X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
שמואל שי באולפן [צילום: באדיבות המשפחה]
מת איש הרדיו שמואל שי
היה שי אחד ממקימי להקת הנח"ל, ושירת בלהקה לצד אגדות זמר כמו יוסי בנאי, יונה עטרי, גאולה גיל ואחרים שימש דובר תיאטרון הבימה הופיע גם בטלוויזיה והגיש את השעשועון " זוג או פרט"

הלך לעולמו איש הרדיו הוותיק ומנחה ערבי הראיונות שמואל שי, מי שקולו המיוחד ליווה אותנו מעל גלי האתר שנים רבות. הוא נפטר (16.6.23) בביתו בתל אביב מוקף בבני משפחתו. כיממה לפני יום הולדתו ה-91.
שמואל שי נולד בשנת 1932 בשם שמואל גולדברג בעיר לודג' שבפולין. בהיותו בן 3 עלה לארץ עם בני משפחתו והמשפחה התיישבה ברחוב דב הוז בתל אביב. בהיותו בן 6 לערך נסע לבקר את משפחתו שנשארה בפולין. הייתה זו משפחה אמידה. שי ביקש מאמו להישאר בפולין אולם אמו כמו "אמא פולניה" התעקשה כי עליו לחזור לארץ לפני תחילת הלימודים בתחילת ספטמבר. שי אכן חזר לארץ וכעבור מספר ימים ב-1 בספטמבר 1939 פרצה מלחמת העולם השנייה. סביר להניח כי לו היה נשאר בפולין היה נספה בשואה. סיפור זה סיפר לי בימים אלה ניר שי בנו של שמואל שי.
ממקימי להקת הנח"ל
שי למד בבית הספר תל נורדאו בתל אביב. הוריו נפרדו בהיותו בגיל צעיר. לשי אחות בשם עטרה מנישואי אמו בשנית. בנעוריו היה חבר בתנועת הנוער "העובד והלומד". בשנת 1950 היה שי אחד ממקימי להקת הנח"ל, ושירת בלהקה לצד אגדות זמר כמו יוסי בנאי, יונה עטרי, גאולה גיל ואחרים, תוכניתה הראשונה של הלהקה הייתה "מיריק מסתדרת". מנהלה המוזיקלי היה דובי זלצר, שהלחין ללהקה את שיריה הראשונים. שי השתתף בשתי תוכניות הלהקה הראשונות והשתחרר בשנת 1952.
תקופה מסוימת היה שמואל שי בהכשרה בקיבוץ שם היה רועה צאן לצד מנשה קדישמן. בהמשך חזר לתל אביב. היה מיושבי קפה כסית שם הכיר אמנים ואנשי תרבות רבים. תקופת מה ערך את עיתון ‘במעלה’ של תנועת הנוער העובד ובהמשך שימש דובר תיאטרון הבימה בהמלצתו של חברו הטוב השחקן שלמה בר שביט וניהל משרד עצמאי ליחסי ציבור שעסק בניהול מסעות הפרסום לפסטיבלי ישראל, ולהופעות של פרנק סינטרה, עמליה רודריגז, ז'ולייט גרקו ואחרים.

שמואל שי [צילום: באדיבות המשפחה]

