X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש המל"ל צחי הגנבי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
הנגבי: הגדרת אירן כיריב המרכזי משפיעה על סדר העדיפות
ראש המל"ל אומר כי נידונה האפשרות לנורמליזציה עם סעודיה וכי הדיאלוג עם ארה"ב בנוגע לשמירה על היתרון הצבאי האיכותי של ישראל נמשך בנושא הפלשתיני התייחס הנגבי לחשיבות נושא השבויים והנעדרים ולמדיניות הנגזרת כתוצאה מהנושא מול רצועת עזה עוד אמר כי הוא מקווה לכינוס השלישי של פורום חמש המדינות לטובת הנושא

ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, התארח (יום ג', 10.7.23) בוועדת החוץ והביטחון, שם נתן סקירה בפני חברי הוועדה. בפתח הדיון אמר הנגבי: "זו הרגשה ייחודית לחזור לוועדה שזכיתי לעמוד בראשותה שש שנים, ולראות את מי שהיו לצידי באותן שנים יושבים פה היום. אני שמח לראות פה את גדי, שסייע אז לוועדה בשורת תפקידיו. השנים ההן היו שנים עם דרמות משמעותיות ביותר לביטחון המדינה, מלחמת לבנון השנייה ב-2006, תקיפת הכור הגרעיני ב-2007 שנותרה חסויה לעוד עשור, אבל לוועדה היה חלק משמעותי בעיסוק סביבה, מבצע עופרת יצוקה ועוד אין ספור נושאים. תודה לכם שהזמנתם אותי, יש לנו הרבה על מה לדבר".
חלקו הראשון של הדיון הוקדש לדיון מהיר בנושא "סיוע של שירות הביטחון הכללי במניעה ובחקירה של פשיעה פלילית חמורה" על-פי הצעת ח"כ אליהו רביבו. ראש המל"ל השיב כי ראש הממשלה קבע את מתווה הסיוע של שב"כ למשטרת ישראל בנושא, על דעת ראש השב"כ, אשר יהיה זמני ובאופן אשר לא יחייב את תיקון חוק השב"כ.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אחר כך החלה סקירתו של ראש המל"ל, אשר הודה כי כאשר הוביל את חקיקת חוק המל"ל, כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, לא היה יכול לשער עד כמה החוק יהיה משמעותי וחשוב כפי שהוא מבין כיום. עוד ועוד תחומי אחריות ומשימות מוטלים על המל"ל עם השנים, כהוכחה לנכסיות הרבה של המל"ל עבור ראשי הממשלה לאורך השנים.
הנגבי אמר כי אירן והרחבת מעגל השלום הם הנושאים בראש סדר העדיפות של עבודת המל"ל כיום. "אירן היא כמובן לא רק סכנה לישראל בתחום הגרעין והנשק להשמדה המונית, אלא כגורם לרובם ככולם של האתגרים והאיומים שישראל מתמודדת מולם. הגדרת אירן כיריב המרכזי משפיעה על סדר העדיפות, בחינת חלופות וקביעת הפעולות בכמה וכמה גזרות ומישורים", אמר.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

בנושא הרחבת מעגל השלום, התייחס ראש המל"ל לאפשרות של נורמליזציה עם סעודיה, למה שידוע לישראל לגבי הדרישות של הסעודים מארה"ב ומישראל בנושא, לסבירות הגעה להסכם ובאיזה לוח זמנים.
הנגבי התייחס בסקירתו גם לגבי השיח עם ארה"ב לגבי שמירת היתרון הצבאי האיכותי של ישראל, ולשיח עם ארה"ב לגבי הפטור מאשרות הכניסה (ויזות), אשר צפוי להיכנס החודש לשלב ההרצה, מתוך תקווה שיצליח ובספטמבר יוכרז הפטור הקבוע לישראלים. ראש המל"ל הדגיש כי כל התקדמות בנושא נעשית בתיאום ראש השב"כ רונן בר ובהסכמתו, באשר להשלכות הביטחוניות של הדדיות הפטור מאשרות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

