X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
להב הרצנו. הצעתו נדחתה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
הכנסת דחתה הצעות חוק לאיסור טיפולי המרה בקטינים
עמדת הממשלה: חוקי המשמעת הקיימים כבר מטפלים בהתנהגות בלתי הולמת של אנשי מקצוע והכנסת עבירות ספציפיות נוספות עלולה להפריע לאכיפתן נתניהו הצטאף לעמדת לפיד ומיכאלי וגינה את דברי ח"כ פינדרוס נגד תנועת הלהט"ב

ברוב 46 נגד 35 דחתה מליאת הכנסת את הצעות החוק שהגישו חברי הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) ויוראי להב הרצנו (יש עתיד), לאסור טיפולי המרה לקטינים. ח"כ אמיר אוחנה הצביע בעד, בניגוד לעמדת הקואליציה, אך יתר חברי הליכוד הצביעו נגדה. רע"ם הצביעה כאיש אחד נגד הצעת החוק ועימה אחמד טיבי מתע"ל, אך עופר כסיף ועאידה תומא סלימאן מחד"ש הצביעו בעד.

מיכאלי. נתניהו יישר קו [צילום: נועם מושקוביץ]

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נכח בהצבעה, אך יישר קו עם מיכאלי, להב הרצנו ויאיר לפיד, וגינה את הדברים שהשמיע ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), שאמר בראיון טלוויזיוני: "בתפיסה שלי, הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל יותר מדאעש, יותר מחיזבאללה, יותר מחמאס, יותר זה פריצות בעריות, כי זה מה שכתוב בתורה. אז עזוב את הכלכלה. זה יותר מסוכן מאשר בלי צה"ל. זה הדבר הכי מסוכן שיש למדינת ישראל. כי כתוב: 'הארץ תקיא אתכם'. יגרשו אתכם מפה והכל, ולכן במקבילה שלי אני צריך למנוע, לא רק למנוע את מצעד הגאווה, אלא למנוע בכלל את התנועה הזאת".
מהליכוד נמסר: "האמירות של חבר הכנסת פינדרוס אינן מקובלות על ראש הממשלה נתניהו ולא משקפות את מדיניות ממשלת ישראל. הממשלה בראשות נתניהו מחויבת לשמירה של חרויות הפרט, זכויות הלהט״ב והגנה על זכויות מיעוטים".

שר הרווחה והביטחון הלאומי יעקב מרגי, שנשא דברים בשם שר הבריאות הנעדר, התייחס להצעת החוק. הוא הסביר כי הצעת החוק מבקשת להפליל את טיפולי המרה והפניות לטיפולים מסוג זה. עבריינים יעמדו בפני עד שנת מאסר, קנסות ותביעות אזרחיות פוטנציאליות ללא צורך בהוכחת פיצויים. הצעת החוק מציעה גם לסווג פעולות אלו כעבירות משמעת לפי החוקים המסדירים פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ורופאים.
מרגי הדגיש כי חוקי המשמעת המקצועיים הקיימים כבר מטפלים בהתנהגות בלתי הולמת של אנשי מקצוע בתחום הבריאות, לרבות אלה המעורבים בטיפול המרה. הוא טען כי הוספת עבירות משמעת ספציפיות עשויה להוביל לאתגרים ולהחליש את אכיפת התקנות הקיימות. עמדתו של שר הבריאות מתיישבת עם עמדת הגורמים המקצועיים במשרד, הסבורים כי די באמצעי המשמעת הנוכחיים כדי לשמור על אמות מידה מקצועיות.

[צילום: דוברות הכנסת]

תומכי הצעת החוק, בהם חבר יש עתיד יאיר לפיד, הדגישו את הנזק שנגרם כתוצאה מטיפולי המרה, תוך שהם מציינים עדויות של ניצולים. הם טענו שטיפולים אלו מובילים לנזק פסיכולוגי, לדיכאון ולסיכון מוגבר להתאבדות. לפיד קרא לחבריו לכנסת להצביע בעד הצעת החוק, והדגיש כי הומופוביה ושנאה כלפי הלהט"ב מסוכנות כמו כל צורה אחרת של אפליה.
לפיד ציין כי בטקסטים דתיים יש איסורים רבים, לרבות עונשים על חטאים שונים ולאו-דווקא כלפי עבירת משכב זכר.

תאריך:  21/06/2023   |   עודכן:  21/06/2023
+תקציב ועדת הבחירות המרכזית זינק ל-80 מלש"ח
23:48 21/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

חברי הוועדה תהו במהלך הדיון על הקפיצה הגדולה בתקצוב בין השנים, ובוועדת הבחירות הסבירו כי הגידול נובע בעיקר ממערכת מחשוב חדשה במקום זו שהותקנה ב-2001

עו"ד עדס. אגף טכנולוגיות במקום איש מיחשוב אחד [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ועדת חו"ב קיבלה עדכון מודיעיני-מבצעי בעקבות ההסלמה ביו"ש
15:52 21/06/23  |  עידן יוסף

ועדת החוץ והביטחון קיימה (ד') דיון חסוי בו קיבלו חברי הוועדה עדכון מודיעיני-מבצעי בעקבות ההסלמה ביו"ש, בדגש על צפון השומרון. גורם בכיר במטה לביטחון לאומי עדכן את חברי הוועדה בהחלטות ודירקטיבת הדרג המדיני לצה"ל ומערכת הביטחון לגבי המערכה מול הטרור בכלל, ובגזרה בפרט.
חברי הוועדה שמעו מגורם מודיעיני בשב"כ את ניתוח הגורמים הפעילים, האירועים והמגמות, בדגש על צפון השומרון.הם שמעו סקירה מגורם מבצעים בשב"כ על פעילות הסיכול אשר מתבצעת לאורך ולרוחב הגזרה באופן יום יומי, ועל האתגרים העולים אל מול פעילות זו.
יו"ר הוועדה, ח"כ אדלשטיין, סיכם ואמר כי הוועדה תעקוב אחר החלטות הדרג המדיני והנחיותיו למערכת הביטחון לשינוי המגמה של העת האחרונה.

