X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרויזר. יוזם הצעת החוק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ענישת מינימום וחזקת מודעות: כך ייראה "חוק הפרוטקשן"
הנוסח החדש נועד לתת מענה לפנים המשתנות של תופעת דמי החסות, שלעיתים נעדרת איום מפורש מצד הסוחט הסנגוריה הציבורית: "קשיים ניכרים בכל הקשור לעקרון החוקיות והמודעות בפלילים. ביסוס עבירה חדשה על חשש ערטילאי כללי - כר פורה להפללת יתר"
עבירת כפיית דמי החסות כוללת דרישה או קבלת דבר שאינו מגיע כדין, דרישה או קבלת תמורה בלתי סבירה עבור מצרך או שירות ומתן תמורה נמוכה באופן בלתי סביר.
החוק המוצע כולל גם הוראות לתשלומים שיטתיים או מתמשכים, איומים בכתב, בעל פה או באמצעות התנהגות ועונשי מינימום בגין העבירה.
שר המשפטים והשר לביטחון לאומי ידווחו מדי שנה לוועדת חוקה חוק ומשפט על תיקי חקירה, כתבי אישום, פסקי דין וכספים שהוחרמו הקשורים לעבירה החדשה.

הוועדה המשותפת לוועדת החוקה והוועדה לביטחון לאומי אישרה (יום ג', 20.6.23) לקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון - הגדרת איום), התשפ"ג-2023, שיזם ח"כ יצחק קרויזר. הנוסח החדש הובא לאחר שבדיוני הוועדה הקודמים עלה כי תופעת דמי החסות ("פרוטקשן") שינתה את פניה כך שבמקרים רבים אין איום מפורש מצד העבריין כלפי קורבן הסחיטה, ובשל כך, עבירת הסחיטה באיומים בחוק העונשין אינה מספקת מענה.
עבירת כפיית דמי חסות לפי הנוסח שאושר אומרת כך:
  • )א) המנצל את המצוקה של אדם החושש מפגיעה בגופו, שלו או של בני משפחתו או ברכושו לאחת מאלה, דינו חמש/שבע שנות מאסר -
    (1) דורש או מקבל דבר שאינו מגיע לו כדין;
    (2) דורש או מקבל בעד מצרך או בעד שירות תמורה העולה במידה בלתי סבירה על התמורה המקובלת;
    (3) נותן בעד מצרך או בעד שירות תמורה הנופלת במידה בלתי סבירה מן התמורה המקובלת.
    (ב) דורש או מקבל מאדם באופן שיטתי או מתמשך תשלומים בעד שירות או מצרך כאמור בסעיף קטן (א) פסקה (2), כשקודם למועד התשלומים התבצעו לכאורה עבירות נגד הגוף או הרכוש בסביבת מגוריו או עסקיו של האדם, שעלולות מעצם טיבן לגרום לחשש לפגיעה בגופו שלו או של בני משפחתו או ברכושו, חזקה כי ידע כי התשלום נעשה עקב מצוקה של האדם, אלא אם הוכיח אחרת
    (ג) בוצעה עבירה לפי סעיף קטן (א) כשמנצל המצוקה מאיים על אדם בכתב, בעל פה או בהתנהגות, בפגיעה בגופו, שלו או של בני משפחתו או ברכושו, או מטיל אימה על אדם בדרך אחרת, הכל כדי להניע אותו להעתר לאחת הנסיבות המנויות בסעיף הקטן האמור, דינו שבע שנים, ואם נעשה המעשה מפני האיום או הטלת האימה דינו – מאסר תשע שנים
    (ד) הורשע אדם בעבירה סעיף זה לא יפחת עונשו מרבע העונש המרבי שנקבע לאותה עבירה אלא אם כן החליט בית המשפט להקל בעונשו מטעמים מיוחדים שירשמו.
    (ה) עונש מאסר לפי סעיף קטן (ד) לא יהיה, בהעדר טעמים מיוחדים, כולו על תנאי.
    שר המשפטים והשר לביטחון לאומי ידווחו מדי שנה לוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת על תיקי החקירה, כתבי האישום, פסקי הדין והכספים שחולטו מכוחה של העבירה החדשה.
יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן אמר כי הנוסח המוצג נותן מענה לחלק מהבעיות שעלו מגורמי השטח בתביעה המשטרתית והפרקליטות.
