X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלהרר. לכנסת יש שני נציגים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
מאבק באופוזיציה על הנציגות בוועדה לבחירת שופטים
לפיד קורא לחברי האופוזיציה לתמוך בחברת סיעתו, קארין אלהרר בכיר במחנה הממלכתי: לפיד גונב סוסים ומסכן את המהלך בבית הנשיא

חילוקי דעות חריפים באופוזיציה לקראת בחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. בעוד ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, קורא להתייצב פה אחד מאחורי חברת סיעתו, ח"כ קארין אלהרר - בכיר במחנה הממלכתי מותח ביקורת קשה על התנהלותו.
לפיד קרא (28.5.23) לכל 56 חברי האופוזיציה לתמוך במועמדותה של אלהרר, וזאת לאחר שח"כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה הודיעה שתתמודד גם היא. אם אלהרר לא תהיה המועמדת היחידה, עשויה סיעת המחנה הממלכתי (בראשות בני גנץ) להציג את מועמדותה של השרה לשעבר פנינה תמנו-שטה. על-פי כללי הייצוג המגדרי, לפחות אחד מנציגי הכנסת חייב להיות אישה - ולכן כל השמות העולים מצד האופוזיציה הם של נשים.
לפיד צייץ בטוויטר, ברמז עבה לסירובה של יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, למיזוג עם מרצ ערב הבחירות האחרונות: "האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה. קורא לחברַי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים. לא יעלה על הדעת שניתן ל[יריב] לוין ו[שמחה] רוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה".
בכיר במחנה הממלכתי אמר בתגובה: "לפיד מנסה לרתום את העגלה לפני הסוסים ומסכן את המהלך הגדול שעבדנו עליו בבית הנשיא. ללפיד היה חשוב לגנוב סוסים ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה. זה גול עצמי מפואר למאמצים שאנו משקיעים במשך שבועות ופרס לקואליציה".
הכנסת תבחר בשבוע הבא בהצבעה חשאית את שני נציגיה לוועדה. אתמול פורסם שהקואליציה חזרה בה מן האפשרות לבחור רק נציגים משלה, לאחר שבכירי האופוזיציה הבהירו שמהלך כזה יוביל מיידית להפסקת השיחות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית. בעשורים האחרונים נהוג ששני הנציגים מתחלקים בין הקואליציה לאופוזיציה, אם כי היו גם מקרים בהם הקואליציה נטלה לעצמה את שני המושבים בוועדה. בג"ץ דחה פעמיים עתירות שביקשו להורות לבחור גם נציג אופוזיציה, בקובעו שאין נוהג מחייב שכזה ואין דרך לכפות אותו על הכנסת.
הוועדה לבחירת שופטים מונה תשעה חברים: שר המשפטים ושר נוסף, שני חברי כנסת, שני נציגים של לשכת עורכי הדין ושלושה שופטים של בית המשפט העליון בראשות הנשיא/ה. למינוי שופטים לבית המשפט העליון יש צורך בשבעה קולות, בעוד ליתר הערכאות די בשישה קולות. במצב זה, אם שני נציגי הכנסת הם חברי הקואליציה, היא יכולה להגיע להבנות עם הלשכה ולמנות שופטים בניגוד לעמדת שופטי העליון.

תאריך:  29/05/2023   |   עודכן:  29/05/2023
+סופית: בעל דירה רשאי יהיה להתקין מנגנון שבת למשאבת מים ברכוש המשותף
00:21 30/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המקרקעין, תיקון מס' 36, התשפ"ג-2023 של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני. הצעת החוק עברה ברוב של 11 חברי כנסת וללא מתנגדים.
בעל דירה יהיה רשאי להתקין על חשבונו מנגנון המאפשר הפעלה אוטומטית של משאבת מים בלא חילול שבת ברכוש המשותף והוא יישא בהוצאות החזקתו של המנגנון והפעלתו. ההתקנה לא תותנה בקבלת הסכמת בעלי הדירות האחרים אך תיעשה כפוף לתנאים המנויים בהצעה.

+בקריאה ראשונה: יתוקנו התנאים הנדרשים למינוי שופט עמית
00:20 30/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 106) שופט עמית, התשפ"ג-2023. מוצע בה לתקן את התנאים הנדרשים למינוי שופט עמית, כך שגם שופטים ודיינים שבמהלך כהונתם היו בהסדר של פנסיה צוברת יוכלו להתמנות. כן מוצע לעגן בפקודת התעבורה את האפשרות למנות שופט תעבורה שאינו שופט שלום אשר יצא לקצבה לתפקיד שופט עמית בבית משפט שלום לענייני תעבורה. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה שעברה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת החוקה להמשך דיון בנושא.

+בקריאה ראשונה: הארכת רישיון לישיבת ביקור של עובדי סיעוד זרים
00:06 30/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכניסה לישראל (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 12 חברי כנסת, וללא מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.
מוצע בה לאפשר בהוראת שעה, התקפה למשך ארבעה חודשים, בחינה מחדש ואישור של בקשות הארכה לרישיון לישיבת ביקור, לשם העסקת עובדים זרים בסיעוד, אשר נדחו בתקופת מגפת הקורונה. רישיונות אלה יבחנו במקרים בהם הקשר בין המטופל לעובד הזר נמשך מעל חצי שנה, בשל הסתמכות על תקופת ההיערכות הארוכה שניתנה בעקבות מגפת הקורונה, ובלבד שבעת הגשת הבקשה העובד הזר לא שהה בישראל מעל 13 שנים. כל זאת על-מנת למנוע ניתוקו של קשר טיפולי ארוך אשר יכול לגרום לפגיעה קשה במטופל.

