X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אפשר להתפלל בבית הכנסת [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
ביהמ"ש אוסר הפרדה פיזית ביום כיפור בכיכר דיזנגוף
נדחתה עתירה נגד האיסור שהטילה עיריית תל אביב על הצבת מחיצה בין גברים לנשים בתפילה שמארגנת עמותת ראש יהודי

עמותת ראש יהודי אינה רשאית להציב מחיצה פיזית בין גברים לנשים בתפילת יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב - קובעת (21.9.23) שופטת בית המשפט המחוזי בעיר, הדס עובדיה. היא דחתה את עתירת פורום חרות וכבוד האדם נגד האיסור שהטילה העירייה.
עובדיה קובעת תחילה, כי העתירה הוגשה בשיהוי ניכר, שכן נוהל העירייה האוסר הפרדת מגדרית במרחב הציבורי פורסם בשנת 2018, והעתירה הוגשה ברגע האחרון לפני יום הכיפורים וחייבה דיון מואץ. עוד היא מציינת, כי ספק האם יש לפורום זכות עמידה, שכן ראש יהודי עצמה לא עתרה נגד האיסור ואף לא צורפה כמשיבה.
עוד אומרת עובדיה, כי יש לדחות את העתירה לגופה משום שהאיסור עולה בקנה אחד עם מניעת הדרת נשים במרחב הציבורי. היא מציינת את פסיקתו העקבית של בית המשפט העליון בנוגע לשוויון בין המינים, ואומרת שעיריית תל אביב אינה רשאית להתיר הפרדה מגדרית. שורה של חוקי עזר תל אביביים מחייבים את העירייה להפעיל את סמכותה השלטונית על בסיס שוויוני וללא הבדל דת, גזע ומין.
עובדיה קובעת: "בתנאי שקבעה העירייה בהיתר שניתן לעמותת ראש יהודי יישמה העירייה את נוהל העירייה שתוקן בשנת 2018, אשר כשלעצמו יישם את מושכלת היסוד במשפטנו הציבורי כי על שירות ציבורי צריך להיות מוענק באופן שוויוני, וללא הפרדה במתן השירות הציבורי על בסיס דת, גזע ומין, והדרת נשים המהווה הפליה אסורה. בעשותה כן פעלה העירייה בגבולות סמכותה השלטונית כבעלת המקרקעין ומחזיקתם כנאמנת הציבור וכרגולטור, כפי שסמכויות אלה באות לידי ביטוי גם בפקודת העיריות וחוק העזר, ולא חרגה מסמכותה שכן פגיעה בשוויון בהפעלת הסמכות השלטונית היא אשר מהווה חריגה מסמכות".
עובדיה מוסיפה: "העירייה אינה חולקת על כי המעוניינים להתפלל ברחבי העיר תל אביב ביום הכיפורים ולהגשים את זכותם לחופש דתי, רשאים להתפלל היכן שירצו. אין מחלוקת בין הצדדים גם על כי העותרים והמעוניינים להתפלל ביום הכיפורים בהפרדה בין עזרת נשים לעזרת גברים רשאים ויכולים להתפלל בכ-500 בתי הכנסת שבעיר שאותם פוקדים המוני בית ישראל ביום הכיפורים, אשר ברובם נערכות התפילות בהפרדה כאמור.
"אולם העירייה חולקת על הזכות הנטענת של העותרים להתפלל בכיכר דיזנגוף בהפרדה מגדרית תוך הצבת מחיצה במרחב הציבורי, מחיצה שמעצם טיבה וטבעה נועדה לחצוץ ולמנוע מעבר ותנועה חופשיים במרחב הציבורי, ולשמש גדר בין גברים לנשים במרחב הציבורי. מצאתי לאור כל האמור לעיל, כי את זאת הדין אינו מתיר לעירייה לעשות".

תאריך:  22/09/2023   |   עודכן:  22/09/2023
+העליון אוסר על מחיצה בתפילה בכיכר דיזנגוף
17:00 22/09/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

דחה את הערעור על פסק הדין שאשרר את החלטת עיריית תל אביב, שאסרה הפרדה פיזית בין גברים לנשים בתפילה בכיכר ביום הכיפורים

תפילת "כל נדרי" בכיכר דיזנגוף [צילום: עיריית ת"א]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש אוסר הפרדה פיזית ביום כיפור בכיכר דיזנגוף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
עידן יוסף
הודיעה כי לא תאפשר ל"ראש יהודי" הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים בתפילות יום הכיפורים בכיכר כי תפילה במרחב ציבורי לא חייבת להיות מופרדת מגדרית    אומרת כי המבקשים לקיים תפילה מופרדת יוכלו לעשות זאת בבית כנסת
עידן יוסף
מארגני תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף מאיימים לתבוע את עיריית ת"א אם לא תבטל את תנאי ביטול ההפרדה המגדרית, בניגוד לשנים עברו    אומרים כי אפילו לגישת המשנה ליועמ"ש לשעבר הדבר מותר, ומאשימים כי העירייה מפלה בין תפילת יהודים לתפילת מוסלמים    סגנית ראש העיר: "לא חסר איפה להתפלל בתל אביב בהפרדה"
עידן יוסף
עיריית תל אביב דורשת מראש יהודי שלא להציב מחיצה בין גברים לנשים בתפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף כפי שהיה בשנים קודמות    המארגנים מסרבים להיענות לדרישת העירייה, ואם האיסור יישאר בתוקף לא יתקיימו התפילות המסורתיות
פנינה שרביט-ברוך, תמי קנר
עשרות שנים של התקדמות בזכויות הנשים נמחקו בחודשים הראשונים של הממשלה הנוכחית, ויש לכך פגיעה ישירה וקשה בבטחונה של המדינה
עידן יוסף
פרסום ראשון: לאירוע הדרת הנערות באוטובוס אחראי נהג חברה קבלנית שלא הוכשר לכך - ולמרות זאת החליט משרד התחבורה לדחות בכחצי שנה את איסור השימוש בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il