X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עובדים טיפין-טיפין [בינג AI]
בריס: אין לנו סמכות לבטל אסדרה, אלא לדייק אותה
ברשות האסדרה מספרים על תהליכי השיפור והשפרת האסדרה והמאמצים להגיע למערכת אסדרה מקובלת יותר ע"י הציבור היעדים: חיסכון של 5 מיליארד שקלים בשנה, הפחתת 5 מיליון ימי המתנה לאישורים ממשלתיים ושדרוג ישראל במדדי OECD בעוד ח"כ דן אילוז מציין שהאסדרה היא אסון כלכלי וגורמת לעליית מחירים, התעניין ח"כ שלום דנינו מתעניין במקור הסמכות של הרשות

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לצמצום אסדרה דנה לאחרונה בפעילות רשות האסדרה. הדיון נועד להבין את אתגרי רשות האסדרה, ומתוכן לגזור משימות ויעדים שוועדת המשנה תפקח על ביצועם. זו הפעם הראשונה בה מתקיים פיקוח פרלמנטרי של ועדת משנה על הטיפול באסדרה.
ח"כ דן אילוז (ליכוד) ציין כי "אסדרה מיותרת היא אסון לכלכלה הישראלית, אסון לבעלי עסקים והיא מובילה לעליית מחירים". ח"כ שלום דנינו (ליכוד) שאל על מקור החוק המסמיך את הרשות, על סמכויותיה ועל פועלה. ראש רשות האסדרה, עו"ד יואל בריס, התייחס לכך וסקר את פעולות הרשות. הוא אמר כי "הרשות היא צעירה ומתפתחת, ומטרתה החשובה ביותר היא דיוק האסדרה בישראל, כדי שתהיה כזו שמשפרת את איכות החיים". דנינו שב ושאל האם בסמכות הרשות להחליט על ביטול אסדרה, ובריס השיב: "אנחנו עורכים בקרה על כל המאסדרים ומסייעים להם לדייק את האסדרה, כדי שתהיה כזו שמשפרת איכות חיים". עוד הוסיף בריס, כי אין לרשות סמכות לבטל אסדרה.
נושא נוסף בו עסק הדיון הוא נושא טיוב האסדרה, על כך אמר בריס כי "צריך לטפל ב-75 שנה של אסדרה". בהמשך דבריו סיפר עו"ד בריס כי ראש הממשלה הטיל על הרשות להביא עוד החודש מלאי אסדרה בנושא יוקר המחיה, וכי על נושא זה אמונים 8 עובדים שהם כל כוח האדם של הרשות לנושא. "יש פה ביצה ותרנגולת שכל בוקר אני קם אליהם. אם התוצר יהיה עוד ביורוקרטיה - לא אספור את זה כהצלחה", אמר.

