בעקבות החלטתה של שרת התחבורה
מירי רגב, לפיו לא תקודם הרכבת הקלה שנועדה לשמש את תושבי ראשון לציון במסגרת "הקו החום", הוחלט ב
משרד התחבורה על חלופה פחות טובה שתתבסס על כלי רכב ארוכים שינועו בכבישים.
כיום, לצורך הסעת המונים בערים, נעשה שימוש ברכבות קלות (LRT) או במערכת אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT), שאורכם הוא כ-18.75 מטרים ונוסעים על תשתית סלולה. כעת, המשרד מעוניין לבחון אמצעים נוספים הזמינים וניתנים לשימוש בארץ תוך דגש על הגדלת הקיבולת ביחס למערכות אוטובוסים, אך הקטנת המורכבות בביצוע תשתית של רכבת קלה, ובמילים אחרות - ללכת בלי ולהרגיש עם.
בכוונת משרד התחבורה לפרסם במהלך שנת 2025 מכרז להפעלה מסחרית של הקו החום במסגרתו יינתן תעדוף לכלים העומדים בתקינה הנדרשת, בעלי קיבולת העולה על זו שמספקת מערכת אוטובוסים רבי-קיבולת. בעקבות כך, פונה המשרד לציבור, לחברות מסחריות ולגופים מייעצים, לקבלת מידע על כלי רכב רבי-קיבולת שאינם רכבת קלה או אוטובוסים רבי קיבולת רגילים היכולים להתאים לקו החום ולמתע"ן (מערכות תחבורה עתירות נוסעים) עתידיות. הפנייה ממוענת לחברות ולגופים שביכולתם להציג מידע באשר לייצור או לייבוא כלי רכב ארוכים שכאלה.