עורך ומגיש תוכניות בקול ישראל
ב-1957 החל לעבוד בקול ישראל. הוא ערך ושידר ברדיו תוכניות רבות ובהן "חוחים וחיוכים" - תוכנית בידור וזמר, "מי שבא בא" - תוכנית ראיונות פומבית שהוקלטה במועדון ‘צוותא’ בתל אביב, "זוג משמים" - שעשועון רדיו, שהפרס בו היה דירה, "מכירה פומבית" אותה ערך יחד עם זאב ענר, "טענות ומענות" - תוכנית תלונות טלפונית ועוד.
שמואל שי היה בין השאר מנהל מחלקת הבידור בקול ישראל מהמחלקות הנחשבות ברדיו. אחת מתוכניות הרדיו הבולטות שהגיש והמזוהה עימו אולי יותר מכל היא, התוכנית "שי לשבת" ששודרה ברשת ב' בין השנים 2017-1990 בשבת בבוקר ושילבה סיפורים ופרפראות מהארץ ומהעולם עם קטעי מוזיקה.
ערך ושידר גם בגלי צה"ל
שי שידר וערך תוכניות גם בתחנת הרדיו גלי צה"ל. בסוף שנות ה-60 הנחה את המופע "תיבת נוח", שהועבר בשידור חי בגלי צה"ל מ"בית החייל" בתל אביב. כמו-כן הנחה והגיש את התוכנית "שי לחייל" שהוקלטה בפני קהל ב"בית החייל" בתל אביב ושודרה ב'גלי צה"ל' ובה ראיין מפקדי צה"ל, חיילים, אישים בחדשות ואמנים. בתחילת שנות ה-70 הגיש ב'גלי צה"ל' את התוכנית "נא לצלצל" - טלפונים ופזמונים.
שי הופיע גם בטלוויזיה והגיש את השעשועון " זוג או פרט" - שעשועון שידוכים טלוויזיוני ששודר בשנות ה-80 וזכה לפופולריות, וכן החליף את אורי זוהר בהנחיית התוכנית "זה הסוד שלי" לאחר שזה האחרון, החל בתהליך של חזרה בתשובה.
במקביל לעבודתו ברדיו פתח שמואל שי משרד ליחסי ציבור ועבד עם גופים ומוסדות תרבות שונים. בשנות ה-60 היה מחלוצי מנחי ועורכי "ערבי ראיונות" הפומביים בפני קהל שהיוו בזמנו בילוי פופולרי בקרב לא מעט אזרחי ישראל. שי ניהל הנחה והפיק במשך שנים רבות ערב ראיונות בערבי שישי (לילות שבת) במלון שרתון בתל אביב וכן הנחה ערבי ראיונות במקומות נוספים רבים בארץ ובהם אירח וראיין אישים בתחום הפוליטיקה והחיים הציבוריים לצד אמנים ואנשי תרבות. בין השאר אירח וראיין שי בערבי ראיונות אלה שהיו פופולריים מאוד את דוד בן-גוריון, שמעון פרס ויצחק נבון, שולמית אלוני והרשימה ארוכה ורבה.
בשנים 1978-1974 היה שמואל שי שליח הסוכנות היהודית לוושינגטון. איש הרדיו ברוך אסקרוב כותב על שמואל שי בדף הפייסבוק: "היה לי העונג להתארח גם בתוכניותיו וגם באירועי תרבות שערך. שמואל שי היה אדם מלא חיים, תאב חיים, אוהב תרבות אמיתי וחבר נהדר. צער כולנו על לכתו של שמואל שי היקר, מחלוצי ומעצבי סגנון תרבותנו, העברית הקלה, חידוש כה מרעננן במדינה הצעירה והמרצינה, חידוש כרוח אופיו של שמיל הלבבי. אייקון כבר בילדותנו. מראשוני להקת הנח"ל, מראשוני מקיימי ערבי הראיונות - בילוי שישי חדשני, מנהל מחלקת הבידור הנחשבת של קול ישראל, מהמעורים בתחום".
בשנת 2006 עוטר שמואל שי באות יקיר העיר תל אביב. האות מוענק מדי שנה לתושבי תל אביב-יפו, בני 70 לפחות בעת קבלתו, אשר מתגוררים בעיר, על פעילות ייחודית וראויה לציון, שעיקרה בתל אביב-יפו או לטובת העיר ותושביה או לכבודם.
עד כמעט שנותיו האחרונות ערך והנחה שמואל שי בוקר ראיונות ("שבתרבות") בשבת לפני הצהרים ב"מרכז תרבות מנדל", ברחוב התקומה, ביפו.
במרס 2023 כשלושה חודשים לפני מותו של שי מתה רעייתו נחמה. שמואל שי יובא למנוחות ביום ראשון (18.6.23) בשעה -14:00 בבית העלמין "מנוחת עולם" בנתניה וייטמן לצד רעייתו נחמה. הזוג היה נשוי למעלה מ-60 שנה. הותיר אחריו שלושה ילדים בת דלית ושני בנים ניר ותומר, נכדים ונינים.

תאריך:  18/06/2023   |   עודכן:  18/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
עידן יוסף
שר התקשורת בסקירה: "כל ערוץ ספורט יהיה חייב למכור תכניו בכל טכנולוגיה"    "לא מעורבים בוועדה שתקבע את עתיד גלי צה"ל"    "לא אאפשר לשידור הציבורי לשדר פרסומות אלא תשדירי שירות"    בעקבות בקשת יו"ר ועדת הכלכלה הודיע המשנה למנכ"ל המשרד כי נמצאו התדרים שיאפשרו את המשך פעילות כל תחנות הרדיו של התאגיד
עידן יוסף
דני זקן מבקש להרגיע את החששות כאילו התחנה הצבאית עוברת טיהור פוליטי    מבהיר: "איש לא פוטר מגלי צה"ל. הדרישה היחידה היא עמידה בכללי האתיקה הוותיקים והבסיסיים ביותר, שנהוגים בכל העולם"
עידן יוסף
הוכרז ע"י ארגוני העובדים ברקע מבוי סתום בחתימה על הסכם קיבוצי    המו"מ נמשך כבר שנים, ולבקשת המנכ"ל הושהה על-מנת להאבק בשר התקשורת    הנהלת התאגיד: "נענה לוועד באופן רשמי ומסודר"
עידן יוסף
בתחנה אומרים כי את הקוד האתי של התחנה יקבעו אנשי מקצוע מוכרים, וכי איש מאנשי התחנה לא נדרש מעולם לחתום על הצהרת נאמנות לקוד    מכחישים הנחיה כביכול שלא לדווח על מספר המפגינים בהפגנות
יעקב אחימאיר
הם, המשמיעים הצהרות קולניות בדבר הכורח לשמירה על הדמוקרטיה, פוסחים על תופעה לא דמוקרטית: קיומו של התמהיל, האנטי-דמוקרטי: צבא, תחנת שידור ופוליטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il