X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ה'העפלה', הכרזת המדינה והקמת צה"ל לא יכלו להתרחש אילו עיתון 'הארץ' היה אז כהיום?
▪  ▪  ▪

שמירת סודות לאומיים
יציאת מצרים נווטה על-ידי ההשגחה העליונה כתרגיל אונאה פנטסטי (ובעבר כבר נזקקנו להסבר בעל אור-החיים: מידה כנגד מידה ומענה אלוקי לשיטת השעבוד "הבה נתחכמה לו"). התרגיל היה משא-ומתן מייגע עם פרעה על שלושת ימי חופשת חג בלבד, כולל התכת 10 מכות על כל נתיניו המצרים. פרעה קנה את סיפור 'החופשה' עד לבריחה הגדולה "ויוגד למלך מצרים כי ברח העם" [שמות יד, ה], וברש"י: "איקטורין (מרגלים שלח עמהם", ראו שם).
גם מבצע שאילת כלי הכסף והזהב היה קונספירציה כלל-לאומית, שתוכננה מראשית הדרך [שמות ג, כב]. במכת חושך התבצעה היערכות לוגיסטית חשאית לכך [רש"י שמות י, כב]. אפילו המלשינים הוותיקים, הלא המה דתן ואבירם אשר גילו לפרעה את סודו של משה ("הלהרגני אתה אותר כאשר הרגת את המצרי? וירא משה ויאמר: אכן נודע הדבר!"; שמות ב, ד וברש"י) גם הם לא בגדו בעמם, ולא גילו את הסוד הלאומי הכמוס: יוצאים ממצרים לצמיתות, וברכוש גדול! יש!
קשה לדמיין כיום שותפות סוד לאומית כל-כך נרחבת, ובעצם טוטאלית עד האדם האחרון המצוי בערוגות (השוליים?) שכללו 80%(!) רשעים מתוך העם "שמתו בשלשת ימי האפילה" [רש"י שמות יג, יח]. גם הם ידעו על התוכנית החשאית ומהו פשר הקוד "שלשת ימים". והם שתקו! גם חובבי הקישואים והאבטיחים, החציר והשום המצרי [במדבר יא, ה], אשר עתידים לדרוש "ניתנה ראש ונשובה מצרים" [במדבר יד, ד], גם הם בלמו פיהם. וכבר ציטטנו בקטע הפותח את מדרש חז"ל המשבח נורמת התנהגות זו, "שלא גילו מסטורין שלהם", כמבחן לעצם הזכות להיגאל.
ציונות שומרת סוד
ובמעבר חד לגאולת ימינו;
האם מבצעי ה'העפלה', העלאה בלתי ליגלית של 120,000(!) פליטי שואה מתחת לאפו של השוער הבריטי, יכלו להתממש אילו הייתה חלילה בעמנו דאז תנועת 'שמאל קיצוני' המסגירה סודות ומסטורין לצוררינו? האם הכרזת המדינה בכלל יכלה להתרחש, והכנת 'המדינה והצבא שבדרך' יכלו לקרום עור וגידים, אילו היו חלילה בעמנו מצלמי-בסתר מסמכים סודיים?
שלא תהיינה טעויות; גם בתקופות העוז והזוהר הללו היה 'שמאל' שהעריץ את 'שמש העמים' הסובייטית, וסגד ל'אחוות העמים' האדומה. במרוצת השנים אפילו התגלו בצה"ל כמה בוגדים ומרגלים על בסיס אידיאולוגי שצמחו בערוגה זו. ואף על-פי כן, גם מחנה ה'שמאל' דאז היה פטריוטי דיו, וניתן היה לסמוך עקרונית על נאמנותו כשותף-סוד.
ואולי הפתרון טמון בשאלה הבאה: האם כל אלו יכלו להתרחש אילו עיתון 'הארץ', שהיה קיים אז, היה מחזיק באג'נדה האנטי-פטריוטית כמעשהו היום, על סף 'הבוגדנות הלאומית'?
