X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
1,353 תלונות בשנה
אנגלמן: שיא בתלונות על משרד הכלכלה ב-2022
אנגלמן: התלונות, בעיקר על האגף לעידוד תעסוקת הורים, זינקו פי 5.3; שיעור שיא של 88.5% היו מוצדקות עלייה חדה בתלונות על רשות האוכלוסין

זינוק של עשרות אחוזים בשיעור התלונות המוצדקות על משרד הכלכלה ועל רשות האוכלוסין - מוסר (19.6.23) דוח נציבות תלונות הציבור לשנת 2022 שמפרסם מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. השנה שעברה הייתה שנת שיא במספר התלונות שהוגשו לנציבות והוא הגיע ל-20,938 - עלייה של 6% לעומת 2021 וזינוק של 47% לעומת 2019, ערב הקורונה.
הגופים נגדם הוגשו התלונות הרבות ביותר: משרד התחבורה (1,626, ירידה של 8% לעומת 2021), משרד הכלכלה (1,353, זינוק של פי 5.3), הביטוח הלאומי (1,341, ירידה של 11%), רשות האוכלוסין (1,160, עלייה של 55%), המשטרה (790, עלייה של 4%), דואר ישראל (691, ירידה של 33%), רשות המיסים (637, ירידה של 10%), משרד הבריאות (630, ירידה של 29%), משרד החינוך (584, עלייה של 29%) ומשרד הבינוי (486, עלייה של 17%).

נציב תלונות הציבור / דוח שנתי, 2022
נציב תלונות הציבור / עיקרי דוח שנתי, 2022

בשנת 2021 אלופי התלונות היו משרד התחבורה, הביטוח הלאומי, הדואר, משרד הבריאות, המשטרה ורשות האוכלוסין. הזינוק אשתקד בתלונות על משרד הכלכלה נובע ברובו המכריע מהאגף לעידוד תעסוקת הורים. התלונות על רשות האוכלוסין באו כתוצאה מן המשבר הקשה בשירות בלשכותיה בכלל ובהנפקת דרכונים בפרט; מספר התלונות על השירות לציבור הוכפל ו-73% מהן היו מוצדקות.
גם שיעור התלונות המוצדקות (מבין אלו שבירורן הסתיים) נמצא בעלייה ועמד אשתקד על 35%, לעומת 35% בשנה הקודמת ו-33% בשנת 2020. השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות היה על משרד הכלכלה - 88.5%, אחד השיעורים הגבוהים אי-פעם על גוף כלשהו אם לא הגבוה ביותר. מבין התלונות על רשות האוכלוסין, 69.1% היו מוצדקות - כפול מן השיעור הכללי. עוד גופים מרובי תלונות מוצדקות: הדואר (68.5%, אם כי ירידה קלה לעומת השנים הקודמות בהן היה המוביל בתלונות מוצדקות), עיריית בני ברק (63.2%, זינוק של פי 1.5 לעומת השנה הקודמת), חברת החשמל (41.9%, בדומה לשנים קודמות) ומשרד החינוך (40.5%).
שתיים מן התלונות הבולטות עליהן מצביע אנגלמן:
  • אישה התלוננה במשטרה שכרטיס האשראי שלה נגנב ושימש לתשלום חוב של 26,000 שקל למרכז לגביית קנסות. המשטרה השיבה, כי מאחר שהמרכז לגבייה לא השיב לפנייתה בנוגע לגורם שהשתמש בכרטיס - היא סגרה את התלונה.
לדברי אנגלמן, "הבירור העלה דפוס פעולה לקוי של המשטרה: סגירת תיקי חקירה רק מהטעם שלא ניתן מענה על פנייתה, זאת גם בנוגע לפנייה לגוף ציבורי, שהמידע בו קל יחסית לאיתור. עלה שבגופים ציבוריים שבהם אין איש קשר קבוע עם המשטרה או נוהל פעולה סדור המבהיר לחוקר מיהו הגורם בגוף הציבורי שאליו הוא אמור לפנות, המשטרה אינה מאתרת מידע שלכאורה קל לאתר אותו וסוגרת את תיק החקירה". בעקבות התלונה הובטח שהמרכז לגבייה ימנה איש קשר עם המשטרה.
  • אדם בן 72 הסובל ממחלות לב ודלקת פרקים ומתקיים מקצבת אזרח ותיק, טס לחו"ל וחזר ארצה לאחר שנתיים, כאשר בנו נפטר. לאחר ה"שבעה" הוא לקה בליבו ונותח. בית החולים טען שביטוח הבריאות שלו אינו בתוקף ודרש ממנו לשלם 137,000 שקל. הביטוח הלאומי השיב, כי האיש צבר פיגור של חודשיים בדמי הביטוח, אך בטעות נרשם כאילו הפיגור הוא בן 14 חודשים. ביטוח הבריאות חודש ובהתערבות הנציבות הסדירה קופת החולים את התשלום במלואו.

תאריך:  19/06/2023   |   עודכן:  19/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנגלמן: שיא בתלונות על משרד הכלכלה ב-2022
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
מירב ארד
מתניהו אנגלמן קרא לראש הממשלה ולשר לביטחון לאומי לפעול לתיקון הליקויים שעלו בדוחות מבקר המדינה בעניין    הוסיף: נעקוב אחר האפקטיביות של פעולות הממשלה במסגרת דוח מעקב
עידן יוסף
נציגת משרד המשפטים: "בכל הממשלות האחרונות נאמר לנו שאין היתכנות פוליטית לשנות את הגדרת החוק"    מ-2013 עד 2021 נמסרו 7 ילדים לאימוץ אצל זוגות להט"ב    80 ילדים נמסרים בכל שנה בממוצע לאימוץ    327 משפחות ברשימת ההמתנה לאמץ
עידן יוסף
מנכ"ל חברת החשמל: "הכי גרוע שמאשימים אותנו - הציבור לא יודע שיש טירוף מערכות שלם בביורוקרטיה אינסופית כשאנחנו זקוקים לכל פעולה לאישור מ-46 גורמים שונים"    המשרד להגנת הסביבה: "מודאגים מכך שישראל ממשיכה לייצא גז לשכנותיה בזמן שחסר בה"
עידן יוסף
מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן אמר: "למרות הדוח החמור על שומר החומות לא הרבה נעשה. לכולנו ברור שהשעון מתקתק לקראת האירוע הבא"    המפכ"ל הודה לראשונה בפומבי ששגה בהסטת כל הכוחות לירושלים בשומר החומות    במשטרה התעקשו במשך שנתיים שהופקו לקחים, אך היום הזהירו מפני מחסור כספי
מירב ארד
הוסיף: "אנו בעיצומה של ביקורת על השימוש של המשטרה בתוכנות שונות כדי לחדור לטלפונים ניידים של אזרחים, כדוגמת תוכנת פגסוס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il