X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההשפעה תורגש בתעשיות רבות [צילום: מארק לניהאן, AP]
סיטי בנק: הצמיחה בישראל תרד ל-3.4%
אחד מששת הבנקים האמריקנים הגדולים מעריך כי עד לשנת 2030 תרד הצמיחה בישראל בעקבות החקיקה המשפטית והמחאות "לא קשה לדמיין הורדה נוספת בתחזית באופן המעלה אפשרות להורדת דירוג האשראי"

סיטי בנק, אחד מששת הבנקים האמריקנים הגדולים, פרסם אזהרת צמיחה ביחס לכלכלת ישראל ולפיה הצמיחה הפוטנציאלית של ישראל צפויה לרדת בטווח הבינוני לרמה של 3.4%. בכך, הוא מצטרף לאזהרות שפרסמו סוכנויות דירוג האשראי מודי'ס ו-S&P.
"המהומה האחרונה סביב הרפורמות המשפטיות בישראל עוררה שאלות לגבי ההשפעה על הכלכלה. על-אף ישנן השפעות קצרות טווח על הצמיחה משיבושים בפעילות הכלכלית, ההשפעה החשובה יותר תהיה ככל הנראה על הצמיחה הפוטנציאלית בטווח הבינוני"כתבו כלכלני הבנק בסקירה שפרסמו. ההערכה שציינו היא שהצמיחה הפוטנציאלית של ישראל, שעמדה על 4% בין המשבר הפיננסי של 2008 ועד משבר הקורונה, תרד ל-3.4% עד לשנת 2030.
מעבר לכך הוסיפו כי "למרבה הצער, לא קשה לדמיין הורדה נוספת בתחזית צמיחת התמ"ג הפוטנציאלית, דבר שישפיע בסופו של דבר על תמחור של כל סוגי הנכסים הפיננסיים ומעלה את האפשרות להורדת דירוג האשראי".
כלכלני סיטי בנק מעריכים עוד כי המחאות נגד המשך חקיקת הרפורמה המשפטית, ובפרט השבתת חברות במשק כפי שאירע כבר, עלולים להמשיך ולשבש את החיים הכלכליים בישראל בחודשים הקרובים ואף ברבעונים הקרובים.
"ההשפעה עשויה להיות מורגשת בתעשיות רבות: יצרנים מתמודדים עם שרשראות אספקה בעייתיות, מסעדות עלולות לסבול מהפרעות בגלל המחאה, תעשיית התיירות עלולה לראות ביטולים ומגזרים רבים צפויים להתמודד עם שיבושים מסוימים עקב שביתת עובדים, כאשר גם לקוחות לא יוכלו להגיע למקומות עבודה או לנקודות מכירה", ציינו.

תאריך:  03/08/2023   |   עודכן:  03/08/2023
+בעת הזו נדרשת שביתת נשק
08:14 04/08/23  |  איילת שקד   |   לרשימה המלאה

על הקואליציה לעצור ולא להתקדם יותר עם חקיקה שאינה בהסכמה רחבה. לצד זאת, שופטי בית המשפט העליון חייבים להבין שגם מחשבה על פסילת חוקי יסוד - צמצום עילת הסבירות וחוק הנבצרות למשל - היא רעידת אדמה

אין בתיקון המוצע שום תועלת לימין [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+גוטליב: אם בבג"ץ לא יצייתו לחוק - אבהיר להם את מקומם
17:51 03/08/23  |  עידן יוסף

ח"כ טלי גוטליב לכאן רשת ב': "אם בבג"ץ לא יצייתו להוראת החוק, אז לא תהיה לי ברירה, אני אדייק את הוראות חוק יסוד השפיטה, ואבהיר להם את מקומם. אם ביהמ"ש יחשוב שיש לו את הסמכות להתערב בחקיקת חוקי יסוד - זה פסק דין בטל ואני פשוט מתעלמת ממנו".

+ח"כ סעדה: הנשיאה חיות מעוותת את דבריי ומוציאה אותם מהקשרם
14:57 03/08/23  |  מירב ארד

ח"כ משה סעדה על דברי הנשיאה אסתר חיות בדיון בבג"ץ: "הנשיאה חיות מעוותת את דבריי ומוציאה אותם מהקשרם. החוק היה ברור מאליו ומלכתחילה מדבר על הוצאה לנבצרות אך ורק במקרה של חוסר יכולת פיזית לתפקד. היועמ"שית ובית המשפט ביקשו לקחת סמכות לא להם, ולכן נאלצנו לחוקק ולהבהיר באופן חד ערכי את הברור מאליו הן בנוגע לראש הממשלה הנוכחי, והן בנוגע לראשי הממשלה בעתיד".