גיא מור [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

סמנכ"ל רשות האסדרה, עו"ד גיא מור, אמר כי "זה לא שאנחנו נשנה את האסדרה היא נקבעת בעשרות משרדי ממשלה ובמאות יחידות אסדרה, ובסוף - אסדרה טובה היא אסדרה של איכות". על השאלה מתי נראה רישוי עסקים מזורז, השיב מור: "אנו עושים זאת טיפין-טיפין". לדבריו, "כיום ישנם 196 גורמים שמטפלים בהם אחד-אחד, מקיימים דיונים ומתחילים לאשר שינויים בנושא. זה לא שאנחנו נשנה את האסדרה, היא נקבעת בעשרות משרדי ממשלה ובˉ300-250 יחידות אסדרה". מור אף ציין כי הרשות פרסמה לפני כחודש את הכיוונים המרכזיים שלה, ואמר כי היעד הוא הפחתת נטל אסדרתי עודף, שיביא לחיסכון של 5 מיליארד שקלים מדי שנה בעלות האסדרה העודפת, הפחתת 5 מיליון ימי המתנה לקבלת אישורים ממשלתיים ושיפור המיקום של ישראל במדדי OECD. בריס התייחס לכך ואמר: "חמישה מיליארד שקלים וחמישה מיליון ימים זה מאתגר, אבל אפשרי". הוא סיפר כי "בבתי מלון, למשל, האריחים צריכים להיות בגובה של 1.80 מטר ובצבע בהיר, כדי שיהיה קל לראות את הלכלוך. הפכנו את זה מחובה להמלצה". לדבריו, כתיבה מחדש של עשרות הוראות באופן פחות ביורוקרטי היא תהליך אשר נמשך זמן ו"אנו לא רוצים לעשות זאת 'על הדרך'". עוד אמר כי כיום ישנם שבעה מפרטים אשר נמצאים בטיפול והם יכסו כ-30% מהעסקים. "אני מקווה שנוציא את זה עד סוף 2027".
סמנכ"ל לובי 99, רחל גור, אמרה כי "תפקיד הרשות הוא לטייב אסדרה, וזו משימה מורכבת מאוד. יוקר המחיה מתבטא בפרטים הקטנים וכדי לייצר מסלול בו אנו רואים שינוי ממשי בסל הקניות של אזרחי ישראל, צריך לעמוד בהבטחות ובהתחייבויות. אם משקיעים זמן ומגיעים להסכמות אך אין מימוש, בפועל לא עשינו כלום והציבור ימשיך לשלם ביוקר". מנכ"ל עמותת רווח נקי, עו"ד נילי אבן חן, אמרה כי "האסדרה האמיתית היא בחשיכה, והאתגר יהיה עם מאגר האסדרה". לדבריה, צריך לנהל מעקב על הנעשה מול המשרדים. ראש תחום אתיקה שלטונית והמאבק בשחיתות במכון הישראלי לדמוקרטיה, עדנה הראל פישר, אמרה כי "האסדרה נקבעת כדי להביא לתועלת המרבית לחברה ולמשק תוך שקילת ההשפעות הכלכליות, חברתיות, וסביבתיות". עוד הוסיפה הראל פישר, כי העניין העיקרי בעבור הרשות הוא כיצד היא מנחה את המאסדרים, ולשם כך צריך לתקן את המדריך ולכלול בו את התפיסה של אסדרה מיטבית. יועץ תהליכי חקיקה בארגון האינטרס שלנו, שחר גרופי, אמר כי הדרך שבה ההבטחה של רשות האסדרה תוכל להתממש היא רק אם יהיו מחויבות פוליטית ומשקל מאחורי הרשות. הוא הציע כי כל אסדרה חדשה תגיע לרשות ויש לקבע במסגרת החוק שאם בתוך שלושה חודשים האסדרה לא מגיעה לרשות היא אינה תקפה. עוד הוסיף כי על הרשות לתגמל משרדים שערכו שינוי אסדרתי, ולפרסם דוח שנתי על אלה.

[בינג AI]

סמנכ"ל יבוא מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר, רז הילמן, אמר כי "אנחנו רחוקים מלהיות במצב שמה שטוב עבור אירופה טוב לישראל, עם כל הרפורמות שנעשו אנחנו עדיין לא שם". ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, נתנאל היימן, הוסיף כי "כשמדברים על הפחתת אסדרה זה לא רק טיוב". לדבריו, "האסדרה הישראלית משפיעה על יוקר הייצור, ו-2027 יעד זה רחוק מאוד למפרטים אחידים. טיוב של 5 מפרטים בשנה זה 20 שנה ל-100 מפרטים, צריך קצב אחר". מנהל תחום מדיניות אסדרה במשרד הכלכלה, דן יונה עמדי, אמר: "התפקיד שלנו הוא לממש את מדיניות השר והמנכ"ל, ולכן ישנה חשיבות לכך שהם יבינו מה מדיניות האסדרה של הממשלה". עוד הוסיף עמדי, כי כאשר שר רוצה לקדם אסדרה תהליך בחינת ההשפעות צריך להיערך בצורה מהירה, ובמצב שכזה לא תעזור חוות הדעת של הרשות. יו"ר הישיבה התייחס לכך ואמר כי "לפעמים זה נובע מהרצון להביא הישגים מהירים, וצריך לתת על כך את הדעת".
בריס התייחס לסוגיות שעלו בדיון, ואמר כי צריך למקד את האסדרה וזאת על-ידי העלאת כל מערכת האסדרה כלפי מעלה, כדי שתשפר את איכות חיי האזרח. "אמון הוא התשתית לכל דבר. האזרח יסמוך על הספק, הספק יסמוך על הטור, הטור יסמוך על הכנסת וזו תוכל להסתמך על חוות הדעת שאנחנו נכתוב", אמר.
בסיכום הדיון, אמר היו"ר כי כולם מבינים שאסדרה היא הכרחית והיכן שהיא איננה הכרחית היא מהווה עול על הציבור. הוא ביקש יעדים מדידים לפעולת הרשות ושאל כיצד הרשות מתכוונת לטפל באסדרה האפלה. עוד הוא הוסיף: "נמליץ לכל ועדות הכנסת כשמגיעות תקנות לשולחנן לשאול האם נעשה תהליך בחינה? כשמגיעות תקנות, צריך שיהיו להן יעדים מדידים, נערוך שינוי תרבותי של שרים, מנכ"לים ונבחרי ציבור".

