X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא הרצוג. "קורא לדיונים דחופים ואופרטיביים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
"ההתפרצות למגרש - פגיעה בכבוד המדינה והחברה"
נשיא המדינה מעניק לבית"ר ירושלים את גביע המדינה במשכן הנשיא לאחר שאמש נאלץ להתפנות מן המגרש בשל התפרצות אוהדים "רק אחרי שנתחייב לעתיד הכדורגל נטול האלימות - נעניק לכם את הגביע"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, העניק את גביע המדינה בכדורגל לקבוצת בית"ר ירושלים. הענקת הגביע נעשתה במשכן הנשיא בירושלים, לאחר שאמש התפרצו אוהדי הקבוצה אל המגרש ומנעו את הענקת הגביע בסיום המשחק שבו ניצחה הקבוצה את מכבי נתניה בגמר גביע המדינה.
"המעמד הזה היה צריך להיות הרבה יותר משמח. הוא היה צריך להתקיים אתמול בערב באצטדיון סמי עופר בחיפה, בסוף של משחק כדורגל מעולה - בעיקר שלכם חברים, הקבוצה הירושלמית ששלטה היטב במשחק והצדיקה שוב את המעמד הבכיר אותו קנתה לה לאורך השנים; משחק שלווה בתצוגת עידוד מרשימה של אוהדי שתי הקבוצות. אבל המחזות האלימים שראינו וחווינו כולנו אמש במשחק גמר הגביע, החל מהאבוקות בתחילת המשחק ובמהלכו, ובמיוחד בסוף המשחק - בעת מעמד הענקת המדליות והגביע - גרמו לכך שבאופן חמור וחסר תקדים לא יכולנו להעניק את גביע המדינה, לקבוצה שניצחה על כר הדשא", אמר הנשיא (יום ד', 24.5.23) באירוע שהתקיים הערב.
הרצוג הבהיר כי ראשי בית"ר ירושלים וההתאחדות אומנם התנצלו בפניו - אבל העניין כאן הוא לא פגיעה בנשיא. "מה שקרה אתמול זו פגיעה בתרבות הספורט בישראל, ויותר מהכל - פגיעה בכבוד המדינה ובחברה הישראלית. זו לא הייתה הפעם הראשונה השנה שהאלימות הזאת במגרשים פגשה אותנו; והיום כבר קשה לחלוק על כך שמדובר במצב חירום. אי-אפשר לעבור על זה לסדר היום. העובדה שעוד לא שילמנו בחיי אדם, על האלימות הזאת - היא נס שאסור לסמוך עליו", אמר.
לדבריו, בדיוק לכן התעקש שהענקת הגביע בבית הנשיא לא תהיה סתם עוד אירוע הענקת גביע, אלא מעמד חינוכי חשוב שבו - לפני הכל - נלחמים בתקיפות חסרת פשרות נגד האלימות בספורט, וזועקים - "די לאלימות בספורט" "נמאס מהאלימות במגרשים".
"האחריות כאן עצומה. היא מוטלת בראש ובראשונה על מי שעברו על החוק ונהגו באלימות - על האוהדים. אבל האחריות מטבעה לא נעצרת שם, אלא מוטלת גם על ההנהגה, על מי שבכוחם לחולל שינוי - על משרד התרבות והספורט, על ההתאחדות לכדורגל, על המינהלת והקבוצות, על הצוותים המקצועיים. על כולם", אמר הנשיא. עוד אמר כי הוא מבקש, בשם ציבור אוהדות ואוהדי הכדורגל בישראל, לשמוע מהן לדעתכם דרכי הפעולה הדחופות שבהן יש לנקוט, בשביל למגר את הרעה החולה הזאת מהמגרשים, למען כולנו.
"רק לאחר שנעשה כן, רק אחרי שנתחייב כולנו לעתיד הכדורגל הישראלי - הבטוח, השקט, האיכותי - ונטול האלימות - נעניק את גביע המדינה לכם - קבוצת בית"ר ירושלים, על תצוגת כדורגל מרשימה ואיכותית, לכל אורך משחקי הגביע; תצוגה שהגיעה לשיאה אתמול - במשחק הגמר", דברי הנשיא.
"אני קורא לכם מכובדיי לכנס דיונים דחופים ואופרטיביים, בהובלת משרד התרבות והספורט וההתאחדות לכדורגל, ובהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים - מהקבוצות, מגורמי השיטור, החירום וההצלה, ממערכת המשפט על כל גווניה, וכן הלאה; ולהתחיל את מלאכת החורמה ההכרחית נגד גל האלימות בספורט שמאיים על כולנו. אני מצפה שנבקיע לשער הנכון, ושננצח יחד".

תאריך:  24/05/2023   |   עודכן:  24/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק הרצוג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ההתפרצות למגרש - פגיעה בכבוד המדינה והחברה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העם סילק אותו מהמגרש
חשדנית  |  24/05/23 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש הממשלה פירט את דרכי הפעולה נגד יוקר המחיה: "לפעול בעוצמה ומכל הכיוונים האפשריים: הגברת תחרות, הורדת מכסים, הורדת ביורוקרטיה"    לא מציין כיצד ינהג אם המגעים לרפורמה ייכשלו
עידן יוסף
היתושים התגלו בשטח המועצה המקומית ירוחם והמועצה האזורית רמת נגב    המשרד להגנת הסביבה דרש מהרשויות לבצע ניטור, ובמידת הצורך לבצע הדברה מיידית
איציק וולף
חברת ביג סיימה את הרבעון הראשון בעלייה של 24% בהכנסות אך בירידה של 4.9% ברווח הנקי - שקשורה לירידה של כ-44.2 מיליון שקל בשווי הנדל"ן להשקעה
עידן יוסף
מקורות מערביים אמרו לערוץ הסעודי אל-חדת' כי יחידת "תיק הגולן", שפועלת בעבור ארגון הטרור, נערכת לקראת האפשרות לפתיחת מתקפה על בסיסים אמריקניים במזרח סוריה    לדברי המקורות, ליחידה יש יכולות צבאיות לביצוע מתקפות מאזור הגולן נגד מטרות ישראליות
עידן יוסף
לפני כחודש החלה הרשות הארצית להנגיש קווי תחבורה ציבורית בין-עירוניים, אך לא טרחה לעדכן את ציבור הנכים המחפשים נסיעה נגישה ש-13 קווים הם אכן נגישים    בעקבות פניית News1 התחייבה הרשות לתחבורה ציבורית לתקן את הליקוי אך טרם מילאה הבטחתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il