היו"ר
דוד ביטן אמר כי מסירת מידע לציבור זה תמיד טוב, אך השאלה היא מה התכלית. הוא אף שאל מה יהיה במתודולוגיה, וציין כי כבר 7 שנים מנסים לטפל בסוגיית מוסכי ההסדר ועד היום זה לא נסגר למרות שהוא קיבל הבטחה שהדבר לקראת סיכום. "כדי לקבל מידע עדכני ונכון חייבים לסיים את עניין מוסכי ההסדר, אחרת נקבל מידע מוטה. אפשר לדון בהצעת החוק הזו, אבל אני רוצה לסיים את עניין מוסכי ההסדר תוך חודש, כי בינתיים חברות הביטוח עושות מה שהן רוצות ורשות שוק ההון לא מפקחת כמו שצריך".
ח"כ
בועז טופורובסקי חיזק את עמדת היו"ר, ואמר כי אם נושא מוסכי ההסדר ייפתר הוא ידאג לתמיכת האופוזיציה. ח"כ
אליהו ברוכי ביקש לדעת איך זה ישפיע על מחירי הרכב. מור השיבה, כי המטרה היא שיבואני הרכב יראו לצרכן שיש עלויות שמשפיעות על ההחלטה שלו, וזה יכול להשפיע על עלויות דרך מחיר חלקי החילוף.
נציג הלשכה המשפטית של
משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, התייחס לנושא מוסכי ההסדר ואמר כי כל גורמי הממשלה הרלוונטיים מטפלים בזה והגיעו להסכמות. היו"ר ביטן העיר, כי הבטיחו לו שיסיימו את זה תוך חודש ולא יצא מזה כלום. "זה בשלבים מתקדמים", השיב עו"ד טמיר, והיו"ר ביטן אמר: "לא אקדם את הצעת החוק הזו אם לא נפתור את סוגיית מוסכי ההסדר, ואני רוצה לסיים את זה בכנס הזה של הכנסת".
ח"כ
אברהם בצלאל התייחס לכך שהמתודולוגיה תיקבע באישור רשות שוק ההון ורשות התחרות, ואמר כי לבקשת שרת התחבורה הוא מבקש לתקן זאת כך שזה יעשה בהתייעצות ולא באישור. היו"ר ביטן שאל למה צריך אישור, ומור השיבה: "לרשות שוק ההון ולרשות התחרות יש מומחיות וסמכויות לדרוש נתונים ולעשות צעדים שלא בידי משרד התחבורה. אין סיבה שזה יעכב". למרות זאת אמר היו"ר ביטן כי לא יהיה אישור, אלא התייעצות.
מנהל תחום כלכלה באגף הרכב במשרד התחבורה, אליאס עזאם, הסביר כי היה ספק חיצוני שעשה מדד פיילוט ואסף נתונים, ודוחות ביניים של המשרד הראו תגובה כלפי מטה לאחר סיום הפיילוט. "לאחר סיום הפיילוט הזמנו נתונים בהיקף יותר גדול ובדקנו את השפעות הפיילוט על המחירים - לא עלו המחירים".