X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפראייר של העיר גיוס המוני המדליפה תובעת מילים זרות איסלנד נגד אוסלו לשקר להורים בעיות פליטה
▪  ▪  ▪
אולמרט. לא קיבל? [פלאש 90]

איסלנד עשתה זאת

אבק געשי מכסה את שמי אירופה וגורם לשיבושי תעבורה אווירית. בעולם המודרני זה נזק כלכלי אדיר, ושוב מתברר כמה הטבע חזק, וכל כולה מאיזה הר געש קטן וזניח באיסלנד פושטת הרגל.
אבל מהו כל הנזק הכלכלי והתעופתי שנגרם באירופה, מול הנזק הקשה שאירע כאן? אין טיסות ואין מטוסים. אין לונדון, אין אירלנד, אין אוסלו, אין ניו-יורק ונשיא המדינה, שמעון פרס, מקורקע.

אל תגידו בגת

ביום שני רבים מאיתנו יפגשו שוב הורים של חברים. חלקם חדשים שזה עתה הצטרפו למועדון, חלקם מצולקים מזה שנים. כמו תמיד, נפגשים ליד המצבות, וזה המעט שאפשר לפעמים לעשות.
רק יש לי בקשה. אל תספרו להם מה באמת מתרחש במדינה ולאן זה הולך. זה עושה את כאב המחיר שהם שילמו ליקר הרבה יותר, עד בלתי נסבל. שקרו להם קצת. תגידו להם שהתופעות הללו הן חריגות, שהן לא משקפות באמת את המתרחש במדינה. שקרו להם ופזרו נרקוזה מסביב. זה המעט שעוד אפשר לעשות למענם.

גוייסתם לכל החיים

המשטרה ו"כוחות הביטחון" עשו תרגיל תוך תקיעת מאות אלפי אזרחים במשך 3 שעות בכביש. איש לא לשאל להסכמתם להיות סטטיסטים, או לנכונותם להפסיד יום עבודה, כשבטוח שאפשר היה לעשות את כל התרגילים בלי לגרור אליהם בכוח כחצי מיליון אזרחים.
חוק שירות הביטחון מאפשר למדינה לגייס אותך לשירות, אבל היא חייבת להודיע, לזמן ולפצות. וחוץ מזה, בתרגיל חטיבתי נותנים סנדביצ'ים ושתיה לכולם, לא רק לשוטרים.
נראה שעד שמישהו לא יגיש פעם תביעת פיצויים נגד הרשויות על הטרדה המונית ללא סיבה סבירה, ימשיכו "כוחות הביטחון" שלנו לחשוב שאנו עדר עיזים שמותר להקפיצו בכל פעם שמישהו רוצה לתרגל.

דילגו עליו

אהוד אולמרט הודיע כבר מחו"ל שהוא לא קיבל שום שוחד בפרשת "הולילנד". עם שובו לארץ הוסיף שגם לא הציעו לו (מה שבאמת מעליב).
עדין לא ברור כלום. אבל מכיוון שאני מכיר טוב את ירושלים, אז אם אולמרט לא קיבל שוחד, אז הוא כנראה הפראייר הכי גדול בתולדות העירייה.

התובעת

גלאט-ברקוביץ, הפרקליטה שהדליפה את תיק אריאל שרון ערב הבחירות בתקווה למנוע את בחירתו, תובעת בבית המשפט את עיתון הארץ על שחשף אותה כמקור.
אמנם לא העיתון חשף אותה אלא השב"כ (שהופעל בהוראת היועץ המשפטי לממשלה בזמנו, אליקים רובינשטיין) אבל היא טוענת שהעיתון אשם בנזקיה על אובדן משרתה הציבורית הנחמדה.
מוזר. פרקליטה שבגלל שינאתה הפוליטית לשרון בגדה בחובתה ועשתה מניפולציה עיתונאית במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות, תובעת עכשיו את העיתון שבאמצעותו היא הדליפה מסמכים שהייתה חייבת בסודיותם. מעניין אם השירות הארוך בפרקליטות המדינה הוא שיוצר את הלוגיקה המוסרית המרתקת הזו, או שזה בא אצלה ממשהו פנימי.
ומה השלב הבא? תביעה לקבל פיצויים גם עבור הפסד הכנסות מכספי שוחד?

מילים לא מוכרות

חידות רפואיות הן תמיד דבר מעניין. אחת מהן היא אנשים שעברו טראומה שהביאה אותם למצב אי-הכרה, והם מתעוררים ומתחילים לדבר פתאום בשפה זרה, שאולי למדו אותה פעם אבל בטח לא השתמשו בה מעולם. זו חידה רפואית שעדין לא נמצא לה הסבר, למרות שהרבה מכונים רפואיים בעולם חוקרים מזה שנים את התופעה.
זה לא רק ברפואה. שמתם לב שבכל פעם שאישי ציבור יוצאים מחדר סגור בו ישבו עם אנשי עסקים ואיזה עו"ד מפורסם, הם מתחילים לדבר פתאום על "השקעות בפיתוח" "ופעולות לרווחת הציבור" ועוד דברים שהם לא עסקו בהם מעולם?
גם זו חידה רפואית שעדין לא נמצא לה הסבר, למרות שיאח"ה חוקרת כבר הרבה מאד שנים את התופעה.