עו"ד דגנית ויליאמס מהייעוץ המשפטי לוועדה: "הנוסח כולל ארבעה אלמנטים – הראשון, הרחבה והחמרה של עבירת העושק; אלמנט שני שהוא קביעת חזקה של מודעות האומרת שמי שעונה על התנאים בה יודע על המצוקה ולא צריך להוכיחה. החזקה קובעת שמי שדורש או מקבל באופן שיטתי או מתמשך, כשקודם למועד הדרישה היו אירועים שמטיבם היו עלולים לגרום לפגיעה ברכוש - הוא מוחזק כמודע למצוקה של המשלם; האלמנט השלישי הוא העושק בתוספת איומים. כלומר, מצב מוחמר של עושק, אז דין המבצע יהיה כדין הסוחט באיומים. כמו-כן משית הנוסח עונש מינימום של רבע העונש הקיים היום בחקיקה (או שליש כפי שמבקש המציע).
"ביחס לענישה - כשיש תיק פלילי רגיל שמוכחת בו העבירה - הענישה לא נמוכה, והבעייתיות בענישה קיימת כשישנה בעיית הוכחה והסדרי טיעון.
"ביחס לחזקה - חזקה היא חריג, במשפט הפלילי, התביעה היא זו שצריכה להוכיח את כל יסודות העבירה והחזקה אומרת שהחשוד צריך להוכיח שלא ידע, וזה פוגע בחזקת החפות. אנחנו מבינים שבתופעה הזו אין מנוס מכך, אך יש לעשות בכך שימוש זהיר כי גם כך העבירה רחבה. גם חברת שמירה לגיטימית מנצלת מצוקה של אדם הזקוק לשמירה, וצריך להיות ערים שמה שיבדיל בין חברת שמירה לגיטימית לכזו שלא, היא התמורה על כן רשויות האכיפה צריכות לנקוט משנה זהירות באכיפת העבירה.
"בנוסף, בכל עבירה פלילית צריך שיהיה איזון: כשיש דרישה כבדה ליסוד עובדתי הענישה יכולה להיות כבדה וככל שמחסירים מהיסוד העובדתי הענישה צריכה להיות בהתאם. כאן מדובר בעבירה שבה לא נדרש איום ולא נדרש להוכיח מודעות בחלק מהמקרים, כך שהענישה צריכה להיות בהתאם והשילוב בין חזקה לבין ענישת מינימום קשה וספק אם הוא עומד באיזון הפנימי ואם הוא מידתי. חשוב לציין כי הוועדה קיבלה נתונים מהמשטרה מבלי להבין אותם לעומק, ומבלי לברר אם כלל יש צורך בענישת מינימום – ומוצע שהדברים יבוררו לקראת הקריאה השנייה והשלישית".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

רוטמן: "ביחס לענישה, ההבדל בין 5 או 7 שנות מאסר יהיה האם העסקה הושלמה או לא. צריך הבחנה ברורה בין פרוטקשן שהוא מכת מדינה לבין 'סתם' איום. אני מקבל 'סתם' איום, או סחיטה באיומים, לפחות פעם ביום בדרישה לרדת מהרפורמה או שימררו את חיי, אך זה שונה מתופעת הפרוטקשן.
"לגבי הוראת השעה המוצעת לתקופה של שנים - בהינתן לוחות הזמנים של הפרקליטות והמשטרה, בעוד 5 שנים נקבל מספר מאוד קטן של מקרים שלא יאפשרו לבחון האם כתוצאה משינוי הענישה שעשינו אכן יש ירידה בתופעה, כך שנדרש זמן יותר ארוך, בטח כשידוע שבזמן הזה נייצר עוד אמצעים כמו רישוי שמירה ולא נוכח לבודד משתנים. אני מאוד בעד הוראת שעה כשאני יודע מה יהיה בעוד 5 שנים. אנחנו יודעים שהיה מיקוד בנושא הפשע במגזר היהודי, והשאלה כמה זמן לקח מרגע שהכריזו על מלחמה בפשע המאורגן והחלו באמצעים, עד שראו תוצאה. גם אם קובעים הוראת שעה עליה להיות לפחות 7 או 10 שנים ולכן זה כבר מתייתר ועדיף לייצר הוראת קבע ולהכניס סעיף דיווח שנתי. אם נגיע למסקנה בתוך כמה שנים, שהסעיף לא ממלא את ייעודו, הממשלה והכנסת יודעות לחוקק תיקונים".
ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), יוזם החוק, ביקש לדעת איזו הגנה מייצרים למתלוננים? אבטחה, הגנת עדים או כלים נוספים.
חברו לסיעה, ח"כ צביקה פוגל, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי: "איך אנחנו גורמים לאנשים להרגיש מוגנים להתלונן? איך אני גורם לסביבה להיות מספיק בטוחה עבורם. החוק נהדר בהגדרת הענישה אך השאלה אם הוא גורם למתלונן להרגיש בטוח".
ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי): "חשוב שנהיה מספיק מהודקים. המשטרה תהיה חייבת לבסס קשר ראייתי בסוף בין השריפה לבין חברת השמירה הגובה דמי חסות".

הגר יהב, מנכ"ל נשיאות המגזר העסקי [דני שם-טוב]

עו"ד ישי שרון מהסנגוריה הציבורית: אנחנו עדיין רואים קושי עקרוני במהלך המתגבש החורג ממידת הזהירות המתחייבת מגיבוש עבירה פלילית חדשה והוא מעורר קשיים ניכרים בכל הקשור לעיקרון החוקיות והמודעות בפלילים. ביסוס עבירה חדשה על חשש ערטילאי כללי שאין לו קשר לחשוד בעבירה זה כר פורה להפללת יתר. זה מתן כוח רב מדי לרשויות התביעה והחקירה וקיימת סכנת זליגה של דיני חוזים ונזיקין לפלילים על כל המשתמע מכך. אנחנו מחדדים את עבירת העושק ומוסיפים חזקה מאוד חריגה בנוף המשפט הפלילי שכמעט לא קיימת בספר החוקים וענישת מינימום מרחיקת לכת.
"החלופה הראשונה של עבירת העושק מנוסחת בצורה ארכאית ולאמץ אותה כמות שהיא לעבירה פלילית מודרנית, עבירת דגל זה דבר מאוד בעייתי שלא לומר מוזר ועלולים לעשות בו שימוש נרחב. אותו חשש לפגיעה עומד בבסיס ההתקשרות גם במצבים שאין בהם חשש לפרוטקשן. בחלופה השנייה - התקשרות בין מתקין מערכת אזעקה לבין אדם בשכונה בה אירעו מספר התפרצויות והמחיר מופקע.
"בחלופה השלישית יכולה להתרחש גם במצב שאדם נקלע לחובות ומתקיימת מכירת רכב בין שכנים בתמורה נמוכה בהרבה.
"אנחנו באיזון של איך לתת מענה לסיטואציות המובהקות כפרוטקשן ולהימנע ככל האפשר מהפללת סיטואציות חברתיות. זה אתגר מורכב שלא הצליחו בו בעולם ולכן נצמדו לעבירת הסחיטה באיומים. צריך לשקול בכובד ראש את הוספת חזקת המודעות וענישת מינימום, זה מאוד בעייתי. דווקא בעבירה פלילית רחבה נדרש שיקול דעת שיפוטי, במיוחד באותם מקרים בהם בית המשפט מנסה להימנע ממאסר. גם כשהמחוקק קובע חזקת מסוכנות ומשאיר לבית המשפט שיקול דעת לסטות מהחזקה אנחנו יודעים שבפועל זה לא קורה. אנחנו מוטרדים מאוד מפריצת הסכר. הדבר הזה יהיה טעות ובכייה לדורות. לגבי הוראת השעה - גם אחרי שלוש שנים נתחיל לראות מקרים, ונראה כתבי אישום. חשוב לא לעשות משהו בלתי הפיך. בכל מקרה צריך מנגנון דיווח".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

רפ"ק ארנון הרפז, מפקד כוח משימה סד"ח ביחידה הכלכלית בלהב 433: "אנשי ארגון פשע נכנסים למסעדה ומפילים כוס וכאילו נפגעים מהשברים ומעכשיו דורשים תשלום 30,000 שקל כל חודש כי נפגעו מהמסעדה. זה אירוע שלא דורש שום דבר. מהתיקים האחרונים בדרום אין שום איום. בעולם הקבלנים - ברגע שדמות מגיעה לקבלן ואומרת "אני השומר פה", הקבלן אומר שאין לו ברירה ואין שיקול דעת הוא חייב לקחת אותו כי הוא השולט בטריטוריה ולא יכול לקחת מישהו אחר. לגבי הענישה, אני יכול לתת לכם דוגמאות למתחמי הענישה - תיק סד"ח באריאל, נאשם אחד קיבל 20 חודשי מאסר בפועל והשני 18 בפועל. תיק נוסף מלפני מספר חודשים - 14 חודשים בפועל".
