X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שמירה על מקרקעי הציבור והיערות [צילום: בינג AI]
מיארה נגד חוק החוות החקלאיות: "עוקף את חוקי התכנון"
במשרד הפנים חוששים שהמגורים בשטחי המרעה תהיה נטל על הרשויות המקומיות משרד האוצר לא העריך את עלויות הצעת החוק, אך יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ביקש לקבל אומדן בישיבה הבאה ח"כ בוארון מעוניין שהצעת החוק תחול על שטחי יהודה ושומרון

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה סבורה שהצעת החוק להסדרת המגורים בשטחי מרעה עוקפת את חוקי התכנון ומעלה שאלות קשות. כך מסרה (6.6.23) נציגת משרד המשפטים לוועדת הפנים והגנת הסביבה, שהחלה להכין את הצעת חוק לקריאה ראשונה. מטרתו של חוק זה להסדיר את מגורי הרועים בשטחי מרעה, לצורך שמירה על מקרקעי הציבור, ובכלל זה על השטחים הפתוחים והיערות. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת שמחה רוטמן, לימור סון הר מלך, אלי דלל, ניסים ואטורי, טלי גוטליב, חנוך דב מילביצקי, דוד ביטן, שלום דנינו, צביקה פוגל, ינון אזולאי, שרן השכל ומיכאל ביטון.
ח"כ אביחי בוארון אמר כי הוא מבקש להחיל את הצעת החוק גם על שטחי יהודה ושומרון. לדבריו, "גם בשטחי יהודה ושומרון יש רועי צאן ואי אפשר לעשות איפה ואיפה בין הרועים. הציבור רוצה לשמור את אדמות הלאום ורוצה למנוע פולשים מלפלוש את הקרקע, ואת זה את במשרד המשפטים צריכים להפנים ולא לאנוס עלינו דינים". ח"כ וליד טאהא השיב לו כי לא ניתן להחיל את החוק על השטחים הכבושים.
גליה כהן ממשרד הפנים אמרה כי היא חוששת שהמגורים בשטחי המרעה יהוו נטל על הרשות המקומית, שתצטרך לספק שירותים מוניציפליים כגון פינוי אשפה והסעת תלמידים. היא הציעה כי מי שגר במקום יהיה חייב בתשלום מיסים לרשות שבה הוא חי. ממנהל התכנון הודיעו כי הם מתנגדים להצעת החוק. נציגת רשות מקרקעי ישראל אמרה כי הרשות מעוניינת לשמור על עתודות הקרקע למען הדורות הבאים, וכיום מתנהלים הליכים מול רועי צאן שרואים עצמם כבעלי זכויות על הקרקע. על כך העיר יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, כי התביעות מתנהלות כי לא הייתה אסדרה.
ממשרד האוצר נמסר כי אין אומדן של העלויות של הצעת החוק. היו"ר אשר ביקש להגיע לישיבה הבאה עם עלויות משוערות של הסדרת המגורים בשטחי המרעה. נעמה גת, נציגת זרוע היבשה, ביקשה להחריג שטחי אש מהצעת החוק על-מנת לא לסכן חיי אדם. נציג קק"ל הודיע כי קרן קימת לישראל מתנגדת למגורים בשטחי היער אם הם לא "צמודי דופן" ליישוב קיים.
בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי כחלק מההתמודדות עם נגע הפשיעה החקלאית וכדי להשגיח על שלמות העדרים, נדרשים הרועים ששטחי המרעה שלהם מרוחקים ממקום יישוב, להתגורר בשטחי המרעה בסמוך לעדר. במרבית שטחי המרעה, דיני התכנון והבנייה לא מאפשרים הקמתם של מבני מגורים לרועים. כתוצאה מכך, הרועים נאלצים לבלות את שעות הלילה בהשגחה על שלמות עדריהם ללא כל מחסה. מציאות בלתי אפשרית זאת מביאה את מקצת הרועים להקים מבנים שאינם מאושרים ולהתגורר בהם לצורך השמירה על שלמות העדר. מצב הדברים מוביל להליכים משפטיים ולצעדי אכיפה קשים כלפי אותם רועים. לפיכך, מוצע להסדיר את מגורי הרועים ואת הקמתם של מבנים חקלאיים בשטחי מרעה, ולאפשר מתן היתרים למגורי רועים ומשפחותיהם הגרעיניות בשטחי רעייה, באזורים שבהם הדבר נדרש בשל צורך בנוכחות מתמדת וצמודה של רועה בסמוך לעדר ובהתאם לקביעתו של שר החקלאות ופיתוח הכפר.