פרשת צילום מסמכים מסווגים ביותר בלשכת אלוף פיקוד המרכז, שהותרה לפרסום לאחרונה, ואשר נעשתה (כפי שנטען בתקשורת) במטרה לפגוע במדיניות הביטחונית הנקוטה כלפי הפלשתינים (באמצעות עיתון 'הארץ'), פרשה זו שקולה בעיניי כטירפוד תריסר אוניות מעפילים או כחשיפת כל 'סליקי' הנשק שנטמנו בקיבוצים.
מסתרי 'הארץ'
איני יודע אם זו שהוכתרה בתקשורת 'החיילת המרגלת' הייתה חברה פעילה בארגון שמאל קיצוני. אחת ידעתי, היא חָבְרה לעיתון אנטי-פטריוטי המשמש צינור, ומעיין נובע, לצוררינו. עמדותיו וכתבותיו הפכו מזה זמן רב לשופר אנטי-לאומי המשרת במישרין או בעקיפין את האויב הפלשתיני.
אודה ואבוש; עד לפני כשנה נמניתי על קוראי הארץ, בעיקר על-מנת לקיים 'דע מה שתשיב'. בעבר הרחוק יותר העיתון פתח את שעריו גם להבעת עמדות 'זרות' כשלי. ב-ו' בניסן אשתקד שלחתי את המכתב הבא:
"נא לבטל מיידית את המינוי על העיתון. הסיבה העיקרית היא האג'נדה השמאלית של העיתון, ההולכת ומתחדדת יותר ויותר, ונעשית בוטה וגלויה. בשנה האחרונה (ואולי יותר) גם הידיעות הרגילות כביכול (עמודי הכרוניקה) משועבדות לעמדה הפוליטית או החברתית (האלהת זכויות האדם, מתירנות, אנטי-דת או התייחסות לדתיים כמעין 'ילידים'). הקש ששבר את גבי היא המתקפה השיקרית האחרונה על התנהגות חיילי צה"ל הדתיים בעזה...".
הכוונה להבעת עמדה של חייל כלשהו אשר נופחה למימדי 'תחקיר', ועד מהרה התבררה כחסרת בסיס עובדתי כלשהו. ה'תחקיר' התפרסם ממש כ'כותרת ראשית' וגרם נזק תדמיתי רב לישראל. ומי יודע אם לא שימש גם אבן פינה ל...דוח גולדסטון.
אני מצטרף בזאת לקריאת חברי כנסת אחדים לראות ב'הארץ' גורם עוין; לבטל מינויים, ולמעלה מזה...

(נכתב במוצ"ש שמיני)
תאריך:  16/04/2010   |   עודכן:  16/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי  בלאו  ענת קם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמאל מחבל בעצמאות ישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האידיוט המועיל קורא "הארץ"
נחום שחף  |  16/04/10 13:36
2
מה דעת הרב על לופליאנסקי ? ל"ת
מוטב שיסתום פה   |  16/04/10 18:29
3
רב שמנסה לסתום פיות חילונים
חילוני בעם  |  17/04/10 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
לפניכם הנוסחה המנצחת של תקשורת מכסחת    וגם: על המשימה הדחופה - "כיסוח" התקשורת המסוכנת שלנו
איתי בן חורין
בעוד כעשור החרדים יהוו כבר 25% ממחזור גיוס    בעוד 12 שנה, שבני השבע של היום יהיו בגיל גיוס - אני לא בטוח שיהיה כדאי לחיות בישראל    יש לנו בדיוק ארבע-חמש שנים להתעשת    מה שלא נעשה בתקופה זו, כבר לא נוכל לעשות בהמשך
יואל רדושר
בחוזי ניהול ואחזקת מבנים קיימות בעיות תמחור רבות    חברות ניהול ואחזקה נהנות מרווחים לא מוצדקים הממומנות על-ידי הלקוח, אך "אפשר גם אחרת"
איתמר ברתור
ynet מתחזק את הביקורת כלפי "צומת ספרים" בשל סירובה לשווק את המניפסט של "השמאל הלאומי". המגינים הטבעיים - הארץ וואלה! - דווקא מתעלמים מהפרשה    הסיבה: מלחמת הוצאות הספרים
דרור אידר
בי"ח ברזילי - וחילול השם    קם-בלאו - ולוחמי החופש    הולילנד - והמושחתים בראש קדימה    אורי תובל - ומחיית הזכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il