עו"ד איתמר גלבפיש מהפרקליטות: "הנוסח נותן כלי חדש להיאבק בתופעה. עד עכשיו היינו צריכים להוכיח שמי שמאיים הוא גם מי שמקבל את התשלומים ועכשיו יש ניתוק בין הדברים באמצעות החזקה.
בהתייחסו למתחם הענישה אמר: "העונש הקבוע בחוק לא קשור למתחם. תיק שהגיע לעליון בו מישהו סוחט דמי חסות שבועיים מבעל פיצוציה וגם לוקח דברים מהפיצוצייה - מורשע בעבירות סד"ח ומקבל עונש בפועל של 56 חודשים ועוד במצטבר, סה"כ 68 חודשים".
אלקנה כהן מארגון היוגב: "חקלאים חיים תחת איומי קבלני כוח אדם וקבלני ביצוע לכל מיני עבודות חקלאיות ומחויבים לעבוד איתם ספציפית. אחד הדברים שהכי קשים הוא להוכיח את ההקשר. אני נסחטתי כחקלאי 6-5 פעמים. יש קבוצת קבלנים ערבים המנהלים קרטל ומהלכים אימים על כל החקלאים. הם מחלקים גזרות ואתה חייב לעבוד איתם ולשלם פי 5-4 והמחיר היותר קשה הוא שבסופו של דבר מכיוון שהמחירים עולים, ומחויבים לקחת את אותו הקבלן, החקלאי מתרושש. הקבלן עושה מדרג ובשנה הראשונה מגיע עם 100 פועלים ולאט-לאט מוריד את הכמות עד שהחקלאי מתרושש וכדי למחוק את החוב הוא מוציא את החקלאי מהשטח. אנחנו מקימים קבוצות עבודה שמסייעות לחקלאים וכן מעודדים פיתוח טכנולוגי - הסבה לחקלאות יותר טכנולוגית ומודרנית עם פחות כוח אדם".
עו"ד לילך וגנר, מייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים: "החוק הזה יכול להועיל במיגור התופעה של דמי חסות אך הוא חייב להיות חלק ממהלך משולב בו עוד אלמנטים ובראש בראשונה האסדרה שצריך להביא המשרד לבט"ל בעניין חוק השמירה, שהוא הכר הפורה לאירועי סד"ח. אם ננקה את השוק מהגורמים העברייניים הללו באמצעות הרגולציה, החוק יוכל להשלים זאת בהקשרים פליליים מובהקים".
היא הביעה הסתייגות מעונש המינימום וכן מנוסח עבירת הסחיטה המיוחדת לצורך סד"ח: "לגבי עונש המינימום - עונש מינימום לא מרתיע. זה לא מה שיגדע את המוטיבציה הכלכלית החזקה לגבות דמי חסות. מה שיגדע הוא אכיפה. לא הוצגה בפני הוועדה תשתית מספיקה, בעיקר כשידוע שהבעיה היא הקשיים הראייתיים בתיקים ולא מתוך תפיסה של המשטרה או בית המשפט שלא מדובר במקרים חמורים".
היא הציעה עונש מינימום כהוראת שעה במקרים הקלים - "להוסיף על החזקה ענישת מינימום זה יפגע בעקרונות המשפט הפלילי ועלול להביא לתוצאות לא צודקות כי אם יש 'קשיים ראייתיים ילכו לעושק או לעבירות אחרות ואני דווקא רוצה את התיוג הנכון ולא לתמרץ הסדרים על העבירה הלא נכונה, שירדו מהעבירה החדשה בגלל עונש המינימום. אבקש שעונש המינימום יחוקק כהוראת שעה למינימום של 5-3 שנים. לקבוע כהוראת קבע עבירה חדשה עם החזקה ועם ענישת מינימום, זה מעט מרחיק לכת כשעוד לא ניסינו כלל. לגבי החילוט האזרחי, להשאיר את הנושא לקריאות שנייה ושלישית בלי שקיימנו בזה כלל דיון זה לא נכון".
