X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני שהקיץ הדביק ייפול עלינו במלוא-עוצמתו - זה הזמן להצפין וליהנות מנופים, מפריחות, מזרימות וממפלי-מים, ופה ושם גם מנקודות-תזונה טעימות
▪  ▪  ▪
זרימה ערה בנחל החצבאני [צילום: ראובן לייב]

עוד בטרם יעוט עלינו הקיץ החם והדביק בעוצמתו הלוהטת - זה הזמן ההולם לבלות את סוף השבוע בגליל הרענן והפורח. יוצאים עם שחר צפונה אל הנופים הירוקים, אל המים הזכים והצלולים ואל מקומות האוכל הריחניים. מגיעים לשמורת ההר של הגליל העליון ולמצפורי הגליל המערבי; צופים בזרימת הירדן ההררי ועטים על גבינות הצאן של עין-כמונים ועל הפורלים המעושנים של יסוד המעלה.
פנינו אל השמש העולה, אל הקוקטייל הנפלא של אביב 2010, שמרכיביו הם נופים ופריחות, זרימות ומפלי-מים, ופה ושם גם נקודות-תזונה טעימות.
מהכביש היוצא מעכו לצפת פונים בצומת אחיהוד לעבר גוש ישובי-שגב. מגיעים למושב יודפת וקונים שם מלונים ואבטיחים מגידול אורגני. מי שמחפש את פעמי העבר יוכל למצוא אותם דרומית למושב, שם מצויות חורבות יודפת הקדומה, עיר המבצר של יוסף בן-מתתיהו, שמרדה ברומאים, חרבה ונוסדה מחדש בתקופת המשנה והתלמוד.
בשלווה ההררית של שמורת יודפת, החבוקה בנופי העבר, פורחים קטלבים ועצי-אלון ומשוטטים בערוצים המאוכלסים בכלילי-חורש, סחלבים, צבעוני-הרים ומה לא. מן הרכסים שמסביב מציצים ישובי מצפור, הנראים כמו קוביות-צעצוע שנשלפו מן הקופסה ושהוצבו בראש הגבעות לחגוג בגגותיהם האדומים.

אוכל גורמה
מצפור שכניה [צילום: ראובן לייב]

מקצה המושבה יורדים לנחל עירון, המתפתל אל עמק החולה - שמורת-טבע עתירת-מים, צמחייה וציוץ-ציפורים. שביל-הליכה מוסדר מוליך בין טחנות הקמח של פעם אל מתחת למפל התנור, הנופל בארובת הסלע בשצף-קצף.
משם כבר קצרה הדרך למוזיאון הפרה-היסטורי של מעין ברוך וממנו פונים לכיוון הגושרים כדי לצפות בזרימתו העזה של נחל חצבאני, ושם גם חוות הפורלים המפורסמת, שבתחומה מסעדת "דג על הדן" - מסעדת-עצים, צמחיה ופלגי-מים משקשקים להדום הרגליים.
למי שנותר עוד כוח, יוכל להמשיך למרגלות הגולן, לשוטט בשמורת הבניאס, ולצפות במפל של נחל סער. במג'ד-אל-כרום אפשר להצטייד בעגבניות ובזיתים סוריים דפוקים; בפיתות דקות ורחבות אצל משפחת האופים בכביש פקיעין-רמה; בחריצי גבינת-עזים שבחוות עין כמונים ולרכוש שניים-שלושה בקבוקי-יין ביקב מירון שביישוב ההררי מצפה-חרשים.
בדרך חזרה, דרומה, אפשר לסעוד במסעדה של נימר, סמוך לצומת גולני, או לשחק אותה בגדול במסעדת "האחוזה" שבעיבורי יסוד המעלה. ב"נימר" מקבלים חביתה וסלט-ירקות, פול חם עם חומוס וקפה שחור בכוס-זכוכית, שיעשו לכם את היום; ויש גם ממולאים למיניהם, בשרים משופדים ודגים. ב"אחוזה" יש דגי-פורל וכבד-אווז, העשוי בצלי של בצל ותפוחי-עץ. ולקינוח לא לשכוח, כמובן, את עוגות מאפה הבית ואת מנת השזיפים השחורים, שהושרו בברנדי ושתובלו בציפורן וקינמון.

