X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיקר הנהנים - הורים עובדים [צילום: בינג AI]
האוצר יוזם חקיקה שתפחית עלויות טיפול בפעוטות
עבור כל פעוט, שתי נקודות זיכוי נוספות ייכללו בחישוב חבות המס של ההורים זיכויים נוספים אלו יינתנו במדורג, כאשר נקודת זיכוי אחת תינתן בשנת לידת הילד ועם הגיעו לגיל 3 בשנים שמלאו לילד שנה ושנתיים, ההורים יהיו זכאים לשתי נקודות זיכוי נוספות עלויות המענק מוערכות בכ-850 מיליון שקל בשנה

במהלך לקידום צמיחה כלכלית, צמצום פערים חברתיים ותמיכה במשפחות עובדות, משרד האוצר מפרסם (יום ב', 29.5.23) תזכיר המציע תיקוני חקיקה שיעניקו סיוע להורים לילדים עד גיל 3. משרד האוצר, בראשות השר בצלאל סמוטריץ', מדגיש את החשיבות של שילוב שני ההורים בשוק העבודה וחתירה לשבירת מעגל העוני. השינויים המוצעים, אם יבוצעו, עשויים לשנות את חייהן של אלפי משפחות ברחבי המדינה.
במסגרת השיטה הקיימת, הממשלה כבר מקצה מדי שנה משאבים משמעותיים להרחבת היצע הצהרונים ולסבסוד הוצאות הטיפול בילדים להורים עם פעוטות. עם זאת, תיקוני החקיקה החדשים נועדו להגביר מאמצים אלה ולהשפיע באופן מהותי יותר על חיי ההורים העובדים. הצעדים המוצעים כוללים תיקונים בפקודת מס הכנסה והכנסת מענק במסגרת חוק העבודה וצמצום הפערים החברתיים (מענק עבודה) משנת 2007.

התיקונים המוצעים לפקודת מס הכנסה יכניסו זיכוי מס נוספים להורים לילדים מלידה ועד 3 שנים. באופן פרטני, עבור כל פעוט, שתי נקודות זיכוי נוספות ייכללו בחישוב חבות המס של ההורים. זיכויים נוספים אלו יינתנו באופן מדורג, כאשר נקודת זיכוי אחת תינתן בשנת לידתו של הילד ובשנת הגיעו לגיל 3. בשנים שמלאו לילד שנה ושנתיים, ההורים יהיו זכאים לשתי נקודות זיכוי נוספות. זיכויים אלה ישלימו את הזיכויים הקיימים להורים על-פי הפקודה הנוכחית, ויספקו הקלה משמעותית למשפחות. בהתבסס על ערכה הנוכחי של נקודת זיכוי, המוערך בכ-2,820 שקלים חדשים לשנה או כ-235 שקלים חדשים לחודש, הטבת מס זו תתורגם לחיסכון חודשי נוסף של כ-470 שקלים להורה ו-940 שקלים למשק בית לכל ילד בתוך טווח הגילים שצוין.
גם לבעלי הכנסה נמוכה
במקביל, תיקוני החקיקה המוצעים נועדו לתת מענה לצרכים של משקי בית בעלי הכנסה נמוכה שאולי לא ייהנו במלואם מהזיכויים הנוספים במס. לשם כך מתכננת הממשלה להנהיג מענק מכוח חוק העבודה והצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה) משנת 2007. המענק יעניק תמיכה כספית להורים לילדים מתחת לגיל 3, שהכנסתם יורדת מתחת לסף מסוים. סכום המענק המרבי יעמוד על עד 470 שקלים חדשים לחודש לילד בקבוצת גיל זו, מה שיקל עוד יותר את הנטל הכלכלי על משפחות מתקשות.
ההערכה היא שהשינויים המוצעים הללו ישפיעו לטובה על כ-82% ממשקי הבית העובדים עם פעוטות ותינוקות מלידה עד גיל 3 שנים. על-ידי הגדלת ההכנסה הפנויה והפחתת עלויות הטיפול בילדים, הממשלה שואפת לגשר על פערים חברתיים ולהקל על העומס הכלכלי על המשפחות, ובסופו של דבר לתרום לצמיחה כלכלית ויציבות חברתית.
עם זאת, יישום אמצעים אלה כרוך בעלות. ההשלכות התקציביות החזויות של הצעת התיקון לחוק מענק עבודה מוערכות בכ-850 מיליון שקל בשנה, משנת 2025. בדומה, התיקון המוצע לפקודת מס הכנסה צפוי להביא להפחתת ההכנסות ממיסים בכ-1.3 מיליארד שקלים בשנה, משנת 2024. נתונים אלה נבחנו בקפידה במסגרת תחזית ההכנסות והתוכנית התלת-שנתית של הממשלה ל-2024 עד 2027, מה שלדברי האוצר מבטיח תכנון פיננסי אחראי וקיום של יוזמות אלו.