סנ"צ גלעד בהט מהייעוץ המשפטי של משטרת ישראל: "אנחנו מברכים על הנוסח שהוא פרי עבודה קשה של כולם והוא יעשה שינוי, אך השינוי הזה הוא חלק מחבילה שלמה שצריכה להגיע כי בפני עצמו לא יפתור את הבעיה. לוקח הרבה מאוד זמן והדברים לא נשארים סטטיים כי ארגוני הפשיעה לומדים אותנו וימצאו משהו אחר.
"יש לשים לב לכך שהציר הכלכלי מאוד משמעותי בין ארגוני הפשיעה לרציחות על אזורי שליטה, כשמייבשים את צינור הכסף, יורדים משמעותית אירועי הסחיטה ואירועי הרצח בעקבותיהם. הכלים הקיימים כמו חילוט הם אחרי הרשעה, וחשוב להשתמש בכלים כלכליים יותר מהירים עוד לפני הרשעה.
"במרכז עומדים הקורבנות, והיכולת של המדינה להגן עליהם היום לא גבוהה. המשטרה נוקטת בהרבה אמצעים אך רובם לא יכולים להיכלל בתוכניות הרשות להגנת עדים, גם בגלל המעטפת המורכבת ובגלל המשאבים ולא רבים אוזרים אומץ לומר שהם נסחטים וגם אז הם עומדים במוקד איומים נוספים.
"יש לייצר פיצוי כלכלי לאנשים אלו, איזו קרן שתפצה אותם מתוצאות ההליכים, שיהיה כיסוי כלכלי לנזקים. הפיצוי הכלכלי יכול להפחית את הפחד.
"אנחנו חייבים את החבילה הזו - בבניה, בחקלאות, בעלי עסקים חווים זאת על בשרם ברמה מאוד גבוהה ולכן צריך ללכת כברת דרך קדימה יותר".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, פנה ליו"ר הוועדה: "פרשתי לפני 5 שנים אחרי 30 שנות עבודה בנושא הזה, מאז הפרישה אני מייעץ לממשלות זרות בנושא חילוט אזרחי. אם אתה רוצה לעשות אימפקט ולראות תוצאות אל תיבנה על חוק החילוט. ייקח 4-3 שנים להעביר אותו בכנסת בגלל שיש אינטרסנטים ובעלי הון שיושפעו. הדרך היחידה של הוועדה לראות תוצאות היא להצמיד לחוק חילוט אזרחי. הכל תלוי ברף הראיות- לא מגיעים למיצוי פלילי בגלל רף הראיות, שהוא אזרחי מינהלי, יותר סביר מלא סביר שהכסף מסחיטה. קל וחומר לגבי הלבנה- אם זו הלבנה עצמית של הסוחט זה תיק הלבנת הון פשוט אבל הם לא פראיירים ולא מחכים שנבוא וניקח את הכסף ופעולת ההלבנה נעשית באמצעות צדדים שלישיים ולכן- כשמגיעים לתיק פלילי, אני מחזיק פה הודעה נפלאה מאתמול על יחידת להב ולא כתוב כמה תפסו ובלי להכיר את תיק לא תפסו הכל, כי תיק פלילי שכזה צריך לתחם אותו בˉ9-7 נאשמים גג ולתחם בזמן לפעילות של כמה חודשים. כלומר רק בחילוט אזרחי ניתן יהיה לחלט גם על פני כמה שנים וגם על מעגל רחוק יותר מהאנשים שנהנים מזה".
היו"ר ח"כ רוטמן: "היתרונות ברורים. הבעיה הגדולה בכל מתן סמכות לכל רשות שהיא היא שהמטרה תמיד נפלאה - מעצר מנהלי למנוע טרור זו מטרה נפלאה, עינוי/אמצעים מיוחדים בחקירת שב"כ לפצצה מתקתקת כולם מבינים וזה חשוב אבל אז אתה מגלה שבוודאות מוחלטת יהיו מקרים שיעשו שימוש בכלי כשאני לא רוצה".
שפר: "אני נאבק במשרד המשפטים מספר שנים בנושא הזה ושומע כל הזמן 'לא מידתי' ואני אומר שתפסיקו לבלבל את המוח. בכל המדינות הנאורות שאנחנו רוצים להידמות להן יש שימוש בחילוט אזרחי. יש בארה"ב ביקורת מוגזמת על שימוש לרעה. אני מציע שבחילוט אזרחי ייכנס אלמנט השימוש באלימות – הוכחה ברף אזרחי ואת ההתקשרות הבלתי מוסברת גם כן ברף אזרחי.
