X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אושר בוועדה: לקוחות יקבלו דיווח חודשי על עמלות וריביות
תיקוני החקיקה נועדו, בין היתר, להגביר את השקיפות בעמלות הבנקים, לקבוע כי כללי נגיד בנק ישראל לחישוב עמלות הבנקים לא יתייחסו לעמלות מינימום בנוסף אושר לבטל את ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים ועוד.

ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 9.5.23) לקריאה שנייה ושלישית את פרק ז' מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית לשנות התקציב 2024-2023 (חוק ההסדרים), העוסק בנקאות ואשראי. תיקוני החקיקה נועדו, בין היתר, להגביר את השקיפות בעמלות הבנקים, לקבוע כי כללי נגיד בנק ישראל לחישוב עמלות הבנקים לא יתייחסו לעמלות מינימום, שכן הדבר עלול לפגוע בצרכנים שאינם מודעים לאפשרות של הבנק לגבות עמלה נמוכה מהמינימום. בנוסף אושר לבטל את ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים ועוד.
בישיבה הראשונה שקיימה הוועדה בהצעה, לפני כשבועיים, הציג רפרנט פיננסים באגף התקציבים באוצר, מיכאל בן דהן, נתונים לפיהם ההכנסות בשוק הבנקאות ב-2019 עמדו על כ-60 מיליארד שקל. לדבריו, ההוצאה השנתית הממוצעת של משקי הבית על שירותי בנקאות עמדה בשנת 2021 על 9,300 שקלים, מתוכם 2,100 שקלים על עמלות ועוד 7,200 שקלים עבור ריביות. על-רקע זה דרש היו"ר ביטן מבנק ישראל להגביר את הפיקוח על הבנקים בעניין העמלות.
בעקבות זאת הציעה בישיבה הקודמת נציגת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, גרניט אופק, להרחיב את סמכויות המפקח להטיל עיצומים כספיים במקרים של הפרות ספציפיות. אופק הסבירה כי כיום המפקח יכול להטיל עיצום רק על תעריפון שקבע הנגיד בכללים, והכוונה היא לתקן את החוק כך שתהייה סמכות להטיל עיצומים גם על חריגה מהתעריפונים שהבנקים עצמם קבוע או גביית סכום גבוה יותר ממה שהוסכם עם הלקוח. סכום העיצום צפוי לעמוד על 750 אלף שקלים לכל הפרה.
בנוסף אושר להגביר את השקיפות בעמלות, כך שללקוח יימסר מידע מדי חודש. בעקבות הדיון הקודם הוחלט שהלקוחות יקבלו שתי הודעות בחודש, אחת על סכום העמלות והריביות ששילמו על ניהול חשבון בנק, והודעה נוספת על עמלות וריביות המשכנתה. ההוראה לשלוח מידע על עמלות תיכנס לתוקף בעוד כחצי שנה, וההוראה באשר לריביות תיכנס לתוקף בעוד כשנה.
בישיבות הקודמות עלתה שאלה באשר להגבלה שקיימת כיום על הבנקים, המונעת מהם לפנות ללקוחות שהנפיקו כרטיס חוץ בנקאי במשך 45 ימים ולהציע להם הצעה מתחרה. נציג בנק לאומי, ברי רוזנברג, טען כי טובת הלקוח היא שיוכל לקבל הצעות מתחרות ולהוריד מחירים, והארכת הגנות הינוקא לחברות כרטיסי האשראי בחמש שנים נוספות תפגע בלקוחות. במהלך ההצבעה על סעיפי הצעת החוק השונים קיבלה הוועדה את הצעתו של ח"כ אליהו ברוכי בעניין זה, כי הגבלות הינוקא יפקעו בעוד שנתיים, כאשר ניתן יהיה להאריך את ההגנות בשנתיים נוספות.
בנוסף נקבע כי כללי נגיד בנק ישראל לחישוב עמלות הבנקים לא יתייחסו לעמלות מינימום, והבנקים יצטרכו להודיע על כך ללקוחות, שכן הדבר עלול לפגוע בצרכנים שאינם מודעים לאפשרות של הבנק לגבות עמלה נמוכה מהמינימום. כמו-כן תבוטל ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים.
הצעת החוק עסקה גם בקושי של חברות פינטק לפתוח חשבונות בבנקים, ועל-רקע זה נקבע כי הבנקים יצטרכו להודיע לבנק ישראל במקרה שסירבו לפתוח חשבון כזה. בדיון היום ביקש ח"כ זאב אלקין לקבוע בחוק חובה על הבנקים להודיע על כך גם ללקוחות, נציגי בנק ישראל הסבירו כי הדבר יקבע בהוראות הבנק. בעקבות זאת הוחלט להוסיף דיווח של המפקח על הבנקים על הטיפול במקרים הללו, שיימסר לוועדה אחת לשנה במשך חמש שנים.

תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
+שב"ס פיטר 12 חברי סגל למרות סגירת התיק נגדם
23:53 09/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

צוות החשיבה בראשות נציב קבילות השוטרים והסוהרים שוקל להמליץ שחלק מהמש"קיות ואלו הפונות לחיילי חובה יוקדשו לטיפול בתלונות חיילים  ▪  על-אף דוח מוגנות חיילות וחיילים מפני פגיעות מיניות והממצאים על חוסר טיפול בנושא, מנהל במשרד מבקר המדינה: "אין כל שדר ארגוני של יציאה קדימה ויעדים אחרים מחוללי שינוי"  ▪  ח"כ לוי: "משרד המבקר עשה תיקוף נוסף ע"י גורם שלישי למספרים והממצאים מהדוח החמור - ואלו נמצאו נכונים"

ליאורה חביליו. נציבת הקבילות
+יו"ר ועדת הפנים מאיים בעיכוב חוק תשתיות לאומיות אם התחדשות עירונית בפריפריה לא תתוקצב
20:35 09/05/23  |  עידן יוסף

במסגרת הדיונים הארוכים בוועדת הפנים על נוסח התיקון לחוק תשתיות לאומית במסגרת חוק ההסדרים, נעל היו"ר ח"כ יעקב אשר את הישיבה ופנה לנציגי האוצר: "מקווים שהתיקונים שעשינו בתחום ההתחדשות העירונית יקדמו פרויקטי התחדשות נוספים ויתרמו לפתרון מצוקת הדיור. אני רוצה לראות גם מאמץ ממשלתי שמתורגם לתקציבים ולרפורמות קצרות טווח וארוכות טווח לתמרוץ ההתחדשות העירונית בפריפריה הגאוגרפית וגם בפריפריה החברתית.
"אני שוקל את צעדיי בנוגע להצבעות בסעיפי חוק התשתיות הלאומיות והמיסוי. הדרך היחידה שלכם לשכנע אותי לקיים את ההצבעות היא שאראה שהממשלה מגיעה ביומיים הקרובים לפתרון ולבשורה אמיתית בנושא".

[צילום: דוברות הכנסת]
+מינואר 2024 תעלה תקרת 'עוסק פטור' ל-120 אלף שקל
15:10 09/05/23  |  איציק וולף

מינואר 2024 תעלה תקרת מחזור העסקים של 'עוסק זעיר' ושל 'עוסק פטור' לסכום של עד 120 אלף שקל, במקום כ-108 אלף שקל כיום. כך הוחלט (יום ג', 9.5.23) בוועדת הכספים.
עוד הוחלט כי שיעור ניכוי ההוצאות הנורמטיבי במסגרת המסלול החדש, יעמוד על 30% ממחזור העסקות של העסק, לעומת 20%.
עוסק פטור הוא עצמאי שאינו גובה מלקוחותיו מס ערך מוסף (מע"מ) מלקוחותיו, ועל כן הוא פטור מדיווחים חודשיים או דו-חודשיים למע"מ. זאת, בניגוד לעוסק מורשה או לחברה בע"מ. נכון לינואר 2023, רק מי שמחזור ההכנסות השנתי שלו אינו עולה על 107,692 שקל בשנה רשאי להיות מוגדר עוסק פטור. מי שמכניס יותר מסכום זה בשנה - חייב במס ערך מוסף ובדיווח בהקשר זה.
הרפורמה שאושרה בוועדת הכספים אמורה לצמצם את הנטל הביורוקרטי על מאות אלפי עסקים קטנים בישראל, בכך שבמקרים רבים היא תפטור את בעלי העסקים מחובות שונות כמו הגשת דוח שנתי ותשלום מקדמות. בכך יחסכו בעלי עסקים קטנים זמן רב שמוקדש כיום למיצוי זכויות ודיווח ובמקרים רבים גם יחסכו את ההוצאה על ייצוג מקצועי מול רשות המיסים. חישוב שיעורי המס, הטבות מס, נקודות זיכוי וכדומה, יתבססו על מערכת תיאומי המס הקיימת כיום, באמצעותה מחושב ניכוי המס לשכירים בעלי הכנסה נוספת.
כמו-כן, במסגרת הרפורמה תגדל תקרת ההכנסה המאפשרת לעצמאים להירשם כ"עוסקים פטורים" לצורך מע"מ, מכ-108 אלף שקל בשנה לכ-120 אלף שקל בשנה, כך שעוסקים רבים יוכלו להיחשב כ"עוסקים פטורים" לצורך מע"מ וכ"עוסקים זעירים" לצורך מס הכנסה וכך לצמצם משמעותית את נטל הדיווח שלהם לרשות המיסים.
בנוסף, סוכם כי התקרה השנתית של 120 אלף שקל לא תתעדכן בהתאם לשינוי במדד המחירים לצרכן בשנים 2024 ו-2025 ורק החל משנת 2026 תוצמד למדד. קבלת מעמד "עוסק זעיר" מול מס הכנסה תהיה פעולה וולונטרית ובעלי עסקים שיבקשו להמשיך לדווח במסלול הקיים יוכלו לעשות זאת. בנוסף, נקבעו תנאים שונים לקבלת מעמד "עוסק זעיר" שנועדו למנוע מקרים של ניצול לרעה של ההטבה.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר בעקבות אישור התוכנית בוועדת הכספים כי במדינת ישראל יש עודף ביורוקרטיה ועודף רגולציה. "רפורמת עוסק זעיר היא עוד צעד בהקלה על העסקים הקטנים שתחסוך, כסף, זמן וביורוקרטיה שמכבידה על העסקים. הרפורמה הזו היא אחת מיני רבות שאנו מביאים במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2023- 2024, רפורמות שיקלו על האזרח. ממשיכים לעבוד למען אזרחי ישראל", אמר.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הוועדה לזכויות הילד אישרה להחיל דין רציפות להצע"ח עבודת בני נוער
12:25 09/05/23  |  מירב ארד

