X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישיבת הקבינט [צילום ארכיון: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
התנגדות בן-גביר וסמוטריץ' בלמה הקלות לרש"פ
בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הוסכם למנוע את קריסת הרשות הפלשתינית בשל התנגדותם של השר במשרד הביטחון והשר לביטחון לאומי סוכם שלא יינתנו הקלות, אך ייתכן שנתניהו וגלנט יאשרו הקלות מסוימות שאינן מצריכות אישור מהקבינט גלנט על הסרבנות: משתמשים בצה"ל ובגופי הביטחון לקידום עמדות פוליטיות

בתום ישיבת ממשלה הסוערת, התכנס (יום א', 9.7.23) בשעה 16:30 הקבינט המדיני-ביטחוני לדון בהצלת הרשות הפלשתינית מקריסה, אך לא אישר הקלות. הנחות בדלק ופריסת חובות, שמצריכות הסכמה של שר האוצר נדחו. שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' התנגד למהלך ונמנע מההצבעה. השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הצביע נגד.
"אתם חיים בקונספציה שגויה שהרשות הפלשתינית שונאת אותנו פחות מחמאס", אמר בן-גביר. "הם קוראים לרצח יהודים בספרי הלימוד, אומרים שהיהודים טמאים, משלמים משכורות למחבלים. אתם לא מבינים שבסוף הגולם יקום על יוצרו, ואתם רוצים לחזק אותם. בסוף קני הרובים יופנו כלפינו".
גורם ביטחוני בכיר השיב לו: "הם מפנים רובים נגד פלגים, לאו-דווקא חמאס". בן-גביר: "אתם חיים באשליות. אם הם יהיו חזקים, הרובים יופנו כלפי חיילי צה"ל. כבר קרו מקרים". גורמי הביטחון הזהירו שהרשות הפלשתינית נמצאת במצב קשה, ואף בסכנת קריסה. הם הציגו עמדה לפיה ירושלים צריכה לחזק את הרשות הפלשתינית במיזמים משמעותיים כדי להצילה מקריסה. הקבינט אימץ עמדה זו ברוב של שמונה שרים, אך אחד השרים העיר: "עובדים עליכם. הם במצב טובים ממה שאתם חושבים".
במערכת הביטחונית רווחת ההערכה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ימצאו דרך לתת בהמשך הקלות מסוימות לרש"פ, שאינן מחייבות החלטת קבינט.
בהחלטת הקבינט נאמר כי "ישראל תפעל למנוע את קריסת הרשות הפלשתינית, תוך קידום התביעה לחדול מפעילותה נגד ישראל בזירה הבינלאומית המשפטית-מדינית, מההסתה במערכות התקשורת והחינוך שלה, מן התשלומים למשפחות המחבלים והרוצחים ומהבנייה הבלתי-חוקית בשטחי C".
הצעותיו של נתניהו התקבלו בקבינט פה אחד: זרועות הביטחון יוסיפו לפעול בנחישות לסיכול הטרור, ראש הממשלה ושר הביטחון יביאו בפני הקבינט צעדים לייצוב המצב האזרחי בזירה הפלשתינית.
ביחס למחאה נגד הרפורמה, הקבינט תמך בפה אחד באמירתו של השר גלנט כי "הקריאות לסרבנות פוגעות פגיעה קשה בביטחון ישראל, ויש לגנותן ולפעול להותרת זרועות הביטחון מחוץ לשיח הפוליטי". הוא הזהיר במהלך הישיבה הערב מפני האיומים שלא להתייצב למילואים בעקבות המהפכה המשפטית, ואמר כי "הקולות שעולים סביב האיומים בסרבנות או הפסקת ההתנדבות הם משחק באש, מדובר בפרס לאויבים שלנו, ושמעתם עכשיו עד כמה האתגרים רציניים". לדברי גלנט, "אסור להשלים עם מצב בו יש מי שמשתמשים בצה"ל ובגופי הביטחון לקידום עמדותיהם הפוליטיות תוך איום בסרבנות או קריאה לסרבנות. זהו מעשה פסול ומסוכן הפוגע בביטחון המדינה. הסרבנות היא פרס לאובינו, וכמו שאתם רואים בימים האחרונים ושומעים בסקירות - יש לא מעט כאלה. מצפה מכל נבחרי הציבור, מימין ומשמאל, שישמיעו אמירה ברורה להשארתו של צה״ל מחוץ למחלוקת הפוליטית ומעל ומחוץ לכל מחלוקת, זה בנפשנו".

