X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש קפה אחד בלתי-רגיל ביפו - האחות היפה של ת"א - בו בכל ערב לא רק אוכלים אלא גם רוקדים הזמר הארגנטינאי גל גונזלס מחזיר את הצ'ה-צ'ה-צ'ה, הסמבה והטנגו
▪  ▪  ▪
הזמר רפאל גל גונזלס [צילום: אילן בר]

כאשר לפני שנה חגגה תל אביב מאה שנה להולדתה, הייתה יפו בת 4,000! מזה שנים רבות, האחות התאומה הזנוחה של תל אביב, חיה בשוליה, בתיה חרבים למחצה וכל הישראלים מפנים לה גב. למעט בשנות השישים והשבעים, בהם חגגה "יפו העתיקה" פרויקט משופץ יפהפה - עיר אמנים, גלריות וכמה מסעדות כמקום אליו כל תל אביב לוקח תיירים לביקור, לא הייתה עדנה לעיר ההיסטורית. מאז, הותירה מלחמת הקוממיות את סמטאותיה ובתיה של יפו חרבים למחצה, שכוחת אל ואדם. תושביה המקוריים של יפו חיו עשרות שנים בתנאים ירודים כאזרחים סוג ג'. מאז האינתיפאדה של שנת 2000, רוב הישראלים הגיעו בקושי ליפו. אם הגיעו, היה זה בעיקר לתיאטרון גשר ולכמה מסעדות ששרדו.
בינתיים, כמו באגדות, כמה יזמים וכמה ישראלים בעלי חזון וגם ראש העירייה רון חולדאי עבדו במרץ על שיפוצים משמעותיים, בנייה מסוגננת כראוי, שכונות מגורים מעוצבות, ריצוף כבישים ומדרכות, שיפור תשתיות וראה זה פלא - יפו החלה להתבלט כפרויקט של תרבות, ארכיטקטורה, מגורים, מסחר, טוב-טעם, שמחת חיים ועסקים.
פרויקטים כמו "התחנה", מרכז תרבות ענקי ומטופח ובו תחנת הרכבת מזמן העות'מאנים, וגם שיפוץ מתקדם של נמל יפו (שעדיין לא הסתיים), וגם שיפוץ כיכר השעון ושוק הפשפשים ובנייני פאר חרבים ששודרגו לבתים מרשימים - הפכו את האחות המבוגרת של תל אביב לאבן שואבת. תל אביב אכן התרחבה ימה וקדמה ולכל הכיוונים, יפתה והתעשרה ברובעים אטרקטיביים כיאה לכל עיר גדולה והיסטורית. הנה לפנינו האחות - יפו - מתבלטת כיהלום בתהליך ליטוש מתקדם.
יפו, שדרך הנמל שלה הגיעו בשלהי המאה ה-19 רוב מייסדי המדינה מה"חשובים" ועד עמך, הפכה עכשיו מעיר תנ"כית לעיר תיירותית אטרקטיבית, בנויה מסביב למפרץ ממנו מזדקרים מגדלי הכנסיות והמסגדים שלה, על ההיסטוריה העות'מאנית והבריטית, על שכיות הארכיאולוגיה והאגדות שצברה בשנות קיומה היא שוב, כפי שראוי לה להיות, אבן טובה. "אין כמו יפו בלילות", כמו ששרה רביעיית מועדון התיאטרון בשנות השישים של המאה הקודמת.

טנגו וסמבה על רחבת הריקודים

אם החלטתם לבלות ערב ביפו, חישבו על "קפה יפו", באזור שוק הפשפשים. המקום שייך למשפחת גבעון (המשפחה כוללת אדריכלית ובשלנים חרוצים) - תושבים ותיקים בעיר, שלקחו מבנה אותנטי גבה-תקרה, הוסיפו לו שלוש נברשות בסגנון ונציאני ומטבח איטלקי עם נגיעות יפניות, ומציעים ארוחות בוקר למשוטטי הסמטאות, ארוחות צהריים של פיצות, פסטות וסלטים ותוכניות ערב, כמו "בימים ההם". קפה יפו הוא לא מקום 'FANCY', לא מהודר במיוחד, אבל רחב-ידיים, עם שולחנות עץ גדולים, מלצרים מחייכים ובעיקר בית קפה-מסעדה עם "תוכנית". וכן, אפשר גם לרקוד שם כל ערב בסגנון אחר.
בערב שביליתי בקפה יפו הופיעה להקתו של גל גונזלס, זמר ישראלי שנולד בבואנוס איירס. הזמר הגיש ערב של שירים לאוהבי המוזיקה הלטינית הישנה ה"אמיתית", עם תוספת של עוד שירים רומנטיים בצרפתית (משירי ג'ילבר בקו), שהקפיצו את הסועדים מהשולחנות אל רצפת הריקודים המאולתרת. טנגו, צ'ה-צ'ה-צ'ה, סמבה, ועוד טנגו... השירים - להיטי כל הזמנים - בספרדית, בפורטוגזית ובצרפתית, שיצרו המהגרים שהגיעו לאמריקה הדרומית בסוף המאה ה-19 מאיטליה, מגרמניה, מפולין, מספרד, מפורטוגל וכולי. הרבה קצב, הרבה רומנטיקה.
בקפה יפו יש כל ערב תוכנית בסגנון אחר: ערב מוזיקה איטלקית, ערב של "הצלליות" משנות השישים, ערב יווני, ערב מחווה לביטלס, ערב מחווה לבוב דילן וכמובן הערב הלטיני של גל גונזלס.
מומלץ בלהט.

[צילום: אילן בר]
תאריך:  21/04/2010   |   עודכן:  21/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון חולדאי / Ron Huldai
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
או-לה-לה: גל גונזלס ב"קפה יפו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רפאל גל
erezesh  |  1/05/10 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רקפת צ'רנינסקי
סרטן חלל הפה והשפתיים מאובחן בישראל בקרב מאות חולים בשנה, אולם מספר האנשים הנמצאים בקבוצת סיכון לפתח סרטן בחלל הפה גדול פי כמה ממספר החולים
איתן קלינסקי
למרבה הכאב, גם חלק הארי של הציבור החילוני חוטא בחטא כבד של אידיאליזציה, הסוגדת לדמותו של בר כוכבא ללא כל קשר לאיך שהיא מוצגת במקורות
חן בן אליהו
משמעות הביטוי בכלל ובמגילת אסתר בפרט    עיון זה נעשה לאור מחקרו של המלומד הגרמני ה. ווהר על "שער המלך במגילת אסתר וביטויים קרובים"
ד"ר אברהם בן-עזרא
נאום סגן שר החוץ ביום הזיכרון לא כלל את המילה שלום, זאת בעוד עמיתיו בכל הארץ נושאים דברי הבל וכזב על כמיהה לשלום
דודו אלהרר
ד"ר נעמה כרמי, במאמר פרי מקשיה בשם "בזכות ההפרדה", פוערת סדק צר וחשוב בחומת הרמייה הקרויה לשווא "זכויות אדם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il