בנושא הפלשתיני התייחס ראש המל"ל לחשיבות נושא השבויים והנעדרים, והמדיניות שנגזרת כתוצאה מהנושא מול רצועת עזה. לגבי הרשות הפלשתינית ביו"ש, אמר ראש המל"ל כי יש חשיבות ליכולת המשילות שלה, וכי הוא מקווה שיתקיים הכינוס השלישי של "הפורום המחומש" (ישראל, ארה"ב, רש"פ, מצרים וירדן) לטובת הנושא.
ראש המל"ל נשאל האם המצב החברתי הנוכחי בישראל נמצא גם הוא באחריות המל"ל, והשיב כי חוסן לאומי קשור לעבודת המל"ל, אך מה שבוודאות קשור הוא נושא של כשירות יחידות מסוימות לביצוע משימותיהן נוכח אפשרות של הימנעות מהתנדבות. בהקשר זה בחר הנגבי לשתף את חברי הוועדה בזווית האישית שלו בנושא, ואמר כי היה בן 25 בעת חתימת הסכמי השלום עם מצרים, אשר היה משוכנע שיביאו אבדון לישראל, בשל התכנסות בגבולות שאינם בני הגנה. הדבר הביא אותו לעלות על האנדרטה בימית, בניסיון למנוע את הפינוי, וניסיון זה לא צלח, כידוע. הוא הסתובב שבועות עם תחושת מועקה ודאגה על הכישלון ועל משמעויותיו, אך אז הגיע לצו המילואים למלחמת לבנון הראשונה, ולרגע לא עברה בו המחשבה שלא ללכת למילואים.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר בפתח הדיון: "אנו מקבלים סקירות מגופי הביטחון השונים, היום זו הזדמנות מצוינת לקבל תמונה כוללת והסתכלות של ראש המל"ל על האתגרים העומדים בפנינו של מדיניות רצויה גם כלפי ידידינו בראשם ארה״ב, וגם כלפי מדינות שמאתגרות אותנו. האתגרים רבים, יש לנו שכנים בדמות הפלשתינים והרשות. אתמול התקיימה ישיבת קבינט בנושא ונשמח לשמוע מה הוחלט. אנחנו ניצבים בפני אתגרים לא פשוטים גם מהמעגל השלישי, ונשמח לשמוע איך המל״ל ראה את האתגרים ואת סדרי העדיפות, ועל מה הוועדה צריכה לשים דגש בדיוניה הקרובים".

תאריך:  10/07/2023   |   עודכן:  10/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דמיטרי מדבדב  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  חסן רוחאני  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מחמוד אחמדינג'אד  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עופרת יצוקה  עלי חמנאי  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנגבי: הגדרת אירן כיריב המרכזי משפיעה על סדר העדיפות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
אליזבת צורקוב, חוקרת בעלת אזרחות ישראלית ורוסית, נעדרת מזה מספר חודשים בעירק ומוחזקת על-ידי המיליציה השיעית כתאאב חיזבאללה    משרד ראש הממשלה: רואים בממשלת עירק אחראים לשלומה
יוני בן-מנחם
המנהיג העליון של אירן עלי ח'מינאי הנחה את מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד אלנח'אלה להקים גדודי טרור בכל הערים הפלשתיניות ביהודה ושומרון ולחמש אותן בכלי נשק. ח'מינאי נחוש להפוך את שטחי יהודה ושומרון לחזית חדשה נגד ישראל במימון ובנשק אירני
עמנואל בן-סבו
באירן עסוקים בייצור מזרח תיכון חדש, בכריתת בריתות הגנה עם מדינות שעד לפני דקה ראו באירן את המקור לתחלואי העולם
תמיר הימן, עדן כדורי
ההבנות המסתמנות גרועות פחות מאשר הימנעות מכל פעולה מול הפיכתה של אירן למדינת סף גרעינית    על ישראל לדרוש תמורות ביטחוניות וערבויות לגבי הסכם גרעין אפשרי
איתמר לוין
העיתון אומר שאיש לא יריע להסכם המותיר את אירן במרחק נגיעה מפצצה גרעינית, אבל זה מה שניתן להשיג כרגע; צופה שגם נתניהו לא ימחה יותר מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il