X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשלוש נקודות מפנה היסטוריות, בהן עמד\עומד\ויעמוד עם ישראל, הוא ניצב בפני אותה בעיה של הרס טוטלי יהושוע סובול פוקח את עינינו, בתקווה שזה יעזור
▪  ▪  ▪
הפקה איכותית [צילום: אייל לנדסמן]

למחרת הצגת הבכורה של "סינדרום ירושלים" בתיאטרון חיפה ב-1988, גרמה תגובת הקהל וההנהלה ליהושע סובול וגדליה בסר, מנהלי התיאטרון, להתפטר. המחזה הקדים את זמנו.
כיום, כשאנו מצויים בנקודת מפנה, בה בגלל טעות כזו או אחרת אנו עלולים לאבד את מולדתנו לטובת הזוממים ליורשנו - מקבלת ההצגה, שמעלה בית הספר לאמנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים, משמעות רלוונטית ביותר. המחזה עובר תוך מעברים מהירים מהעבר, כשירושלים הנצורה עמדה לפני החורבן בידי גייסות הקיסר הרומי, והיהודים נחלקו לכתות שחירחרו שנאת חינם, לבין העתיד הצופן בחובו חשש גדול מחורבן קרב ובא - כשאת כל החורבנות גרמנו לעצמנו.
האיזכורים הקטנים של ימינו, כמו פרשת הולילנד, ופרשת בניית חדר המיון בבית החולים באשקלון - מחזקים את התחושה עד כמה נטוע המחזה בימינו. אין ספק שנדרשים מהצופים הרבה דמיון ורגישות כדי לעבור במהירות כמעט סוריאליסטית מתקופה לתקופה.
כנביא העומד בשער, כותב סובול את מחזותיו בעלי המסר הגבוה, שספק אם כולם יקלטו. לרוב, האטימות, האנוכיות והאנרציה בה אנו פועלים - שאת תוצאותיה זועקות כותרות העיתונים - גורמים לכך שרוב ההמון עוצם את עיניו באדישות. ובכל זאת, הפקת סמינר הקיבוצים משתבחת במשחק מעולה של כל הצוות הגדול, שמרגיש כה טוב בתפקידי מטורפים, בין אם בסנטוריום בימינו, או כקיצונים פנטיים בסוף בית שני, או כאלה המזומנים לנו גם כיום, שבשטות אחת יכולים להפוך בעתיד את הקערה על פיה.
ביניהם חובה לציין את מיטל פרץ כחייל כוחני, יולי סקר כ"מחזאי והבמאי" של ההצגה שמעלים המשוגעים בסנטורים כיום, אודות חורבן בית שני, את אהוד כהן הרמתי, שלמען ההפקה התערטל והתנועע בצורה מרתקת. כך גם נעמה בסון בעלת יכולות הריקוד הבולטות, ענת אייזיק כאם המטורפת ו"תינוקה", ליאור חסון כשדרן הטלוויזיה, וצליל חן זק המרשימה, תמר רצאבי "בעלת המום", והבולט מכולם ברבגוניותו ובקולו ערן פרץ המצוין. היכולת השירית של הזמרת יסמין רז את השירים של סובול, הבליטו את הליריקה שבשירים הנפלאים.
כך גם עיצוב ה"במה" שמקומה נפקד, והקהל יושב מכל צידי ובאמצעו של האולם, כמעט כמו ב"המלט" ב"קאמרי", כשההתרחשויות נעשות מכל צידיו, מלפניו ומאחוריו גם יחד. עיצוב ייחודי, גם של התלבושות וגם של ה"במה", שנעשה בידי הדס מוצרי ולוסיאנה פילמר, מבית היוצר של פקולטת העיצוב המצוינת בסמינר. המוזיקה המקורית המצוינת של שחר אבן צור, שבוצעה על הפסנתר על-ידי יונתן מגון הכה מוכשר גם במשחקו, איל צ'ובן וצליל חן זקס על הקלרינט - כנ"ל, והתנועה המרתקת שעיצבה מרינה בלטוב - כל אלה עושים את ההפקה לאיכותית, משמעותית, ובעלת ייחוד.
חוויה עזה ומטלטלת.

תאריך:  26/04/2010   |   עודכן:  26/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סינדרום ירושלים בסמינר הקיבוצים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלדד יניב
אין לנו ארץ אחרת. וצריך לחזור לציונות    את ארץ ישראל שלנו, בין הירדן לים, עליה יש לנו זכות מכוח הקושאן התנ"כי, צריך לחלק. עם הסכם או בלעדיו. ולהקים פה חברת מופת
ד"ר חיים פרלוק
יש לישון לפחות 6 שעות בלילה, לאכול מזון בריא ולא עתיר קלוריות ולעסוק בדברים שמפעילים את המוח
צביקה ברגמן
יותר מ-70% מהישראלים רוכשים דירה ולא שוכרים, כמעט 68% מהאנגלים רוכשים דירה, ולא פחות מ-65% מהאזרחים האמריקנים עושים זאת. אז כנראה שהם יודעים משהו, לא?
אפרים אסכולאי
כוונות טובות כבר קיימות, אך האם הן תהיינה אפקטיביות? אין ספק שפסגת הביטחון הגרעיני תשמש זרז למדינות לנקוט במעשים, ולסגור כל פרצה במערכות ניהול המלאי והאבטחה של החומרים הגרעיניים שלהם    אולם, המדינות עצמן ככל הנראה לא ישנו את ההליכים שלהם בצורה דרמטית, וודאי שלא יחשפו כל חריגה לעולם שמחוצה להם
יוסף קנדלקר
המגזר הציבורי הינו סוג של ספינה שוקעת, הנדרשת להציל עצמה או את קברניטיה, ומה הכי פשוט להשליך לים אם לא את החלשים תחילה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il