X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסלול מכין לקו החום [צילום: עודד קרני]
לא רכבת: הקו החום לראשל"צ - בכלי רכב ארוכים
שרת התחבורה החליטה כי הרכבת הקלה לא תגיע לראשון לציון במקומה, מבקש המשרד לקדם חלופת רכבים ארוכים יותר מ-19 מטרים וכעת מבקש להבין במה כרוכה החלטת השרה לשנות את התכנון המקורי

בעקבות החלטתה של שרת התחבורה מירי רגב, לפיו לא תקודם הרכבת הקלה שנועדה לשמש את תושבי ראשון לציון במסגרת "הקו החום", הוחלט במשרד התחבורה על חלופה פחות טובה שתתבסס על כלי רכב ארוכים שינועו בכבישים.
כיום, לצורך הסעת המונים בערים, נעשה שימוש ברכבות קלות (LRT) או במערכת אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT), שאורכם הוא כ-18.75 מטרים ונוסעים על תשתית סלולה. כעת, המשרד מעוניין לבחון אמצעים נוספים הזמינים וניתנים לשימוש בארץ תוך דגש על הגדלת הקיבולת ביחס למערכות אוטובוסים, אך הקטנת המורכבות בביצוע תשתית של רכבת קלה, ובמילים אחרות - ללכת בלי ולהרגיש עם.
בכוונת משרד התחבורה לפרסם במהלך שנת 2025 מכרז להפעלה מסחרית של הקו החום במסגרתו יינתן תעדוף לכלים העומדים בתקינה הנדרשת, בעלי קיבולת העולה על זו שמספקת מערכת אוטובוסים רבי-קיבולת. בעקבות כך, פונה המשרד לציבור, לחברות מסחריות ולגופים מייעצים, לקבלת מידע על כלי רכב רבי-קיבולת שאינם רכבת קלה או אוטובוסים רבי קיבולת רגילים היכולים להתאים לקו החום ולמתע"ן (מערכות תחבורה עתירות נוסעים) עתידיות. הפנייה ממוענת לחברות ולגופים שביכולתם להציג מידע באשר לייצור או לייבוא כלי רכב ארוכים שכאלה.

המידע הרלוונטי שיתקבל במסגרת ההתייחסויות, ישמש את המשרד לצורך תכנון ולתורך אפיון הליכים תחרותיים למתן רשיונות להפעלת קווי שירות עתידיים של קווי הסעת המונים.
במשרד התחבורה מבינים ששינוי התכנון ומעבר לכלי רכב ארוכים מצריך שינוי והתאמה של התשתיות ושל ההיערכות בהתאם, ומבקשים מן המציעים לפרט נושאים אלה. על-פי התכנון המקורי, הקו החום, שאורכו כ-16 ק"מ, צפוי להתחיל לפעול באופן מסחרי במהלך שנת 2027, אך השינוי בתוכניות עשוי להשפיע על לוחות הזמנים.

תאריך:  06/05/2023   |   עודכן:  06/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא רכבת: הקו החום לראשל"צ - בכלי רכב ארוכים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חסכוני ולא פחות יעיל
יחיאל ש.  |  6/05/23 22:19
2
הרכבת מפ"ת לא מגיעה לראש העין ל"ת
למה?  |  7/05/23 06:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בעקבות החלטת שרת התחבורה להוציא מנת"ע את הקמת המטרו מזהיר הדירקטוריון כי כל שנת של עיכוב תעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקלים, תפגע בכלכלת המדינה ובאמון המשקיעים ואף תפגע בהמשך הקמת קווי הרכבת הקלה
עידן יוסף
אוטובוסים חדשים שייכנסו לשימוש ימוגנו במחיצות בטוחות יותר בתקינה אירופית כחלק ממרכב הרכב    החידושים: שדה ראייה מלא לנהג וזכוכית מחוסמת אשר אינה מתנפצת    המימון לא יגיע מהמדינה אלא מהמפעילים שיחויבו להתקנתן במכרזים החדשים
עידן יוסף
בדרך להפעלה מסחרית של קו הרכבת הקלה הכולל הארכות עד נווה יעקב בצפון ועד הדסה עין כרם בדרום יחלו השבוע נסיעות מבחן הצפויות להימשך מספר חודשים בשעות היום והלילה    בשלב הראשון יופעל הקו מנווה יעקב עד צומת אורה, ובהמשך עד לסופו של המסלול להדסה עין כרם
עידן יוסף
הקו האדום לא ייפתח החודש כמתוכנן    גורמי המקצוע: בעיות בטיחות מונעות את פתיחת הקו האדום כעת    נת"ע חרגה מהתקציב ב-3 מיליארד שקלים ומלוחות הזמנים    מסתמן: הניהול יעבור לנתיבי ישראל
עידן יוסף
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את התוכנית לחשמול כ-300 מסופי אוטובוסים בכל הארץ    הבעיה: אין בישראל מספיק תשתית לחשמל, ובשלוש שנים בלבד בקושי חוברו חמישה מסופי תחבורה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il