תאריך:  09/07/2023   |   עודכן:  09/07/2023
+בעקבות הספר "חבר ואיש סוד - שיחות עם סיני"
09:41 10/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

"אינני מוותר להם, אני מחזיר להם את האדמות שלהם... אני לא חושב, שהשטחים שאני מחזיר הם שלי, אני חושב שהציונות הגיעה למיצוי עצמה, היא הצליחה מעל ומעבר, העם היהודי יושב בארצו"

נועדנו [צילום: עודד בליטי/AP]
+מת לטיף דורי חושף פרשת "טבח כפר קאסם"
09:01 10/07/23  |  אלי אלון   |   לרשימה המלאה

"לטיף הקדיש את חייו למאבק נגד מציאות שבה ישראל כבר לא מדינה כובשת, אלא לכיבוש שיש לו מדינה. נסו לחשוב כמה אומץ לב, יושרה ורוחק-רואי צריך היה כדי להיות מסוגל לומר את הדברים שהיום נשמעים טריוויאליים"

נשיא המדינה ראובן ריבלין משתתף בטקס לציון 58 שנים לטבח כפר קאסם [צילום: מרק נוימן/לע"מ]
+חמאס פתחה במערכה נגד ההתנחלויות
08:17 10/07/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

תנועת חמאס הכריזה מלחמה על ההתנחלויות והמתנחלים וקוראת לפלשתינים לפגוע בהם בכל מקום ביהודה ושומרון. כוחה של חמאס מתחזק והיא פועלת גם להפלת שלטון הרש"פ, במערכת הביטחון הישראלית גוברים הקולות לגבות מחיר יקר מהתנועה

סאלח אל-עארורי [צילום: נרימאן אל-מופי/AP]
+רקטה שוגרה ב-14 ביוני מג'נין לרם און
23:19 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרקטה גרמה לשריפת שני דונמים משטח הישוב ולא גרמה לנפגעים  ▪  ב-26 ביוני פורסם בקבוצה פלשתינית תיעוד ניסיון לשגר שתי רקטות מאזור ג'נין לעבר מושב רם און

שרידי הרקטה בשדה החרוך [צילום: מוא"ז גלבוע]
+ההמלצה: להוציא את ועדת המעקב העליונה מחוץ לחוק
21:00 09/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הוועדה לביטחון לאומי מציעה גם לזמן לחקירה את ראשי הוועדה בגין פגיעה במדינת ישראל  ▪  יו"ר הוועדה: " על הרבה פחות ממה שהם אומרים נחקרתי מעל שש שעות בלהב 433. אם צריך להעמיד אותם לדין ולחבוש אותם באסורים, אז לעשות זאת. לא אשתוק בנושא הזה". ח"כ אחמד טיבי: "אם מישהו חושב שהנהגת המעקב העליונה תתיישר לפי הקונצנזוס שהולך יותר ימינה לימין הקיצוני, טועה"  ▪  הפרקליטות: "יש תלונה הנמצאת בבדיקת משטרה. כאשר חוות דעת בעניין תועבר היא תטופל"

עמית הלוי וצביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+המפכ"ל שבתאי רץ מהמטה הארצי לזירת פיגוע הדקירה
18:38 09/07/23  |  איציק וולף

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, רץ ממשרדו שבמטה הארצי של המשטרה אל תחנת הרכבת הקלה הסמוכה לגבעה הצרפתית, הנמצאת מעבר לכביש.

[צילום: דוברות משטרת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אהוד יערי / Ehud Yaari  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איסמעיל הנייה  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גדעון לוי / Gideon Levi  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חאלד משעל  חאלד משעל / Khaled  Mashal  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד דף  מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עודד גרנות  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  צבי יחזקאלי  ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנגדות בן-גביר וסמוטריץ' בלמה הקלות לרש"פ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רבקה שפק-ליסק
המפלגה הערבית פעלה נגד ממשלת בנט-לפיד למרות מדיניותה לטובת ערביי ישראל במאבק באלימות ובפשיעה ובהפניית תקציבים לשיפור מצבם של ערביי ישראל
יורם אטינגר
בניגוד לתובנה המקובלת במערב, סעודיה ושש מדינות ערב שחתמו הסכמי שלום עם ישראל ערות לעובדה שהסוגיה הפלשתינית אינה שורש הסכסוך ערב-ישראל, אינה בבת-עין ערבית ואינה מוקד זעזועים אזוריים
איציק וולף
חברי הכנסת יולי אדלשטיין ושמחה רוטמן מתנגדים לכוונת ראש הממשלה לאשר בקבינט שורת הקלות לרשות הפלשתינית    "במקום להגביר את הלחץ, ממשלת ישראל מורידה את הרגל מדוושת הגז. אין מקום לכך שממשלת ימין תיתן פרס לטרור"
יוני בן-מנחם
האירועים האחרונים במחנה הפליטים ג'נין זעזעו את תחושת הביטחון של הנהגת הרש"פ והגבירו את הזעם והשנאה אליה ברחוב הפלשתיני.יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חושש שחמאס תצליח לערער את שלטונו והוא יוזם מפגש פיוס בקהיר כדי לנסות ולהרגיע את המתיחות ברחוב הפלשתיני
עמנואל בן-סבו
מדינת ישראל, על חכמיה, מצביאיה, חייבת לעצור את המציאות המדממת בתדירות של שנאה ומלחמה, את הסבבים חסרי התכלית, את המבצעים שאינם אלה שדות קטל ומרחב לניסוי כלים קטלניים חדשים, ולהוביל חשיבה אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il