תאריך:  06/06/2023   |   עודכן:  09/06/2023
+ועדת המשנה מוטרדת מחוסר הבנייה ביהודה ובשומרון
03:15 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מבקשת ממינהל ההתיישבות וממשרד השיכון נתונים על מספר התקנים, אישור תוכניות ומשך הזמן הממוצע מהתכנון לשיווק  ▪  הוועדה מודאגת גם מהיעדר אכיפה של חוקי התכנון באזור  ▪  היו"ר סולומון קורא לממשלה לקבוע מדיניות בנייה

סולומון. "הפתרון למשבר הדיור נמצא ממש מתחת לגשר" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רשות ההגירה: התיקון לחוק הדרכונים יאפשר להתקדם עם הפטור מאשרה לארה"ב
02:42 07/06/23  |  עידן יוסף

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הדרכונים (תיקון מס' 10), לפיה שר הפנים יכול לסרב להעניק דרכון ישראלי לעולה עם עלייתו ובטרם הוכחה השתקעותו בארץ. עם זאת תוענק תעודת מעבר לעולה אשר טרם השתקע בארץ. יום תחילת החוק נקבע ל-10 ביולי 2023.
עו"ד גיל ברינגר, המשנה למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמר כי התיקון הנוכחי מסתנכרן עם דרישה עקרונית של האמריקנים על פיה מדינת ישראל מתבקשת לתקן "פרצות בדרכונים", כדבריו, על-מנת להתקדם עם הפטור מאשרה לארה"ב עבור ישראלים. "ישראל הציגה סל של פתרונות ובמסגרתו קיים גם התיקון הנוכחי לחוק שנותן מענה מסוים לדאגות האמריקניות", אמר ברינגר.
הוא ציין כי על-פי נתונים ניתן לראות אחוזי השתקעות בארץ בשיעור של למעלה מ-90% ככל שהדרכון מוצא מאוחר יותר. "החוזק של הדרכון הישראלי הולך ונשחק ככל שהקשר בין הדרכון הישראלי למדינת ישראל נשחק". משטרת ישראל מסרה כי היא תומכת בהצעת החוק וכי הדרכון הישראלי יכול להוות יתרון לגורמים עבריינים. עם זאת הדגישה כי אינה נשענת על מידע קונקרטי בנוגע לפשיעה של בעלי דרכון ישראלי במדינות אחרות.

+הונאות יבוא פלשתיני עולות לכלכלה הישראלית מיליארדים
02:12 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במשך שנים מעבירה ישראל לרשות הפלשתינית תשלומי מכס אותם היא גובה בגין מכולות הנכנסות לשטחה בדרכן לרשות, בעוד עשרות אחוזים מהמכולות לא עוברות כנדרש במעברים המיועדים לסחורות לרשות, דבר המסב למדינה הפסדים  ▪  ועדת הכספים לרשות המיסים: בחנו שינוי של התקנות  ▪  רשות המיסים: יש שיפור באכיפה

מעבר סחורה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+יו"ר ועדת הכספים קורא להורדת דמי מרשם ורישוי לקנביס
01:39 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קופות החולים מציעות גבייה שנתית של 220 ש"ח עבור מרשמים לקנביס ו-360 ש"ח עבור רישיונות קנביס  ▪  הוועדה בהצעת תיקון תוכנית הגבייה של קופות החולים, במסגרת מעבר מרישיונות למרשמים עבור חלק מהמטופלים, וקראה למשרד הבריאות, קופות החולים והאוצר להוזיל את העלויות למטופל

"החולים לא צריכים לסבסד את הקופות" [צילום: בינג AI]
+"סיכוי גבוה שניאלץ להשתמש בנשק חם בהתקוממות הבאה"
00:57 07/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן אמר: "למרות הדוח החמור על שומר החומות לא הרבה נעשה. לכולנו ברור שהשעון מתקתק לקראת האירוע הבא"  ▪  המפכ"ל הודה לראשונה בפומבי ששגה בהסטת כל הכוחות לירושלים בשומר החומות  ▪  במשטרה התעקשו במשך שנתיים שהופקו לקחים, אך היום הזהירו מפני מחסור כספי