+בטרומית: תורחב סמכות קצין ממונה בקביעת תנאים לשחרור בערבות של עצורים
15:42 21/06/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (תיקון - החמרת תנאי שחרור בערובה), התשפ"ג-2023 של ח"כ אליהו רביבו. בהצעה תמכו 41 חברי כנסת, אל מול 10 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע בה להרחיב את סמכותו של קצין ממונה לקבוע תנאים לשחרור בערבות של עצורים, וזאת באמצעות הארכת תקופות הזמן לקביעת תנאים שונים ובהם: איסור הכניסה לאזור גאוגרפי, ליישוב או למקום בארץ; קיום קשר או פגישה; חובת שהייה באזור גאוגרפי וחובת שהייה במקום מגורים.

+ענישת מינימום וחזקת מודעות: כך ייראה "חוק הפרוטקשן"
14:47 21/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנוסח החדש נועד לתת מענה לפנים המשתנות של תופעת דמי החסות, שלעיתים נעדרת איום מפורש מצד הסוחט  ▪  הסנגוריה הציבורית: "קשיים ניכרים בכל הקשור לעקרון החוקיות והמודעות בפלילים. ביסוס עבירה חדשה על חשש ערטילאי כללי - כר פורה להפללת יתר"

קרויזר. יוזם הצעת החוק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ועדת המשנה לקידום החקלאות: להקים שוק סיטונאי בישראל
12:57 21/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדברים נאמרו בישיבתה הראשונה של ועדת המשנה, שהתכנסה לבחון הגברת תחרות במקטע הסיטונאי  ▪  משרד החקלאות: יש ריכוזיות גבוהה במקטע הסיטונאי - 5 השחקנים הגדולים מחזיקים 85% מהשוק  ▪  מזכיר איגוד משווקי הפירות והירקות: אם יתנו לנו קרקע במחיר סביר נוכל להקים שוק סיטונאי תוך חמש שנים

אלון שוסטר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+אושר בטרומית: הגבלת שכר טירחת עורך דין בגין טיפול בתביעה לפי חוק הנכים
12:30 21/06/23  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה (יום ד') בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ מיכאל ביטון הקובעת שכר טירחה מרבי שעורך דין רשאי לגבות בעד טיפול בתביעה לפי חוק הנכים. שכר טירחת עורכי דין יוגבל ל-500 ש"ח בעד פתיחת תיק ועד 8% מסך מהתגמולים לתקופה של 5 שנים או מהמענק. בהצעה תמכו 30 חברי כנסת ללא מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסת דחתה הצעות חוק לאיסור טיפולי המרה בקטינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הנוסח החדש נועד לתת מענה לפנים המשתנות של תופעת דמי החסות, שלעיתים נעדרת איום מפורש מצד הסוחט    הסנגוריה הציבורית: "קשיים ניכרים בכל הקשור לעקרון החוקיות והמודעות בפלילים. ביסוס עבירה חדשה על חשש ערטילאי כללי - כר פורה להפללת יתר"
מירב ארד
הדברים נאמרו בישיבתה הראשונה של ועדת המשנה, שהתכנסה לבחון הגברת תחרות במקטע הסיטונאי    משרד החקלאות: יש ריכוזיות גבוהה במקטע הסיטונאי - 5 השחקנים הגדולים מחזיקים 85% מהשוק    מזכיר איגוד משווקי הפירות והירקות: אם יתנו לנו קרקע במחיר סביר נוכל להקים שוק סיטונאי תוך חמש שנים
עידן יוסף
ב-20 משרדי ממשלה קיימות יחידות לפניות ציבור, 3 משרדי ממשלה נמצאים בתהליך מתקדם לבנייה של יחידה לפניות ציבור וב-4 משרדים טרם התחיל הליך להקמה של יחידה לפניות ציבור    עד לסוף שנת 2023 מערך הדיגיטל הלאומי ישיק בית ספר דיגיטלי לשירות ממשלתי    הבינה המלאכותית צפויה להשתלב בטיפול    יו"ר הוועדה לפנ"צ: "אם נצטרך ללכת להליך של חקיקה כדי ליצור האחדה באיכות הטיפול בפניות הציבור, נעשה את זה"
מירב ארד
כך אמרה ח"כ מירב כהן בדיון שקיימה הוועדה לביטחון לאומי בנושא "מעצרים אלימים של מפגינים"    רייטן: "צריך לתקן ולחדד את הנהלים וההוראות כי ההפגנות לא ייפסקו"    מנהיג מחאת הצעירים בצומת כרכור: "היכו אותי וזרקו אותי לניידת"    נציג המשטרה: "המשטרה הפעילה סמכות לאחר שהובהר מספר פעמים שההפגנה לא חוקית וההתקהלות אסורה"
איציק וולף
היועצת המשפטית של הכנסת הודיעה שעל מזכיר הכנסת להודיע על מועד הבחירות של נציגי הכנסת בוועדות לבחירת נושאי משרות שיפוטיות עד ליום חמישי הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il