+וסרלאוף לבג"ץ: להורות למיארה לפעול נגד חוסמי כבישים
13:40 03/08/23  |  איתמר לוין

השר יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) מבקש מבג"ץ (3.8.23) להורות ליועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, להגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות נגד חוסמי כבישים וצמתים במסגרת ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית. לחלופין, אם מיארה סבורה שמדיניות האכיפה הקודמת הייתה חמורה מדי - עליה לפרסם הנחיות חדשות, אשר תאפשר לכל המוחים לחסום כבישים וצמתים. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד איתמר מירון.
News1 מציין, כי בג"ץ פוסק בצורה עקבית שאין הוא מתערב בשיקולי רשויות האכיפה. עוד תעלה השאלה, האם יש מקום להתערבות שיפוטית ביחסים בין שר לבין היועצת המשפטית, במיוחד לאחר שהממשלה דנה ארוכות במדיניות האכיפה בהפגנות והורתה למיארה כיצד לפעול.

+ח"כ סער: התוכניות של הממשלה ברורות - המשך ההפיכה המשטרית בכל הכוח
12:42 03/08/23  |  מירב ארד

ח"כ גדעון סער: "ימים ספורים אחרי היציאה לפגרה ותוכניות הממשלה כבר ברורות. בפגרה: קמפיין דה לגיטימציה לבית המשפט העליון ונשיאתו לצד המשך מתקפת הארס על היועצת. אחרי הפגרה: חוק גיוס חסין מביקורת שיפוטית ושינוי הרכב הועדה לבחירת השופטים. בתמצית: המשך ההפיכה המשטרית בכל הכוח. המענה: להעצים את המחאה!"

+דיסטל: קבוצה מצומצמת דנה בביטול תוצאות הבחירות
10:39 03/08/23  |  עידן יוסף

השרה גלית דיסטל אטבריאן: "‏בדקות אלה ממש, קבוצת אנשים מצומצמת שלא נבחרה על-ידי אף אחד בקלפי, דנה בשאלה האם כדאי לבטל את תוצאת הבחירות של מיליוני אנשים, מבלי שאף אחד נתן לה את הסמכות לעשות את זה. אם יש לכם בעיה עם הקונספט אז אתם אויבי הדמוקרטיה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיטי בנק: הצמיחה בישראל תרד ל-3.4%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
אפרים הלפרין
בראיה היסטורית כמה שנים זה כלום מכלום, לאחר שנים רבות שבית המשפט העליון שכפל עצמו עם שופטים ליברליים, נראה בעוד כמה שנים בית משפט שמרני בישראל, לשר לוין אין סבלנות, אך הוא כנראה ייכשל בניסיונותיו לקצר את הזמן הזה
עידן יוסף
בראיון לגלי ישראל הסביר: "בעצם הדיון של בג"ץ - הם לא מכבדים את ריבונות העם. אם חס ושלום הוא יפסול חוקי יסוד - הוא עובר על החוק ואנחנו נצטרך לשאול את עצמו איך אנחנו מתנהלים מול פורעי חוק בחליפה"
איתן קלינסקי
מצער, שרוב של 64 חברי כנסת לא נתן את דעתו, שעצמאות הרשות השופטת במדינתנו הוא תנאי שבלעדיו אין תוחלת לקיומה
עידן יוסף
הנימוק של הממשלה למהלך המסתמן נגד נשיאת העליון הוא חוות דעת חריפה שהגישה חיות נגד החוק, בה טענה כי מדובר בשינוי מסוכן - כך ע"פ כאן חדשות    יועמ"ש הכנסת מבג"ץ לאפשר לכנסת להגיש תגובה משלימה לאחר הדיון שיתקיים מחר על חוק הנבצרות, אם יהיה בכך צורך
איתמר לוין
הסיעה טוענת ששר הפנים יוכל להתקין תקנות שייטיבו עם מפלגתו ויפגעו באחרות    מתריעה גם מפני אובדן חזקת תקינות המעשה המינהלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il