מיקי לוי, רובי שבתאי וסיגלית בר צבי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: דיון בהחלטת ועמ"ש התכנון והבנייה יתקיים רק לפי דרישה
19:47 06/06/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנון והבנייה, תיקון מס' 142, דיון בהחלטות ועדות משנה, התשפ"ג 2023- של חבר הכנסת אלי דלל. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הפנים.
במצב הקיים, כל חבר של ועדה מקומית או נציג בעל דעה מייעצת רשאי לדרוש כי יתקיים דיון במליאת הוועדה המקומית בנושא שנדון בוועדת המשנה של אותה ועדה מקומית. מוצע לאפשר דיון במליאת הוועדה המקומית כאמור, רק אם דרשו זאת לפחות שניים מחברי הוועדה המקומית או לחלופין נציג בעל דעה מייעצת. עוד מוצע כי בוועדה מרחבית, נציג רשות מקומית שהוא נציגה היחיד באותה הוועדה יוכל לדרוש דיון במליאת הוועדה המרחבית.

+בקריאה ראשונה: תיקון חישוב מס מקרקעין ברכישת דירה ע"י ילד יתום
19:45 06/06/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מיסוי מקרקעין, שבח ורכישה, תיקון מס' 101 - רכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, התשפ"ג 2023- של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הכספים.
מוצע בה לקבוע כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד, כפי שהוחרג "ילד נשוי", כך שיוטל על רכישה כאמור מס בשיעורים הקבועים לדירה יחידה.

+ח"כ ביטן: "להשבית את ההסעות לבתי הספר"
13:05 06/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הוסיף: "הממשלה צריכה לקבל החלטה בעניין, ואת נושא המימון יסגרו משרדי האוצר והחינוך בניהם"  ▪  נציגת מרכז השלטון המקומי: "יש קשיים משפטיים"  ▪  ביטן ביקש לזמן לדיון הבא את שר החינוך וראש אגף התקציבים

ביטן. איים להגיש בג"ץ נגד הממשלה והרשויות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ גוטליב: "לאסור בחוק קציבת עונשי מאסר עולם למחבלים"
10:58 06/06/23  |  מירב ארד

ח"כ טלי גוטליב דורשת על רקע השיח סביב המחבל וואליד דאקה: "צריך לאסור בחוק קציבת עונשי מאסר עולם למחבלים". הוסיפה: "אסור לקצוב עונשי מאסר עולם למחבלים, ותדעו לכם שיש לנו בצנרת עוד כמה מחבלים אכזריים שצפויים להשתחרר".
לסיכום, היא אמרה: "צריכים לתקן את חוק יסוד נשיא המדינה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי כרמל / Uri Carmel  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב שבתאי  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניסים ואטורי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רוני אלשיך / Roni Alsheh  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיארה נגד חוק החוות החקלאיות: "עוקף את חוקי התכנון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
הוסיף: "הממשלה צריכה לקבל החלטה בעניין, ואת נושא המימון יסגרו משרדי האוצר והחינוך בניהם"    נציגת מרכז השלטון המקומי: "יש קשיים משפטיים"    ביטן ביקש לזמן לדיון הבא את שר החינוך וראש אגף התקציבים
עידן יוסף
יו"ר עדת המשנה לבנקאות רון כץ: איתות רע על היחס שלהם לכנסת ולציבור    רשות התחרות: ממצאי הבדיקה בעניין הריביות יוצגו בשבוע הבא - כל הכלים על הפרק    בנק ישראל: מטרת הפיקוח על הבנקים היא להגן על פיקדונות הציבור    מנכ"ל איגוד הבנקים: יחס הגלגול של הריבית לציבור הוא כמעט הטוב בעולם - טוב שאני צריך להסביר רווחים ולא קריסה
מירב ארד
בישראל כ-1500 ילדים ובני נוער מאובחנים כלוקים בהפרעות אכילה מדי שנה    יו"ר הוועדה ח"כ בוסו: הוועדה דורשת הקמת תוכנית לאומית לטיפול
עידן יוסף
ח"כ אליהו ברוכי טוען להעדר שקיפות ולאכיפה בררנית של תקנות הרעש בעקבות תלונות על צופרי שבת שמבקשות לטענתו למחוק את היהדות מהמרחב הציבורי    השרה להגנת הסביבה התחייבה לחקור לעומק את הנושא, לבחון את רמות הדציבלים ואת נוהלי האכיפה
עידן יוסף
ח"כ יעקב אשר: "פוליטיקאים נבזים מעניקים השראה להסתה פרועה נגד החרדים"    שר המשפטים: "התופעה לא מטרידה משום מה את גורמי המקצוע האמונים על אכיפת החוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il