שרת התחבורה
מירי רגב מאשימה (יום ג', 25.7.23) את משרד האוצר בכך שהוא זה המונע את תוכניתה לבלום את ההתייקרות בתחבורה הציבורית. בחצות עלתה הנסיעה בשיעור ממוצע של כ-12%.
גורם ב
משרד התחבורה מסר ל-News1 כי מקור תקציבי של כ-200 מיליון שקלים מסעיף תשתית צביעת כבישים בתוכנית החומש לשנת 2024. אך במשרד האוצר מתנגדים לכך ודורשים שהתקציב יגיע באמצעות העלאת תעריפי הנסיעה ברכבת וברכבת הקלה, לאחר שנמצא כי התפוסה הממוצעת ברכבת ישראל נעה סביב 280%. בלשכת השרה דוחים גישה זו וטוענים כי כדי לצמצם תפוסה לא מעלים מחיר אלא מוסיפים שירות.
עוד אומר גורם במשרד התחבורה, כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה,
יוסי שלי, נוטה בעניין לכיוון רגב וסבור כי אין סיבה שהאוצר יקבע למשרד התחבורה מאיזה מקור יש לממן את ביטול עליית המחירים.