"אני מציע לך לדרוש לקיים דיון אחת לשנה או חצי שנה כי החקלאים האלו זועקים. ברף אזרחי אפשר יהיה להוכיח שימוש באלימות. ראיות נסיבתיות אפילו על שריפה או הצתה ליד כשיש תשלום מספיקה לרף האזרחי. בחוק החילוט השקעתי 10 שנים מחיי וזה לא יחוקק בזמן קצר. חבל לעסוק בזה כשהחקלאים זועקים. לפחות תכלול את החילוט האזרחי בקריאה ראשונה שנוכל להמשיך לדון בו בקריאות שנייה ושלישית".
רוטמן: "החילוט האזרחי בהרבה מדינות בעולם מעורר ים של בעיות. אתה נותן את רכושו של אדם לפעמים בשרירותיות מוחלטת לחשד. החקלאים ימשיכו לזעוק כי בית המשפט נותן עונש נמוך מדי. מה שאתה מבקש הוא כוח בלתי מוגבל לשלטון, שזה דבר מסוכן. כשיבוא קצין או פרקליט בדרגה מסוימת ויחליט שהוא חושד מנהלית/אזרחית ב-30 איש - מאותו רגע אותם אנשים, הם תחת כלי לא מידתי".
הוא פנה לנציגי משרד המשפטים: "אבקש שתעלו לשיקול דעת ועדת השרים להמשך החקיקה את סוגית הוראת השעה לשיקולכם, ואת נושא החילוט האזרחי למרות שאני לא אוהב את זה. אקבל עליי את דין התנועה".
הצעת החוק אושרה פה אחד בתמיכת היו"ר ח"כ רוטמן, והח"כים מתן כהנא ויצחק קרויזר.

תאריך:  21/06/2023   |   עודכן:  21/06/2023
+תקציב ועדת הבחירות המרכזית זינק ל-80 מלש"ח
23:48 21/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברי הוועדה תהו במהלך הדיון על הקפיצה הגדולה בתקצוב בין השנים, ובוועדת הבחירות הסבירו כי הגידול נובע בעיקר ממערכת מחשוב חדשה במקום זו שהותקנה ב-2001

עו"ד עדס. אגף טכנולוגיות במקום איש מיחשוב אחד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הכנסת דחתה הצעות חוק לאיסור טיפולי המרה בקטינים
18:50 21/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עמדת הממשלה: חוקי המשמעת הקיימים כבר מטפלים בהתנהגות בלתי הולמת של אנשי מקצוע והכנסת עבירות ספציפיות נוספות עלולה להפריע לאכיפתן  ▪  נתניהו הצטאף לעמדת לפיד ומיכאלי וגינה את דברי ח"כ פינדרוס נגד תנועת הלהט"ב

להב הרצנו. הצעתו נדחתה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת חו"ב קיבלה עדכון מודיעיני-מבצעי בעקבות ההסלמה ביו"ש
15:52 21/06/23  |  עידן יוסף

ועדת החוץ והביטחון קיימה (ד') דיון חסוי בו קיבלו חברי הוועדה עדכון מודיעיני-מבצעי בעקבות ההסלמה ביו"ש, בדגש על צפון השומרון. גורם בכיר במטה לביטחון לאומי עדכן את חברי הוועדה בהחלטות ודירקטיבת הדרג המדיני לצה"ל ומערכת הביטחון לגבי המערכה מול הטרור בכלל, ובגזרה בפרט.
חברי הוועדה שמעו מגורם מודיעיני בשב"כ את ניתוח הגורמים הפעילים, האירועים והמגמות, בדגש על צפון השומרון.הם שמעו סקירה מגורם מבצעים בשב"כ על פעילות הסיכול אשר מתבצעת לאורך ולרוחב הגזרה באופן יום יומי, ועל האתגרים העולים אל מול פעילות זו.
יו"ר הוועדה, ח"כ אדלשטיין, סיכם ואמר כי הוועדה תעקוב אחר החלטות הדרג המדיני והנחיותיו למערכת הביטחון לשינוי המגמה של העת האחרונה.

