X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשורה שתשמר את ישראל כיעד אטרקטיבי למשקיעים [בינג AI]
תנופה להייטק: אושר החוק לעידוד תעשיה עתירת ידע
הטבות לחברות הייטק ישראליות בגין מיזוג עם חברות אחרות או רכישתן יסייעו להן להתמודד עם התחרות הבינלאומית ולייצר מקומות עבודה חדשים בתחום סמוטריץ': ברקע המשבר העולמי, כבר היום ניתן לראות התאוששות בהשקעות בהייטק

מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 25.7.23) בקריאה שנייה ושלישית את החוק לעידוד תעשיה עתירת ידע, המעניק הטבות מס למשקיעים בחברות טכנולוגיה עילית (היי־טק) ישראליות וכן הטבות לחברות בגין רכישת חברות אחרות או מיזוג עם חברות אחרות. מטרת החוק היא לשמר את המדינה כיעד מבוקש להשקעה בחברות טכנולוגיה ולתמוך בפיתוחה של תעשיה זו.
בין ההטבות הכלולות בחוק ניתן למנות זיכוי במס למשקיעים פרטיים אשר מבצעים השקעות בחברות הזנק הנמצאות בשלבים התחלתיים של פעילותן (שלבי ה-seed וה-pre-seed), בגובה של סכום ההשקעה המוכפל בשיעור מס רווח ההון שחל על המשקיע. הטבה נוספת בחוק מעניקה דחייה של תשלום המס בגין רווח הון שמופק ממכירה של חברה טכנולוגית, לבעלי מניות המשתמשים בחלק מהתמורה ממכירת החברה לצורך השקעה בחברת הזנק.
מטרת ההטבות הללו היא לעודד את ההשקעה בחברות הנמצאות בשלבי המחקר והפיתוח הראשוניים, בפרט על-ידי משקיעים אסטרטגיים אשר להם ניסיון בשוק הטכנולוגי, אותו הם מביאים יחד עם השקעתם ואשר יכול לתמוך בצמיחת החברה, במיוחד בשלבים ההתחלתיים.
החוק מעניק למוסדות פיננסיים זרים פטור ממס על הכנסותיהם מריבית, דמי ניכיון או הפרשי הצמדה בגין הלוואות שניתנו לחברות טכנולוגיה ישראליות. מטרת הפטור היא להוריד את העלויות המושתות על חברות טכנולוגיה ישראליות בגיוס אשראי ממוסדות פיננסיים זרים, המתמחים במתן אשראי לחברות טכנולוגיות.

התפתחות בהחזקות המשקיעים המוסדיים הישראליים בהיי-טק / דוח
מטרת דו"ח זה היא לאפיין את ההתפתחויות שחלו בהחזקותיהם של המשקיעים המוסדיים בישראל (קרנות פנסיה, קופות גמל, וביטוחי חיים – להלן: מוסדות או משקיעים מוסדיים) בטכנולוגיה (38 עמ')
צמצום בכוח אדם בענפי ההייטק מתחילת 2022 עד סוף המחצית השנייה של 2023 / סקר הערכת מגמות
סקר הערכת המגמות בעסקים הוא סקר חודשי שבו פונים למנהלים במגזר העסקי בענפי התעשייה הבינוי, המסחר הקמעוני, המלונאות והשירותים. באחוז חברות ההייטק (בענפי השירותים) המדווחות שהיקף התעסוקה שלהן הצטמצם חלה עלייה חדה מכ-22% מהחברות במחצית הראשונה של שנת 2022 לכ-52% במחצית הראשונה של שנת 2023.
הוועדה להגדלת ההון האנושי להייטק / דוח
הוועדה התמקדה בגיבוש יעדים מדידים והמלצות מעשיות לממשלה ולתעשייה בכל שלבי החיים של פיתוח הון אנושי למשרות טק ולכל מגוון האוכלוסיות. אולם, להמלצות אילו יש השלכות רחבות על האוריינות הדיגיטלית והיכולת הטכנולוגית של חלקים גדלים והולכים בחברה הישראלית כדי להתמודד עם עולם שמבוסס על תשתית דיגיטלית (190 עמ')
ההיי טק הישראלי - תמונת מצב / מצגת
תמונת מצב על ענף ההיי טק הישראלי אשר חוות התמתנות מאז שנת 2022 (13 עמ')

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר לאחר אישור החוק כי "ההייטק הישראלי מקבל היום תנופה אדירה עם חוק שמקדם בפועל את המשך ביסוס מעמדה של ישראל כאומת הסטרארטאפ. האקוסיסטם הישראלי מאפשר לזירת ההייטק הישראלי להמשיך בהפריה הדדית של המרכיבים השונים של ההייטק. ברקע המשבר העולמי, כבר היום ניתן לראות התאוששות בהשקעות בהייטק וממשלת ישראל עושה צעד חשוב ומשמעותי להמשך חיזוק ופיתוח ההייטק הישראלי וכשר האוצר אמשיך לעמוד לימין חברות הסטארטאפ הישראליות וההייטק הישראלי ולמצוא את המסילות והדרכים להמשך העצמת הזירה החשובה הזו. נמשיך לפתח את ההייטק הישראלי ולחזק את הכלכלה הישראלית למען כל אזרחי ישראל".
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב: "מדובר בחוק מתקדם ועדכני, המציב את ישראל בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם בכל הנוגע לאטרקטיביות של משטר המס עבור משקיעים בחברות טכנולוגיות, ולאפקטיביות של הטבות המס. התיקונים החדשים שמקדם החוק חשובים במיוחד לאור המיקוד שלהם בצרכים של חברות הזנק הנמצאות בראשית דרכן ובעידוד ההשקעה בחברות שהקניין הרוחני שלהן רשום בישראל. מיקוד זה הוא שמבטיח שתעשיית ההיי-טק הישראלית תמשיך לצמוח ושהחברה הישראלית תמשיך להפיק את המרב מצמיחה זו".