תאריך:  23/07/2023   |   עודכן:  23/07/2023
+משרד המשפטים: הצעת החוק להנצחת הרב עובדיה יוסף מיותרת
16:56 23/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במשרד טוענים שכבר קיימת הנצחה לרבנים הראשיים, אך בשס טוענים שמעמדו של הרב יוסף חריג  ▪  במשרד מתריעים מפני כהונה נצחית של חברים במועצה להנצחתו ומפני כפל מלגות  ▪  למרות זאת, ועדת החינוך אישרה לקריאה ראשונה הצעות חוק להנצחת זכרם של הרבנים עובדיה יוסף וחיים דרוקמן

אבידן. "עשר דרגות מעל כולם" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+גנץ: "מי שאשם ואחראי למצב הזה היא הממשלה"
13:16 23/07/23  |  מירב ארד

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ על דוכן הכנסת: "מי שאשם ואחראי למצב הזה, שהעם משוסע ומפוצל ושזה מגיע לצה"ל - היא הממשלה". בנוסף, שר הביטחון לשעבר יצא בקריאה לציבור: "אני חוזר גם היום וקורא לכולם להמשיך למחות, ולהמשיך לשרת ולהתנדב".

+עד סוף 2027 יחוברו 99.5% ממשקי הבית לסיב אופטי
11:33 23/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עד היום חוברו 76% מכלל משקי הבית  ▪  שר התקשורת ביקש מוועדת הכלכלה לאשר בהוראת שעה לשנת 2023 פטור מהעברת כספים לחברות המחויבות בהעברה לקופת התמרוץ

חלק מהזוכים במכרז התמרוץ אינם צפויים לעמוד בחובת הפריסה [בינג AI]
+פקחי משרד התחבורה יוכלו לאכוף בנתיב רב-תפוסה
11:11 23/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

על-פי התקנות, סמכויות פקחי משרד התחבורה תורחבנה והם יוסמכו להורות לנהג לעצור את רכבו, לדרוש ממנו פרטים ולמסור לו הודעת קנס

יוכשרו 6-5 פקחים [צילום: בינג AI]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוקר המחיה  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שאול שי  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריס: אין לנו סמכות לבטל אסדרה, אלא לדייק אותה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
במשרד טוענים שכבר קיימת הנצחה לרבנים הראשיים, אך בשס טוענים שמעמדו של הרב יוסף חריג    במשרד מתריעים מפני כהונה נצחית של חברים במועצה להנצחתו ומפני כפל מלגות    למרות זאת, ועדת החינוך אישרה לקריאה ראשונה הצעות חוק להנצחת זכרם של הרבנים עובדיה יוסף וחיים דרוקמן
עידן יוסף
עד היום חוברו 76% מכלל משקי הבית    שר התקשורת ביקש מוועדת הכלכלה לאשר בהוראת שעה לשנת 2023 פטור מהעברת כספים לחברות המחויבות בהעברה לקופת התמרוץ
עידן יוסף
על-פי התקנות, סמכויות פקחי משרד התחבורה תורחבנה והם יוסמכו להורות לנהג לעצור את רכבו, לדרוש ממנו פרטים ולמסור לו הודעת קנס
עידן יוסף
לבקשת רבני הציונות הדתית: רוטמן מניח נוסח חדש להצעת חוק בחירת רבני ערים ומצמצם את כוחה של ש"ס בהליך הבחירה    הצעת החוק המעודכנת תסייע במינוי רבנים ספרדים בני הציונות הדתית
עידן יוסף
ועדה משותפת בכנסת סיימה להכין חוק במסגרתו נקבעו עבירות חדשות עם חזקת מודעות המעבירה את נטל ההוכחה למקבל דמי החסות, עונשי מינימום, וחילוט אזרחי של כספים מהעבריינים גם ללא הרשעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il