X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוד ביטן ומשה בן-זקן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
"עבודה בעיניים": צו תעריפי האוטובוס נקרע לעיני המנכ"ל
סערה בוועדת הכלכלה בדיון על ביטול ההטבה לאזרחים ותיקים בתחבורה ציבורית היו"ר ביטן דחה את הטענה כאילו הוועדה מטעה את האזרחים הוותיקים ואמר: את הצו להפחתת מחירים צריך לקרוע כי הוא עבודה בעיניים על הציבור - ב-2024-2025 המחיר יעלה ב-18% מנכ"ל משרד התחבורה בן זקן: עדיין לא נקבעו תאריכים לשני שלבי הרפורמה

כשבוע לאחר הישיבה האחרונה של ועדת הכלכלה בנושא רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית כונסה היום הוועדה שוב, לבקשת היו"ר ח"כ דוד ביטן, לדיון שעסק בביטול ההטבה לאזרחים ותיקים על-ידי שרת התחבורה במסגרת רפורמת "צדק תחבורתי". הישיבה כונסה ברקע מכתב ששלח מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, ליו"ר ביטן, לפיו הפטור מתשלום לאזרחים הוותיקים יינתן בשלב ב' של הרפורמה.
כבר בפתח הדיון אמר ביטן כי הוא לא מוכן לקבל מכתבים כאלה, ורוצה לדעת בדיוק מתי יוכלו האזרחים הוותיקים (גברים מגיל 67 ונשים מגיל 62) לנסוע חינם בתחבורה הציבורית. הוא הזכיר כי זה היה הסיכום עם שרת התחבורה מירי רגב, וציין כי הייתה בעיה תקציבית. "היה לי סיכום עם השרה ופתאום היא יצאה במסיבת עיתונאים, בלי לשאול ובלי לעדכן, והתוצאה שהפטור עליו סוכם לא היה קיים. נכון שאזרחים ותיקים זכאים ל-50% הנחה ומגיל 75 יכולים לנסוע חינם, אבל זה היה ברפורמה של השרה הקודמת ורגב אמרה שזה לא מספיק לה. עכשיו אתם נזכרים שיש הטבות כאלה? זה לא מספיק", אמר.

עוד ציין היו"ר כי לוועדה נאמר שההתייקרות הצפויה של 12% לא בוצעה והדבר נפתר במסגרת תעריפי הרכבת הקלה, אולם לפי הצו שפורסם בכל שנה, החל ב-1 ביוני 2024, תבוא תוספת של המחיר שתכולל הצמדה למדד ועוד 4%. ביטן זעם ושאל מדוע לא הודיעו על זה לציבור. "אני מציע לכם שבפעם הבאה תודיעו אמת לציבור, ושהשרה לא תגיד שאני לא מכיר את הנתונים, לא באתי לריב באתי תפתור את הבעיה", אמר.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

המנכ"ל בן-זקן טען כי הנתונים רחוקים מהמציאות, והדבר מטעה את הציבור. "ראיתי שאנשי המקצוע ניסו להגיב ולא נתתם להם לדבר, אם הבאתם אותנו רק בשביל לעשות רונדלים זה לא המקום", אמר בן-זקן ועורר את חמת הנוכחים שהאשימו אותו בפוליטיזציה. ח"כ רון כץ (יש עתיד) אמר כי חברי הכנסת הם לא חותמת גומי וקרא למנכ"ל שלא לדבר בצורה הזו לנבחרי ציבור.

בן-זקן הגיב: "עשיתם נזק עצום לאזרחים הוותיקים, אתם צריכים להוציא מיד הבהרה. מה שהוצג כאן רחוק מהמציאות. יש הפרדה בין הרפורמה לביטול ההתייקרות של 12% וזה לא נכון להגיד לאזרחים הוותיקים שבגלל זה לקחו להם את ההטבה. בלמנו את ה-12% ודיה לצרה בשעתה, אמרנו לציבור שזה דחייה ולא הקלנו בזה ראש".
היו"ר ביטן שב ואמר כי הוא מכיר את העובדות היטב ולא הטעה איש. הוא ציין כי המנכ"ל כתב שיש שלב ב' לרפורמה ואמר כי הוא מסכים לו, בתנאי שיידע בדיוק מתי זה הולך לקרות. "אני כבר לא מאמין, לא לשר האוצר ולא לשרת התחבורה, אני רוצה מכתב חתום עם תאריך. אם התקציב קיים אז תתנו אותו עכשיו", אמר. הוא הוסיף כי השרה לא אמרה שהרפורמה תבוצע בשתי פעימות.
בן-זקן התעקש כי השרה ציינה זאת, הוא אף התחייב שהכסף לרפורמה - 360 מיליון השקלים - לא יעברו לסעיף אחר. לדבריו, המשרד מביא את הרפורמה בשתי פעימות, הראשונה תצא לפועל בחודשים הקרובים, לקראת סוף 2023 והפעימה הנוספת תהיה במהלך 2024. כתב News1 מעיר כי אכן לא דובר בשום שלב על שני שלבים, וכאשר נשאל משרד התחבורה בנושא, רק לפני שבועות אחדים, התשובה הייתה שהרפורמה תהיה בשלב אחד.