+בטרומית: תורחב סמכות קצין ממונה בקביעת תנאים לשחרור בערבות של עצורים
15:42 21/06/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (תיקון - החמרת תנאי שחרור בערובה), התשפ"ג-2023 של ח"כ אליהו רביבו. בהצעה תמכו 41 חברי כנסת, אל מול 10 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע בה להרחיב את סמכותו של קצין ממונה לקבוע תנאים לשחרור בערבות של עצורים, וזאת באמצעות הארכת תקופות הזמן לקביעת תנאים שונים ובהם: איסור הכניסה לאזור גאוגרפי, ליישוב או למקום בארץ; קיום קשר או פגישה; חובת שהייה באזור גאוגרפי וחובת שהייה במקום מגורים.

+ועדת המשנה לקידום החקלאות: להקים שוק סיטונאי בישראל
12:57 21/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדברים נאמרו בישיבתה הראשונה של ועדת המשנה, שהתכנסה לבחון הגברת תחרות במקטע הסיטונאי  ▪  משרד החקלאות: יש ריכוזיות גבוהה במקטע הסיטונאי - 5 השחקנים הגדולים מחזיקים 85% מהשוק  ▪  מזכיר איגוד משווקי הפירות והירקות: אם יתנו לנו קרקע במחיר סביר נוכל להקים שוק סיטונאי תוך חמש שנים

אלון שוסטר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אושר בטרומית: הגבלת שכר טירחת עורך דין בגין טיפול בתביעה לפי חוק הנכים
12:30 21/06/23  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה (יום ד') בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ מיכאל ביטון הקובעת שכר טירחה מרבי שעורך דין רשאי לגבות בעד טיפול בתביעה לפי חוק הנכים. שכר טירחת עורכי דין יוגבל ל-500 ש"ח בעד פתיחת תיק ועד 8% מסך מהתגמולים לתקופה של 5 שנים או מהמענק. בהצעה תמכו 30 חברי כנסת ללא מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הלבנת הון  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עיקרון החוקיות  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ענישת מינימום וחזקת מודעות: כך ייראה "חוק הפרוטקשן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
הדברים נאמרו בישיבתה הראשונה של ועדת המשנה, שהתכנסה לבחון הגברת תחרות במקטע הסיטונאי    משרד החקלאות: יש ריכוזיות גבוהה במקטע הסיטונאי - 5 השחקנים הגדולים מחזיקים 85% מהשוק    מזכיר איגוד משווקי הפירות והירקות: אם יתנו לנו קרקע במחיר סביר נוכל להקים שוק סיטונאי תוך חמש שנים
עידן יוסף
ב-20 משרדי ממשלה קיימות יחידות לפניות ציבור, 3 משרדי ממשלה נמצאים בתהליך מתקדם לבנייה של יחידה לפניות ציבור וב-4 משרדים טרם התחיל הליך להקמה של יחידה לפניות ציבור    עד לסוף שנת 2023 מערך הדיגיטל הלאומי ישיק בית ספר דיגיטלי לשירות ממשלתי    הבינה המלאכותית צפויה להשתלב בטיפול    יו"ר הוועדה לפנ"צ: "אם נצטרך ללכת להליך של חקיקה כדי ליצור האחדה באיכות הטיפול בפניות הציבור, נעשה את זה"
מירב ארד
כך אמרה ח"כ מירב כהן בדיון שקיימה הוועדה לביטחון לאומי בנושא "מעצרים אלימים של מפגינים"    רייטן: "צריך לתקן ולחדד את הנהלים וההוראות כי ההפגנות לא ייפסקו"    מנהיג מחאת הצעירים בצומת כרכור: "היכו אותי וזרקו אותי לניידת"    נציג המשטרה: "המשטרה הפעילה סמכות לאחר שהובהר מספר פעמים שההפגנה לא חוקית וההתקהלות אסורה"
איציק וולף
היועצת המשפטית של הכנסת הודיעה שעל מזכיר הכנסת להודיע על מועד הבחירות של נציגי הכנסת בוועדות לבחירת נושאי משרות שיפוטיות עד ליום חמישי הבא
עידן יוסף
סיעת יהדות התורה ליו"ר הקואליציה: "הסדרת תקציב מיידית למשרד מסורת ישראל והרשות לפיתוח חרדי או שלא נצביע מחר עם הממשלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il