספק שמאה הימים הראשונים של ממשלת נתניהו השישית היו רוויים כשלים שהחמורים ביניהם הינם: תהליך "המרכבה" וחלוקת השלל, תהליך קידום הרפורמה המשפטית והסברת סיבותיה ותכליתה, כשלון מודיעני בזיהוי תנועת האנרכיה האנטי-דמוקרטית והזנחת הטיפול בנושאי הליבה עליהם הושתת קמפיין הבחירות

המחאה בקפלן, תל אביב [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+פרופ' עומר מואב: "ההפיכה המשפטית מסכנת את הקנין הפרטי!"
08:14 17/04/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק שנייה עם פרופ' עומר מואב (שהוא אחייני), הטוען כי ההפיכה המשפטית מסכנת את הקניין הפרטי

פרופ' מואב [צילום: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכון ירושלים: הרפורמה המשפטית מגבירה את סכנת המלחמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כותרת מסולפת !!!
כבר לא מתפלא מכם  |  17/04/23 15:28
2
ההתנגדות לרפורמה היא המסוכנת
שאול  |  20/04/23 20:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
רפי לאופרט
אין ספק שמאה הימים הראשונים של ממשלת נתניהו השישית היו רוויים כשלים שהחמורים ביניהם הינם: תהליך "המרכבה" וחלוקת השלל, תהליך קידום הרפורמה המשפטית והסברת סיבותיה ותכליתה, כשלון מודיעני בזיהוי תנועת האנרכיה האנטי-דמוקרטית והזנחת הטיפול בנושאי הליבה עליהם הושתת קמפיין הבחירות
אורי מילשטיין
שיחת עומק שנייה עם פרופ' עומר מואב (שהוא אחייני), הטוען כי ההפיכה המשפטית מסכנת את הקניין הפרטי
עידן יוסף
גם אם תיאלץ לוותר על חלקים אחרים ברפורמה המשפטית. הנוסח שיקודם יהיה כנראה המחמיר - זה שקובע שהיועצים המשפטיים יהיו משרות אמון    לפיד: "אם הידיעה הזו נכונה הקואליציה לא רוצה הידברות"
דן מרגלית
הדרישה המצדיקה את המחאה היא לבטל את החקיקה הדיקטטורית על כל היבטיה. כל השאר - בונוס, "זיל גמור"
איציק וולף
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, פורשת מתפקידה בתום חמש שנות כהונה    מתייחסת להודעת תחזית דירוג האשראי של ישראל שפרסמה מודי'ס ומזהירה: התעלמות מסיכונים אפשריים ליציבות הממשל התאגידי של מדינת ישראל מערערת את אמון המשקיעים בשוק הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il