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ אלי דלל, אישרה היום (ג'), להחיל דין רציפות על ההצעה לתקן את חוק עבודת הנוער (תיקון מס' 21) (עבודה בהופעות פרסום), התשפ"ב-2022, של ח"כ רון כץ. כזכור, הצעת החוק אושרה בוועדה לקריאות השנייה והשלישית ב-29 ביוני 2022, הונחה על שולחן הכנסת, אך לא אושרה במליאת הכנסת בטרם פוזרה הכנסת ה-24. בהצעת החוק, אשר נדונה בוועדה היום, מוצע לקבוע תנאים שיגבירו את מעורבות ההורים גם ביחס להעסקה או לתיווך בגילאי קטינים בני 17-15.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו ברוכי  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנק לאומי לישראל בע"מ / Leumi Bank LTD  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר בוועדה: לקוחות יקבלו דיווח חודשי על עמלות וריביות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
התיקונים המוצעים בחוק הירושה צפויים להקל על יחידים בקיום צוואה או צו ירושה במקרים שאינם בסמכות בית המשפט לענייני משפחה    רשמים לענייני ירושה יוכלו לתת צו ירושה במקרים    יופסק הפיקוח השוטף של האפוטרופוס הכללי על כלל מנהלי העיזבון, למעט במקרים מיוחדים שהוגדרו
מירב ארד
כדי לשפר את מערך גביית האגרות הממשלתיות, מוצע להסמיך את המרכז לגביית קנסות לגבות חובות בשל אגרות ממשלתיות, הכוללות אגרות רישוי לעיסוק במקצועות, רישום והנפקות רישיונות, וכן חובות בשל קנסות והוצאות המוטלים על-ידי ועדות משמעת או בתי דין, לטובת המדינה, למספר מקצועות מוסדרים    לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן, השימוש בפקודת המיסים גבייה ייפסק ברגע שהחוב עובר למרכז לגביית קנסות
עידן יוסף
ועדת העבודה והרווחה דנה בסעיפי פרק ח' לחוק ההסדרים: מניעת עידכון גמלה כפול לגמלאי קבע בדירוג המחקר ומתן גמישות בהכללת רכיבי שכר במשכורת הקובעת לזכאי פנסיה תקציבית
מירב ארד
איסור המיזוג יחול על חברות שהן ספק גדול, עם מחזור של מעל כ-307 מיליון שקל נכון ל-2021. בנוסף המחזור המינימלי יעלה ל-30 מיליון שקל, כך שחברות גדולות לא יוכלו להתמזג עם חברות שמחזור המכירות שלהן מעל 30 מיליון שקל נכון ל-2021    האיסור נקבע כהוראת שעה לשנה וחצי, עד סוף שנת 2024
מירב ארד
הוועדה החליטה כי התיקון יהיה הוראת שנה ל-4 שנים, כאשר שרת התחבורה תוכל, באישור ועדת הכלכלה, להאריך את התקופה בעד 4 שנים נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il