X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חנן מור. פועל בניגוד להנחיות [צילום: יח"צ]
אי-גילוי נאות לרשות ני"ע ולמשקיעים בבורסה
חשיפה: רשות מקרקעי ישראל אוסרת על קבוצת חנן מור לפצל הקרקע בשדה דב
הודעה רשמית נמסרה לחברה ביום 14.08.23 בתגובה לבקשה שהגישה עקב הקשיים אליהם נקלעה למרות זאת, קבוצת חנן מור מבטיחה לרוכשים פיצול הקרקע והקמת 80 יחידות דיור בבניין המתוכנן על חלק מהמגרש בשדה דב שרכשה במכרז אלא שדבר זה מסכן את כספי הרוכשים, נוגד את תנאי המכרז ואת האיסור מצד הרשות, ובנוסף עלול להטעות את המשקיעים במניות החברה הרשומות בבורסה ואת בנק לאומי ודיסקונט שהלוו לקבוצה 1.3 מיליארד ש"ח קבוצת חנן מור מכחישה את הטענות נגדה
תוכנית הצלה או קבר אחים
יואב יצחק
* חנן מור הודיע על מתן אופציה לכמה בעלי מקצוע כדי שיקימו "קבוצת רכישה" לבניית 80 דירות יוקרה על חלק מהקרקע בפרויקט שדה דב שבו הוא מסובך בחובות גדולים מנשוא; * יותר ויותר מתברר כי הסיכונים למימוש הפרויקט עצומים, ההיתכנות לביצוע נמוכה מאוד ומימוש האופציה מוטל בספק גדול; * תוכניתו של חנן מור, שעלולה להיתקל בקשיים בלתי עבירים מצד רשות מקרקעי ישראל, עלולה לשאוב רוכשים תמימים ולסבך עוד יותר את הבנקים וגורמים נוספים
לרשימה המלאה

חשיפה בעייתית לקבוצת חנן מור
יואב יצחק
* קבוצת מור השקעות פרסמה מצגת המאותתת על תחזית ורודה לשנים הבאות: עלייה חדה בהכנסות וברווחים וקפיצה בהון העצמי * בדיקה מעמיקה יותר במצגת שפרסמה ובדוחות החברה מלמדים דווקא על חברה ממונפת ועל סיכונים מהותיים להפסדים משמעותיים
לרשימה המלאה

