X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הבריאות [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
משרד הבריאות: עלייה דרמטית ומדאיגה בהפרעות אכילה
בישראל כ-1500 ילדים ובני נוער מאובחנים כלוקים בהפרעות אכילה מדי שנה יו"ר הוועדה ח"כ בוסו: הוועדה דורשת הקמת תוכנית לאומית לטיפול

בדיון על הטיפול בהפרעות אכילה בישראל שהתקיים (יום ב', 5.6.23) בוועדת הבריאות של הכנסת, הזהיר ד"ר מנהל המערך הקליני במשרד הבריאות, ד"ר אהוד ססר, כי בשנים האחרונות, בעיקר בתקופת הקורונה, חלה עליה דרמטית ומדאיגה במקרים של הפרעות אכילה, בעיקר בקרב בני נוער אך גם בקרב הקהילה הבוגרת. עוד הציג נתונים לפיהם בישראל כ-1500 ילדים ובני נוער מאובחנים כלוקים בהפרעות אכילה מדי שנה. עם זאת, בפועל כ-30 עד 40 אלף נערות ונשים בישראל סובלות מההפרעה. כ-15 עד 20 אחוזים מהן מפתחות מחלה כרונית. שיעור התמותה הוא 5%.
לדבריו, משרד הבריאות מודע היטב למחסור במענים בהפרעות אכילה הן במערך הטיפולי והן במערך השיקומי, וכתוצאה מכך הוסיף המשרד בשנת 2022 כ-25 מיליון שקלים לצורך טיפול בקהילה, מיטות אשפוז וטיפולי יום.
יו"ר הוועדה, ח"כ אוריאל בוסו, אמר בתגובה: "המספרים קטסטרופליים ועל הנושא לתפוס קדימות בטיפול משרד הבריאות. אפנה לשר הבריאות ואדון עמו ללא דיחוי" עוד הודיע היו"ר בוסו כי ועדת הבריאות דורשת ממשרדי הממשלה לקדם לאלתר תוכנית לאומית לטיפול בהפרעות אכילה ותכלול רישום ואיסוף מידע, פעולות הסברה ומניעה, תכנון מערך האשפוז בבתי חולים ובקהילה, מעקב אחרי זמני המתנה, הכשרת כוח אדם רב תחומי. אין לנו זמן לחכות, שלא נספיד מתמודדות נוספות חלילה. לפני כשנה השתתפה כאן בדיון בנושא קארין באומן ז"ל שאמרה: "אני מפחדת שלא יהיה לי זמן. צריך לפעול מהר".
ח"כ רון כץ, אשר יזם את הדיון, אמר: "הנתונים שהציג משרד הבריאות אינם התקדמות, אלא פשיטת רגל של התחום. על המשרד לתת את הדעת על הקושי האמיתי בפרוטוקול הטיפול של המתמודדים עם המחלה".
מייסד עמותת סימפלי יו, עדי ברקן: "כבר עשרות שנים אתם מציגים כאן אותם שקפים עם אותם סיפורי סבתא, ורק מדי פעם אנחנו מצליחים להוסיף כמה מיטות אשפוז. אנחנו באיחור של דור. אימהות מעבירות את ההפרעה הזאת לבנות שלהן".
אם למתמודדת עם המחלה, תמר אליהו: "עד מתי אמשיך להגיע לוועדות האלה, ונשאל את אותן שאלות שוב ושוב. מדובר בילדים וילדות שהם נכס לחברה הישראלית, ואנחנו ממשיכים לדבר את עצמנו לדעת ולא לתת פתרונות. האם נתכנס כדי שמישהו ייתן תשובות?"
אם למתמודדת עם המחלה, לי פינקו: "הבת שלי מתמודדת עם המחלה כבר 4 שנים, והיא שוקלת עכשיו 28 קילו. הגענו לבית חולים, אבל שחררו אותה. אם היה לה סרטן גם הייתם שולחים אותה הביתה? אנחנו מחכים שיהיה כאן עוד מקרה כמו קארין באומן?"
מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית, יעל שרר: "הפרעות אכילה ברוב מוחלט של המקרים הן תוצאה של פגיעה מינית. זאת הפרעה פסיכיאטרית קטלנית. למה משרד הבריאות לא אוסף את הנתונים בצורה נכונה?"