תאריך:  26/07/2023   |   עודכן:  26/07/2023
+ילדים מגיל 8 יוכלו להתנסות בצלילת היכרות ספורטיבית
22:33 25/07/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הצלילה הספורטיבית, תיקון מס' 3, התשפ"ג-2023. 22 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית מול שני מתנגדים.
הצעת החוק מעגנת בחקיקה ראשית את המצב הקיים בפועל, לפיו ילדים מגיל 8 ומעלה יוכלו לבצע צלילת היכרות כפוף לתנאים והגבלות שיפורטו בחוק. ההגבלות המוצעות על צלילת היכרות לילדים כוללות הגבלת עומק הצלילה ל-6 מטרים, ליווי צמוד של מדריך צלילה, בדיקת כשירות רפואית ותפקודית, אישור הורים חתום, ציוד המותאם לילד, משך הצלילה לא יעלה על 45 דקות, ועוד.

+בקריאה ראשונה: עדיפות בסיוע לסטודנטים ששירתו בסדיר או במילואים
22:30 25/07/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המועצה להשכלה גבוהה (תיקון מס' 22 ) מתן עדיפות בסיוע לתלמידים ששירתו בשירות סדיר או בשירות מילואים, התשפ"ג 2023. 22 תמכו מול 4 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת החינוך.
מוצע בה לקבוע כי אמות המידה לעניין סיוע כלכלי לסטודנטים הלומדים במוסדות המוכרים להשכלה גבוהה יתייחסו גם למתן עדיפות לסטודנטים ששירתו בשירות סדיר לרבות בצה"ל, במשמר הגבול, ביחידות אחרות במשטרה, בשירות בתי הסוהר, בשירות הלאומי והלאומי-אזרחי, או לסטודנטים המשרתים בשירות מילואים פעיל.

+בקריאה ראשונה: שר הפנים יוסמך לחלק בין רשויות ביו"ש
22:25 25/07/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק של ח"כ יעקב אשר, שבה מוצע לקבוע כי סמכות שר הפנים לחלוקת הכנסות בין רשויות מקומיות סמוכות או גובלות, תורחב גם למקרים בהם הרשויות הסמוכות או הגובלות נמצאות באזור יהודה ושומרון.

+אושר סופית: ועדות קבלה - ביישובים עד 700 משפחות
18:33 25/07/23  |  איציק וולף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית (יום ג', 25.7.23) את הצעת החוק של ח"כ יצחק קרויזר המגדילה את האפשרות של יישובים קהילתיים לסנן תושבים גם כאשר מתגוררים בהם מעל ל-400 משפחות. הצעת החוק שאושרה היום קובעת כי פעולות ועדות הקבלה יתאפשרו ביישובים קהילתיים שבהם מתגוררים עד 700 משפחות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  ערן יעקב / Eran Yaacov  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנופה להייטק: אושר החוק לעידוד תעשיה עתירת ידע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
אחרי שבליכוד הבהירו כי החוק לא על הפרק, הודיעה סיעת יהדות התורה: "כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני ימצא פתרון מוסכם על כלל סיעות הקואליציה בנושא הגיוס"    ההסכם הקואליציוני עם מפלגת יהדות התורה קובע, כי הממשלה תקדם חוק יסוד שיסדיר את מעמדם של לומדי התורה עוד קודם להעברת התקציב    בהצע"ח נכתב: "חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה"
איציק וולף
מוצע לקבוע כי חיילים שהוצבו בשירות בתי הסוהר לפני 15 באוגוסט ימשיכו לשרת עד לתום תקופת שירותם או עד ליום ל' בכסלו התשפ"ה (31 בדצמבר 2024), המוקדם מבין השניים
מירב ארד
הוסיף: "עילת הסבירות אין לה דבר וחצי דבר עם הגנה על מיעוטים. כל כך הרבה פייק. הגיע הזמן שתפסיקו להפיץ את הפייק הזה"
עידן יוסף
ברשות האסדרה מספרים על תהליכי השיפור והשפרת האסדרה והמאמצים להגיע למערכת אסדרה מקובלת יותר ע"י הציבור    היעדים: חיסכון של 5 מיליארד שקלים בשנה, הפחתת 5 מיליון ימי המתנה לאישורים ממשלתיים ושדרוג ישראל במדדי OECD    בעוד ח"כ דן אילוז מציין שהאסדרה היא אסון כלכלי וגורמת לעליית מחירים, התעניין ח"כ שלום דנינו מתעניין במקור הסמכות של הרשות
עידן יוסף
במשרד טוענים שכבר קיימת הנצחה לרבנים הראשיים, אך בשס טוענים שמעמדו של הרב יוסף חריג    במשרד מתריעים מפני כהונה נצחית של חברים במועצה להנצחתו ומפני כפל מלגות    למרות זאת, ועדת החינוך אישרה לקריאה ראשונה הצעות חוק להנצחת זכרם של הרבנים עובדיה יוסף וחיים דרוקמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il