קריאה בקפה
יודפת [צילום: ראובן לייב]

גולשים למטולה, שוחים בבריכה האולימפית המקומית של מרכז-קנדה, משכשכים בבריכת-ג'קוזי לוהטת, מחליקים בזירת-קרח, מנסים לקלוע למטרה ולשחק כדורגל - הכל תחת קורת-גג אחת

היציאה מאחד הכבישים המטפסים מאזור יודפת מערבה, מובילה היישר אל "התאומות הלבנוניות" שבמצפור שכניה. פעם ידעו רק מתי מעט על קיומן ועל המאכלים הנפלאים שהן מגישות לעוברי האורח המקריים המזדמנים לאזור המרוחק הזה. היום, משהתפרסם שמען, יש מצב שסיריהן של הלבנוניות לא רוקנו כליל על-ידי אלה שכבר הקדימו אתכם.
בכניסה ליישוב הקהילתי שכניה ממוקם ביתן של האחיות מישלין ומאי, שעלו בשעתן מלבנון יחד עם האומנת שלהן, דאדא. בבית הזה הבשלנית היא האומנת, ובין טיגון למעיכת חומוס תיעתר, קרוב לוודאי, דאדא לקרוא לכם בקפה. ועד שזה יתבשל, תוכלו לתפוס מקום ליד השולחן שבירכתי המטבח, ליהנות מסלט-ירקות קצוץ, עתיר פטרוזלינון, רווי שמן ולימון; מטבולה נוסח כפר לבנוני, מירקות מבושלים-אפויים, מקובה פריך ומעלי-גפן ממולאים, המפיצים ניחוח של תיבול. ולא לשכוח, חלילה, בקינוח את עוגות המעמול, הממולאות תמרים, ואחריהן ללגום מן הקפה המהביל, ובסופו של עניין להפוך את הכוס ולראות את העתיד.
מצפינים לקצה אצבע הגליל, למצפורים של משגב-עם, שגדרותיו הם הגבול עם לבנון, ומשקיפים משם אל תוך הכפרים הלבנוניים, הפרוסים כמו על כף היד. משם גולשים למטולה, שוחים בבריכה האולימפית המקומית של מרכז-קנדה, משכשכים בבריכת-ג'קוזי לוהטת, מחליקים בזירת-קרח, מנסים לקלוע למטרה ולשחק כדורגל - הכל תחת קורת-גג אחת, מתחת לרחובה הראשי, הציורי והנמנמי של מושבת הגליל הוותיקה.

תאריך:  16/04/2010   |   עודכן:  16/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
פרשת קם מהווה פעמון אזהרה מחריש אוזניים המתריע על סכנת הבוגדים מבפנים
אריה יואלי
ברית המילה מלווה את היהודי החל מיומו השמיני ועד לסוף חייו, הוא לא יוכל לברוח ממנה. כך גם סגולת ישראל שבו    מעט לפרשות תזריע-מצורע
עידו דיסנצ'יק
השב"כ נוהג בכפפות של משי באורי בלאו ובענת קם, בעוד הארץ מרשה לעצמו להפר חוק
אלעזר לוין
מה אמר ומה לא אמר ראש הממשלה לשעבר בהודעתו הערב בטלוויזיה    אי-בהירות לגבי אחריותו לבניית מאות דירות בהולילנד    מה משמעות ההכחשה הגורפת לקבלת שוחד    ומדוע שכח את הפרויקטים ב"הזרע" ובצוק מנרה
אלעזר לוין
הלקח מהפרשיות האחרונות ברור: אסור לאשר את הצעת החוק הזו, שתיתן עוד יותר סמכויות לוועדות המקומיות ותביא להגברת השיגשוג של עיסקי השוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il