X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תפילת "כל נדרי" בכיכר דיזנגוף [צילום: עיריית ת"א]
העליון אוסר על מחיצה בתפילה בכיכר דיזנגוף
דחה את הערעור על פסק הדין שאשרר את החלטת עיריית תל אביב, שאסרה הפרדה פיזית בין גברים לנשים בתפילה בכיכר ביום הכיפורים

עמותת ראש יהודי לא תורשה להציב מחיצה בין גברים לנשים בתפילה ביום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב - קובע סופית (22.9.23) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית. הוא דחה את ערעורו של פורום חרות וכבוד האדם בישראל על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב בנושא, אשר דחה את עתירת הפורום נגד התניית התפילה בידי עיריית תל אביב בכך שלא תוצב מחיצה פיזית.
עמית מונה מספר סיבות לדחיית הערעור, בדומה לאלו שציינה השופטת המחוזית הדס עובדיה. עמית אומר כי העירייה קבעה עוד ב-2018 את האיסור על הפרדה מגדרית פיזית במרחב הציבורי, וכי ראש יהודי ידעה על האיסור לכל המוקדם בחודש יוני השנה ולכל המאוחר לפני שבועיים. לפיכך, פנייתו של הפורום לעירייה לפני עשרה ימים והגשת העתירה השבוע נעשו בשיהוי ניכר.
עוד מציין עמית, כי ראש יהודי עצמה לא עתרה ואף לא צורפה כמשיבה. "המערערת היא עותרת ציבורית ודלתו של בית המשפט פתוחה בפני עותרים ציבוריים. זה הכלל, ורק חריג אחד יש לכלל זה, שעניינו במי שמתעבר על ריב שאינו ריבו", אומר עמית. הוא מוסיף ואומר, שיש לכבד את האוטונומיה של הרשות המקומית, במיוחד כאשר מדובר בעיצוב המרחב הציבורי, שכן היא מכירה היטב את צביון היישוב ותושביו.
עמית דחה את הערעור גם לגופו: "ברירת המחדל היא איסור הפרדה מגדרית במרחב הציבורי ואין כמו כיכר דיזנגוף להמחיש מרחב ציבורי מהו. ככלל, הפרדה מגדרית במרחב הציבורי מתקשרת בתודעה לאיסור הפליה, לפגיעה בשוויון ולהדרת נשים במרחב הציבורי". עמית מוסיף: "בהינתן ברירת המחדל של איסור הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, פסק דינו של בית משפט קמא מתיישב עם פסיקתו של בית משפט זה ועם המדיניות הציבורית הנוהגת".
לבסוף אומר עמית: "טובה הסכמה רחבה מפסק דין. טוב היה אילו מאבקים מהסוג נושא דיוננו לא היו מתנהלים תחת כותרות עקרוניות כל-כך. טוב היה אילו לא נדרשנו למחלוקת שהובאה לפתחנו, אך משהובאה, איננו יכולים להתנצל מחובתנו לדון ולפסוק. ולבסוף, לנוכח סד הזמנים הדוחק, איננו מתיימרים לצלול לעומקם של מלוא הסוגיות והשאלות המתעוררות בגדרו של ההליך. פסק דיננו זה מושתת על מספר עקרונות של טענות סף וכללי יסוד, וטענות המערערים שמורות להם לעתיד". השופטים יוסף אלרון וחאלד כבוב הסכימו עם עמית.

תאריך:  22/09/2023   |   עודכן:  23/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון אוסר על מחיצה בתפילה בכיכר דיזנגוף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הדרת נשים
איתמר לוין
נדחתה עתירה נגד האיסור שהטילה עיריית תל אביב על הצבת מחיצה בין גברים לנשים בתפילה שמארגנת עמותת ראש יהודי
עידן יוסף
הודיעה כי לא תאפשר ל"ראש יהודי" הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים בתפילות יום הכיפורים בכיכר כי תפילה במרחב ציבורי לא חייבת להיות מופרדת מגדרית    אומרת כי המבקשים לקיים תפילה מופרדת יוכלו לעשות זאת בבית כנסת
עידן יוסף
מארגני תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף מאיימים לתבוע את עיריית ת"א אם לא תבטל את תנאי ביטול ההפרדה המגדרית, בניגוד לשנים עברו    אומרים כי אפילו לגישת המשנה ליועמ"ש לשעבר הדבר מותר, ומאשימים כי העירייה מפלה בין תפילת יהודים לתפילת מוסלמים    סגנית ראש העיר: "לא חסר איפה להתפלל בתל אביב בהפרדה"
עידן יוסף
עיריית תל אביב דורשת מראש יהודי שלא להציב מחיצה בין גברים לנשים בתפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף כפי שהיה בשנים קודמות    המארגנים מסרבים להיענות לדרישת העירייה, ואם האיסור יישאר בתוקף לא יתקיימו התפילות המסורתיות
פנינה שרביט-ברוך, תמי קנר
עשרות שנים של התקדמות בזכויות הנשים נמחקו בחודשים הראשונים של הממשלה הנוכחית, ויש לכך פגיעה ישירה וקשה בבטחונה של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il