X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התכלית - קניית שקט ביטחוני לתקופה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
בן שבת: מגן וחץ לא נועד לחולל שינוי יסודי בעזה
ראש המל"ל לשעבר מעריך שעל ישראל לנהל מערכה לבלימת ההתחמשות ברצועת עזה ולהרחיק את הסבב הבא, אך מציין שההתחמשות נעשית תוך שימוש בחומרי גלם שנכנסים לרצועה מישראל וממצרים

ראש המל"ל לשעבר, מאיר בן שבת, מעריך שמבצע מגן וחץ לא ישנה באופן מהותי את מערך הכוחות ברצועת עזה.
"מבצע מגן וחץ נועד לקנות עוד תקופה של שקט ביטחוני יחסי ולא לחולל שינוי יסודי בעזה. כעת על ישראל לנהל מערכה שיטתית בחסות השקט כדי לבלום את ההתחמשות בעזה ולהרחיק את הסבב הבא", אמר בן שבת (יום א', 14.5.23) המכהן כיום כראש מכון משגב לביטחון לאומי ולאסטרטגיה ציונית, בעקבות הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי.
לדבריו, יש לקבוע כללים נוקשים ומנגנוני מעקב ופיקוח לעצירת התחמשותו של האויב. "ככל שנשקיע בעת שגרה בבלימת ההתעצמות, כך נאריך את תקופת השקט ונפחית את הסבב לכשיגיע. חיוני גם להקשיח את המדיניות במתן היתרים להכנסתם לעזה של חומרי גלם ואמצעים דו-שימושיים ולתבוע ממצרים לאמץ מדיניות זו גם ביחס למה שעובר משטחה", אמר והסביר כי לישראל מספר יעדים עיקריים מול רצועת עזה ובהם הרחקת סבב ההסלמה הבא והשפעה על משכו ועוצמתו כשיתרחש, סיכול טרור עזתי דרך יהודה והשומרון, החלשת השפעת חמאס מחוץ לרצועה, והחזרת הישראלים וגופות החללים שבידי חמאס.
"ניתן לקרוא גישה זו 'תפיסת הסבבים'. היתרון שבו טמון בשקט הזמני שהיא מעניקה. כדי למצותו חיוני לנהל בחסותו מערכה שיטתית בפרופיל נמוך לבלימת ההתחמשות בעזה. מוכנות האויב בתחום זה מהווה שיקול מפתח בהחלטותיו על לחימה בישראל ומשפיעה באופן מכריע על ביצועיו. מכאן החשיבות הרבה שיש לייחס למאמץ זה", אמר.
בן שבת מסביר כי חידוש מלאי אמצעי הלחימה, הגדלתו, ושכלולו מתבצעים על ידי מערכי הייצור של הארגונים בעזה וכי על פי רוב, היצור מתבצע בתוך שטחי הרצועה תוך שימוש באמצעים וחומרים המועברים אליה מישראל או משטח מצרים. זאת, משום שאמצעים דו-שימושיים, שמועברים לעזה לשימושים אזרחיים לגיטימיים, מהווים מרכיבים קריטיים בתהליכי הייצור. "ישראל מודעת לכך ומתירה את הכנסתם תוך ניהול הסיכונים הנובעים מכך", ציין.
עם זאת התריע כי תהליך קבלת ההחלטות הישראלי בתחום הזה חשוף להטיות, ועלול לתת העדפה לשקט בטווח המיידי על חשבון האינטרס למנוע התחמשות. "ראשית, בגלל הפקפוק בתוחלתו של המאבק בתחום זה לאור מלאי התחמושת שכבר קיים אצל היריבים. שנית, לנוכח אתגר הפיקוח והמעקב על מרכיביו. שלישית, לאור תסמונת 'הצפרדע המתבשלת' הקיימת גם ביחס אליו, וכן לאור אתגר הפיקוח והמעקב. ורביעית, לאור הפיתוי שלא להפר את השקט, שמוצדק גם על ידי הרצון לצמצם זירות פעילות."

תאריך:  14/05/2023   |   עודכן:  14/05/2023
+לקלל את הענק
09:56 14/05/23  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

שרון האב היה בעברו לוחם אמיץ. לימים היה ממקדמי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון - כל זה נכון  ▪  אלא שבאחרית ימיו בגד בבוחרים להם הבטיח ערב הבחירות ש"דין נצרים כדין תל אביב"

אריאל (אריק) שרון [צילום: האנס פין/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן שבת: מגן וחץ לא נועד לחולל שינוי יסודי בעזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
שרון האב היה בעברו לוחם אמיץ. לימים היה ממקדמי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון - כל זה נכון    אלא שבאחרית ימיו בגד בבוחרים להם הבטיח ערב הבחירות ש"דין נצרים כדין תל אביב"
איציק וולף
מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על פתיחה חלקית והדרגתית של המעברים היבשתיים בין ישראל לרצועת עזה    המרחב הימי העזתי נפתח הבוקר
איציק וולף
אל ג'זירה דיווחה כי הג'יהאד האיסלאמי הסכים לתנאי הפסקת האש וכי המצרים ממתינים לתגובת ישראל    גורמים פלשתינים דיווחו לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקבלה הסכמה על הפסקת אש בשעה 22:00    לפנות ערב חודש ירי הרקטות לעבר ישראל    צה"ל תקף שש מפקדות מבצעיות של היחידה הרקטית של הג'יהאד ברצועת עזה
יוחנן צורף, יואל גוז'נסקי
בכירים בחמאס ביקרו בשקט בסעודיה, אשר במקביל קיבלה בכבוד רב את אבו מאזן    האיתות לישראל: הבעיה הפלשתינית לא תוכל להישאר רדומה
דן מרגלית
הג'יהאד האיסלאמי ירה 100 רקטות לעבר אזרחיות ואזרחים ישראלים מפני שאחד מאנשיו בחר למות בכלא הישראלי באמצעות שביתת רעב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il