היו"ר ביטן אמר כי לא קיבל תשובות וכי עדיין עובדים על הציבור ועל האזרחים הוותיקים, ובן זקן השיב: "אתם עובדים עליהם, לא אנחנו".

בתום הדיון הסוער סיכם היו"ר ביטן ואמר כי לא קיבל תשובות, ושב וקבע כי הדברים נעשו על חשבון האזרחים הוותיקים. "אם אתם חושבים שאני אמתין לכם שאולי האזרחים הוותיקים יקבלו את ההטבה בעוד שנה וחצי יש לכם טעות. בנוסף שמענו שהרפורמה בפריפריה תצא לדרך אולי בדצמבר, ודבר שלישי - את הצו הזה של הפחתת המחיר צריך לקרוע כי הוא עבודה בעיניים על הציבור ומוסיף עוד 18% למחיר התח"צ ב-2024-2025", אמר היו"ר, וקרע לגזרים את הצו. בתגובה, אמר המנכ"ל: "אתה יכול לקרוע עוד דפים ועוד דפים, וזה לא יהפוך לאמת".
בנוסף לכך ביקש היו"ר ביטן את כינוסה של ועדת המחירים עד ל-5 בספטמבר, כדי לקבל תשובות מתי יצאו לדרך שלב א' ושלב ב' ברפורמה. "תודיעו לנו מתי שלב ב' במכתב חתום על-ידי שרת התחבורה ושר האוצר, ואם לא תעשו את זה נוכיח לכם שגם לכנסת יש מה להגיד".
גם לאחר הסיכום נמשכו חילופי הדברים בין היו"ר למנכ"ל משרד התחבורה. בן זקן אמר כי אפשר לקרוע דפים אבל זה לא יהיה נכון, ושב וטען כי הוועדה לא מכירה את הפרטים. ביטן אמר כי את הפטור לבני 75 ומעלה נתנה השרה הקודמת, והוועדה ביקשה לשפר זאת גם לאזרחים ותיקים. "אמרתי שלא עמדתם בסיכום לגבי אזרחים ותיקים ואני לא אתקן שום דבר - כי אני צודק", סיים ביטן.

תאריך:  14/08/2023   |   עודכן:  14/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אגד  אגד תעבורה  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אמיר אסרף / Amir Asraf  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מנסור עבאס / Mansour Abbas  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עבודה בעיניים": צו תעריפי האוטובוס נקרע לעיני המנכ"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
409 מהנפגעים הם מהחברה הערבית וכ-900 מהם נפגעו כהולכי רגל    ראש מדור מתנדבים באגף התנועה במשטרה:ישנן 13 מדריכות זה"ב ועוד 149 שוטרים קהילתיים    משרד התחבורה מעביר 25 מ"ש לכל הרשויות, לטובת סימון ופעולות נוספות בסביבת בתי ספר
עידן יוסף
הסדרה "מתח"ככים" בהפקת לשכת העיתונות הממשלתית תחשוף את הצד האישי של נבחרי הציבור הישראלים מעבר לשיח הפוליטי
עידן יוסף
ועדת החוקה סיימה להכין את החוק להפרדת מנגנון הריבית מדמי הפיגורים    מנגנוני הריבית וההצמדה יעודכנו כך שחובות שנפסקו בפסקי דין הנגבים בהוצאה לפועל לא יתפחו עוד באלפי שקלים עד התשלום בפועל
עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העביר בקשה ליועצת המשפטית לממשלה להסיר את חסינותו של חבר הכנסת אחמד טיבי ותורה על פתיחה בחקירה כנגדו בגין הסתה לטרור והמרדה בגין דבריו באוניברסיטת ג'נין
עידן יוסף
השדולה למען הלומי הקרב קיימה דיון חרום בעקבות מותם הטרגי של בר כלף ואור דוניו    הלום הקרב רז חג'ג': "לוחם שצריך להוכיח שהוא גבר בזמן שהוא מרגיש נמושה נכנס למקום בלתי אפשרי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il