עצמאות

בנק הפועלים שוב חילקו לי דגלים, שאין לי מושג אם עשו אותם בארץ או הפועלים באיזה כלא שיקומי בסין. זה כבר לא משנה. בנין אחר בנין, מכונה אחר מכונה הם נסגרים כאן, יחד עם אחרוני פועלי היצור הישראלים. התעשיה הבסיסית בישראל נשחקת.
זה נכון ללכת קדימה, לפיתוח מתקדם מהשורה הראשונה, כפי שעושים ההי-טק הישראלי וכמה תעשיות חכמות ויפות שהתפתחו כאו, רק שבלי עורף נורמאלי של אנשי יצור וטכנאים רגילים העסק יתמוטט. החרטום הכי חד בעולם לא יוכל להתקדם בלי גוף הספינה שמאחריו. וזה קורה לנו.
יש לנו תכונה לראות תהליכים ונתונים מצטברים מול העיניים, ואז לעצום אותן. מומלץ לפקוח אותן מהר, לפני שגם את משואת יום העצמאות הבאה, בעוד עשור, נצטרך לקנות מאיזה יצרן בסין או במוזמביק. ואז, אם יהיה חרם, עם מה נדליק את המשואה? עם נפץ גרעיני?

תזונה

חזירים, כמו כל בעל חיים אחר, ממצים מהמזון את הזרחן הנדרש לבניית העצמות, השיניים, קרומי תאי הגוף וכיוצ"ב. אולם לשם עיבוד זרחן הנמצא בשיבולת השועל שמשמשת להאבסתם במדינות צפוניות רבות (כמו באירופה וקנדה), החזירים זקוקים לאנזים מסויים (פיטאס) שאינו מצוי במעייהם. כתוצאה מכך הם לא סופגים את זרחן שיבולת השועל, ואז הוא נפלט מהם לשופכין, ומשם לנהרות ולאוקיינוסים ששם הוא הורג אצות ובעלי חיים. בקיצור, בגלל שהחזיר לא קולט את הזרחן יש זיהום סביבה לדגים.
ישבו מדענים קנדים ומצאו פתרון: לקחו חיידי אי.קולי, הוסיפו אותם ל-דנ"א של תאי עכברים שאותם הזריקו לעובדי חזירים, והנה החזירונים הללו גדלו עם האנזים המתאים, עיכלו זרחנים לתיאבון וגם הורישו את התכונה לצאצאיהם. בקיצור: קצת הנדסה גנטית, ועם חדש של חזירים שלא פולטים יותר זרחן צמח לנו, ובקרוב צאצאיהם יאכלסו את כל חוות החזירים בעולם והזרחן לא יזרום יותר לים.
אצלנו הבעיה לא כל כך אקוטית. גם כי החזירים שלנו כאן לא אוכלים שיבולת שועל, וגם כי השפכים שלהם לא זורמים אצלנו לים (אלא נספגים ישר במי התהום). חוץ מזה לא ברור אם הרבנות תתיר לערבב דנ"א של עכברים גנטים במעי חזירים שאוכלים שיבולת שועל שצומחת עפ"ר ליד שדות פשתן, מה שמעלה גם שאלות של שעטנז.
אבל לאור התמחותם בפתרון בעיות סביבתיות, אולי אפשר לבקש מצוות המדענים הקנדי לתת דעתו איך הוא יכול לסייע לעם שאמנם לא אוכל חזירים, אבל כן אוכל טשולנט?

תאריך:  16/04/2010   |   עודכן:  17/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
שוחד לא רק בירושלים
הרועץ המשפטי  |  16/04/10 16:13
2
באמת תרגיל מיותר
ע.ג3  |  17/04/10 07:24
 
- תמיד יש אלטרנטיבות
humanape  |  17/04/10 13:46
 
- מי שמגיב
ע.ג3  |  17/04/10 14:42
3
העניין הוא שאולמרט לא פרייר
מ. פלג   |  17/04/10 09:00
4
לפריצי הנחמד סתם הערה קטנה
דליתה1  |  17/04/10 12:40
5
דברי הרגעה לפריצי
משה, עורך-דין  |  17/04/10 18:25
 
- הארץ מילא חובתו לציבור ולא עבר
שום עבירה  |  17/04/10 19:50
 
- אתה טועה
משה, עורך-דין  |  17/04/10 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
תפיסת עולמי הלאומית אין לה דבר וחצי דבר עם ארץ המוצא של הורי    תגובה למאמרו של עו"ד יוסי אבידור: "האשכנזים בנו, האשכנזים הרסו"
מיכל מנין
בשנים האחרונות הקמפוסים באוניברסיטאות בישראל משמשים יעד מרכזי של תאים סטודנטיאליים פרו פלשתיניים ומוסלמיים להפצת הסתה ותעמולה אנטי ישראלית    אף מדינה נאורה בעולם לא הייתה מאפשרת לדבר כזה להתקיים בתוככה
נסים ישעיהו
הבעיה שלו הייתה שידע כי הוא מוצלח מאוד וההצלחה עלתה לו לראש    זו תופעה מוכרת ביותר שגם אנחנו, כ-2,500 שנה אחרי עוזיהו, נופלים בה לפעמים
טובה ספרא
אנו נכנסים לתקופה בה תתרחש מהומה רבתי בעולם, חלקה כתוצאה ממה שיתרחש במדינת ישראל    קיימת סבירות גבוהה למתח ביטחוני    גאות כלכלית בת 20 שנה לפחות תחל לאחר 2020    תמונת הכוכבים לשבוע שבין 23.4.10-16.4.10
עינת שקד
על-פי החוק "היבש", רק קרוב משפחה מדרגה ראשונה של חלל מערכות ישראל יכול להיעדר מעבודתו ביום הזיכרון, ללא ניכוי שכר ובאופן שייחשב כיום עבודה    אלה שעובדים נדרשים לעבוד במתכונת מצומצמת מאחר שמדובר בערב חג - יום העצמאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il