תאריך:  29/05/2023   |   עודכן:  30/05/2023
+אמסלם: ניקח את המושכות לידיים במדינה בכל המוסדות
23:12 29/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה העברת סמכויות משר המשפטים לשר במשרד המשפטים  ▪  אמסלם: "הרפורמה תהיה, זה יצא לדרך וזה יהיה כי זה מה שמדינת ישראל צריכה. זו מדינה בולשביקית עם מיעוט אלים שיושב על הברזים"

אמסלם. היכונו לחודשים הקרובים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו: בכמה משרדי פרסום בת"א דולקים האורות עד השעות הקטנות
22:08 29/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה בדיון 40 חתימות בנושא מקרי הרצח החברה הערבית: "אני מזמין את כל חברי הכנסת של הסיעות הערביות אלי למשרד, אני רוצה את עזרתכם ואת שיתוף הפעולה שלכם"  ▪  עוד אמר נתניהו: "בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי תוקפים שרים וחברי כנסת, וחברי האופוזיציה שותקים"  ▪  ראש האופוזיציה לפיד הגיב: "איפה היית כששלחו כדור אקדח לאשתו של בנט?"

נתניהו. זה לא נאום סיכום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+השר מלכיאלי מקים ועדה מצומצת לפתור את נושא הכשרות
19:09 29/05/23  |  עידן יוסף

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי החליט על הקמת ועדה מצומצת לפתור את נושא הכשרות. במכתב לחברי הוועדה כתב מלכיאלי: ״בסגרת מדיניות הממשלה החדשה, שבה הוחלט על בחינה מחדש של ׳רפורמת הכשרות׳, תוך נתינת משקל ראוי לבעיות השונות כפי שעלו על-ידי מועצת הרבנות הראשית, בדגש על פתרונות הולמים לבעיית משגיח-מושגח - החלטתי על הקמת צוות מצומצם לבחינת הבעיות ופתרונות אפשריים״ (ישראל היום).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר יוזם חקיקה שתפחית עלויות טיפול בפעוטות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
הכנסת אישרה העברת סמכויות משר המשפטים לשר במשרד המשפטים    אמסלם: "הרפורמה תהיה, זה יצא לדרך וזה יהיה כי זה מה שמדינת ישראל צריכה. זו מדינה בולשביקית עם מיעוט אלים שיושב על הברזים"
עידן יוסף
ראש הממשלה בדיון 40 חתימות בנושא מקרי הרצח החברה הערבית: "אני מזמין את כל חברי הכנסת של הסיעות הערביות אלי למשרד, אני רוצה את עזרתכם ואת שיתוף הפעולה שלכם"    עוד אמר נתניהו: "בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי תוקפים שרים וחברי כנסת, וחברי האופוזיציה שותקים"    ראש האופוזיציה לפיד הגיב: "איפה היית כששלחו כדור אקדח לאשתו של בנט?"
עידן יוסף
חברות כמו תנובה, אסם וקוקה קולה יחויבו במסגרת החוק לחשוף את הדוחות השנתיים שלהם לציבור, עם אפשרות למפקח לדרוש את גם את הרבעוניים    חברה שלא תעמוד בכך - יוטלו עליה עיצומים פליליים או כספיים    שעות לפני הדד ליין, בצל האיום להליך לפלילי: קוקה קולה העבירה את נתוניה למשרד הכלכלה
עידן יוסף
הממשלה תומכת בהצעת חוק של ח"כ אחמד טיבי המבקשת להגדיר את עבירות החזקת נשק שלא כחוק ככאלו שניתן יהיה לעצור בהן חשודים עד תום ההליכים
מירב ארד
הוסיף: המלחמה ביוקר המחיה נמצאת בראש סדר העדיפות הלאומית של הממשלה שלנו, ואנחנו נפעל בנחישות ובמקצועיות כדי להוריד מחירים בכל התחומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il