X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
כללים חדשים יאפשרו לספקים גדולים לסדר מדפים ברשתות השיווק
הממונה על התחרות תפרסם טיוטת כללים חדשים שיאפשרו לספקים גדולים לסדר מדפים ברשתות השיווק, בתנאי שהרשתות יגדילו משנה לשנה את המכירות של ספקים קטנים על חשבון מכירות של ספקים גדולים הכללים הקיימים יוארכו בחצי שנה לצורך התארגנות

ברקע בקשת חברי ועדת הכלכלה, הממונה על התחרות מיכל כהן תפרסם להערות הציבור טיוטת כללים שיאפשרו לספקים גדולים לסדר מדפים ברשתות השיווק - בתנאי שהרשתות יגדילו משנה לשנה את המכירות של ספקים קטנים על חשבון מכירות של ספקים גדולים.
על-מנת לאפשר לחברות להתארגן יוארכו הכללים הקיימים בחצי שנה נוספת - עד סוף מאי 2024.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, בירך את הממונה על המהלך ואמר כי הוא גם יאפשר להציל אלפי עובדים בענף הסדרנות וגם יוודא שמכירות היצרנים הקטנים יגדלו, לטובת סיוע במאבק ביוקר המחיה.
כזכור, הממונה על רשות התחרות קיבלה את ההחלטה ברקע דיון שהתקיים בוועדת הכלכלה ביוני האחרון בנושא ביטול הכללים, אותו יזם יו"ר הוועדה ביטן. בדיון ביקש ביטן מהממונה לשקול את החלטתה לבטל את הכללים הפוטרים מהאיסור בחוק המזון בגין סידור מוצרים של ספק גדול אצל קמעונאי גדול, זאת בשל חשש לפיטורי עובדי סדרנות רבים. במהלך הדיון ביקש היו"ר למצוא פתרון שיאפשר למנוע פטורי עובדים, כגון כללים שהיו קיימים בעבר, שאישרו סדרנות ספקים גדולים לרשתות שמוכרות מעל 50% ספקים קטנים.
הממונה כהן בחנה פתרונות אפשריים והחליטה לפרסם להערות הציבור טיוטה חדשה לכללים בנושא סידור המדפים על-ידי ספקים גדולים, שיתמרץ באופן רציף את הקמעונאי להגדיל את מכירות הספקים הקטנים בכל רשתות השיווק משנה לשנה, ובכך לקדם את התחרות בענף.
בטיוטת הכללים שתפורסם לעיון הציבור, ייקבעו שני מסלולים - מסלול כללי ומסלול אישי. במסלול הכללי יידרש הקמעונאי שסך המכר של ספקים "קטנים" ברשת יעלה על 55% מכלל המכר, ושיעור זה יעלה כל שנה בנקודת אחוז - עד 60%. במסלול האישי יידרש הקמעונאי, כל שנה, להגדיל באופן משמעותי את סך המכר של ספקים "קטנים" ברשת שלו, ביחס לשנה הקודמת.
הכללים האמורים נועדו לקדם צמיחה של ספקים "קטנים" על חשבון ספקים גדולים באופן ריאלי בכל רשתות המזון, להגדיל את מגוון המוצרים המוצעים לציבור ולעודד את התחרות במקטע ספקי המזון, לטובת הצרכן, תוך מתן פתרון לחשש מפיטורי עובדים שהעלה יו"ר הוועדה. על-מנת להשלים את קביעת הכללים החדשים, ולאפשר לשוק המזון תקופת התארגנות מספקת, יוארכו הכללים הקיימים בחצי שנה נוספת - עד ליום 31.5.24.

תאריך:  21/08/2023   |   עודכן:  21/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד  ביטן / David Bitan
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כללים חדשים יאפשרו לספקים גדולים לסדר מדפים ברשתות השיווק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רשות התחרות מזמנת לשימוע טרם הגשת כתב אישום את החברה ונושאי משרה בכירים בה בגין עבירת ניסיון להסדר כובל    על-פי מכתבי השימוע חברת שטראוס אותתה למתחרותיה כי היא שוקלת להעלות מחיר ובכך ניסתה להגיע עמן להסדר כובל על העלאת מחירים
איתמר לוין
קבעה לגבי ייצוגה של אישה קשת יום: אנו נמצאים על הגבול הדק שבין הסכם חוקי להסכם הנוגד את תקנת הציבור    שרגא ניסה להשיג איסור פרסום על ההליך - ונדחה
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי העולם לפעמים אכזר והחזק לא רק שמונע מלחמות ומנצח בהן - הוא גם מצליח להביא אחרים שיעשו איתו בריתות ושלום    "אם יש צה"ל חזק - יש מדינה חזקה, ואם יש מדינה חזקה - העתיד פתוח לכולם"
יואב יצחק
הודעה רשמית נמסרה לחברה ביום 14.08.23 בתגובה לבקשה שהגישה עקב הקשיים אליהם נקלעה    למרות זאת, קבוצת חנן מור מבטיחה לרוכשים פיצול הקרקע והקמת 80 יחידות דיור בבניין המתוכנן על חלק מהמגרש בשדה דב שרכשה במכרז    אלא שדבר זה מסכן את כספי הרוכשים, נוגד את תנאי המכרז ואת האיסור מצד הרשות, ובנוסף עלול להטעות את המשקיעים במניות החברה הרשומות בבורסה ואת בנק לאומי ודיסקונט שהלוו לקבוצה 1.3 מיליארד ש"ח    קבוצת חנן מור מכחישה את הטענות נגדה
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il