תאריך:  05/06/2023   |   עודכן:  05/06/2023
+סופית: נקודת זיכוי לכל ילד בגיל 18-6
23:34 05/06/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והרחבת מענק עבודה, התשפ"ג-2023.
סכום מענק העבודה הניתן לאב עובד ולאב שהוא עצמאי, יוגדל כך שיהיה שווה לסכום המענק הניתן לאם עובדת ולאם שהיא עצמאית (בהתאמה). בנוסף, אישה וגבר יהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת נוספת בשל כל ילד שבשנת המס מלאו לו 6 שנים וטרם מלאו לו 18 שנים, וכן להגדיל באופן זהה את נקודות הזיכוי הניתנות להורה לילדים בגילים כאמור במשפחה יחידנית. מוצע לקבוע את תחילתו של החוק ליום 1 בינואר 2024.

+בקריאה ראשונה: רת"א תעניק אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של צבאות זרים
23:29 05/06/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק רשות התעופה האזרחית (תיקון מס' 4) (אישור בדבר כשירות אווירית לכלי טיס של צבא זר), התשפ"ג-2023 והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע בה לעגן את סמכותה של רשות התעופה האזרחית (רת"א) לתת אישורי כשירות אווירית גם לכלי טיס של צבאות זרים, שהותקנו עליהם ציוד תעופתי ומערכות באמצעות התעשיות הביטחוניות בישראל, וכן לגבות תשלומים בעד מתן האישורים. לפי המוצע, תשלומים אלה יועברו לתקציב הרשות, בדומה למצב הקיים היום לגבי אגרות שגובה הרשות.

+בקריאה ראשונה: אסדרה עדכנית של ענף ייצור הדבש
23:28 05/06/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להסדרת הצבה של כוורות וייצור דבש, התשפ"ג 2023.
מוצע בה לקבוע אסדרה עדכנית של ענף ייצור הדבש והצבת כוורות, שכן הנושא מוסדר היום בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור דבש ומכירתו), שתוקפו מותנה בקיום הכרזה על מצב חירום. בין היתר, מוצע להעביר את סמכויות האסדרה בענף הדבש, הכוללות הקצאה של רישיונות לגידול דבורים והפקת דבש וכן היתרים להצבת כוורות, מהמועצה לייצור ולשיווק דבש - למשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ולקבוע הוראות מפורטות בעניינים אלה, ובכללם לעניין הפיקוח והאכיפה.

+בקריאה ראשונה: הגבלות בצלילת היכרות ספורטיבית לבני 8 ומטה
23:27 05/06/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הצלילה הספורטיבית (תיקון מס' 4) (צלילת היכרות), התשפ"ג-2023.
מוצע בה לעגן בחקיקה את המצב הנוהג בעניין צלילת היכרות שאינה נערכת לשם קבלת תעודת צלילה, למי שמלאו לו 8 שנים, כפוף להגבלות מחמירות, ובכללן עומק צלילה רדוד וליווי צמוד של מדריך צלילה.