+בקריאה ראשונה: שר הפנים יוכל לסרב להעניק דרכון לעולה שטרם השתקע בארץ
00:03 30/05/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הדרכונים, תיקון מס' 10, התשפ"ג 2023. להצעה זו הוצמדה הצעה פרטית של ח"כ יוסף טייב. 31 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 24 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הכנסת לצורך קביעת ועדה שתדון בהצעה.
מוצע בה להסמיך את שר הפנים לסרב להעניק דרכון ישראלי לעולה אשר טרם השתקע בישראל. במקום, יוכל שר הפנים להעניק לו תעודת מעבר. בכך, מוצע להשיב את המצב לקדמותו כפי שהיה עד 2017.

+אמסלם: ניקח את המושכות לידיים במדינה בכל המוסדות
23:12 29/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה העברת סמכויות משר המשפטים לשר במשרד המשפטים  ▪  אמסלם: "הרפורמה תהיה, זה יצא לדרך וזה יהיה כי זה מה שמדינת ישראל צריכה. זו מדינה בולשביקית עם מיעוט אלים שיושב על הברזים"

אמסלם. היכונו לחודשים הקרובים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו: בכמה משרדי פרסום בת"א דולקים האורות עד השעות הקטנות
22:08 29/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה בדיון 40 חתימות בנושא מקרי הרצח החברה הערבית: "אני מזמין את כל חברי הכנסת של הסיעות הערביות אלי למשרד, אני רוצה את עזרתכם ואת שיתוף הפעולה שלכם"  ▪  עוד אמר נתניהו: "בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי תוקפים שרים וחברי כנסת, וחברי האופוזיציה שותקים"  ▪  ראש האופוזיציה לפיד הגיב: "איפה היית כששלחו כדור אקדח לאשתו של בנט?"

נתניהו. זה לא נאום סיכום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סמוטריץ' על תקיפת רוטמן: "התותח הקדוש התחלף בזעם הקדוש ובעוד ערכים מעוותים"
20:23 29/05/23  |  עידן יוסף

יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' הגיב לתקיפתו אתמול באוניברסיטת תל אביב של ח"כ שמחה רוטמן, והאשים את השמאל באלימות. בפתח ישיבת הסיעה אמר השר: "אתמול נפל דבר בישראל. מהדורות החדשות בזו אחר זו נרמלו אלימות. אין לכך שום הגדרה אחרת. מהדורות החדשות ואנשי האופוזיציה חסרי האחריות בהובלת בני גנץ ויאיר לפיד. הדם יהיה על הידיים שלכם! משוגעים, רדו ממגדל השן.
לדבריו, האלימות הבלתי נתפסת והמחשבה שחבר כנסת בישראל מגיע למוסד אקדמי בליווי שוטרים ומאבטחים היא מחשבה כואבת ומעוררת תהייה על נושאי שם הדמוקרטיה לשווא.
"האלטלנה הייתה רק יריית הפתיחה. התותח הקדוש התחלף בזעם הקדוש ובעוד ערכים מעוותים. תשובתו של הימין הייתה תמיד ועודנה - לא למלחמת אחים. לימין יש אחריות לאומית. לשמאל ממש לא... אני שומע שהאנרכיסטים מתכננים לפוצץ את כנס אלי הורביץ מחר. לא ניתן לעבריינים לנצח".

+יו"ר לקט ישראל מציג כיצד להוריד את יוקר המחיה ב-11%
17:39 29/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התארח בישיבת סיעת שס וקיבל הבטחה לתמיכה מהיו"ר דרעי  ▪  ועדת העבודה והרווחה פתחה את הדיונים להקמת רשות למאבק בעוני בהשתתפות שר הרווחה יעקב מרגי  ▪  היוזם ח"כ ינון אזולאי: "הרשות לא תוקם כקופת צדקה ולא כמעשה חסד אלא כרשות מובילה שתיתן מענה"

גידי כרוך בישיבת סיעת שס

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק באופוזיציה על הנציגות בוועדה לבחירת שופטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הממשלה תומכת בהצעת חוק של ח"כ אחמד טיבי המבקשת להגדיר את עבירות החזקת נשק שלא כחוק ככאלו שניתן יהיה לעצור בהן חשודים עד תום ההליכים
עידן יוסף
טוענים כי מדובר בהצעת חוק פוליטית ובהתערבות פנים-קמפוסית, ונשיא אוניברסיטת ת"א הצהיר כי לא האוניברסיטה תראה עצמה מחויב למלא אחרי הוראות החוק אם ייחקק    מדובר בהצעת חוק פרטית שתידון ביום א' בוועדת השרים לחקיקה
איציק וולף
ההסכמים הקואליציוניים החדשים כוללים תקציב לרשות לזהות יהודית שאי הקמתה הביאה את מעוז לפרוש מהממשלה לפני שלושה חודשים    הממשלה תאשר את מינויו בשבוע הבא
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון: בג"ץ כבר הוציא התראת בטלות לתקציבים הדו-שנתיים הנוגדים את חוק יסוד משק המדינה; חקיקת קרן הארנונה היה פגומה ופסולה
מירב ארד
ח"כ גלעד קריב תקף את הסכמות בין ראשי הקואליציה וטען כי תקציב הוא המשך ישיר של ההפיכה המשטרית    נתניהו יכנס בשעה 19:30 ישיבה עם חברי הקואליציה לקראת ההצבעות    שלב ההצבעות צפוי להתחיל בשעה 20:30
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il