X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ליאורה חביליו. נציבת הקבילות
שב"ס פיטר 12 חברי סגל למרות סגירת התיק נגדם
צוות החשיבה בראשות נציב קבילות השוטרים והסוהרים שוקל להמליץ שחלק מהמש"קיות ואלו הפונות לחיילי חובה יוקדשו לטיפול בתלונות חיילים על-אף דוח מוגנות חיילות וחיילים מפני פגיעות מיניות והממצאים על חוסר טיפול בנושא, מנהל במשרד מבקר המדינה: "אין כל שדר ארגוני של יציאה קדימה ויעדים אחרים מחוללי שינוי" ח"כ לוי: "משרד המבקר עשה תיקוף נוסף ע"י גורם שלישי למספרים והממצאים מהדוח החמור - ואלו נמצאו נכונים"

הוועדה לענייני ביקורת המדינה והוועדה לקידום האישה ולשוויון מגדרי קיימו (יום ג', 9.5.23) דיון משותף נוסף בנושא מוגנות חיילות וחיילים מפני פגיעות מיניות בעקבות דוח הביקורת מיוחד שהוצאי מבקר המדינה בנושא.
יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי: הצד השני אמר שהנתונים אינם כצעקתה וביקשנו לעשות תיקוף של הנתונים - מבקר המדינה עשה מהלך שהביא את כל ממצאי הדוח והנתונים לגורם שלישי שאינו מעורב - סטטיסטיקאי שנתן תוקף לכל הנתונים. מרגע שהדוח הונח דנו בזה מהר מאוד ולא נתנו לברזל להתקרר. ניכר שלקחו את הנושא בכובד ראש והארגונים עשו מהלכים נכונים וטובים. הוודעה מצאה לנכון לדון בצורה עקרונית אך תדון בדברים נוספים בנושא ככל שתידרש".
יו"ר הוועדה, ח"כ פנינה תמנו שטה: "עצם זה שהדיון נעשה משותף הוא מסר לכלל הגורמים שהוא על הפרק ובהול. נעשה פה בדוח עבודה מקיפה ומשקיעה. האחריות של הארגונים היא לקדם את ביטחונן של הבנות שנמצאות בחזית. נפגשתי עם פרקליט המדינה על האחוז הנמוך שמגיע לכתב אישום - יש חשש שהנפגעות הבאות לא ירצו להתלונן. יש לכן הממונות - מנהיגות שאתן צריכים לממש. אליכן נושאים עיניים כולנו ואין ספק שיכולים לשנות את תמונת המצב. צריך לטפל בעצמאות של מי שאמון על התחום - לא כהתנדבות ולא כנספח".
מנהל חטיבה במשרד המבקר, יובל חיו הציג בתחילת הדיון את נתוני הדוח שפורסמו ולפיו אחת מארבע משרתות בכלל הגופים שב"ס, משטרה ומג"ב חוו פגיעה מינית ובשב"ס היו אלו ארבע מתוך עשר משרתות. וכי 70% ממשרתי החובה שבחרו לדווח על הפגיעה המינית השיבו כי התלונה לא טופלה כלל או טופלה באופן לא מספק. בשנים 2019 - 2021 טיפלה יוהל"ם משטרת ישראל ב-149 תלונות על הטרדה מינית של שוטרות ושוטרי חובה במשטרת ישראל. נמצא כי רק שש מהתלונות הגיעו לכדי כתב אישום פלילי. בשנים 2019 - 2021 טיפלה יוהל"ם שב"ס ב-68 תלונות של סוהרי וסוהרות חובה. נמצא כי רק במקרה אחד הוגש כתב אישום פלילי ובמקרה נוסף סוכם הסדר מותנה.
בסיכום הצגת הדוח אמר חיו כי על בסיס דיווח תיקון ליקויים שקיבלו במשרד המבקר אין כעת בארגונים כל שדר ארגוני של יציאה קדימה שמציבה יעדים אחרים ומחוללת שינוי.

ליאורה חבילו, נציבת קבילות שוטרים וסוהרים במשרד לבט"ל, אמרה בדיון כי צוות החשיבה שהיא עומדת בראשה שוקל להמליץ שחלק מהמש"קיות ואלו שפונות לחיילי חובה במג"ב והשוטרים - העיסוק הזה בתלונות חיילות יהיה עיסוקן הבלעדי ולא בנוסף למשהו אחר. יש שתי סוגיות שצריך לתת עליהן את הדעת: איך מגיעים למשרתים ולא לחכות שהם יגיעו אלינו, והשנייה התמודדות המשפט הפלילי עם תופעות שהן לא בדיוק תופעות פליליות, ולכן נדרשת חשיבה יצירתית התמודדות עם כלים משמעתיים".
תג"ד תמי עזרא מהשב"ס אמרה כי "שירות בתי הסוהר לוקח את הנושא בצורה רצינית וסגן מפקד מחוז מרכז הוא מטפל בנושא מתוך הבנה שמדובר בנושא חשוב שעל סדר יומו של הארגון. 12 אנשי סגל שלמרות שהסגר התיק נגדם - פוטרו. 73% מתוך משרתי החובה בשב"ס רוצים להתגייס לשירות קבע וזה מלמד שהן חשות בטוחות ורוצות במקום. זו תחושה של שביעות רצון ובטיחות במוגנות"
סנ"צ ורד ויניקוב, רמ"ד מניעת הטרדה מינית: "המוגנות של כל המשרתים היא חובה של הארגון. הארגון והפיקוד כולו מגויס לנושא וכל המהלכים שלנו מגובים ע"י הפיקוד. יש שיחה יזומה עם כל שוטרי השירות חובה במשטרה ובמג"ב לוודא שיודעים מה מותר ומה אסור וכמובן איך להגיש תלונה. ככל שיש יותר דיווחים על אירועים מינוריים זה מצביע על עלייה באמון והמוגנות של המשרתים.
סא"ל יעל שפירא, מפקדת מהות, צה"ל: "מטפלים בכל משרתי החובה בצה"ל וגם אלו שבארגונים אחרים. הרמטכ"ל הקודם והנוכחי היו מעורבים בקידום התחום ושמו את זה בראש סדר היום. שיכללנו את כל מערכת הביקורת, מערך ההרצאה שלנו למפקדים ולחיילים ונחתמה ברית לשם עבודה משותפת עם כל היוהל"מיות של כלל הארגונים לשכלל תוכניות מניעה וטיפול".
מיה אוברבאום מאיגוד מרכזי הסיוע קראה בדיון לקדם את הצעת החוק של ח"כ מירב בן ארי בנושא חובת דיווח של גופי הביטחון שעברה בכנסת הקודמת.

תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  23/05/2023
+הצעת פשרה לענף הפטם: מנגנונים לעצירת החוק במקרה פגיעה בחקלאים
13:20 10/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

באופן תקדימי ביקש היו"ר ביטן לקבוע כי גם ועדת הכלכלה תוכל להניע תהליך של עצירת החקיקה  ▪  מנכ"ל מועצת הלול: מרגיש כמו זה שהזהיר ממלחמת כיפור ולא הקשיבו לו - ביולי יהיה שיא המשבר בענף ורשתות השיווק ינצלו את המצב

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אושר בוועדה: דירת מעטפת תחויב במס רכישה בדומה לדירת מגורים
12:11 10/05/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במהלך הדיונים הסבירו נציגי האוצר כי דירות מעטפת ברובן המכריע הינן דירות יוקרה, הנמכרות באופן שכזה על-מנת לחסוך מיסוי בגובה של מיליוני שקלים. במסגרת החוק יהיו זכאים רוכשי דירת מעטפת כדירה ראשונה, להטבה הקבועה בחוק בדמות שיעור מס רכישה נמוך יותר, בדומה לרוכשי דירת מגורים כדירה ראשונה

[צילום: פלאש 90]
+יו"ר ועדת הפנים מאיים בעיכוב חוק תשתיות לאומיות אם התחדשות עירונית בפריפריה לא תתוקצב
20:35 09/05/23  |  עידן יוסף

במסגרת הדיונים הארוכים בוועדת הפנים על נוסח התיקון לחוק תשתיות לאומית במסגרת חוק ההסדרים, נעל היו"ר ח"כ יעקב אשר את הישיבה ופנה לנציגי האוצר: "מקווים שהתיקונים שעשינו בתחום ההתחדשות העירונית יקדמו פרויקטי התחדשות נוספים ויתרמו לפתרון מצוקת הדיור. אני רוצה לראות גם מאמץ ממשלתי שמתורגם לתקציבים ולרפורמות קצרות טווח וארוכות טווח לתמרוץ ההתחדשות העירונית בפריפריה הגאוגרפית וגם בפריפריה החברתית.
"אני שוקל את צעדיי בנוגע להצבעות בסעיפי חוק התשתיות הלאומיות והמיסוי. הדרך היחידה שלכם לשכנע אותי לקיים את ההצבעות היא שאראה שהממשלה מגיעה ביומיים הקרובים לפתרון ולבשורה אמיתית בנושא".

[צילום: דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוסף חיים שפירא  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכה לינדנשטראוס  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  מתניהו אנגלמן  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שב"ס פיטר 12 חברי סגל למרות סגירת התיק נגדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
תיקוני החקיקה נועדו, בין היתר, להגביר את השקיפות בעמלות הבנקים, לקבוע כי כללי נגיד בנק ישראל לחישוב עמלות הבנקים לא יתייחסו לעמלות מינימום    בנוסף אושר לבטל את ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים ועוד.
עידן יוסף
התיקונים המוצעים בחוק הירושה צפויים להקל על יחידים בקיום צוואה או צו ירושה במקרים שאינם בסמכות בית המשפט לענייני משפחה    רשמים לענייני ירושה יוכלו לתת צו ירושה במקרים    יופסק הפיקוח השוטף של האפוטרופוס הכללי על כלל מנהלי העיזבון, למעט במקרים מיוחדים שהוגדרו
מירב ארד
כדי לשפר את מערך גביית האגרות הממשלתיות, מוצע להסמיך את המרכז לגביית קנסות לגבות חובות בשל אגרות ממשלתיות, הכוללות אגרות רישוי לעיסוק במקצועות, רישום והנפקות רישיונות, וכן חובות בשל קנסות והוצאות המוטלים על-ידי ועדות משמעת או בתי דין, לטובת המדינה, למספר מקצועות מוסדרים    לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן, השימוש בפקודת המיסים גבייה ייפסק ברגע שהחוב עובר למרכז לגביית קנסות
עידן יוסף
ועדת העבודה והרווחה דנה בסעיפי פרק ח' לחוק ההסדרים: מניעת עידכון גמלה כפול לגמלאי קבע בדירוג המחקר ומתן גמישות בהכללת רכיבי שכר במשכורת הקובעת לזכאי פנסיה תקציבית
מירב ארד
איסור המיזוג יחול על חברות שהן ספק גדול, עם מחזור של מעל כ-307 מיליון שקל נכון ל-2021. בנוסף המחזור המינימלי יעלה ל-30 מיליון שקל, כך שחברות גדולות לא יוכלו להתמזג עם חברות שמחזור המכירות שלהן מעל 30 מיליון שקל נכון ל-2021    האיסור נקבע כהוראת שעה לשנה וחצי, עד סוף שנת 2024
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il