X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמיות מרכז התחבורה המשולב במשה דיין בראשון לציון [נתיבי איילון]
מרכז תחבורה משולב בראשל"צ ישרת 50,000 נוסעים ביום
עידן תחבורתי חדש במרחב ראשון לציון: אושר התכנון הרעיוני למרכז תחבורה משולב ומתקדם ברחוב משה דיין, שיכלול חיבוריות וקישוריות לכל אמצעי התחבורה במרחב

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון ובשיתוף עיריית ראשון לציון, מינהל התכנון, רכבת ישראל והמועצה הלאומית לבטיחות בדרכים, השלימו את שלב התכנון הרעיוני של מרכז התחבורה המשולב על רחוב משה דיין בראשון לציון. המרכז צפוי לשרת כ-50,000 נוסעים ביום וכ-11 מיליון נוסעים בשנה.
עלות הקמת מרכז התחבורה המשולב המתקדם ("האב") צפויה להגיע למאות מיליוני שקלים. המרכז יעניק לנוסעים מגוון שירותים ושילוב מיטבי של פתרונות תחבורה תוך הקפדה על מעבר נוח ומהיר ביניהם. המרכז יאפשר גישה נוחה ברגל, באופניים ובאמצעות מיקרו מוביליות (אופניים חשמליים וגלגינועים), וכן הורדה ואיסוף נוסעים ברכב פרטי. המרכז יציע קישוריות מיטבית בין כל אמצעי התחבורה הציבורית: אוטובוסים ומוניות, רכבת ישראל והרכבת הקלה בגוש-דן. המרכז ייצור מרחב ציבורי המתאים להולכי רגל, ויכלול חיבור נוח למרכזי התעסוקה לאזורי המגורים שסביבו.

משרד התחבורה פועל לתכנון והטמעת רשתות הסעות המונים ברחבי הארץ, על-מנת שאלו יהוו תחרות אטרקטיבית לשימוש בכלי רכב פרטיים ויסייעו בהפחתת העומס בכבישים והגברת הנגישות למשאבים לכלל משתמשי הדרך. עיקרון מנחה מרכזי ביצירת רשתות אלו הוא הצורך ביצירת מערך תחבורה משולב המבוסס על מעברים בין האמצעים השונים – זאת על-מנת למצות את מלוא הפוטנציאל התחבורתי והכלכלי של פתרון זה. מרכיב מהותי ביצירת מערך תחבורה משולב ומבוסס תחבורה הוא המסוף - מרכז תחבורה משולב. המסוף מתפקד כתחנות נוסעים בהן נפגשים יותר מאמצעי תחבורה המונים אחד, בין אם זה המטרו, הרכבת הקלה, הרכבת הכבדה (בין עירונית) או BRT (אוטובוסים רבי קיבולת, לרוב בנתיבים יעודיים). תחנות האוטובוס מהוות את מוקדי העצבים של רשת הסעות ההמונים המבוססות על התחבורה, ויעילות מערך התחבורה המשולבת תלויה במידה רבה ביכולתן לאפשר מעבר מהיר, נוח ופשוט בין האמצעים השונים.
מאפיינים חדישים ומתקדמים
מרכז התחבורה המשולב החדש בראשון לציון יכלול מספר מאפיינים חדשניים ומתקדמים, ביניהם כיכר עירונית מרכזית מעל נתיבי איילון, עליה יוקמו כל תחנות התחבורה הציבורית באזור, לרבות תחנות הקו האדום והקו הירוק של הרכבת הקלה, תחנת הקו החום ותחנת רכבת ישראל. הכיכר תחובר לאזורי התעסוקה והמגורים שמסביב באמצעות שלושה גשרים להולכי רגל ורוכבי אופניים. היא תיצור מרחב ציבורי מוכוון הולכי רגל, תייעל ותקצר את המעבר בין אמצעי התחבורה הציבורית ותאחד את המרקם העירוני תוך יצירת המשכיות וקישוריות בין אמצעי התחבורה הציבורית לשימושי הקרקע שמסביב, לצד יצירת מרכז תחבורה עירוני בר קיימא.
יתרונות המרכז החדש
מרכז התחבורה המשולב החדש בראשון לציון צפוי להביא מספר יתרונות לעיר, ביניהם:
  • שיפור הנגישות התחבורתית - המרכז יספק דרך נוחה ויעילה לתושבים ולמבקרים לנסיעה מראשון לציון וממנה, יצמצם את הצורך ברכב פרטי וישפר את איכות האוויר.
  • הגברת הפעילות הכלכלית - המרכז צפוי למשוך לאזור עסקים ומקומות עבודה חדשים, להגביר את הכלכלה המקומית.
  • שיפור איכות החיים - המרכז ייצור סביבה ידידותית יותר להולכי רגל וניתנת למגורים עבור התושבים והמבקרים כאחד.
כעת, לאחר אישור התכנון הקונספטואלי העקרוני, ניתן לצאת לשלב הבא הכולל קידום תב"ע (תוכנית בניין עיר), בהתאם לעקרונות שנקבעו במסגרת התכנון ואושרו ע"י פורום המיזם בהובלת משרד התחבורה. התכנון משלב תחנות של רכבת ישראל, הקו הירוק והאדום המבוצעים בידי נת"ע, והקו החום שבתכנון נתיבי איילון.

תאריך:  04/06/2023   |   עודכן:  04/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרכז תחבורה משולב בראשל"צ ישרת 50,000 נוסעים ביום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, תפעיל מטרופולין את קווי התחבורה הציבורית בעיר אלעד, שסבלה משירות לקוי    בשלב הראשון יופעלו קווים עירוניים ובין-עירוניים, בשלב השני הפעלה חלקית של קווי בקעת אונו    השינוי כולל צי חדש של 375 אוטובוסים הכולל אוטובוסים המונעים בחשמל ובגז
עידן יוסף
פורסם מכרז בינלאומי ענק נוסף לחברת נת"ע מוערך במיליוני שקלים    תקופת ההפעלה היא לעשור    הקווים יחלו לפעול רק בשנים 2028-2027
עידן יוסף
ארבע קבוצות בינלאומיות וישראליות הגישו הצעה למכרז הרכבת הקלה שתחבר בין חיפה לנצרת    הקבוצה הזוכה תממן ותתכנן את הפרויקט - ולאחר מכן תפעיל אותו במשך 25 שנה
עידן יוסף
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מהתפקידים החשובים במשרד התחבורה, פורש מתפקידו מבלי ששרת התחבורה רגב מצאה לו מחליף, ואפילו לא ממלא-מקום    המינוי ייקבע באמצעות ועדת איתור    גם מנהל אגף בכיר רכבות פורש מתפקידו
איתמר לוין
בעלי מניות המיעוט בקבוצת אקסטרה, המפעילה אוטובוסים בנתניה ובירושלים, מבקשים מבית המשפט לכפות היפרדות בינם לבין רבוע כחול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il