חשיפה ב-News1: קבוצת חנן מור - יחד עם כמה גורמים עימם התקשרה בשבוע שעבר להקמת קבוצת רכישה לחלק מהמגרש שרכשה, החלה לשווק דירות בפרויקט שדה דב, במחיר מוזל. דא-עקא, בניגוד לרושם שיצרה, החברה אינה רשאית לפצל את הקרקע ולשווק יחידות משל מדובר בעסקה נפרדת על קרקע מפוצלת.
בתגובה לשאלה מסרה רשות מקרקעי ישראל רשמית ל-News1: "אין אישור לפיצול". רשות מקרקעי ישראל הבהירה גם לאחר הפרסום כאן: "המכתב מדבר בעד עצמו. לא אושר פיצול אלא העברה בלתי מסוימת. למעשה טרם הוגשה לנו בקשה וממילא טרם אושרה".
ל-News1 נודע, כי רשות מקרקעי ישראל לא התירה לקבוצה לפצל את הקרקע, נוכח זאת שהקרקע נמכרה כיחידה אחת מבחינה תכנונית ומשפטית, ואין עתה אפשרות לפצלה בלא תהליך ממושך שיכול להימשך שנים, דבר שעלול לחייב את קבוצת מור בתשלומים נוספים. קבוצת חנן מור לא מסרה על כך גילוי לרשות ניירות ערך ולמשקיעים בבורסה, ואף לא לבנקים שמימנו את רכישת הקרקע בסכום של 1.3 מילארד ש"ח.
פנינו לרשות ניירות ערך כדי לקבל התייחסותה למה שנראה כאי-גילוי נאות מצד קבוצת חנן מור. כשתינתן תגובתה נפרסמה בהמשך.
קבוצת חנן מור זכתה במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל והתחייבה לשלם 1.5 מיליארד ש"ח. 1.3 מיליארד ש"ח מהם שילמה החברה בהלוואות שנטלה משני גורמים: בנק דיסקונט ובנק לאומי. אלא שעליית הריבית והמשבר בשוק הנדל"ן גרמו נזקים לחברה והיא עתה בסכנה לקריסה.
חנן מור בסכנת קריסה
בנסיבות אלה, מנסה חנן מור להציל את החברה מקריסה, תוך סיכון רוכשים פוטנציאליים ותוך הטעיית הבנקים שסיפקו את המימון. בשבוע שעבר הודיע חנן מור על התקשרות בעסקה במסגרתה תפוצל הקרקע וחלק ממנה יימסר לקבוצת רכישה שתעמיד למכירה 80 יחידות דיור מתוך 381 המתוכננים להקמה בארבעה מגדלים על הקרקע כולה.
העסקה האמורה שאותה מציע חנן מור אינה עולה בקנה אחד עם החוק ועם תנאי המכרז. למעשה, קיים ספק גדול אם יוכל להוציאה אל הפועל בלא להסתבך עם החוק. ל-News1 נודע, כי רשות מקרקעי ישראל אליה פנתה קבוצת חנן מור דחתה את בקשתה לפיצול הקרקע. ולא בכדי: במצב הנוכחי ועל -פי תנאי המכרז - בניית ארבעת המגדלים מותנית בהקמת חניון תת-קרקעי משותף לכל הארבעה. בנסיבות אלה, לא ניתן לפצל חלק מהמגרש ולשווק יחידות.
"אין אישור לפיצול"
עמדת רשות מקרקעי ישראל ידועה היטב לקבוצת חנן מור וכך גם נמסר רשמית ל-News1: "אין אישור לפיצול". במכתב ששוגר ביום 14.08.23 אל נציגה, עו"ד דורון אריאל, נאסר מפורשות על פיצול הקרקע. לקבוצה נמסר כי בקשת קבוצת חנן מור נבחנה על-ידי הגורמים הרלוונטיים ונדונה בוועדת עסקות מרחבית, ועל-פי החלטתה, מאחר שהמתחם לא מחולק ליחידות - הן מבחינה תכנונית והן מבחינה רישומית, לא ניתן לבצע העברת זכויות של חלק מסומן. במקביל נמסר לקבוצה, כי אין מניעה לאפשר מאוחר יותר העברת זכויות במושה, בתנאים הקבועים בחוק.
בכל מקרה, נמסר לקבוצה מצד בהחלטת הוועדה המרחבית, כי אם הקבוצה מבקשת להעביר זכויות לקבוצות רכישה, הדבר מותנה בהגשת התחייבות שהקבוצה תנוהל על-ידי גורם אחד. משמעות הדבר: מחמת מצבה העסקי הרעוע של קבוצת חנן מור, גם אם תצליח להשיג היתר לפיצול, היא תחויב לגייס חברת בנייה גדולה ו/או גורם גדול נוסף שיהיה אחראי לבניית ארבעת המגדלים.

תגובת קבוצת חנן מור

מקבוצת חנן מור נדל"ן נמסר:
"החל השיווק לבניין B במסגרת מתחם דב תל אביב היוקרתי. השיווק מתבצע באמצעות קבוצת רכישה בהובלת בכירים בענף הנדל"ן וביניהם גיא פלד, מנכ"ל בסר לשעבר ועו"ד דורון אריאל, בעלים של משרד עורכי דין ומומחה לתחום. הקבוצה החלה בשיווק של 80 דירות, אשר מהוות הזדמנות נדירה במחירים אטרקטיביים. המהלך מתואם עם כלל הגורמים הרלוונטיים, מלווה על-ידי עו״ד אמיר חן מטעם משרד פישר בכר חן ואף קיבל ביטוי בדיווח לבורסה. בדיווח גם צוין כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית העיצוב והפיתוח האדריכלי של שדה דב במתחם שבבעלות הקבוצה וכי החלוקה היא לארבעה מבנים וכי נבחן עניין קבוצת הרכישה. המכתב של רשות מקרקעי ישראל מבהיר כי הקבוצה תנוהל על-ידי גורם אחד ואכן זו מנהלת ההקמה. נמשיך לפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית, אשר כוללת הגברת מכירות, הורדת הוצאות מימון ומקסום נכסים עבור המשקיעים".

תאריך:  21/08/2023   |   עודכן:  24/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: רשות מקרקעי ישראל אוסרת על קבוצת חנן מור לפצל הקרקע בשדה דב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חברה איומה
אסף רופא  |  23/08/23 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חנן מור - הנפילה
איציק וולף
הרווח הנקי של קבוצת חנן מור אחזקות עמד על 13.4 מיליון שקל - ירידה של 53.8% לעומת הרבעון הראשון של 2022    הכנסות החברה ממכירת דירות ושטחי מסחר עמדו על 111.8 מיליון שקל
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il