+בקריאה ראשונה: כלים משפטיים לבתי הדין כנגד סרבני גט
22:43 05/06/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי דין רבניים (קיום פסקי דין של גירושין)(תיקון מס' 10), תשפ"ג-2023 שהגישה הממשלה. מוצע בה להסמיך את בתי הדין להשתמש בכלים משפטיים נוספים למול סרבנות גט, וכן לעגן בחוק את סמכותו של בית הדין להפעיל "הרחקות דרבנו תם" נגד סרבני גט. הצעת החוק תועבר לוועדת החוקה, חוק ומשפט להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

+ח"כ אבי מעוז הצהיר אמונים והתמנה לסגן שר
22:20 05/06/23  |  עידן יוסף

לאחר שהממשלה מסרה למליאת הכנסת את החלטת הממשלה בדבר מינויו של חבר הכנסת אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה על-ידי ראש הממשלה, עלה סגן השר מעוז לדוכן במליאת הכנסת והצהיר אמונים.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+עודה: נתניהו הסכים לעמוד בראש ועדה לעניין הפשיעה בחברה הערבית
20:48 05/06/23  |  עידן יוסף

הפשיעה בחברה הערבית. הסתיימה פגישת ראש הממשלה עם נציגי מפלגת חד"ש-תע"ל. ח"כ איימן עודה אמר ביציאה מהפגישה עם נתניהו: "דרשנו הקמת ועדה בראשות ראש הממשלה, והוא נעתר לבקשה. זה דבר חשוב אבל המבחן הוא ביישום".

+נציגי הבנקים נעדרו מישיבה בכנסת והכעיסו את היו"ר
20:41 05/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר עדת המשנה לבנקאות רון כץ: איתות רע על היחס שלהם לכנסת ולציבור  ▪  רשות התחרות: ממצאי הבדיקה בעניין הריביות יוצגו בשבוע הבא - כל הכלים על הפרק  ▪  בנק ישראל: מטרת הפיקוח על הבנקים היא להגן על פיקדונות הציבור  ▪  מנכ"ל איגוד הבנקים: יחס הגלגול של הריבית לציבור הוא כמעט הטוב בעולם - טוב שאני צריך להסביר רווחים ולא קריסה

כץ. דווקא החזקים הם שייהנו [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עדי ברקן / Adi Barkan  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הבריאות: עלייה דרמטית ומדאיגה בהפרעות אכילה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ח"כ אליהו ברוכי טוען להעדר שקיפות ולאכיפה בררנית של תקנות הרעש בעקבות תלונות על צופרי שבת שמבקשות לטענתו למחוק את היהדות מהמרחב הציבורי    השרה להגנת הסביבה התחייבה לחקור לעומק את הנושא, לבחון את רמות הדציבלים ואת נוהלי האכיפה
עידן יוסף
ח"כ יעקב אשר: "פוליטיקאים נבזים מעניקים השראה להסתה פרועה נגד החרדים"    שר המשפטים: "התופעה לא מטרידה משום מה את גורמי המקצוע האמונים על אכיפת החוק"
מירב ארד
ועדת העבודה והרווחה החלה לדון הצע"ח לעיגון זכויותיהם של נכי צה"ל בתחום הרכב והדיור    יו"ר ארגון נכי צה"ל ביקש מהוועדה להוסיף להצעת חוק בנושא דיור ורכב התייחסות לצרכיהם של פגועי פוסט טראומה
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה ביקשה להקים קבוצת עבודה קטנה בראשות משרד הפנים עם מרכז השלטון המקומי, רשות החברות הממשלתיות, משרד האוצר להצגת המסקנות וקביעת נהלי עבודה    דוח המבקר מצא כי חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, קופות חולים ותאגידים סטטוטוריים לא התאמו את דרכי המימון שלהם לשוק האשראי וכי כי לרשויות המקומיות יש יתרת הלוואות גדולה שעליהן להחזיר בשנים הבאות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה קורא לבנק ישראל לאפשר לחברות כרטיסי אשראי לגייס פיקדונות זולים מהציבור ולחברות האשראי להוריד ריביות    בנק ישראל: חברות האשראי יוכלו לגייס פיקדונות אם יהיו בנק    נציגות חברות האשראי טענו בתגובה: האסדרה מכבידה    היו"ר דורש מהאוצר ומבנק ישראל פתרונות שיקלו על חברות כרטיסי האשראי – ומנגד איים גם על חברות האשראי שאם לא יורידו ריביות לציבור "נטפל גם בהן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il